به گزارش مشرق و به نقل از خبرنگار کیهان، طی یک سال گذشته، تعداد بیشتری فیلم با مضامین غیراخلاقی و شوخیهای رکیک و جنسی به نمایش درآمد که ترفند پیش پا افتادهای برای رونق اقتصادی سینما محسوب میشود. اما آمار اعلام شده از سوی سازمان سینمایی نشان میدهد که این ترفند که به فرهنگ عمومی کشور آسیب میزند و در شأن سینمای ایران نیست- نه تنها کمکی به جذب مخاطب نکرده که تعداد تماشاگران در مقایسه با سال ۹۷ کاهش یافته است.
بیشتر بخوانید:
تمام آنچه که باید درباره قرعه کشی اکران فیلمها دانست
بر اساس این گزارش، میزان فروش سینمای ایران در یازده ماه سال ۱۳۹۸ به فروشی معادل ۲۹۳ میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسیده است و طی این مدت ۲۵ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۲۴۲ نفر به تماشای فیلمهای در حال اکران نشستند. به این ترتیب، تعداد تماشاگران در ۱۱ ماه امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.