غلامحسین اسماعیلی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: درباره اینکه ادعا شده «نرگس محمدی» در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته هم اداره کل زندان ها پاسخ دادند و اگر تکذیب کردیم اینگونه نیست که بدون اطلاع باشد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه هفدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارنظر کارشناسان مبنی بر آلوده بودن بنزین‌ها اظهار کرد: من قاضی هستم و سخنگوی دستگاه قضا و شفافیتم در امور قضایی است و متخصص محیط زیست نیستم. ماموریت ما این است که وقتی جرمی محرز شد حتما رسیدگی کنیم. دستوراتی برای بررسی صادر شده و شفافیت مدنظر شما، بعد از رسیدگی حتما انجام می‌شود و از سازمان محیط زیست نیز می‌خواهیم اسناد خود را برای ما بفرستند اما تجزیه و تحلیل واقعیت تلخ آلودگی با کارشناسان است. البته در رسیدگی قضایی، یکی از بازوهای توانمند نیروهای کارشناسی هستند که وقتی پرونده تشکیل شد از کارشناسان زبده هر حوزه کمک می‌گیریم. ان‌شاالله پرونده‌هایی قضایی این حوزه را با شفافیت اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ادعای ضرب و شتم نرگس محمدی گفت: هم اداره کل روابط عمومی زندان‌های تهران اعلام کرد که این خبر صحت ندارد.  من هم در حوزه ماموریت خودم بررسی‌هایی کردم و با تعدادی از افرادی که در صحنه حضور داشتند، صحبت کردم و بررسی کردم و اینگونه نبوده که هر چه گفتند قبول کنم؛ اولاً در بند نسوان همه ماموران نسوان هستند و برای اعزام، مامورانی از وزارت اطلاعات حضور داشتند تا امر اعزام را انجام دهند و اگر تکذیب کردیم اینگونه نیست که بدون اطلاع باشد. کسانی باید جواب بدهند که بدون اطلاع تایید می‌کنند. انتقال به زنجان نیز بر اساس این بوده که قانون مشخص کرده که افراد در شهرستان محل اقامت خود و خانواده تحمل محکومیت کنند و بررسی‌ها حکایت از این داشته که خانواده وی مقیم تهران نیستند و خانواده‌ای از او که در ایران هستند، مقیم استان زنجان هستند. ضمن اینکه زندان مقررات دارد و بخشی از جامعه ماست. همان‌گونه که باید مقررات جامعه را محترم بشماریم، کسی که به هر دلیلی به زندان اعزام می‌شود باید مقررات زندان را محترم بشمارد و پذیرفته شده نیست که کسی در زندان، مقررات را نقض کند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال تغییر در مدیران ارشد قوه قضائیه گفت: جایی که تغییر انجام می‌دهیم، خیلی شفاف اعلام می‌کنیم. فردا نیز مراسم تقدیر از زحمات آقای لاریجانی و معارفه رسمی آقای باقری کنی است. جایگاه این حوزه نیز در ساختار جدید ارتقا یافت و به رده معاونت دستگاه قضایی رسید. برخی شایعات منتشره در ارتباط با تغییرات مدیریتی دیگر، قطعا تکذیب می‌شود اما در حوزه مدیریت ممکن است تغییراتی داشته باشیم اما برخی شایعات درباره برخی مسئولان عالی قضایی، ساخته ذهن افرادی است که از واقعیات درون قوه اطلاعی ندارند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده ابربدهکاران بانکی از جمله صدر هاشمی‌نژاد اظهار کرد: حساب‌های همه بانک‌ها دست ما نیست و باید اعلام کنند تا کمک کنیم. پرونده برخی از بدهکاران کلان در دادگاه مطرح است و برخی از کسانی که اسم بردید، تلاش کردیم بدهی خود را تسویه کنند. ما مجموعه بدهی‌ها را نداریم و هر جا پرونده‌ای تشکیل شود، پیگیری می‌کنیم و مجموعه دریافت کنندگان تسهیلات که بدهی خود را ندانند باید بانک مرکزی یا خود بانک‌ها به مردم گزارش بدهند. در یک قلم فقط امسال با کمک واحدهای اجرای ثبت، هفت هزار و 500 میلیارد تومان از معوقات بانکی را وصول کردیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده سیف رئیس سابق بانک مرکزی گفت: این پرونده متوقف نشده و چون زوایای دیگری در ارتباط با آن مطرح شد، بعد از چند جلسه دادگاه به دادسرا اعاده شد و این غیر از استعلامات انجام شده از سوی دادگاه است تا دادسرا موضوعات مطروحه دیگر را رسیدگی و مجموعه موارد منتسب به این افراد در دادگاه رسیدگی شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره توقف پخش مستند اختاپوس درباره مافیای صنعت خودرو و تشکیل پرونده برای کارگردان آن اظهار کرد: پرونده‌های خودرویی در مجموعه ما رسیدگی می‌شود و مطالبی که ادعا شد، اولاً بررسی ما می‌گوید بازداشتی اتفاق نیفتاده است و فیلمی که تهیه شده، به لحاظ داشتن شاکی خصوصی نسبت به محتوای آن و ادعای شاکی مبنی بر داشتن افترا و توهین و نشراکاذیب، دستور داده شده، این موضوع بررسی شود که آیا این ادعاهای مطروحه صحت دارد یا خیر و چند دستور از ناحیه بازپرس بر مبنای شکایت شاکی، صادر شده است. نه دستور جلب و نه دستور بازداشت صادر شده بود و جلب و بازداشتی هم انجام نشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 1
    پس این ضرب و شتم رو تکذیب کرده .. خیل ملت ایران راحت شد
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
      2 0
      به قول دکتر شریعتی کسی که شایع را باور می کند فقط احمق است! نکند که تو باورکرده ای؟!؟!
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    1 0
    ستایش رو میگه ؟۹۵۴۶

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس