پاپ کره ای

صنعت پررونق «کِی‌پاپ» با ظواهر فریبنده که خیلی از نوجوانان و جوانان شرق آسیا را درگیر سرگرمی خود کرده است، یک روی سیاه دارد که مانند همه صنایع غربی، جوامع شرقی در ابتدای ورودش از آن آگاه نیستند.

سرویس جنگ نرم مشرق - کره جنوبی در جریان گفتگوهای آشتی که با مداخله ترامپ اوج گرفت و فعلاً به دلیل بدعهدی آمریکا ناتمام مانده، یک گروه از دختران پاپ کره‌ای را به آن سوی مرز فرستاد تا اجرای کامل سالنی برای کیم جونگ اون رئیس کره شمالی داشته باشند. همین هم شد.

اما یک جای کار می‌لنگید. اگر قرار است موسیقی سرگرم‌کننده و صنعت پاپ کره‌ای برای کره شمالی‌ها جذاب باشد، چرا خودِ مردم کره جنوبی را دلزده کرده است؟ هر چند ماه یک بار خودکشی یکی از هنرمندان پاپ کره‌ای که همگی از جوانان پرشور و شر هستند، دل مردم کره را به درد می‌آورد و بعد از تکرار مکرر آن حالا یک سؤال جدی به وجود آمده: پاپ کره‌ای تا چه زمانی می‌خواهد قربانی بگیرد؟

پاپ کره‌ای چیست؟

پاپ کره‌ای یا کی‌پاپ ( K pop) چند دهه‌ای است در کره رشد کرده و با آغاز هزاره سوم میلادی به کشورهای شرق آسیا و اقیانوسیه و سپس به آمریکا راه یافته و طرفدارانی گرد آورده است. کنسرت‌های بزرگ و جوایزی که در مسابقات موسیقی نصیب سبک پاپ کره‌ای شده نشان از رشد روزافزون آن دارد. نکته مهم این است که ترانه‌های پاپ کره‌ای به زبان انگلیسی و با رقص‌های غربی اجرا می‌شود و عملاً فقط هنرمندانش کره‌ای هستند.

آنها در واقع عروسک‌های هستند که به اسم سرگرمی، شب و روز نوجوانان و جوانان را پر می‌کنند اما عملاً نسل جدید کره را با فرهنگ غربی انس می‌دهند. نقل شده تیفانی از اعضای گروه «نسل دختران» گفته در حالی که قد او ۱۶۲ سانتی متر است فقط ۴۸ کیلو وزن دارد و تازه با وزن، سنگین‌ترین عضو گروه خود است که او را با الفاظی مانند «خوک» خطاب می‌کنند.

به نفع صنعتداران پاپ کره‌ای است که خوانندگان نوجوان را استخدام کنند که هم از نظر جسمی ظریفتر و هم از نظر کاری گوش بفرمانتر هستند اما این دقیقاً به ضرر خوانندگان کم سن و سال است زیرا تحمل مسائل جنسی را در این حد ندارند. آنها باید همواره با جذابیت‌های جنسیِ خود ظاهر شوند و خیل عظیمی از طرفدارانشان در فضای مجازی نیز فقط به همین وجه قضیه توجه می‌کنند که تحقیر و شوک عظیمی به روان خوانندگان وارد می‌کند. تازه این خوانندگان بعضاً از سوی بنگاه‌داران مجبور به تن فروشی می‌شوند.

در همین رابطه بخوانید:

خودکشی طنزپردازان افسرده: تناقضی در دل تمدن غرب+ تصاویر و فیلم

سود مالی رشد پاپ کره‌ای به شرکت‌های این صنعت می‌رسد که استودیو دارند، نظام پخش و توزیع دارند و کنسرت برگزار می‌کنند، اما قربانی اصلی آن دقیقاً همان قهرمانان پوشالی هستند که اتفاقاً مردم فقط همان‌ها را روی سِن می‌بینند؛ جوان‌هایی که باید برای مشهور شدن، رژیم غذایی سختی را رعایت کنند، غربی باشند، غربی بخوانند و غربی برقصند و اگر در این رقابت کم آوردند، خودکشی کنند و در واقع خودکشانده شوند.

صنعت فیلم و سریال در کره با صنعت پاپ کره‌ای در هم تنیده است. مرگ یکی از این دختران بازیگر در کره در سال ۲۰۰۹ میلادی که پیش از خودکشی در برگه‌ای به تجاوز چند ده باره بیش از سی تن از بنگاه‌داران هنر و سرگرمی کره به او اشاره کرده بود و بعداً نیز به درستی به اتهامات آنها رسیدگی نشد، موجی از نگرانی و استرس را میان خوانندگان پاپ کره‌ای ایجاد کرد. آنها مجبورند برای مشهور شدن برای همان کسانی کار کنند که با رشوه و نفوذ از علنی‌شدن کثافت‌کاری هایشان جلوگیری می‌کنند.

«سُنگری» از اعضای گروه موسیقی «بیگ بنگ» یکی از این دانه‌ریزها است که همزمان مدیر یک کلوب شبانه در سئول نیز بود. وی به دلیل اتهاماتش پیرامون عضویت در شبکه‌ای درآمدزا از روابط جنسی، مواد مخدر و پخش کلیپ از دختران و زنان بدون رضایت آنها مدتی است از موسیقی کناره گرفته است.

صنعت درخشان، مرگ‌های دردآور

در اینجا فهرستی از هنرمندانِ کشته‌شده توسط صنعت پاپ کره‌ای را جمع‌آوری کرده‌ایم تا آن سوی ناپیدای یک صنعت پررونق آشکار شود:

گو هارا

این آخرین موردِ افشاشده از خودکشی هنرمندان جوان پاپ کره‌ای است. گو از اعضای گروه «کارا» بود که فعالیت بین‌المللی داشته و حالا به دلیل مرگ هارا تا مدتی ممنوع الفعالیت شده است.

بعد از آنکه هارا مدتی در خانه‌اش بود و فعالیت‌های اینترنتی‌اش متوقف شد، پلیس دریافت وی نیز خودکشی کرده است. گفته می‌شود وی که از ستاره‌های مشهور بوده، از سوی دوست سابقش تهدید شده بود که نوارهای جنسی گذشته را منتشر می‌کند تا شهرتش نابود شود. آقاپسر ۲۸ ساله از اینکه بخشی از استرس گو هارا ناشی از تهدیدهای وی بوده از هوادارانش عذرخواهی کرد.

هارا، دوست صمیمی سولی بود، هنرمندی گه چند هفته قبلتر خودکشی کرده بود.

سولی

شاید خبر هیچ کدام از این خودکشی‌ها به اندازه مرگ سولی منتشر نشد. او به شدت درگیر افسردگی بود تا جایی که در سال ۲۰۱۴ میلادی به دلیل فشارهای عصبی مجبور شد اجرایش را به تعویق بیاندازد. یکی از دلایل فشارهای روانی وی، پخش شدن جزئیاتی از زندگی شخصی او در اینترنت به دلیل جذابیت آن برای مردم بود. رسانه‌ها دنبال کلیک هستند.

سولی قبلاً به دلیل امتناع از پوشیدن لباس‌های برهنه در اجراهاش تهدید شده و بارها در فضای مجازی مورد اهانت قرار گرفته بود. وی در آخرین حضور رسمی‌اش در یک مصاحبه، پیام‌های اهانت‌آمیزی که برایش آمده بود را بلندبلند خواند.

جونگ هیون

او در سن ۲۷ سالگی در دسامبر ۲۰۱۷ خودکشی کرد در حالی که خواننده اصلی گروه «شاینی» بود. جالب است که چنین چهره مشهوری در یک خانه اجاره‌ای زندگی می‌کرد که نشان می‌دهد پول این صنعت به جیب کمپانی‌ها و دلال‌ها می‌رود نه قهرمانانِ روی صحنه.

جونگ قبل از مرگش برای دوستش نوشته بود به دلیل افسردگی شدید، قدرت اجراهای پرهیجان برای مردم را ندارد. وان از روزنامه‌نگارانی که با خیلی از ستاره‌های پاپ کره‌ای مصاحبه کرده، نوشت افسردگی بیماری شایعِ این گروه از هنرمندان است اما در یک دو راهی قرار دارند: اینکه به عنوان یک بیمار روانی به پزشک مراجعه کنند و شهرتشان به خطر بیافتد یا اینکه در همین مسیر تقویت شهرت به پیش بروند که در این صورت تشدید افسردگی روزی آنها را از پای درمی‌آورد، شاید به دست خودشان.

سئو مین وو

وی خواننده اصلی گروه «۱۰۰ درصد» بود که تازه در سال ۲۰۱۲ تشکیل شده بود. شاید دوره سربازی وی در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۵ برای او با آرامش بیشتری همراه بود تا اینکه دوباره فعالیتش را شروع کند و اینگونه به خودکشی ختم شود.

وی در زمانی که بیجان در خانه‌اش واقع در سئول پیدا شد، ۳۳ سال داشت. مصرف بیش از حد مواد مخدر ویا ایست قلبی بر اثر مصرف یا فشار روانی، از جمله علل مرگ وی اعلام شد.

چائه دونگ ها

چائه عضو سابق گروه «اس جی» در مه ۲۰۱۱ میلادی به زندگی خود خاتمه داد. افسردگی که به دلیل پیامدهای مرگ مدیر قبلی گروه بر وی عارض شده بود، از عوامل خودکشی وی عنوان شده است.

سئو جی وُن

وی با تبار آمریکایی و نام اصلی «چارلز پارک» از اولین هنرمندان فعال و مشهور در پاپ کره‌ای بود که مدت اندکی بعد از فروش گسترده آلبوم موسیقی‌اش در اقدامی مشکوک در سن ۱۹ سالگی دست به خودکشی زد. دلیل خودکشی وی، نگرانیِ پیشینی او از موفقیت آلبومش بود که ظاهراً نتوانست از آن رهایی یابد.

شرکتی که او برایش کار می‌کرد بعد از مرگ او آلبوم دوم را نیز منتشر کرد که به فروش خوبی رسید.

یو نی

او ابتدا بازیگر بود و سپس به صنعت سرگرمی پاپ کره‌ای راه یافت و نهایتاً در سال ۲۰۰۷ خود را دار زد. پلیس گفت پیام‌ها و کامنت‌های جنسی او را تحت فشار قرار داده بود. مادر او ازدواج نکرده بود و وی با مادربزرگ مذهبی‌اش زندگی می‌کرد. یو نی برای مشهورشدن و خارج‌شدن از شرایط بد زندگی‌اش به هر کاری در خوانندگی تن داد و مجبور شد چندین بار عمل زیبایی انجام دهد و در ژاپن نیز به شهرت رسید.

او پیش از مرگش نوشته بود احساس تنهایی می‌کند: «احساس می‌کنم همه چیز پوچ است. من در سراشیبی حرکت می‌کنم که پایانش را نمی‌دانم». پنج روز بعد از مرگش، آلبوم سومش توسط شرکتی که برایش کار می‌کرد منتشر شد تا از مرگ او نیز پولسازی کنند.

آن سو جین

او عاشق مسابقات استعدادیابی بود. وقتی دو تن از اعضای گروه مشهور «کارا» آن را ترک کردند برای جانشینی آنها رقابت کرد و به چهار نفر اول راه یافت اما نتوانست برگزیده شود. سال ۲۰۱۵ اعلام شد او عضو گروه پاپ دیگری با نام «آوریل» شده است اما از آنجا نیز کنار گذاشته شد. افسردگی و فشار روانی موجب شد از طبقه دهم آپارتمانش به پایین بپرد در حالی که تنها ۲۲ سال سن داشت و فرصت بسیار. اما می‌دانست با استانداردهای مورد نظر بنگاهداران پاپ کره‌ای همخوان نیست.

منابع

https://sputniknews.com/viral/۲۰۱۹۱۱۲۵۱۰۷۷۳۹۲۴۳۷-goo-hara-joins-a-disturbing-list-of-k-pop-deaths-whats-behind-them

https://goodyfeed.com/۵-korean-stars-ended-lives-coz-cutthroat-entertainment-industry

https://nexter.org/jonghyun-unee-۷-k-pop-stars-who-passed-away-before-even-turning-۳۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 144
  • در انتظار بررسی: 68
  • غیر قابل انتشار: 75
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    دو تا دوست کره ای دارم. مردم کره خانواده دوست هستن اما با حضور آمریکا تو کره جنوبی تمام ارزشهای خانوادگیشون رو دارن با خاک یکسان میکنند.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      سینمای کره رتبه اول در فساد و بی پروایی در نمایش است حتی هالیوود به گرد پای سینمای کره در این خصوص نمی‌رسد.
    • حیدر صالح IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      هر جا آمریکا پا بگذارد یعنی تخریب ارزشها و رواج بی بند و باری چون اصالت آمریکا ضد ارزش است ضد خانواده است
    • ارش IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      59 47
      چون به توحید ومعاد اعتقاد ندارن کشورهای اسکاندیناوی که دولت هاشون رفاه محور هست هم شنیدم کم وبیش چنین وضعی دارن
    • ناصر IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      43 22
      فساد جنسی در کشور ژاپن بیشتره و مردان آنها به خاطر شهوت دست به هر اقدامی میزنن . ژاپن بیشتر فیلمهای جنسی برای کودکان رو میسازه و بزرگترین کمپانی انیمشن سازی پورن آن به نام میلکی است . آنها در همه عرصه های پورن در شرق آسیا رتبه اول رو دارن و خودکشی و خورد مشروبات و مواد آمار خوبی ندارن . ژاپن حتی در جنگهایی که بود از هر فساد و تجاوزی بر مردم کشورها دریغ نکرده .
    • Mohammad komeil IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      36 46
      تمام این مشکلات برمیگرد به یهودی که سر تاسب بیجاش جلوی اسلام وایساد و جهانو به این روز انداخت که الان ما توی دنیا این همه فساد رو مشاهده میکنیم که یکیش کره هست از پویا نماییش بگیر تا چیزای دیگه
    • علی از لاهیجان IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      33 17
      آقای محمّد کمیلی ! تعصّب درست است . کمی کتاب بخوان . کم سوادی خیلی بد است .
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      6 1
      آقایی که اسمت ناصر هست من هر چی تو نت سرچ کردم این کمپانی که شما گفتید رو پیدا نکردم
  • محمد IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    56 10
    اقا مشرق جان اینارو نگو هنرمندان ما یاد میگیرندآ گفته باشم
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      سیلبریتی های بیسواد ما نه شجاعت پذیرش مرگ دارند و نه ارزش زنده بودن
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      37 4
      هنرنابلدان ما البته
    • محمدجواد IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      80 24
      به نظرمن فارغ ازبحث نفوذ فرهنگی ؛ عکس العمل این هنرمندان کره ای درمواجه شدن بافساد ودیده نشدن ؛ شرف داردبه عکس العمل هنرمندان ما. هنرمندکره ای وقتی احساس کرد جایگاه قبلی راندارد خودش را قربونی میکند ولی هنرمند ما برای جبران این ضعف؛ تمام مقدسات دینی واعتقادی راهدف قرارمیدهد ازتوهین به امام حسین گرفته تا امام صادق (ع) ازانتقادبه پلیس امنیت گرفته تا دفاع ازاختشاگر ازهمکاری باشبکه های معاند آمد نیوز ومن تو گرفته تادفاع ازپلیس امنیت فرانسه برای سرکوب تظاهرات بدون آشوب مردم .واما درآمریکا مرکز فتنه. مارک رافالو بازیگروکارگردان آمریکائی تاکنون 3 بار نامزد جایزه اسکار برای بهترین بازیگر مرد شده وهربارانتقادازسیاست خارجه آمریکا در ادوار مختلف که اخیرا اعتراض او ازکمک آمریکا به عربستان برای گشتاروجنایت دریمن بوده ؛ سبب شده که او از دست یافتن به این جایزه ناکام بماند
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    87 16
    مهم این است سرمایه داری همه انسانها را کالایی برای فروش می بیند. پس زن و مرد باید در این بازار خودفروشی کنند و مجبورند با انواع آرایش و حتی جراحی بدن و چهره ای برای خود درست کنند که در این بازار بفروش برسد. صد رحمت به برده داری باستان. در آن زمان برده ها خودشان خود را نمی فروختند. در برده داری نوین برده ها به برده بودن افتخار هم می کنند و کلی پول و هزینه و وقت و انرژی صرف می کنند که برده و کالایی برای فروش باشند و اسم این فاجعه را پیشرفت و توسعه می گذارند.
  • CA ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    87 10
    فقط افسردگی ساده نیست بلکه آرزوهای کاذب در کشورهای لیبرال مشکل اساسی هست. در کشورهای لیبرال این شرکتهای غول پیکر با پولهای نامشروع هستند که تمامی پول را میبرند و این هنرمندان که بخاطر نوعی از احساس درونی به هر حال به پلکان این صنعت میرسند وقتی با پولشان کفاف حتی حفاظت شان از دیوانگان را بخاطر معروفیت نمیدهد برای همین برایشان مشکلات فوق العاده زیادی بوجود می آید. کره جنوبی و ژاپن این مشکل خودکشی بسیار عمیق هست و البته تایوان نیز همینطور هست. در همین منطقه میشه مالزی رو با این کشورها مقایسه کرد که یک کشور مسلمان هست و نه تنها این مشکلات را ندارد بلکه از نظر نوآوری یک هاب در این منطقه محسوب میگردد. این روانی هایی که من در کشورهای لیبرال میبینم و فقط کارشان ضربه به مردم کشورهای باورمند شده بیشتر بخاطر عقده های درونی هست
    • بی نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      52 78
      بهتر نیست به جای گذاشتن این اخبار چرت و پرت که معلوم هم نیست چقد راست هست اخبار و مشکلات خودمان را انعکاس دهیم تا بلکه کسی هم دید و فکر چاره ای افتاد ؟؟؟؟
    • به بی نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      46 18
      اتفاقا بزرگترین مشکل ما الگو قراردادن همین کشورهای فاسد سرمایه داری است. از سرمایه داری نه عدالت در می آید نه حیا و غیرت.
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      33 14
      بی نام چقدر حقیر و نفرت انگیزی تو که قدرت فهم مطالب تحلیلی اجتماعی رو نداری برو یا فیلمتو نگاه کن یا بخواب حالمونو بهم نزن
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      25 5
      آقای 13:52 اتفاقا این افکار شماست که چرت و پرت است
  • علی افصحی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    73 15
    بسم الله الرحمن الرحیم. جریان نفوذ فرهنگ از خود بیگانه ساز امریکا نه‌تنها در عرصه موس بلکه در عرصه سینما نیز در اسکار امسال کاملا نمایان بود. دراسکار امسال اتفاق بی سابقه ای افتاد و به ناگهان یک فیلم کره ای به نام «انگل» paraside به عنوان بهترین فیلم نه غیر امریکایی،بلکه بخش اصلی برنده اسکار شد.از این خبر در بین بی سوادان از منتقدان ، خانه سینما و نیز برخی از مسوولین ارشاد چنان استقبال شدکه انگار ،اسکار به این افراد خود کم بین داده شده است.جالب این که از هیچ مدیر ارشاد از وزیر تا هر شخص دیگر مطلبی در ارتباط با خباثت فرهنگی اسکار ندیدیم.این فیلم بازتاب جامعه ای در هم ریخته ، فریب کار ، بی اخلاق و بی حیا و قاتل را نشان می داد که در یک هماهنگی زشت خانوادگی ،جمعا خیز برای پولدار شدن برداشته و در این راه هرچیزی را از میان بر می دارند. در این فیلم ثروتمندان بی درد و بی اعتنا به توده عظیم وفقیر جامعه ،اخلاقی ،با ادب و...نمایش داده شده و همه مردم فرو دست کثیف ، بی نوا ، خشن ، بی عاطفه ،قاتل ، حسود ، و...که تنها راه برون رفت از این منجلاب پول دار شدن به هر قیمتی است. این فرهنگ دلاری و مصرف از هر راه و با هر کاری ، بلایی است که آمریکا در شرق آسیا و در کشورهایی نظیر کره جنوبی فرود اورده که نتیجه ان خودکشی و... است..و اگر نهیب های رهبری معظم مبنی بر ولنگاری فرهنگی ،نبود معلوم نبود که با وجود وزیر ارشاد بی هنر و خاموش فعلی ، فرهنگ اجتماعی ما با آثار مبتذلی چون مطرب و با موسیقی پاپ مبتذل تولیدی این دوره از وزارت ارشاد سراز کجا در می اورد؟ امریکا با اعطاء اسکار به فیلم کره ای انگل در واقع ،اسکار در هم کوبیدن فرهنگ دیر پای سنتی کره توسط دستگاه های سرگرمی ساز هایوود و.. را به خود تقدیم کرد.فیلم انگل با قتل های فجیع و انتظار جوان کره ای برای رسیدن به دلارهایی که توان خرید قصری داشته که پدر قاتل در آن مخفی است به پایان می رسد. آمریکا با صنعت سرگرمی ساز خود فرهنگ های سنتی شرق اسیا را با موفقیت یکی بعداز دیگری تسخیر وبا فرهنگ به دست آوردن و مصرف را از هر راهی باشد جایگزین می کند..و قرآن چقدر زیبا فریب به ظاهر فرهنگی نظام لیبرال موکراسی را افشاء کرده:« والذین کفروا یاکلون و یتمتعون کما تاکل الانعام و النار مثوی لهم.ایه۱۲ سوره محمد. کفار پول و مصرفشان بی نشان و آتش جایگاهشان است.
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      27 10
      جای تحلیلگران باسوادی مثل شما جدا در عرصه فرهنگ و رسانه خالیه همش افتاده دست 1مشت خائن بی وطن لیبرالیست غربگدا که جز جیبشون و پز روشنفکری و خالی کردن عقده هاشون به هیچ چیز دیگه فکر نمیکنن
    • Gg IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      12 0
      واقعا درست میگید موافقم جالبیش اینه که اکثر اینا پول رو برای خودشون بر نمیدن ایدل های کره ای بیشتر این کمپانی ها پولدار ن تا خود بازیگرا و خوانندها اونا کار اصلی رو میکنن پولس رو کمپانی ها میگیره بعدشم که یکم شهرتشون افت میکنه و تکراری میشن سریع آمون نمیدن و جایگزین میشن واقعا نمیفهم برای چی وارد آین صنعت میشن وقتی انقدر فساد داره جالبیش اینه کره قبلا خیلی با حیا و کم فساد بوده ولی بعد ورود آمریکا به کره همه چی عوض شد همه چیز ها غربی شد از مدل لباس تا شغل و خوانندگی
  • ایران DE ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    12 25
    بلاروس یکی از بهترین کشورها در ساخت خودرو های سنگین و تراکتور در جهان است
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      21 4
      خخخخخخ ترکیبی زدی داداچ!!
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      20 6
      اوهوووی عمو وو...قرصات جابجاشد ...سروقتدبخور عزیزم
  • میم‌کاف IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    71 15
    گزارش مفیدی بود. این روزها چقدر به چنین‌مطالب روشن‌گرانه‌ای نیازمندیم.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    40 23
    وای چقدر فساد در کره زیاد شده.نابود میشن که
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      24 45
      فقط در کره جنوبی فساد است. در کره شمالی هیچ خبری از این چیزها نیست.
    • 태헝 IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      30 24
      اصلا توی کره ی شمالی ن خواننده وجود داره ن بازیگر اونجا همش جنگه
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      20 21
      در کره شمالی هم خواننده هست. اما همه با سرودها و آهنگهای حماسی و انقلابی. پر از مفاهیم متعالی. پس منتظر نباشید در دنیا عرضه شود. هیچ خبری از این فساد و فحشا در آنجا نیست.
  • b IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    55 22
    لطفا اگه اطلاع کافی ندارین مطلب نذارین. دلیل انکه کیم جونگ هیون در اپارتمان اجاره ای بود اینه که کره ایا عادت دارند گاهی در این اپاراتمان های اجاره ای زندگی کنن و خونه و ماشین جونگهیون نشون دهنده ثروتش هست این موردی که گفتین اشتباهه و مورد دوم مرگ سولی به اندازه مرگ جونگهیون سروصدا نکرد و حتی بدون حضور رسانه و طرفدارها برگذار شد در صورتی که در مراسم جونگهیون عده خیلی زیادی شرکت کردند و شوک بزرگی بود. کره ایا کلا به دلیل کمال طلبی که دارن امار خودکشی بالاست حتی در دانش اموزان کره ای پس دلیلی نداره کی پاپ باعث خودکشی این هنرمندان بشه ولی خب اینکه هنرمندان کیپاپ زندگی فوق العاده سخت رو دارن واقعیه و طرفدارها هم خواستار کم کردن این فشار توسط کمپانی ها هستن.
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      33 25
      این قسمت از تحلیلت به تمامه بیسوادیتو نمایش میده (کره ایا کلا به دلیل کمال طلبی که دارن امار خودکشی بالاست)خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خب تو که اصلا نمیدونی کی پاپ چیه و ستاره هاش کیا بودن مجبوری نظر بدی؟
    • JP ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      20 5
      این کمال طلبی و مسابقه ی تجمل را فرهنگ غربی دامن می زد، مشکلات فرهنگی جامعه ما بخشیش بهمین روحیه و نگرش بر می گرده.....!!!
    • b IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      29 9
      دوست گرامی که متهم به بیسوادی میکنید. اولا که کافر همه را به کیش خود پندارد. دوما اینکه امثال ما با کیپاپ بزرگ شدیم ما کیپاپ رو هر چی باشه بیشتر از شما میشناسیم. سوما شما میتونید در حوزه جامعه شناسی کره و فرهنگ کره مطالعاتی انجام بدی بعد کمال طلبی رو بیسوادی بدونی.
    • یه کیپاپر با هفت سال سابقه! IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      30 19
      ببین bجان؛من خودم ۷ساله کیپاپرم پس الکی توجیه نکن این گندکاریارو!کمال گرایی؟همه آدما درونشون میل کمالگرایی وجود داره این دلیل نمیشه که همه خودکشی کنن.بعدشم قضیه گندکاریا جناب سونگری رو چجوری توجیه میکنی؟این که پشت پرده کی پاپ کثیفه درش شکی نیست.سودی که این کمپانی ها میکنن خیلی کلانه و درصد کمیش میرسه به ایدولا البته بیشتر کمپانی کلی امکانات برای ایدولاشون فراهم میکنن ولی بازم سلامتی روانی و جسمی شون براشون ارزشی نداره فقط در اون حد که روی سن درست اجرا کنن.اونا عروسکایین که حتی حق ندارن بدون اجازه کمپانی به طرفدارشون نگاه کنن.تمام اختیارات اونها محدود به کمپانی ها میشه.قبل از سی سالگی هم وقتی تاریخ مصرفشان تموم شد گروه ها یکی یکی دیسبند میشن خصوصا گروه های دختر که شرایط براشون خیلی سخت تره و طرفداراشونم کمتر.هفت ساله که اهل کی پاپم البته سه سالی هست که دیگه بشدت قبل نیست چون فهمیدم من کارای مهمتر وقت تلف کردن پای نمایش و اخبار چن تا عروسک دارم که حتی اختیار تک تک حرکات رو سنشون با کمپانیاس و بدون اونا یه روزم نمیتونن خودشونو جمع کنن.طرفداری کی پاپ بد نیست بشرط اینکه گندکاریارو توجیه الکی نکنی
    • یکی IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      22 4
      واقعا حرفت درسته ما فنا نباید اینقدر بهشون فشار بیاریم ، بیچاره ها خیلی توی فشار قرار میگیرن . این اشتباه از ماهاست نه اونا ، هر کسی هم جاشون باشه استرس میگیره خب اونام سنشون زیاد نیست نوجوونن
  • مجتبی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    7 5
    در هندسه ی آینده ی جهان استکبار جهانی عبارت است از چین!!!!!!!! کتاب معمای چین اثر آقای باقی گویای این مهم هست....
    • ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      0 1
      کی پاپ چه ربطی به چین داره دقیقا؟
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    13 9
    جهان بینی ندارند، ملتشون رو به مرز پرتگاه و سقوط خواهند کشاند. بهتره که احساس خطر کنن.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    19 14
    پاپ جمهوری اسلامی ایران که باعث شد یک عده آدم یه لاقبا شپشو به مناصب بالا برسند وبیش از 96 در صد از مردم به بدبختی وفلاکت دست پیدا کنند که انتهای زندگی آن ها شاید خودکشی نباشد اما زندگی در پناه بی لیاقتی و بی عرضگی مسئولان آن است که دارد ادامه پیدا می کند .
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      18 15
      الان مشکلات و فقر مردم ایران بخاطر موسیقی پاپه؟طفلک بیچاره بیسواد الان کارتونا شروع میشه برو
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    17 30
    این سایت بدای خندیدن عالیه کلی عقب مانده داشتیم و نمیدونستم حالا حملهههههه
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      34 5
      عقب مانده اونایی بودن که تربیتت کردن
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      21 5
      اره واقعا امثال تو فضای این سایتو بسیار شاد و خنده دار کردن خالی کردن عقده هاتون درحالیکه عصبی هستین و باید تظاهر به مسخرگی و لودگی کنین اونم وقتی اصلا اسم کی پاپ تاحالا به گوشتون نخورده واقعا مارو میخندونه و شادمون میکنه ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    13 0
    بهتره تکلیف برجام و مذاکره و هتل رفتن و زد و بند پشت پرده مشخص بشه که آیا 8 سال مذاکره به درد کسی خورده یا نه و رئیس بعدی بر این اساس مجدد چه خواهد کرد؟ اگر درامد سرانه و تولید و صادرات حداقل 10 برابر نشده باشد بهتره کل اعضا و وزیر و معاون و رئیس را در میدان ازادی گردن بزنید و اموال مصادره و تابعیت زن و بچه و اموالشان در خارج رد و منحل شود و جوانان درازقد دارای امید به اینده شوند
  • رضا IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    21 26
    کره ی جنوبی در قضیه ی کرونا بهترین عملکرد رو در دنیا نشان داد و این نشون میده کارشون درسته
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      33 14
      اولا که چین و ژاپن و کره جنوبی دروغ می گویند. کرونا تمام نشده فقط سیاست ایمنی گله ای را در پیش گرفته اند و بقیه کشورها هم از آنها تقلید خواهند کرد. ثانیا بهترین عملکرد در مقابل کرونا را کره شمالی داشت که اصلا نگذاشت کرونا به کشورش وارد شود! پس خیلی کارشان درست تر است!
    • Mahdie IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      12 15
      کره شمالی اولین نفر هایی ك کرونا مبتلا شدن رو کشتار کرد...بیمار هایی ک امکان درمان و زندگی داشتن...
    • m IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      7 3
      اره واقعا عملکردشون عالی بود بعدشم خانم مهدیه خودت داری میگی که کره شمالی کشتار کرد و ما داریم از کره جنوبی حرف میزنیم
  • Haneieh DE ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    27 27
    کاش انقدر که همیشه بفکر تجزیه و تحلیل و خورد کردن شکستن کشورهای دیگه و موفقیت هاشون بودیم یکم به فکر رشد مملکت خودمون بودیم اونا رشد شون دارن میکنن هیچکدومم این اخبار نمیخونن شما مملکت خودت رو دریاب
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      16 10
      ایییییییییییییییییی برو بابا نظرای تکراری چندش 1عده عقده فقط نشستن هرچی خبر درباره بدیا و سختیای کشورای دیگه بود بیان پایینش فاز منفی درباره کشور خودمون بدن
  • م.ن IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    53 4
    من کی پاپرم و با خیلی از موارد موافقم. کی پاپ قبلا یه سرگرمی بود اما الان تبدیل به یه وسیله برای سو استفاده توسط دولت شده. هر وقت یه خربکاری توی سیاست پیش میاد یه خبر -اکثرا دروغ و یا تحریف شده- از همین هنرمندا منتشر میشه و مردم کره-که واقعا معلوم نیست چشونه- بدون اینکه به حرفشون گوش کنن اونارو ترد میکنن و بهشون توهین میکنن. در واقع سونگری که اسمشو اوردین جز قربانی هاست. کسی که برای اولین بار همچین شایعاتی رو از سونگری پخش کرد چند ماه پیش اعتراف کرده که از مقامات جناح سمت چپ برای اینکار دستور میگرفته. و البته قبل از اون -طی تحقیقات یکسال اخیر-دادگاه سونگریو توی هر سه مورد بیگناه اعلام کرد-توسط قاضی که همون روزا یکی از مقام های دولتی رو به علت فساد مالی گناهکار اعلام کرد-. و جالب اینجاست که هیچکدوم از منابع خبری کره جنوبی این قضیه رو پوشش ندادن. سونگری مرد خیلی خوبیه امیدوارم دیگه درموردش مقالات منفی منتشر نشه:) مرگ جونگهیون و سولی خیلی برام تاسف بر انگیزبود. هنرمندای کیپاپ لایق این همه ظلم نیستن. که مدتها تلاش کنن تا مردم دوسشون داشته باشن و دولت به همین راحتی با یه دروغ نابودشون کنه.
    • گایو IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      27 1
      بالاخره یکی پیدا شد که واقعا سوادشو داشته باشه و این مبحث حالیش باشه
    • Gh IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      7 1
      اخیش خیالم راحت شد حتی اگه جواب منم پخش نکنن یکی حتما باید اینو بخونه
  • انیس IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    29 30
    سلام این متن کاملا برای بازداشتن کی پاپر ها از دوست داشتن کره ای هاست!این متن منطقی نوشته نشده و واقعا متاسفم که انقد از علاقه کی پاپرها انقد ناراخت هستید! خودکشی امری نیست که فقط در کره جنوبی رواج داشته باشه! درکل دنیا خوانندگان بسیاری هستند که خودکشی کردند! من درمورد تن فروشی این چیزا هیچ نظری ندارم ولی از افراد مورد علاقه م اطمینان زیادی دارم! و به درست کار بودنشون ایمان دارم!اینکه اونا عروسک های کمپانی هستند رو تا حدی قبول دارم ولی من برای شخصیت هرکدوم از اوتا ارزش قائلم!
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      30 41
      پس خودت قبول داری عروسک هستند! مگر عروسک شخصیت دارد که برایش احترام قایلی؟ آری. بسیار درناک است که جوانان ایران به این عروسکهای بی هویت علاقه دارد .و از آنها الگو می گیرند. البته بالا بودن آمار خودکشی خوانندگان در دنیا هم نشانه ای است بر چرایی حرام بودن موسیقی در اسلام.
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      10 11
      علاقه خالی که بدرد نمیخوره علاقه با سواد از موضوع مورد علاقه خوبه و معلومه تو اخبارشونو دنبال نمیکنی و سواد کافی نداری و کسی به پاس این طرفداری بدون سواد کافیت واسه تو 2زار ارزش قائل نیست
    • Kimia IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      14 6
      همه انسان ها واسه هم ارزش قایلن!!!ارزشو که ما هم قایلیم چرا متعصب میشید؟واقع بین باشید من هم اهنگ ها و فیلماشونو دوس دارم ولی این عدم ایمان به آخرت و خدا کارشونو به اینجا کشید که انقدر درگیر دنیا شدند که برای اینکه از چشم مردم نیوفتن حاضر به گرفتن نفسشون شدم،اینا که میبینیم همش پهنه که پیچیدن لایه زر ورق،تمام
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    13 8
    کجای کار هستید الان سریال های کره ای و انیمه های ژاپنی با همین نگاه پوچ به وفور در اپلیکیشن های پخش فیلم و سایت های فیلم و سریال داره پخش میشه
  • میلاد IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    13 2
    روح والای انسان این کارا رو نمیپذیره و بعضی اینو میفهمن و دچار تناقض و خودکشی میشن و بعضی هم خودشون رو به نفهمی میزنن تا اینکه مرگ میاد سراغشون
  • رضا IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    28 18
    پراید هم ۲۵۰۰۰ نفر کشته میده درسال تکلیفش چیه؟؟!
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      13 12
      اااااااااااااااااااه برو بابا با این نظر عتیقت
    • رضا IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      15 15
      بخاطر همینه عطیقه رو عتیقه نوشتی !! سوادتو ببر بالا بعد ادعای فضل کن
  • R SE ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    30 27
    واقعا که! پاپ کره ای یکی از بهترین هاس و شما دارید بهش توهین میکنید! خب سولی افسرده گی شدید داشت میدونید این ها چقدر از خانواده هاشون باید فاصله داشته باشن؟ میدانید اونها باید از هر چی که دارن بگذرن؟
  • نرجس IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    17 8
    چقدر بد واقعا نمیشه گف تقصیر کیه تقصیر کمپانی یا تقصیر هیترا
  • melisa IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    21 40
    هنوز نسل شما عقب مونده ها از بین نرفته؟؟!! هیچ مطلب مفیدی نبود از اول تا آخرش دروغ و چرت و پرت بود!
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      20 17
      عقب مانده خودتی برو مشغول خدمات دهی باش
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      15 11
      اصولاً شما ها خودتون رو متمدن به روز و روشنفکر می دانید اما چیزی جز نشخوار فرهنگ غرب و عاروق روشنفکری هیچ چیزی بن مایه فکری ندارید متاسفانه ورژن شما از خود غرب خسته از این سبک زندگی بالاتر هست طوری از مدرنیته و استیل لایف غربی دم میزنید که هیچ فردی تاکید می کنم هیچ فرد از نظریه پردازان غربی هم این چنین از داشته های خود دفاع نمیکنه ... احوالات شما را هم جلال آل احمد شناخت هم شهید آوینی
  • شهروند IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    59 3
    من یه سوال از شما داشتم چرا یه خورده سریالای تلویزیون خودمون و فیلم های سینمای خودمون رو مورد بررسی قرار نمیدین؟! واقعا سریالای ما کم مروج فساد هستن؟! ترویج دوست دختری و دوست پسری به بهونه و به اسم نامزدی که تا دیروز سینمای غرب رو نقد می کردیم امروز دامن گیر سریال تلویزیونی _بدون استثنا همه شون_ شده. اصلا الان میشه یه سریال از یه شبکه صدا و سیما پخش بشه و دوست دختری و دوست پسری توش نباشه؟! همین پایتختی که الان داره پخش میشه بخوبی و به زیبایی! هرچه تموم داره ترویج میکنه. کسی از مدیران صدا و سیما نه تنها صداشون در نمیاد بلکه قربون صدقه محسن تنابنده هم میرن!
  • مهرسانا IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    30 28
    من واقعا شماهارو درک نمیکنم.لطفا اینقد کره ای هارو بد جلوه ندین.شما دارین یه جوری میگین که انگار فقط کره ایا خودکشی میکنن ولی اینطور نیست.درضمن اگر میبینید که خودکشی میکنن دلیل داره.افسردگی میگیرن که خودکشی میکنن.به نظره من خودکشی بهتره تا اینکه مثل کشوایه دیگه به دلیله ازاره جنسی بمیرن
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      25 12
      اتفاقا توضیح داده بود که یکی از دلایل مهم افسردگی این حضرات مخصوصا زنان خواننده تجاوزهای مکرر جنسی به آنها است! عرصه هنر تائتر و سینما و موسیقی و... چیزی جز خوکدانی نیست.
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      17 12
      کی اصلا از انحصار خودکشی به کره حرفی زده بود؟اصلا درست خوندی متنو؟یا فقط خواستی 1چیزی نوشته باشی که بگی منم هستم؟
  • nelly IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    16 2
    متاسفانه این چیزا فقط مختص کره نیست من اکثر کشورای اروپاییو دیدم تو همه جوامعی که آزادی جنسی وجود داره فضای مسموم و تاریکی تو این کشورا حاکمه که ادماشون مادامی که به بردگی جنسی و لباسای نیمه برهنه پوشیدن تن بدن مورد توجهن و open mind خطاب میشن ولی 1ذره بخوان برای خودشون و تنشون ارزش قائل باشن و در معرض سوءاستفاده قرارش ندن به طرز بدی طرد میشن جالبه این نحوه زندگی توسط تعدادی محدود اداره میشه چون اکثر مردمشون برهنگی و دلخواه دیگران زندگی کردنو دوست ندارن ولی جرات ندارن به دلخواه خودشون زندگی کنن وگرنه تحت فشار روانی شدیدی قرارشون میدن ولی چون غالبا ضعیف النفسن جلوی کسی که مسخرشون میکنه یا زور میگه نمی ایستن
  • سارا IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    11 15
    واقعا ناراحت شدم من خودم تعلیم دیدم و الان چند سالی میشه که می‌خوام برم کره تا بهتر تعلیم ببینم البته بعد از تموم شدن درسم ولی خیلی فشار روم بود و نمی‌تونستم از یه طرف خانوادم و از یه طرف درس بعد از خودکشی سولی و بعد از اون گوهارا خیلی بیشتر بهم فشار وارد شد و من چون نمی‌دونستم اینطوریه ساسنگ فن ها رو مقصر میدونستم که چرا اینهمه تحت فشار قرار میدنشون ولی حالا فهمیدم بدتر شدم و خیلی میترسم نکنه بقیه ایدل ها رو هم از دست بدیم
  • Jimin IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    24 11
    اوف خدا واقعا دلم براشون میسوزه و اینکه صنعت کی پاپ خیلی روی نوجوونای خودمون تاثیر گذاشته خوده من خیلی خیلی وابسته شدم و این اصلا خوب نیست. توی صنعت کی پاپ علاوه بر خواننده ها فن ها هم خیلی افسرده میشن. از اینکه مثلا نمیتونن ایدول مورد علاقشونو ببینن یا اینکه حتی بعضیا عاشقه ایدولشون میشن و وقتی خبر قرار گذاشتنه اون ایدول بهشون می رسه خودکشی میکنن. ب نظر من هیچ وقته هیچوقت به kpop نزدیک نشین چون مثله اعتیاده اولش با خودته این که باهاش آشنا بشی یا نه ولی خارج شدن ازش قلبه سنگ میخواد. Kpop بیشتر افراد ۱۲ تا ۲۰ سال رو جذب خودش میکنه. رفتار خوبه ایدولا و ظاهر خوشگلشون و mvهای رنگارنگ و قشنگشون نوجوونارو ب سمته خودش میکشه و باعث وابستگی میشه. بدتر از همه اینه که افسردگی میاره و این بیشتر روی دخترا تاثیر میزاره چون تعداد فن بویا نسبت ب فن گرلا خیلی کمتره.
    • army-l IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      23 8
      اره خب... کیپاپر بودن جنبه میخواد....که خیلیا ندارن اتفاقا خیلی بیشتر از اینکه به فن ها اسیب بزنه بهشون کمک میکنه
    • یه کیپاپر با هفت سال سابقه! IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      12 11
      والا تو این هفت سالی ک کیپاپرم فقط وقت تلف کردن و علاقه افراطی دیدم.نه میتونم بگم کمک کرده نه اینکه بگم نابود کرده.فقط ۹۹درصد طرفداراش دیگه شورشو در آوردن:\یه درصد عظیمی ک میخوان برن کره حالا خودشونم دقیقا نمیدونم با چه هدفی!ولی میخوان برن.یسریام که یه پول خیلی زیادی رو حروم میکن تا هرچیزی بگیرن ک روش عکس ایدولا باشه فقط!!!جالبتریناشم دیدم ک فقط جنس کره ای میخرن:\\\\
  • Sardin IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    18 28
    همتون خفه شین. شما چی میدونین از صنعت کیپاپ که دهنتون رو الکی باز میکنین.نه شما که نشستین تو خونه خوب کلری میکنین.اونایی هم ک خود کشی کردن نباید از اول وار کی پاپ میشدن.
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      9 11
      خودت خفه شو عقده ای روانی وحشی
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      7 7
      فقط خواستی چرندی بگی
  • SE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    6 15
    حالا این چه خبری بود وسط اینهمه گرفتاری؟ تا قبل از پخش این خبر 99% مردم ایران هیچ اطلاعی درمورد اینها نداشتند، واقعا مسئله مهمتری ندارید بهش بپردازید؟
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      15 4
      ای بابا تو نیا بخون برو ببین چیا مهمه همونو بخون
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    3 17
    مشرق راستی نگران خود کشی خوانندگان کره ای پاپ شده ؟؟؟؟خخخ
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      20 4
      بله سوزش به تو اومده یا فضولیش؟
  • Mary IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    8 6
    با کلیت متن مشکلی ندارم صحیح اما اون اسم سئو جی ون با عکس نمی‌خونه صاحب عکس یه بازیگر زنده ای که الان سربازیه و برای اسم هم بیوگرافی مشخصی پیدا نکردم
  • سیما IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    33 11
    چرا دروغ ب خورد مردم میدین.من نمیدونم انقد سیاه نشون دادن وجهه کیپاپ چی ب شما میرسونه ،درسته تو همه عرصه ها فساد و غیره هست ولی این شکل سیاه جلوه دادن کیپاپ فقط نشون دهنده عقدس.کی گفته همه اهنگای کیپاپ انگلیسیه!!از کلمات انگلیسی استفاده میشه و تماما اینطور نیست کی گفته جوگ هیون تو خونه اجاره ای زندگی میکرده و فقیر بوده ،بهتره قبل حرف زدن یکم تحقیق هم کنین ،تو خونه اجاره ای خودکشی کرد گون قبل این تصمیمش همه ثروتشو ب خواهرش بخشیده..خیلی از اطلعات این مقاله دروغه محضه .بهتره سطح شعور خودتونو انقد پایین نیارین ‌و ب طرفدارای این هنرمندا توهین نکنین،این ک بخواین از خبر مرگ این افراد ی شهرتی بدست بیارین فقط سطح خودتونو پایین میاره.
  • Mahdie IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    16 12
    من مطلب رو خوندم و کامنت هارو هم خوندم من خودم کره لاور و کی پاپرم و اینکه ی کامنتی ک گفته شده ت کره شمالی از این خبرا نی باید بگم کره شمالی اگ خودکشی نباشه کشتار زیاد شما فقط داری از ی دید میگی اینکه کره شمالی نظام اهمیت زیادی داره اما کره جنوبی اینطور نی اون ها ب خیلی چیزا اهمیت میدن و اگ یکم مطلب بخونی میفمی ک کره جنپوبی پیشرفت زیادی داره... و اینکه من معتقدم خودکشی سولی هارا مربوط ب ساسنگ فن ها هس....و اینکه اقای محترم ک سخنرانی میکنی و میگی فیلم انگل منصفانه نبود اسکارش فیلم میدونی چیه؟؟؟داستان میدونیی چیه؟؟ت مطمئنی ک لایق نبود‌؟ت مطمئنی ک دست ت کار بود؟ت الان خیلی باسوادی ک این حرف رو میزنی؟همون قران نگفته ك قضاوت بیجا نکن..؟ت ب جا وبگردی چایتو بنوش هموطن:/
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      9 15
      فقط خواستی چرندی گفته باشی ک این از ادبیاتت معلومه
    • k IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      3 3
      آفرین برادر
  • ناشناس IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    3 16
    بعید می‌دونم بجز شرق آسیا این خوانندگان بتونن محبوبیت فراگیری بدست بیارن. در واقع بیشتر از هرچیزی سیمای ظاهری مردم شرقی باعث میشه محدود به منطقه‌ خودشون بشن. البته مسلماً چین یک و نیم میلیاردی همگی از نژاد کذایی هان نیستن اما بطور کلی تیپ غالب در نیمه شرقی آسیا کارتونیه و فراتر از اون منطقه هم نمیتونن رشد کنن.
    • M IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      19 1
      به نظرم اشتباه میکنی.... کی پاپ و کی دراما تو امریکا و آلمان خیلی پر طرفداره...
  • معصومه IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    24 9
    بشین و فقط از کشواری دیگه ایراد بگیر و چشماتو روی از هم پاشیدگی داخلی خود کشورمون از همه نظر ببند ودرحالی که داری ایراد میگیری ببین یه کشوری که منابعش اندازه نصف ماهم نیست چجوری پول های فراوانیو به جیب میزنه وتو تموم صنعتا حرفی برای گفتن داره چه موسیقی و چه صنایع دیگه و کلی توریست برای کشور ایجاد میکنه وکشورو زبانشو غذاشو چجوری به ارومی به دنیا معرفی میکنه
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      8 7
      برای حیوانات هم مهم نیست از کجا غذا پیدا کنند و بخورند. مثل این کشورهایی که بزرگترین جاذبه آنها فاحشه خانه هایشان است.
  • Yas-kypop IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    10 5
    بنظرمن آیدلای کره ای نباید بخواطر هیتراشون افردگی بگیرن یاخودکشی کنن
    • T IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      15 2
      شما مگ جای اونایی و میفهمی ک چقدر سختی میکشن؟؟دیگه ببین چقر اذیت شدن ک تن ب مرگ دادن
    • Sahel IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      اونا هر چی از دهنشون در می اومد با بی رحمی به سولی می گفتن.فکر کن بیای یه جایی که خانواده و دوستاتو نمی بینی،هر روز کلی نظر منفی و هیت بهت میدن،چند سال کارآموز بودی و زحمت کشیدی ولی تهش چی شد؟هیچی فقط افسردگی!
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    5 1
    افسردگی وانواع بیماری بجزکرونا درکشورهای که درگیری شدید با کرونا وقرنطینه بیشتر دارند،خواه وناخواه درحال واینده شدت میگیرد
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    8 9
    اقتصاد کره جنوبی به علت حضور آمریکا از هم خواهد پاشید . آمریکا هیچ وقت اجازه نخواهد داد که کشورهای دیگر از وی حلو بزنند . کشور چین به علت این توانست خودش را قطب اقتصادی جهان کند که زیر بار دستورات آمریکا نرفت . خدا به کره جنوبی رحم کند . اقتصاد ژاپن خیلی وقت است که از هم پاشیده شده و آثارش را در زندگی مردم ژاپن خواهیم دید .
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      2 0
      ژاپنی ها هر بدبختی ای بکشن از سر کارهای خودشونه
  • nazanin IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    35 8
    قبل از این که چرت بنویسین تحقیق کنین سئو جی وون خود کشی نکرده اهنگ های کی پاپ اینگیلیسی نیستن و کاملا سبک متفاوتی با غربی ها دارن دنس کی پاپ هم غربی نیست سولی هم اشتباهی مرتکب نشده و مردم بدون هیچ دلیلی بهش تهمت میزندن مگه هارا گناهی داره اون فقط دوست پسر داشته و از شانسش یه آشغال در اومده بی گناهی سونگری رو پلیس اعلام کرده وقتی دقیقا نمیدونین چی شده مقاله ننویسین صنعت کی پاپ غربی نیست ، اهنگاشون اینگلیسی نیست ، دنسشون هم غربی نیست بازیگرا و خواننده های کی پاپ با هزار سختی و تمرین و سعی به معروفیت رسیدن چرا یه جور نوشتین انگار با استعداد شون نبوده و از راه دیگه همه معروف میشن فساد همه جا هست اما اونطور که شما نوشتین نیست تو کی پاپ مگه طرفتارا مریض روانی هستن که بخاطر شکل و قیافشون فقط دوسشون داشته باشن اونا استعداد دارن استعداد اینو بفهمین اونی که شما میگین طرفتار نیست طرفتارا اونا رو بخواطر اهنگ هاشون و سبک موسیقی شون دوست دارن خواننده ها و بازیگرای کره ای با اون همه معروفیت بازم از ما تشکر میکنن اونا خودشونو از ما بالاتر نمیدونن و با اخلاق خوب با ما رفتار میکنن اونا به قدر کافی تلاش کردن اونا سعی شون رو کردن که زندگی کنن شما احساس نداری با دروغاتون بازم بهشون ضربه میزنین چیز دروغ نوشتن فقط واسه بازدید سایتتون کار خیلی بیشرمانه ای هست دفعه بعد تحقیق کنین و درست بنویسین با شهرت مردم هم بازی نکنین زشته آمار خودکشی تو کره کلا بالاست ربط ندین به کی پاپ و کی دراما وزن ایده ال از نظر کره ای ها ۴۸ هست اگه واقعا تیفانی ۴۸ باشه بهش نمیگن خوک که تحقیق کنین بعدا حرف بزنین واقعا چه سودی میبرین از این چرت گفتنا ؟
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      3 16
      اینو ببین دیگه کلا اخبار روزنامه های کره رو هم تکذیب میکنه برو بابا مردم مثل تو تو غار زندگی نمیکنن سواد دارن و مطالعه میکنن
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      9 5
      تیفانی از شدت انتقادات گروه رو ترک کرده رفته امریکا ، گفته سلامت روحیم مهم تره
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      4 8
      همین داستان فضاحت شاهرخ استخری نمونه خوبی هست از طرفداری متعصبانه امثال شما ب متن هم ک دقت نکردی و فقط خواستی دفاع باطل کنی
  • nazanin IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    14 3
    خود کشی همه جا هست اگه ملت از خدا نمیترسیدن تو کشور ما هم همچین میشد ‌ خیلی از ما ها هم بار ها به خود کشی فکر میکنیم شما حرف مهم تر نداری بزنی ؟ تو هر کشوری آمار خود کشی هست و سلبریتی ها هم هستن کره به شما ها چه هیزم تری فروخته اخه هرچی میشه کره رو میگیرین
  • nazanin IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    12 4
    واقعا زشته چرا دروغ نوشتین اونا غربی نیستن ، غربی نمیخونن سبک کی پاپ متفاوته اونا با استعداد به اینجا رسیدن نه چیز دیگه اونا عروسک نیستن طرفتار ها هم اونا رو واسه ظاهر شون دوست ندارن واسه استعداد شونه وزن ایده آل تو کره ۴۸ هست اگه تیفانی ۴۸ هست بهش نمیگن خوک که قبل از حرف زدن تحقیق کنین با شهرت مردم بازی نکنین زشته بخدا
  • Pink IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    9 0
    من خودم کیپاپرم اینها و بدتر از اینها واقعیه خصوصا سختگیری هاشون روی ظاهر و وزن. عبارت darkside of kpop رو تو یوتیوب جستجو کنید ، فیلم های درد و دل کردن آیدل ها و اسنادشون رو ببینید
  • 54447 IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    14 2
    من یک کیپاپرم بعضی حرفاتون درسته ولی دیگه خیلی زیاده رویه با اطلاعات کامل مقاله نشر کنین .سونگری خودش قربانی شده بود و خودش واسه ی بازجویی داوطلب شد وبی گناهیش ثابت شد ولی هیچ رسانه ای بی گناهی سونگری رو پوشش نداد واسه همینه ک بعضیا فک میکنن هنوز گناهکاره. مین وو هم اصن ربطی ب مواد نداره اون بخاطر فشار روانی بود و بعد ایست قلبی.جونگ هیون خودش خونه داشته به دلیل خودکشی اجاره کرده اینطوری نیس ک بخاطر نداشتن پول اجاره نشین باشه واین ی چیز معمولی در کره هست ک مردم اپارتمان اجاره بگیرن.سولی هم بخاطر هیت هایی ک از انتی فن ها میگرفت دچار افسردگی شد. تو کره ب غیر ازصنعت کیپاپ خودکشی زیاد هست مثلا امار خودکشی در دانش اموزان دببرستانی بخاطر رقابت های شدید درسی و سختگیری مدارس یا خودکشی افراد مسن زیاده بخاطر اینکه نمیخان خرج اضافی برای بچه هاشون باشن.
  • Narges IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    10 0
    من واقعایکی ازطرفداران جونک هیون بودم
  • Tttyyyy IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    14 1
    سئو جی وون خودکشی نکرده بود. سولی هم کاری نکرده بود هیت میگرفت همین هیتای چندتا ادم بیشعور باعث خودکشی شد مگه ادم چقدر میتونه تحمل کنه صنعت موسیقی کره کاملا با غرب فرق میکنه.اگ ب رقص دقت کنین کاملا متفاوته.کره فقط میخاد موج کره ای رو رواج بده پس ب هیچ وجه از سبک غرب استفاده نمیکنه.از زبان انگلیسی استفاده نمیکنن واهنگ ها ب زبان خودشونه فقط چندکلمه انگلیسی داره چون انگلیسی زبانیه ک همه ازش استفاده میکنن حتی تو ایران. اگ دقت کرده باشین بعضی ایدل های کره ای با این که انگلیسی یاد دارن اما تو برنامه های خارجی خودشون صحبت نمیکنن.کره ای صحبت میکنن و کسی واسشون ترجمه میکنه. صنعت کیپاپ اصن ربطی ب ترویج جنسی نداره گروهایی هستن ک سبک کیوت کار میکنن و لباسای پوشیده ای دارن خب هر کشوری فرهنگ خاص خودشو داره نمیشه ک به خاطر ی عده ک خوششون نمیاد فرهنگشونو عوض کنن فرهنگ کشورهای دیگه هیچ ربطی ب ما نداره
  • ... IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    7 4
    کشور کره ؟ما نمی تونیم عقاید و افکار خودمون رو باهاشون مقایسه کنیم ولی از این نمی تونیم بگذریم که،خواننده های کره ای زیر فشار زیادی هستندو همینطور که گفته شد همه پول ها و درامو هاشون میره برا کمپانی حالا..... به ما چه؟ شما که در مورد همه چی قضاوت میکنید چه خوب چه بد یکی تو ایران یه شبه خواننده میشه یکی هم تو کره ۳ سال یا بیشتر دوره کار اموزی میبینه ما نظر میدیم مقایسه میکنیم پس .....اخرش که چی؟ میخواید چیکار کنید؟
  • CA ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    11 4
    چرا از آمار خودکشی ت کشور خودمون چیزی نمیزارید؟مردم کره هم مثل مردم ایران دهن بیننن ادما قدرت تحمل همه چیزرو ندارن باید ب همدیگه احترام بزاریم
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    12 8
    اینایی که گذاشتین خیلی دیگه جبهه گیرانست .درستهکره یه جورایی دچار ازخودباختگی فرهنگی نسبت به آمریکا شده اما اینجوریم که شما فضای کی پاپو سیاه جلوه میدین خیلی تند رویه دیگه قشنگ معلومه اطلاعات ناقصه و یه هدف خاص دنبال میشه از بیان این مطالب که همه ی حرفا کامل یه جهت گیریه خاصو دنبال میکنه .
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    16 4
    اگر به آلبوم های خاننده های خودمون هم دقت کنید. آهنگ ها تند و ظاهرا طرب انگیز ولی شعرها همه غم انگیز ونشان از افسردگی خواننده است علاوه بر این که صدای خواننده خودش داد میزنه که افسرده است فقط به زور موسیقی تند می خوان بگن ما شادیم.
  • ho3ein021 IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    9 4
    توی کره جنوبی و ژاپن آمریکایی زیاد هست، آمریکا برای اینکه صنعت و اقتصاد کشورها رو ضعیف و وابسته کنه به استفاده از این مسائل روی میاره. فیلم های دهه های قبل رو با الان مقایسه کن، الان همه پر شدن از مواد، مشروبات و لباس های لخت، روابط جنسی زیاد و ترویج بی دینی
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    21 7
    اگر انقد بد بود که پیشرفت نمیکردن فعلا ماییم که از همه چیز عقب موندیم
    • - FR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      14 4
      شما فقط یک وجهه کی پاپ رو ارزیابی کردین درحالی که همین کی پاپ امید زندگی میلیون ها آدمه . خواننده های کی پاپ با وجود فشاری که روشونه لحظه های زیادی بوده که میخندیدن شاد بودن احساس خوشبختی کردن مخصوصا لحظه هایی که کنار طرفداراشونن . ولی شما دارین نگرش طرفدارارو به کی پاپ منفی میکنین در نتیجه فشار بیشتری به خواننده های کی پاپ وارد میشه وقتی طرفداراشونو از دست بدن .
  • ق.عطائی IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    10 12
    سلام مطلب جالب و خوبی بود که گذاشته بودید خیلی ممنونم. اینها نشون میده که لیبرالیسم و نو لیبرالیسم که برای رسیدن به منافع از هیچ کاری هر چند کثیف رو گردان نیست.
  • Ayda NL ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    12 8
    چرت نگو:( اسکل:/
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      9 7
      ادب
  • عطیه سادات IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    46 2
    من مطمئنم که پیامم رو پخش نمیکنید و اونو حذف میکنید اما لاقل چشمتون ممکنه بهش بخوره مطمئنم خیلی از طرفداران کی پاپ اومدن و زیر این پست همه خشمشونو تخلیه کردن و از این متعجبم که چرا نمیبینمشون اول از همه : اره اونا خودکشی کردن ولی دلیلش کامنتای منفی مردم و نظر و شایعه های خبرگزاری ها بوده خبر گزاری هایی مثل خود شما من تو این مقاله فقط جنبه منفی دیدم و دلم خیلی خیلی شکست پس چه توقعی دارین اگه خود ایدل یا هنرمند اونو بخونه اونا زیر اون همه فشار کم اوردن و خودکشی کردن و این تقصیر کی پاپ نبود تقصیر خودشون هم نبود تقصیر مردم بود که حمایت از کسی که یه زمان دوسش داشتن رو فراموش کردن دوم : شایعات سونگری عضو بیگ چیزی جز شایعه نیستن و من واقعا ناراحت شدم که شما بدون پیگیری اونو محکوم کردین و حتی به حکم دادگاه هم اعتنا نکردین سوم: اینکه کمپانی ها به فکر پول در اوردن هستن باید بگم که این کارشونه اونا کمپانی میزنن که پول در بیارن. کی میره به اپل اعتراض کنه و بگه شما از کارمنداو متخصص هاتون خیلی کار میکشین و کارای خوب ارائه میدین برای همین حق ندارین پولدار باشین و این سوال همینقدر مسخرص که مقاله شما . اونا کاراموز هایی که عملا فقط استعداد دارن و اصلا پخته نیستن رو کشف میکنن و بهشون آموزش میدن تمرین میکنن هزینه میکنن و بعدش می خوان هزینه شونو برگردونن برای همین تا چند سال بعد از شروع کار هنرمند (دبیو) پول کمی بهشون میدن و باید بدونین که اعضای یک گروه کره ای خابگاه و خونه از طرف کمپانی دارن و این انتخاب خودشونه که تو خونه ای که خودشون میخوان زندگی کنن یا نه و در اخر: همه چیز رو به غرب ربط ندین این در واقع چیزی نیست که میخوام بگم اما شما با عنوان حرفم متوجه چی شدین؟؟؟ اینکه پوووف یه غرب گرای دیگه بیاین قضاوت کردن و تموم کنین و اطلاعاتتونو بیشتر کنین ما خودمون به خاطر از دست دادن ایدلامون ناراحت نیستیم پس جوری وانمود نکنین انگار این اتفاقیه که گریبانگیر همه میشه کی پاپ رو اینطوری معرفی نکنین وقتی دلیل و انگیزه برای هزاران نفر حتی تو ایران هستن می دونم پخشش نمیکنید اما حد اقل بخونیدش
  • یک ادم IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    7 7
    از یک تا ده به این مطلب نمره دهید میتوانید ریپلای کنید .
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    10 13
    من خودم خیلی درگیر تحقیقات درمورد کی پاپم از اونجایی ک اکثر نوجوون های ما الگو های خودشون رو کیپاپ قرار دارن ...به کره هم سفر کردم ....نفوذ امریکا توی این کشور و فرهنگش شدیداااا زیاده ! ...تاریخ غنی کشور های شرقی رو درن از بین می برن و علاوه بر اون ارزش هاشون رو ! ...مثلا هم جنس گرایی خیییییلی زیاد داره تو کره ترویج میشه با همین کی پاپ بخاطر اینکه مردم کره نگاه منفی به این قضیه داشتن و الان دارن با کی پاپ هم جنس گرایی رو بین مردم جا میندازن!!!
  • فن IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    7 1
    چیزی که عجیبه اینه که چرا خودکشیشون از کنسرتاشون محبوب تر میشه؟
  • فربد IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    14 1
    اینکه بعد از مرگشون کمپانیایی که براشون کار میکردن برای پول موزیک هاشون رو منتشر میکردن واقعا عمق فاجعه است
  • BTS,TXT,WANNA ONE IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    5 1
    من نمیدونستم که یکی ازندگی اعضایی شایانی خودکشی کرده خیلی ناراحت شدم
  • سپیده IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    8 7
    ببخشید کیپااپ هیچ ظرری برامون نداره لطفا حد خودتون رو بدانید و بیش از حد خودتون حرف نزنید این افراد به دلیل فشار هایی که شما و هیتر های بی خواسیت دیگه میدادند کاری جز خودکشی کردن نداشتن و نطرتون رو برای خودتون نگه دارید. ممنون
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    8 3
    چزا ادمای اسکلی مثل شما ک جانماز اب میکشن باید نظر لدن
  • .... IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    12 3
    فکر نمیکنین خیلی دیگه ماستارو ریختین تو قیمه ها قضیه خودکشی به هیتر ها ربط داره نه به کیپاپ:/ لازمم نیست ما دلمون به حال خاننده ها کره ای بسوزه اونا خودشون میدونن چجوری موفق بشن اگ میتونین موسیقی خودمونو یه کاریش کنین..
  • Ali IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    11 3
    وقتی گوشی میدن دست بچه همین میشه دیگه هر کی از جاش بلند میشه یه سایتی میزنه و یه مشت مزخرف که هیچ فکر و مطالعه ای پشتش نیست رو مینویس
  • Jennie . Suga . chaniol IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    12 4
    ببین معلوم نبود اگ همین کیپاپ نبود جوونای کشورت سمت چیا رفته بودن اهنگ گوش کردن مث بازی نهنگ ابیه کاری ک میکنی رو روحیت تاثیر میزاره تتلو باعث میشه هرچی از دهنت درمیاد بگی محراب باعث میشه خودکشیو ی افتخار بدونی یا ... ایا کیپاپ هم اینجوریه ؟ اونا واسه کرونا و واسه امید دادن به مردم اهنگ خوندن اینجورین ؟:/ میدونی چن نفر بخواطر کیپاپ خودکشی نکردن ؟:/ میدونی کیپاپ چن نفرو از افسردگی دراورده ؟:/ میدونی چن نفر الان خوشحالن اونم فق بخواطر کیپاپ ؟:/ حالا انتخاب با خودت :/
  • ــ IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    10 4
    نمی دونم چرا هر چی میشه اخرش میگن کی پاپ که بگن بده ولی از نظر من خیلی م خوبه و بعضی از ایدل ها و کمپانی هاش بده نه همش و اینکه انقدر حرف نزنید.. و بیشتر خودکشی به خاطر اینکه هیتراشون به اونها توهین کنن یا تهدیدشون ککن به مرگ حتی و اونها خیلی زحمت می کشن و اینکه. برا کشور خودم ایران متا سفم که فقط کاری که بلده اینکه به کشور ای دیگه توهین کنه و بگه که فقط ایران خوبه و خودم به شدت دوست دارم از این کشور برم کره جنوبی حداقل از ایران راحت شم... یعنی ارزومه هر چه زودتر برمــ انشاالله..
  • Mahro IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    9 4
    واقعا جای تاسف داره که اینقدرBts رو قضاوت میکنید اون ها بدی ندارند و هیچ گونه تبلیغ برای خود کشی و هر چیز دیگری ندارند اتفاقا اون ها خیلی به دنیا امید میدن البته نباید غافل بشیم که نه فقط در کره بلکه در کل دنیا هر گونه فسادی وجود داره
  • sh IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    8 3
    واقعا عاشق همتونم به جای اینکه بیایم درباره مشکلات کشور خودمون حرف بزنیم گیر دادیم به کشورای موفق جهان اصلا هرکسی دلش میخواد عاشق کیپاپ بشه به بقیه چه ربطی داره هرکس باید زندگی خودشو اداره کنه برین به جای این که به مشکلات کی پاپ رسیدگی کنین مشکلات خودتونو حل کنین عزیزان ._.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    6 5
    شما چشم ندارین شادی کشورهای دیگه رو ببینید واقعا که!!!
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    5 4
    اول از همه هیچکدوم از اینها خودکشی نکردند بلکه حرف مردم اون هارو کشت ... و اینکه اولش نوشتید کیپاپ تا کی قراره قربانی بده!! خیلی حرف بدی بود ... کیپاپ قربانی نمیده مردم کیپاپ رو قربانی میکنن با حرفاشون اینکه اینقدر زود قضاوت میشن
    • فرزانه SE ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 1
      دقیقا من هم با نظر شما موافقم
  • لوهنا IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 1
    تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود...
  • لوهنا IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 2
    در ضمن کره به شما ربطی داره؟
  • ... IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    2 0
    مون‌ بین رو هم اضافه کنید 😭😭
  • ملیسا IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 0
    واقعا از مرگ سولی ناراحت شدم و چشمام هنوز پر اشک
  • آوی IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    بابا آمریکا اصن برای به این قضیه نداره همش بخواتر هیترا ها و فنوار ه
  • 🖤 IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    فقط میتونم بگم این زندگی نیست که ماداریم تف به این زندگی
  • زبلز IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 0
    واقعا راست میگه کیم جونگ هیون بخواطر همین مرد طبق گفته های دکتر اول فک نمی کردم خودکشی کرده باشه بعد وقتی اتفاقی وارد سایت شدم فهمیدم
  • افسرده ی روانی از جمله نمیدونم دیگه خب IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 0
    کیم جونگ هیون خیلی شیبه کیم هیون جونگ منه اشتباه نکنین
  • US ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 0
    واقعا درده ناک است ☹️

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس