به گزارش مشرق، هفته گذشته بازار خودرو با رشد قابل توجهی در قیمت انواع خودروهای داخلی روبه رو شد، به نحوی که رشد قیمت ها از ۳ تا ۲۳ میلیون تومان بوده است. در این شرایط باز هم مسئولان نظارت بر بازار سکوت کرده وخبری از سیاست روشن آنها برای مدیریت بازار خودرو آنهم در شب عید نیست.
بیشتر بخوانید:
در آرزوی پراید
اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار ۵۵ میلیون تومان شد+جدول قیمت
تخلف دو نماینده مجلس در بازار خودرو +عکس
در حال حاضر مشخص نیست ما با کدام مرجع برای بررسی بازار خودرو طرف هستیم تا چگونگی ساماندهی بازار را از آن جویا شویم. گویا در شرایط پایانی سال که نیاز مردم در خرید کالا از جمله خودرو افزایش پیدا می کند بازار رها شده و کسی هم حاضر به پاسخگویی نیست.
در اینجا باید پرسید، چرا وزارت صنعت در مقابل اتفاقات بازار خودرو سکوت می کند و چرا سازمان حمایت که گویا به نهادی تشریفاتی تبدیل شده تمایلی به حوزه نظارت بر بازار خودرو ندارد و این موضوع را به بخش های دیگری محول می کند.
سکوت دستگاه ها در بلاتکلیفی بازار خودرو در حالی ادامه دارد که سمند ال ایکس در طول یک هفته اخیر از ۹۳ میلیون تومان به ۹۶ میلیون تومان، دنا با رشد ۶ میلیون تومانی از ۱۳۶ میلیون تومان به ۱۴۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۹۸ میلیون تومان با رشد ۴ میلیون تومانی به ۱۰۲ میلیون تومان، دنا پلاس توربو از ۱۸۷ میلیون تومان با رشد ۵ میلیون تومانی به قیمت ۱۹۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ از ۴۱۰ میلیون تومان با رشد ۲۰ میلیون تومانی به قیمت ۴۳۰ میلیون تومان رسیده است.
در بخش خودروهای سایپا نیز بازار در هفته گذشته با شوک افزایش قیمت پراید ۱۱۱ روبه رو بود چراکه قیمت این محصول از ۶۲ میلیون تومان به ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. علاوه بر این ساینا از ۷۳ میلیون تومان با رشد ۴ میلیون تومانی به قیمت ۷۷ میلیون تومان، چانگان از ۲۲۷ میلیون تومان با رشد ۲۳ میلیون تومانی به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان و سراتو از ۳۷۰ میلیون تومان به ۳۹۳ میلیون تومان رسیده است.