به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژههای خود نوشت:
محمود واعظی در گفتوگو با روزنامه کارگزاران سازندگی اظهار داشت: «این تصمیم دو عایدی برای دولت دارد؛ یکی اینکه در شرایط قبل بهدلیل ارزان بودن قیمت بنزین، مصرف بنزین به سرعت در حال افزایش بود و در صورتی که آن روند طی میشد، ما به نقطهای میرسیدیم که باید واردکننده بنزین میشدیم و ما نمیخواستیم به جایی برسیم که مجددا واردکننده بنزین شویم.» واعظی در این باره ادامه داد: «از طرف دیگر در گرانیهای اخیر اقشار گستردهای از کشور تحت فشار بودند. در این راستا مجبود بودیم از کسانی که وضع مالی بهتری دارند و از بنزین بیشتری استفاده میکنند، بگیریم و به کسانی بدهیم که یا اصلا از بنزین استفاده نمیکنند یا کمتر استفاده میکنند.»
بیشتر بخوانید:
دولت اجازه گرانی کالاها را نمیدهد
اظهارات واعظی در حالی است که چهار سال قبل، برخی مدیران ارشد دولتی به همراه نشریات اجارهای، تبلیغات پرحجمی را درباره ضرورت و واردات بنزین به راه انداختند و در کنار آن، حذف سهمیهبندی بنزین و تثبیت قیمت آن را برای چهار سال متوالی توجیه کردند؟! خروجی این روند، رشد شتابان مصرف و افزایش بیرویه قاچاق سوخت بود که دهها هزار میلیارد تومان به کشور خسارت زد و اکنون باید پرسید اگر سیاست اخیر دولت در بازگشت به سهمیهبندی مصرف سوخت درست بوده، چرا در ۴ سال گذشته علیه این اقدام درست بدگویی شد و به مردم خسارت وارد گردید و اکنون با تحمیل مجدد هزینه به اقتصاد و امنیت کشور، دوباره باید همان سیاست را به اجرا گذاشت.
یادآور میشود یکی از دلایل حذف سهمیهبندی بنزین در سال ۹۴، القای گشایش اقتصادی بهواسطه برجام بود و حال آنکه در حقیقت با این کار، امکانات پسانداز و سرمایهگذاری بزرگ ملی از کشور سوخت و دود هوا شد.