کد خبر 1041753
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
روحانی در نشست زنان ایرانی

عده‌ای سال اول انقلاب می‌خواستند در دانشگاه بین زنان و مردان دیوار بکشند. زمان انتخابات همین را می‌گفتم، می‌گفتند برای انتخابات این‌ها را می‌گوید.

به گزارش مشرق، «محمد ایمانی» تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای روحانی چه قدر برای بانوان و زنان ایرانی حرمت قائل است؟ به آنها به عنوان صاحب حقوق می نگرد یا ماشین و پیاده نظام رای؟ بخش هایی از سخنان امروز او را در جمع بانوان مرور کنید:

عده‌ای سال اول انقلاب می‌خواستند در دانشگاه بین زنان و مردان دیوار بکشند. زمان انتخابات همین را می‌گفتم، می‌گفتند برای انتخابات این‌ها را می‌گوید. چه کسی دنبال دیوار بوده؟ شما بودید، امام جلوی شما را گرفت.

در انتخاب وزیر زن دست رییس جمهوری را باز بگذارید.

زنان اگر تصمیم بگیرند می‌توانند سرنوشت انتخابات را تغییر دهند. زنان اگر تصمیم بگیرند حتی اگر دیگران رسانه داشته باشند و خرج کنند، می‌توانند کاندیدای مورد نظر خود را پیروز کنند.

آنها که می خواستند در دانشگاه دیوار بکشند و با مخالفت امام و آیت الله خامنه ای مواجه شدند، چه کسانی هستند؟ جز چپ های تندرو که امروز دم از اصلاح طلبی می زنند و با روحانی در شش سال گذشته ائتلاف کرده اند؟ اکبر پونز (گنجی) ها جز در اردوگاه اصلاحات بودند که پونز به پیشانی بدحجاب ها می زدند؟

چه کسی دست روحانی را برای انتخاب وزیر زن بسته، جز خود او؟ مگر احمدی نژاد وزیر زن نداشت؟ آیا کسی مانع حضور وزیر زن شد؟ روحانی چرا با مردم رو راست نیست؟

دولت برای بانوان ما (دختران و مادران و همسران) چه کرده است؟ آیا تدبیری برای رفع مشکلاتی نظیر ازدواج و اشتغال و مسکن، به عنوان نیازهای اولیه یک زندگی سالم و با نشاط، انجام داده تا آن گاه بتواند از نقش سازنده بانوان در جامعه سخن بگوید؟

یا بر عکس، سوء تدبیرهایش موجب مضیقه در سه حوزه مذکور شده است؟ آیا ولنگاری در سیاستگذاری فرهنگی، موجب تقویت نهاد محترم خانواده شده یا به شئون ارزشمند آن آسیب زده است؟

بردن تورم 52 درصدی و بیکاری و فشار اقتصادی و فرهنگی و اخلاقی سر سفره مردم، هنر نیست؛ اجحاف  است. دوره بازی با مردم  مدتهاست سپری شده و همین، روحانی را در آستانه انتخاباتی مهم که می تواند سرنوشت او را تعیین کند و مقدمه تغییر ریل مدیریت باشد، نگران می کند.

روحانی شدیدا مشغول عملیات و جنگ روانی با مردم است و بی محابا و پشت سر هم شلیک می کند. او سرگرم ترور شخصیت دیگران است، بی آن که کارنامه ای شایسته و قابل عرضه برای مردم داشته باشد. او خانواده داری نکرده و حالا از رای مردم واهمه دارد.

رهبر انقلاب اردیبهشت ۹۵ خطاب به مسئولان فرمودند: «اهمیت کار را، بزرگی مسئولیت را، خطرات ناشی از آن را آدم توجه بکند، آن وقت می‌فهمد که چه قدر باید در این زمینه تلاش کرد و شب و روز نشناخت. چگونه یک مسئول می‌تواند این کار بلندمدت را شبانه‌روزی و با تمام وجود پی بگیرد؟ وقتی که حس کند خود او، جزئی از آن خانواده است و مشکل مردم، مشکل اوست. ما مردم را باید عائله خودمان بدانیم. ما مسئولین کشوریم دیگر... این ملت، این کشور، این مرزها، این فضای زندگی، عائله ما است... ما در واقع باید اهتمام‌مان به وضعیت مردم، مثل اهتمام‌مان به داخل خانواده خودمان باشد.».

به این معنا، آقای روحانی چه قدر مردم را خانواده خود حساب کرده و به آنها حرمت نهاده است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 11
  • رضا IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    28 67
    اين روزها چقدر بيش فعال شده اين پسره ! زياد حرف زدن آفات بدى داره
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    69 3
    چیزی که تو این چندسال ازش دیدیم تخریب خانواده های ایرانی از نظر اقتصادی با گند برجام و تورم ۵۰ درصد و دلار ۱۵ هزاری و اجاره خانه های سربه فلک کشیده و از نظر فرهنگی با تحمیل و اجرای یواشکی سند استعماری ۲۰۳۰ بوده
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    57 2
    باز انتخابات شد و بحث دیوارکشی تو پیاده روها رو مطرح میکنن تا به اصطلاح مردمو بترسونن و رای بیارن......."دولت برای بانوان ما (دختران و مادران و همسران) چه کرده است؟ آیا تدبیری برای رفع مشکلاتی نظیر ازدواج و اشتغال و مسکن، به عنوان نیازهای اولیه یک زندگی سالم و با نشاط، انجام داده تا آن گاه بتواند از نقش سازنده بانوان در جامعه سخن بگوید؟" این تکه متن حرف دل من به عنوان یک بانوی جوان ایرانی است
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    38 1
    بجای این حرفها بهتره بره دلار رو پایین بیاره رفته روی کانال 14 هزار تومان
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      37 1
      اگه می خواست می تونست، به عمد این کار رو می کنه که دقیقا به همین مردم و خونواده ها فشار بیاد.. بیاییم تو خیابون و بعدش هم که می دونی...!!!
  • فرزاد کایا IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    52 3
    به خدا قسم اگر روحانی محاکمه نشود جفا و خیانت به ملت است. من همین دو سه روز پیش در نقد مطلبی که نویسنده جمله ای از روحانی را دال بر سکولار بودن روحانی انگاشته بود کامنتی گذاشتم که منتشر نشد و حرفم این بود که برای کوبیدن این آقایی که مملکت را نابود کرده نیاز نیست بدیهیات علمی و تاریخی را بهم بریزیم و تفسیر دروغ ارائه دهیم. روحانی کارنامه ای چنان شفاف و روشن در ناکارامدی, عدم شفافیت مالی مدیران و سیاست های دولت وی, فقر و بیکاری و تورم و نابود کردن بسیاری دستاوردهای ملی به دلیل بی سوادی مطلق و غرور و توهم و توسل محض به غرب و آمریکا و قس علی هذا, دارد که باید و براحتی می توان او را در پیشگاه ملت محاکمه کرد وگرنه در پیشگاه خدا و وجدان ملی و تاریخ ایران قطعا محاکمه شده و رای آن روشن است...
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    52 2
    انشاالله مجلس جدید هرچه زودتر این دولت بی کفایت را استیضاح و بر کنار کند.
  • مهرناز IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    9 0
    ایا؟ کسی در کشورمان پیدا می شود " هنوز به سخنان روحانی اعتقاد داشته باشد " مردمان برای روحانی مانند پلکانی هستند " که برای اوج گرفتن جهت ثبات دوره ریاست خود " باید استفاده کرد.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    4 0
    چرادولتیها وقتی که کم میارن یانمیتونن ازکارهاشون دفاع کنن یا اینکه میخوان رای بیارن حرف از حضور زن میزنن مگرتاحالا زنها کجا بودن غیرازاینکه یا بلا کش ودردمند بیتدبیریهای شمایند یا اینکه وسیله تبلیغات .تازگی هم زنانی که در دولت شما فعالیت میکنند سنگینی چادراذیتشان میکنه براسفیرووکیل شدن روح رضاشاه رو شاد میکنن اوبازور چادر بر میداشت اینها براحتی
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 0
    الله اعلم.
  • لاله IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    معلوم نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس