کد خبر 1049759
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵
موبایل

کارشناسان حوزه امنیت سایبری با انتشار یک گزارش جدید نسبت به آسیب پذیری بیش از یک میلیارد گوشی اندرویدی در برابر حملات هکری هشدار دادند.

به گزارش مشرق، به استناد این گزارش که توسط انجمن مصرف‌کنندگان ویچ در انگلستان منتشر شده است، حدود ۴۰ درصد از کاربران اندروید با نسخه‌های قدیمی‌تر این نرم‌افزار کار می‌کنند که هیچ آپدیت امنیتی جدیدی از گوگل دریافت نمی‌کند. این بدان معناست که این گوشی‌ها که بسیاری از آن‌ها حتی به تازگی خریداری شده‌اند، در برابر اشکالات نرم‌افزاری آسیب‌پذیر بوده و هکرها به راحتی می‌توانند به آن‌ها نفوذ کنند.

به استناد آمار و ارقامی که گوگل در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد، بیش از ۲.۵ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در جهان وجود دارد که اندروید را به محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا تبدیل می‌کند. بر همین اساس، میلیون‌ها و شاید میلیاردها اسمارت فون به طور بالقوه در خطر سرقت اطلاعات و دیگر حملات سایبری قرار دارند.

سازمان ویچ در گزارش خود تاکید کرده است، کاربرانی که از گوشی‌های اندرویدی که در سال ۲۰۱۲ یا پیش از آن عرضه شده‌اند، از جمله گوشی‌های محبوبی چون سامسونگ گلکسی اس۳ و سونی اکسپریا اس، استفاده می‌کنند؛ باید به طور خاص در این باره نگران باشند.

 همچنین به کاربرانی که از اندرویدهای قدیمی‌تر از اندروید ۷ نوقا که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، استفاده می‌کنند، نیز توصیه شده است تا سیستم عامل دستگاه خود را آپدیت کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Iris IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 0
    این گوشی چ طوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس