به گزارش مشرق، خیرالله خادمی درباره آخرین وضعیت منطقه یک آزادراه تهران شمال و افتتاح این منطقه، اظهار داشت: در این مسیر پیش از افتتاح رسمی، قطعاً یک عبور آزمایشی خواهیم داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به تازگی جلسهای درباره منطقه یک آزادراه تهران-شمال با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مقرر شد جلسهای دیگر در پایان دیماه با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان بنیاد مستضعفان و دیگر اعضا برگزار شود و در آن جلسه مقرر میشود که عبور آزمایشی و افتتاح رسمی در چه روزهایی از بهمنماه باشد.
وی بیان کرد: در جلسه پایان دیماه زمان بهرهبرداری رسمی از منطقه یک آزادراه تهران شمال و بهره برداری آزمایشی را مشخص و سپس اعلام میکنیم.
بیشتر بخوانید:
خادمی تأکید کرد: قطعاً قبل از بهرهبرداری رسمی، بهره برداری آزمایشی از آزادراه تهران شمال خواهیم داشت که مدت زمان آن ۳ تا ۵ روز خواهد بود تا بدین ترتیب راستی آزمایی شود، مسیر با ترافیک محدود بررسی میشود و سپس این منطقه آزادراه، برای افتتاح رسمی آماده میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ساختمان عوارضی منطقه یک آزادراه تهران-شمال گفت: ساختمان عوارضی به پایان رسیده است از سوی دیگر فضاهایی که ممکن است در آینده برای نصب تجهیزاتی لازم باشد، در نظر گرفته شده است و برای عبور، مشکلی از نظر عوارضی نداریم.
خادمی بیان کرد: از آن منظر که قرار است اخذ عوارض منطقه یک آزادراه تهران-شمال به صورت الکترونیکی باشد، بنابراین ساختمان عوارضی نیازمند اتاقکهای خاص نیست و عبور با سرعت انجام میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه فعالیت عمرانی در منطقه یک آزادراه به پایان رسیده است، گفت: فقط کارهای تمیزکاری، تکمیل فضای سبز خطکشی و غیره مانده است که در حال انجام است.
بنابراین گزارش طبق اعلام رئیس بنیاد مستضعفان به عنوان شریک دولت در پروژه آزادراه تهران-شمال، منطقه یک آزادراه، دهه فجر امسال به بهرهبرداری رسمی میرسد.
* افتتاح ۱۰۲ کیلومتر مسیر جادهای در استان اردبیل
وی با بیان اینکه امروز بابت افتتاح چندین پروژه در استان اردبیل هستیم، بیان کرد: امروز ۵۱ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل به بهرهبرداری رسید، همچنین تعدادی راه فرعی و روستایی به بهره برداری رسید که جمعا ۱۰۲ کیلومتر مسیر جادهای بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از این ۱۰۲ کیلومتر مسیر جادهای، ۵۱ کیلومتر احداث بزرگراه و باند دوم بود که در محورهای سرچم به اردبیل، اردبیل به مشکین شهر و اردبیل به سمت گرمی به بهرهبرداری رسید.