به گزارش مشرق، اخیراً در سطح تهران شاهد نصب بیلبوردهای تبلیغات فرهنگی و اجتماعی با مضمون شکوفایی کشور با نیرو و توان جوانان بودهایم. اما به یکباره با استدلالی ضعیف، شهرداری تهران اقدام به جمعآوری این بیلبوردها از سطح شهر کرد.
در همین رابطه، رئیسمرکز ارتباطات شهرداری تهران درباره علت جمعآوری این بیلبوردها در توئیتی این موضوع را استفاده بدون هماهنگی از بیلبوردهای پایتخت عنوان کرد.
«غلامحسین محمدی» در این توئیت نوشت: «بدون هماهنگی عدهای شبانه بر بیلبوردهایی که در اختیار پیامهای دیگران است؛ تبلیغات خود را اکران میکنند. حقوق سایرین را پایمال و بعد هم بهجای تعذر با فرار رو به جلو، به دروغ پای انتخابات را وسط میکشند. شهرداری حافظ حقوق شهروندان است. رفقا، با مال غیر، اطعام و نذر باطل است.»
توضیح این مقام شهرداری به حدی کلی و ابهامبرانگیز بود که مشخص نیست با نصب بیلبوردهای تشویقی برای جوانان آن هم در فضایی که کشور با مشکلات اقتصادی و اجتماعی روبروست، حقوق چه کسانی را پایمال کرده است؟
از سوی دیگر این مقام شهرداری به نظر میرسد هنوز با اقدامات اجرایی آشنایی ندارد که عنوان میکند شبانه این بیلبوردها نصب شده است. کسانی که با امور تبلیغات شهری آشنا هستند میدانند این کار برای اینکه برای مردم مشکل ساز نباشد و مردم روزانه از آن استفاده کنند در ساعات شبانه انجام میشود.
از زمانی که اصلاحطلبان مدیریت شهری تهران را برعهده گرفتهاند از لحاظ فرهنگی و اجتماعی تبلیغات در سطح شهر تهران بسیار نازل شده است. در این راستا، شاهد نصب تبلیغاتهای عجیب و بعضا سخیف در شهر تهران هستیم که مورد اعتراض افکارعمومی در شبکههای اجتماعی قرار گرفته است و متاسفانه چند وقتی در بیلبوردهای تبلیغاتی رخنمایی کردهاند اما حالا که پیامی امیدوارکننده برای جوانان در سطح شهر منتشر شده، مسئولان شهرداری آن را تضییع حقوق دیگران میخوانند.
شهرداری تهران همچنین در رویدادهای انقلابی و فرهنگی نیز بسیار اهمال کاری میکند اما در حوزه سیاسی خود مانند تغییر نام خیابانها و معابر و نصب تندیسهای برخی از هنرمندان اقدامات تبلیغاتی برای جناح سیاسی اصلاحطلب انجام داده است. ماجرای برداشتن پیشوند واژه شهید از نام خیابانها یکی از همین موارد بود که افکارعمومی هم با حساسیت بسیار بالایی به آن واکنش نشان داد.
جالب اینجاست که نگاه سیاسی اصلاحطلبان که مسائل فرهنگی و اجتماعی را هم به عنوان ابزاری برای منافع جناحی خود تبدیل کردهاند تا حدی گسترش یافته که فکر میکنند مسائل اجتماعی که در شهر تهران تبلیغ میشود نیز مخالف با اهداف سیاسی آنان است.
از این رو بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی مطرح میکنند که شهرداری تهران با اهداف سیاسی این بیلبوردها را جمعآوری کرده است؛ چراکه شخصیتهای سیاسی اصلاحطلبان آنرا مخالف اهداف و منافع سیاسی خود دیدهاند. به جز این موضوع استدلالهای دیگر مسئولان شهرداری که یک بیلبورد کاملا اجتماعی را حذف کردهاند چندان توجیهپذیر نیست و آبدوغ خیاری است.
به گزارش جهان نیوز، این گستره تفکر سیاسی و جناحی تا حدی است که حتی اصلاحطلبان از تصاویر جوان نیز میترسند! جمعآوری این بیلبوردها آنقدر بیمنطق و تعجب برانگیز است که با هیچ استدلالی نمیتوان آن را توجیه کرد. شهرداری بیلبوردهای «با جوانان کارها دشوارنیست» را به دلیل شائبه سیاسی بودن جمعآوری میکند این موضوع نشاندهنده سایهترسی است که در جناح اصلاحطلب مستولی شده است.
از یکسو این اقدام شهرداری تهران نشان میدهد که مسئولان اصلاحطلب آن با موضوع حضور جوانان در مدیریت کشور مخالف هستند و از سوی دیگر نشان دهنده آن است که سطح تحمل اصلاحطلبان آنهم در زمانی که انتخابات مجلس یازدهم را پیشرو داریم آنقدر پایین آمده که به هر چیزی ولو اینکه نگاه انتخاباتی در آن وجود نداشته باشند، ظنین هستند و مشکل دارند.