کد خبر 104545
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹

طبق گزارش ویژه کنگره آمریکا، جنگ سایبری چین، ارتش آمریکا را به ویژه در مورد تایوان و مناطق مورد مناقشه این کشور در دریای چین جنوبی با خطر شدید مواجه خواهد کرد.

به گزارش مشرق  به نقل از فارس، براساس گزارش "کمیسیون بازنگری امنیتی و اقتصادی آمریکا-چین" که پنج شنبه توسط کنگره منتشر شد، عملیات‌های ویژه علیه شبکه‌های کامپیوتری تبدیل به یک اصل اساسی در توسعه ملی و نظامی ارتش چین شده است.

این گزارش افزود: شرکت‌های تجاری چین توسط شرکای خارجی خود تقویت می‌شوند و به تکنولوژی و تحقیقات نظامی دسترسی پیدا می‌کنند.

ارتش چین روابط بسیار نزدیکی با شرکت‌های مخابراتی بزرگ و شرکت‌هایی که برای کاربران دولتی، صنعتی و نظامی خدمات ارتباطی ایجاد می‌کنند دارد.

این موضوع به طور بالقوه باعث شکست فاجعه باری برای سیستم‌ها و شبکه‌های امنیتی و ایمنی عمومی آمریکا خواهد شد.

از نقطه نظر نظامی نیز، توانایی چین در عملیات‌های شبکه‌های کامپیوتری می‌تواند خطر بسیار بزرگی را به ارتش آمریکا به ویژه هنگام عملیات‌های نظامی تحمیل کند.

رئیس کمیسیون بازنگری امنیت و اقتصادی آمریکا و چین گفت: اینها ابزارهایی هستند که چین در موارد حساس مثل بحران در تایوان یا مناقشات سرزمینی در دریای چین جنوبی می‌تواند علیه ارتش آمریکا استفاده کند و عملیات‌های نظامی ارتش را مختل کند یا آنها را به تاخیر بیندازد.

وی ابراز امیدواری کرد که گزارش جدید به کنگره کمک کند قوانین جدید و بیشتری برای حمایت و حفاظت از امنیت سایبری و شبکه‌ای آمریکا ایجاد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس