امین زندگانی

چالش امین زندگانی تقلیدی از ترانه ویتنامی و چالش رقص کوآنگ دانگ است یا زندگانی در پی تقلید چالش کلید را بزن (flip the switch) بوده است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - آنچه در ستاد مبارزه با بحران سلبریتی‌ها (بحرانی خطرناک‌تر از کرونا)  به عنوان راهبرد باید مطرح شود این است که بسیاری از چهره‌های مشهور سینما، تلویزیون و ورزش در بزنگاه‌ها و بحران‌های سیاسی، اجتماعی، بهداشتی و ... ساده‌انگارانه‌ و غیر موثرترین روش‌ها را ارائه می‌دهند.

خمیره اندیشه‌ای اغلب سلبریتی‌ها آغشته به بلاهتی مخرب‌تر از کروناست و چون زمینه این ساده‌انگاری ناشی از عدم و مطالعه و به روز بودن است، در خلق چالش‌های مجازی هیچگاه نمی‌توانند با در نظر گرفتن نسبت فرهنگ بومی، موقعیت فردی و فرهنگ عامه سرزمینی محتوایی برای درمانگری اجتماعی ارائه دهند. حال آنکه بسیای از نمونه‌های غیروطنی سلبریتی‌ها، فضای مجازی دستاویزی برای آنان است که در مقاطع مختلف با توجه به ساختاری که در آن فرهنگ حاکم است چالش‌های متفاوت مردمی خلق کنند.

تصاویری از موزیک ویدئوی ضد کرونایی وزارت بهداشت دولت ویتنام  ترانه‌ای را به نام Ghen Cô Vy,"کو وی جن

بیشتر بخوانید:

عملیات ویژه سلبریتی‌ها: گسترش وحشت مردم از کرونا +تصاویر

در شرایطی که «شیوع» کرونا به بحرانی جهانی تبدیل شده است، سلبریتی‌های سایر کشورها چالش‌های  متفاوتی را در نسبت پیشگیرانه نسبت به این بیماری، افزایش ارتقاء روحیه جامعه خودشان تولید و نشر می‌دهند.

با شیوع ویروس کرونا در کشور ویتنام، با کمک و حمایت وزارت بهداشت این کشور،  دو تن از خوانندگان مشهور هیپ‌هاپ به نام اریک و من(Erik and Men) ترانه‌ای را به نام " Ghen Cô Vy,"کو وی جن" تولید کردند که ویدئویی انیمیشن برای آن ساخته شد که عوامل پیشگیری از کرونا مثل شستشوی دست ، هشدارهای مربوط به ماسک صورت و اجتماعات عمومی ، استفاده از یک دستکش و اقدامات پیشگیرانه‌ای مثل کمتر به جاهای شلوغ رفتن را در آن گنجانده‌اند و در موزیک ویدئوی انیمیشنی ساخته شده، کروناویوی سبز عصبانی به نظر می رسد.

  را در متن ترانه گنجانده‌اند و  با عنوان شناخته شده در یوتیوب (WASHING HAND SONG | CORONA SONG)  فیلم اصلی دارای 9.4 میلیون بازدید در یوتیوب داشته که نسخه با زیرنویس انگلیسی 1.2 میلیون نفر تا روزهای گذشته آن را تماشا کرده‌اند. در پیامد ساخت این ترانه، وزارت بهداشت ویتنام با به اهتزاز درآوردن پرچم این کشور، سازندگان تلاش می‌کنند این پیام را منتقل کنند که ویتنام مصمم است که این بیماری را متوقف کند. این تاثیر اجتماعی فراوانی در کشور کانادا گذاشته است و سایر کشورها شرق آسیا از این واکنش فرهنگی استقبال کرده‌اند.
 

 اما یک رقصنده در شهر هوچی مینگ (Ho Chi Minh City) به نام کوآنگ دانگ ( Quang dang ) با این آهنگ یک چالش رقص به راه انداخته است که در آن با توجه به متن ترانه رقصی غیر منشوری را همراه با دوستش در کنار خیابان به نمایش گذاشته که راه‌های پیشگیری از کرونا به صورت رقص به نمایش گذاشته‌اند. دنگ همراه با از دوستانش لباس یکرنگ پوشیده‌اند و نحوه شستن صحیح دست‌ها را به یکدیگر نشان می‌دهند و بقیه هم با تقلید از آنان این چالش را قبول کرده‌اند و ویدئوهای رقص شستن دست خود را در شبکه‌های اجتماعی تیک و توک به اشتراک گذاشته‌اند.

نکته جالب اینجاست که چنین تولیدی کاملا با فرهنگ ویتنام کاملا هماهنگ و مماس است و وزارت بهداشت این کشور از اساس چنین تولیدی را حمایت کرده است. به فاصله اندکی سلبریتی ایرانی هم که هم اکنون در کشور با پدیده شیوع کرونا مواجه است، تولید محتوا می‌کند. امین زندگانی به تقلید از ویدئو اصلی و در روز پدر، هنرمندان را در مبارزه با ویروس و افزایش عمومی روحیه جامعه دعوت به چالش رقص می‌کند و با حرکت موسیقی غیرمرتبط بهنام بانی، حرکاتی ظاهرا موزن از خود به نمایش می‌گذارد و از و از هنرمندان و ورزشکاران‌ می‌خواهد که برای مردم‌ برقصند !

در این شرایط چالش رقص امین زندگانی چه معنی خاصی خواهد داشت؟ آیا معنی همراهی با ویدئوی رقص پرستاران و پزشکان خواهد بود؟ اساسا به راه انداختن چالش رقص با تصاویر پرستاران به معنی پیام بهداشتی از موزیک ویدئوهای ترانه ضدکرونایی ویتنامی و رقصنده ساکن این کشور خواهد بود؟

بازیگران و هنرمندانی که چالشی را در فضای مجازی به راه می‌اندازند، باید وزنه معتبری باشند، درخواست و نشانه‌های عمومی و شرایط حاکم بر جامعه را درک کنند و به جای رقصیدن این بازیگر می‌توانست چالش سفر نکردن و در خانه ماندن را در خانه به راه بیندازد. همانطور که هانیه توسلی که درباره نگاهداری گربه‌ها همواره مورد نقد مخاطبان در فضای مجازی هست نسبت به این چالش رقص واکنش نشان داد. توسلی در صفحه اینستاگرامش نوشت : مسخره بازی دیگه کافیه. در نهایت امین زندگانی هم پستی منتشر کرد که حالا که شادی کردن عیب داره ، من هم پستم رو در اینستاگرام پاک می کنم و تا مدتی طولانی در اینستاگرام نخواهم بود.

البته چالش رقص، بهنام بانی، جوگیری با ماسک و دستکش چه پیامدی داشته است که این چالش خلق الساعه را پدیده آورده است؟ جوگیری در فضای مجازی و کپی برداری روش‌های سلبریتی‌ها چنین پیامدهایی را دربر خواهد داشت. اما در کپی کردن این حرکت تردید وجود ندارد اما این مسئله مطرح است زندگی تلاش کرده که تقلیدی از ترانه ویتنامی و چالش رقص کوآنگ دانگ است یا زندگانی در پی تقلید چالش کلید را بزن (flip the switch) بوده است که محتوای آن رقص است اما به صورت دونفره اجرا می‌شود. چالشی که درک با ترانه بدون توقف آنرا آغاز کرد وقتی به عبارت flip the switch می‌رسد اجرا کنندگان لباس‌هایشان را با هم عوض می‌کنند که الیزابت وارن نیز آنرا انجام داده است.   به هر حال شرایط عمومی کشور ما برای چالش در فضای مجازی حتی با کشورهای آسیایی متفاوت است و چالش‌های بدون پیوست‌های معنایی، در این شرایط نسبتی با فرهنگ عمومی ما ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 22
  • جواد IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    شما نظر شخصی ات رو بده ...چکار داری کار امین زندگانی غلط بوده یا درست راستی یک سوال تا کی میخواهید ادمها رو بر مبنای انچه خودتون میپسندید قضاوت کنید ؟؟؟خسته نشدید ؟؟؟؟ البته رفتار شما انجا قابل تامل است که حاضرید از رفتار گربه بازی خانم توسلی چشم پوشی کنید اما به رقص امین زندگانی حمله کنید سوال دوم رقص(به نظر شما ) ناموزن زشت تر است یا گربه بازی کدام یک؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      رقص قطعا حرام است و جای هیچ توجیهی هم ندارد. دقیقا تفکر احمقانه ای که می گوید جامعه مهم نیست و کاری به بقیه نداشته باش عامل همه مشکلات امروز بشریت است.
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      روشنفکرهای ما خیلی وقته از اون ور بام افتادن، الان توی غرب پزشک‌های لامذهب برای بیماران دعا تجویز می‌کنن چون به تجربه فهمیدن مذهب میتونه در روند بهبودی بیماران مؤثر باشد. باید خودت در شرایط سخت قرار بگیری تا بفهمی قر دادن و رقصیدن تو این وضعیت برای هیچ بیماری خوشایند نیست
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      95 29
      هر دو تاش جالب نیست. ولی آش آقای زندگانی به حدی شور بود که حتی همکاران و دوستانش هم حاضر نشدن ازش بخورن
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      طبق آموزه های دینی بلا را با دعا رفع می‌کنند نه بارقص.!!!
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      38 4
      نظر شخصی مهم نیست زیرا باعث اختلاف در هر اجتماع بزرگ و کوچک و حتی جهانی میشود به فرموده قران کریم حق همان است که از جانب پروردگار امده باشد که طبیعتا منظور همان احکام و حدود شرعی و الهی است که قران بیان فرموده و بدیهی است که برای روابط معمول زن و مرد نامحرم احکام بسیار روشن و دقیق و محکمی دارد حالا دیگه رقص مختلط پناه برخدا !!!!!!
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      60 3
      جدیدا هر کی میخواد بگه من روشنفکرم یه جمله رو تکرار و غرغره میکنه: قضاوت کردن
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      40 8
      فراموش نشود در مورد کرونا از دو حالت خارج نیست یا واقعا محصول سوپ خفاش است یا احتمالا حمله ناجوانمردانه بیولوژیک امریکا که در هردو صورت نتیجه دوری و فاصله از احکام و حلال و حرام خدا و نفسانیت و خود خواهی و خودمحوری بجای خدا خواهی حالا در نظر بگیرید رواج مفاسد اخلاقی و اختلاط انهم به اسم شادی و رقص درمانی ونتیجه ان انواع قتلهای ناموسی و تجاوز و طلاق و افسردگی و خودکشی و موالید نامشروع و............ که این روزها بیشتر و بیشتر میشود
    • دوست IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      43 3
      ببینید ترامپ احمق هم امروز را روز دعا نامید...یعنی برای دفع این بلا برید دعا کنید....بعد این آقایون میگن برید برقصید.....اگر رقص این بلارا دفع می کرد ترامپ رقاص قمار باز که دراین چیزا ماهر تر است.....این ها هم نشانه بی اعتقادی و ریا کاری است.....نشنید هاید که آرامش ونشاط هم کار خداست نه کنسرت ورقص واین چرت وپرتا...الا بذکر الله تطمئن القلوب....شاید اعتقاد خیلی از اونها بهتر از این سلبریتی ها باشد
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      13 1
      برو بابا هی شخصی شخصی تو یا نمیفهمی شخصی معنیش چیه یا میدونی ولی میخوای ادای روشنفکرارو دربیاری که درهر 2صورت حال همه رو بهم میزنی
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      12 0
      چرا گیر دادی به گربه های زبان بسته مخلوقات خداوند بازم کلی موش میگیرن و مردم رو از طاعون و فضله و جویده شدن لوازمشون نجات میدن
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      1 0
      تا وقتی امام زمان داریم هیچ نیازی به یه سری به آدمایی که فقط بلدن کار های ضد دین بکنن و یه سری آدمیکه میخوان از آب گل آلود ماهی بگیرن نداریم
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    سلبریتی = نخود مغز. بیش از 90 درصد اینا اساسا میونه ای با مطالعه ندارن، و فقط چون شناخته شده هستن فک می کنن علامه ی دهرن و تو هر موضوعی ورود پیدا می کنن. ببخشید اما متاسفانه یه بخش گسترده ای از اینام فاحشه ان!
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      6 0
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      12 0
      خدا رحم کنه قرار بود با رقص و کنسرت دلار بشه 1000 تومان و پاسپورت باعزت و انچنان گشایش و سیب و گلابی نهایت شد این وضعیت ای وای از کرونایی که قرار باشه با رقصیدن درمان بشه خدایا سر از ایدز و طاعون و وبا و حسبه و .......... در نیاره صلوات
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    94 19
    این جماعت کلا دنبال هنجار شکنی هستند و از موقعیتی استفاده می کنن
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      34 2
      جالبه که تصاویر شهدا و جبهه ها هم پس زمینه کرده در حالی که اکثر وصایای شهدا بر حجاب حداکثری و چادر و حفظ حریمها تاکید دارد که فرموده اند سیاهی چادر تو از سرخی خون من کوبنده تر است برای کفار و دشمنان
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    62 26
    حماقت
    • رضا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      22 50
      و نظر دادن کشکی هم نوعی حماقت است
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      13 1
      توسلی واقعا را نوشته واقعن
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    48 7
    موزیک ویدیو(فرانسوی) = نماهنگ / سلبریتی(انگلیسی) = چهره / کپی(انگلیسی) = رونوشت / پست(فرانسوی) = فرسته
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      26 0
      :)))))) ای دمت گرم که همه جا هستی .
    • CO ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      44 39
      شما چرا درباره انبوه واژگان عربی بکار رفته چیزی نمیگویید و تنها گیر دادید به واژگان فرانسوی ؟
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      12 12
      شما خوب بلدی درس بدی احتمالا دبیر زبان هستید. موفق باشید.
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      16 8
      الان مشکل دقیقا فراگیری زبانه؟!
    • به ۱۵:۱۹ SE ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      16 12
      به همان دلیل که انگلیسی ها با انبوه لعات فرانسوی و لاتین که بالای 70 درصد لغات زبان انگلیسی امروزی است کاری ندارند.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    46 72
    کارش عالی بود. در این اوضاع پر استرس، کلی بهمون روحیه داد
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      58 29
      متاسفم به جاي روحيه گرفتن از خدا قران و و توسل به اهل بيت از دلقك بازي روحيه ميگيريد
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      22 6
      با این طرز فکر اون دنیام با روحیه ای؟ شک دارم.
    • GB ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      1 3
      امیدوارم زودتر بری اون دنیا فکر میکنی تو خوبی چرا اینقدر توهم خوب بودن دادید شماها
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    48 19
    سیمرغ «سنگ روی یخ» شده ترین آدم ایران هم داده میشه به امین زندگانی.
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      8 3
      ویتنامیها شوکه شدن ! ماهم اعصابمون ریخت بهم ...خدایا چرا اهل تفکر ناب وسط اینانیستن ؟! خواب وخیال وخرابکاری اثری ازنادانی !
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    48 23
    از کی تا حالا بزرگان دین بیماری را با رقص درمان می‌کردند که مردم را به گناه می‌کشید با فعل حرام.!!!
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    20 14
    شما هم یوتیوب را آزاد کنید تا ما هم بتونیم ببینیم البته اگه این درخواست توهین حساب نمیشه
  • ناشناس IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    38 4
    لعنت به امین زندگانی که کل محبوبیتی که به واسطه نقش مسلم بن عقیل در دلمون ایجاد کرده بود رو از بین برد.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      7 36
      چرا دقیقا؟ چون با اهنگ مجاز رقصیده؟خاک تو سرتون
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      21 4
      تو چقدر مثل هندی های قدیمی هستی که به خاطر مثلا نجات هنرپیشه ها حاضر بودن صفحه تلویزیون رو بشکنن برن توش. هنرپیشه همون بازیگر هست. همین. مردم باید اینو یاد بگیرن و پیروی از اینها نکنند.
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      4 1
      20:22 خاک توسر خودت وحشی عقده ای
    • خطاب به 20:22 IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      13 0
      اولا خاک تو سر خودتون دوما هیچ ادم با عقل و شعوری تو این روزا که خیلی خونواده ها یا داغدارن یا درگیر مریضین از همچین کار دلقک واری خوشش نمیاد و ترجیح میدن کسی هر کمکی از هر نوعی ازش برمیاد انجام بده.اینکارش 1جور دهن کجی به کل جامعه بود خدارو شکر که هانیه توسلیم مراتب چندش شدنشو ازین کار نشون داد تا 1سری عقده ای به اسم روشنفکر بازی ازین کار مسخرش دفاع نکنن و مخالفینش لقب تندرو نگیرن
    • SE ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      13 1
      رقص غیر مجاز است! آهنگی هم که به رقص بیاورد هم کلا غیر مجاز است حتی اگر وزارت افساد به آن مجوز داده باشد.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      8 0
      کوتاه بیایین بابا ، خاک بر سر هر چی سلبریتی پول پرست اونور ابی برو .. ،چاش درست کن ، در مقابل میریضهای بدحال و داغدیده
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    2 16
    این که برخی مردم بهش اعتراض کردند بخاطر نفرتی هست که مردم از سلبریدی های ایرانی دارن وگرنه بنظرم کارش بد نبود . قصدش شکستن جو سنگین کرونا بود . دمش گرم
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    20 1
    آقا مقصر صدا و سیمای ماست که هر ننه من قمری رو میاره تو آخرشم میشه این آقا. ..
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    6 0
    الان اون دختره میگه اینو چرا حواسم نبود باهاش چت کنم. از بقیه پایه تره
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    10 0
    میدونی مشکل کجاست مشکل اینه که میزان رای ملته تا زمانی که میزان رای مردمه خروجیش میشه همین خول بازیها و کمپین ها و بدبختیهایی که ما توش هستیم
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      5 0
      پس میزان چیه ... نکنه فساد بیشتر سلبریتی هاورای همپالکی هاشان پس لیست تهران میشه از افشار شروع وبه ایشان ختم شه عقل ها خوب چیزیه که این سلبریتیها ندارند .. ویزا گیراش فهمیدی گفتند تو امیریکا چیزی گیرمون نمیاد
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    16 1
    اگه یکی از دوروبری هات در اثر کرونا میمردن و نمیتونستی حتی جنازشو ببینی اونوقت قیافت دیدن داشت مسخره
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    8 17
    میدونی مشکل کجاست مشکل اینه که میزان رای ملته تا زمانی که میزان رای مردمه خروجیش میشه همین خول بازیها و کمپین ها و بدبختیهایی که ما توش هستیم
  • ناشناس IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    16 1
    غیر از دعا چه می توان برای این روزها مفید باشه؟ رقص چیه؟ غم را با خداوند و ارامش درونی می توان تسکین داد
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    9 6
    مثل اینکه هر کامشان از جائی دستور میگیرند و مامور فعالیتی خاص شده اند ۸۰ صربه شلاق طلبت .. هوای خودنو تو کوچه موچه های شهر داشته. باش چر نمیگیرین تحویل مراکز ترک بینش .. احتمالا چیزی میزنه که چالش راه میاندازه
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      5 6
      تهدید به مرگ کردی؟؟؟ تو کوچه ها......!!!!! عوضی کار بد رو با قبیح و جنایت تلافی نمی کنند. تو بتمرگ سرجات.
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      10 4
      اول که که از املا متن متاسفم .. ثانیا خوب بخون تهدید نبود .. تو کوچه های خلوت با بچه غرتی چکار میکنن ..با اون لفط کثیف معلوم میشه افکارت خرابه بد کردم گفتم ادامه اینکارها سابقه بد براش ددرست میکنن.. مواطب باشه
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    12 1
    اینها در خلوتشان کثیف ترین آدمها هستند
  • علی IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    5 3
    ای مشرق خدا لعنتت نکنه همیشه پیام های توپ منو پخش نمی کنی از این به بعد با اسم علی اقا می ایم پیام های منو پخش کن
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      8 4
      عجب دقت نظری :))))))))). خخخخخ. یه علی هست، ازون بچه مثبتا. پیامای انقلابیش هم همش چاپ میشه.این نشون میده خوانندگان مشرق در سنه 1398، سال کرونایی بالا رفته. :))
  • هادی IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    12 6
    مشرق چرا به این جور چیزا دامن میزنی مردمو مقابله هم قرار میدی من خودم به شخصه با صوت قران دعای فرج ارامش میگیرم رقص برام نا مفهومه ولی دلیل نمیشه که چون یکی دیگه اعتقاد منو نداره لهش کنیم که اینجوری بیشتر به اعتقاد ما داری ضربه میزنی میفهمی چی میگم لطفا احساسی برخورد نکنین میخاین درستش کنین خراب ترش میکنین که
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      7 0
      برخورد مشرق احساسی نیست اینها تورسانه ملی کار می‌کنند. مردم از اینها الگو می‌گیرند درثانی رسانه ملی رسانه اسلامی همه چیزش باید اسلامی وبرگرفته از آموزه های دینی باشه. نه تقلید از رسانه های غربی.!!!
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      9 0
      هرکس میتونه هر اعتقادی داره توخونه ش نگه داره نه اینکه توفضای مجازی جار بزنه.!!! واعتقادات سالم مردم خصوصا جوانان را بگیرد.
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      16 1
      بازی با احساسات مردم شهید داده کرده توشرایطی که مردم براثر کرونا بیمار وبعضا متاسفانه فوت می‌شوند.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    13 1
    بارک الله بارک الله عجب سرفراز کردی چی کارهایی بلد بودی درسته نیتت خوبه ولی عقلت کمه
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    5 3
    خدا لعنتت دکنه
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    4 1
    چرا برخی به این نوشته انتقاد کور دارند؟ چرا حرف اصلی رو نمیگیری هموطن؟سلبریتی هستی درست عمل کن. تو اگه فرهنگ کشورت رو واقعا میشناسی تولید محتوا کن چرا میری تقلید میکنی؟ بدبختی همینه هموطن.هنوز عقده حقارت یقه خیلیهامون رو گرفته. ایرانی اونقدر استعداد داره که چیزای جدید بسازه تا دیگر ملتها ازش استفاده کنند و تقلید. حرف اصلی اینه.کجاش بد بود که عده ای انتقاد میکنند؟
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    5 1
    بیکاره
  • مهدی RO ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    12 0
    سلبریتی=فاضلاب شهری
  • فرهاد GB ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    9 3
    باید امین زندگانی رو محازات کنند تا این رفتارهای سخیف دیگه از این به اصطلاح هنرمندان تکرار نشه
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    1 0
    چیکارش دارین بدبختو خودشو خراب کرد عقلش همینقدر قد داد دیگه
  • حسین آقا.... IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    20 0
    به نام خدا ....... اتفاقا کار خوبی کرد تا مردم بهتر از باطن این باصطلاح سلبریتی ها با خبر شوندو و صرف بازی در نقش مثبت یا منفی طرفدار و یا متنفر از یک بازیگر و هنرپیشه نشوند.... ..... مشکل الان مملکت هم رقص فلان هنرپیشه نیست .. مشکل حود مردم هستند که گوش به حرف مسِِئولان بهداشت کشور در رابطه با دستورات پیشگیر ی و پزشکی و بهداشتی گوش فرا نمیدهند . به مسافرت رفته در بازار حضور پیدا میکنند و کلا خود قرنطینه ای را بجا نمی آورند.. و دیگر اینکه کلا وسایل گند زدایی و بهداشتی و استریل و ماسک . غیره نیز در بازار یافت نمیشود.. اصل اینهاست و رقص و ترانه و غیره فرع است
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    4 0
    چندروز دیگه خط و ربط اینم مثل محراب قاسمخانی و ژوله و پرستویی و.... معلوم میشه همونطور که معلوم شد ژوله کلمه به کلمه پستاشو با زالومه هماهنگ میکرده و اجازه میگرفته یا شهره سلطانی بخاطر 1لایک 100بار عذرخواهی میکنه این مترسکای الت دست اختیاری از خودشون ندارن انگار عقل و فکر و شخصیت و اختیار و وطنشونو 1جا فروختن رفته
  • NL ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    2 12
    یه لحظه فک کردم لختی رقصیده یا با یه خانوم نامحرمی رقصیده! واقعا که شما دیگه کی هستید. حالا اگه نوحه میخوند که همچین مطلبی واسش نمی نوشتید ازش تعریف و تمجید هم می‌کردید. خاک بر سرتون کنم مشرقیای افراطی. تا کی باید این ملت عزاداری کنن؟ بابا برید بمیرید یا عقب مانده اید یا عمدا نمیخواید این ملت یه روز شاد و سلامت باشن. اگه مردید پیامم رو منتشر کنید.
  • حسن IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    6 0
    چقدر کوتاه فکر ،ملاحظه هموطنانی که عزیزانشان راازدست داده اندرانکرده ایدخدا بهتون هوشیاری بده وقتی طرحی رومی خواهید بدهید همه ی جوانبش را درنظر بگیر بعد اجرا کنید اینقدر جوزده نشید باآدمهای عاقل مشورت کنید
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    0 12
    آقایون مشرقی لطفا یه ورد بخونید، سایه کرونا از سر ملت کم بشه. به هفته هم فرصت دارید.
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      8 0
      توکل بر خدا. بهترین کمکه.
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      3 0
      خودت ورد بخوون. یک هفته ای ویروس تمام بشه.!!!!
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      0 0
      خودت ورد بخوون.!!!
    • GB ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      0 2
      ایران هم ساخت دارویش را
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    5 0
    خاك بر سرتون اگر كس و كار شما هم بر اثر كرونا ميمرد همين جورى قر مى دادين لطفا يكم احترام وهمدردى
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    5 0
    بخاطر بیماری همسرم مدتها بین بیماران سرطانی بودم تنها چیزی که به ما آرامش می داد یاد خدا بود
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    1 0
    "چالش‌های بدون پیوست‌های معنایی، در این شرایط نسبتی با فرهنگ عمومی ما ندارد." کاشکی به جای این همه مطالب بیهوده این مطلب رو بیشتر باز می کردید... گریزی میزدید به آیات قرآن...
  • هموطن IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    5 0
    من وقتی کلیپ آقای هنر پیشه رو دیدم به یاد دهه 60 افتادم ، وقتی رزمندگان میخواستند در تاریکی شب به قلب دشمن بزنن دست به دامن اهل بیت میشدند و گوشه کنار خاکریزها و سنگرها پیشانی به خاک می گذاشتند ونماز و دعا بسیار میخواندن تا خداوند نصرت و پیروزی و مقام والای شهادت را قسمت شان کند،بله چقدر فرق است بین سنگر دهه 60 با سنگرهای دهه 90 ،خدا عاقبتمان را بخیر کند
  • احسان معتمدی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    1 6
    خوب دیگه حالا امید زندگانی یه حرکتی کرده انتقاد راحت ترین کار است بازیگر کشورمان است و کشورمان را دوست دارد ایده اش این است اگر فکر میکنید همه باید اویس قرنی باشند اشتباه فکر میکنید
  • علی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    3 0
    واقعا متاسفم برای بعضی از بازیگرها، بذار راحت بگم خاک توسرشون، متاسفم برای افرادی که این بی عقلها الگوشون هستند
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    2 12
    حالا یک قری داده زیاد شخت نگیرید
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      2 0
      خیلی کار بدی کرده. سخت گیری نیست.!!!
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    2 8
    جوون نفهمیده جوونی کرده به بزرگی خودتون ببخشید.!!!
  • سرباز IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    19 0
    نکته ی جالب!!!! فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمُ الطُّوفانَ وَ الْجَرادَ وَ الْقُمَّلَ وَ الضَّفادِعَ وَ الدَّمَ آياتٍ مُفَصَّلاتٍ فَاسْتَکْبَرُوا وَ کانُوا قَوْماً مُجْرِمينَ/133 اعراف پس بر آنان طوفان آب و ملخ ها و کَنَه ها و غوک ها و خون را که نشانه هایى روشن بودند و جداى از یکدیگر رخ مى نمودند فرستادیم، ولى آنان تکبّر ورزیدند و به موسى ایمان نیاوردند و قومى گناه پیشه بودند. بلا برای دنیا می آید که حالت تضرع و دعا و توجه انسان بالا برود اما در مقابل آن چالش رقص به راه می افتد.... حقایق تاریخی تکرار پذیر است .... کاش یکم توجه ما به حق محض خدای تعالی و اولیاء او بیشتر می شد.
  • رضایی IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    9 0
    لازم است باور کنیم بخشی از هنر پیشه های ما نقش مثبت بازی می کنند اما هزاران افسوس نقش مثبت در زندگی واقعی ندارند
  • ناشناس IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    2 2
    دلقکی بیش نیست. به احترام هموطنانی که تو این بیماری عزیز از دست دادن دست از این کارا برداریم و مراعات حال اون افراد رو هم بکنیم. روحیه دادن خوبه اما نه به هر قیمتی
  • BE ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    2 2
    مردک قرتی زپرتی عقب افتاده
  • BE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    3 4
    آخه مرتیکه اسکل ، الان موقع رقصیدنه ؟ خاک تو اون سرت
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    2 0
    فیلم آهوی پیشونی سفید رو گرفتم برای بچه ام ساخته اقای حجواد هاشمی مردها از جمله همین زندگانی رو ارایش کرده بودند رژ لب قرمز و سرخاب سفیداب کرده بودند از اولش میرقصیدند تا اخرش خدا وکیلی تو فیلمهای خارجی مخصوص کودکان من همچین بی بند و باری ندیدم
  • مهران IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    خیلی از این سلبریتی ها و بازیگران دچار نفاق بزرگ هستند نفاق و تضاد در شخصیت و بازیگری. اگر از سمت و نقشی خوششان نیاد هم بازیگر هستند و اگر چیز بدی هم باشد بازیگر او هستند. خدا منافق را لعنت کند که هم از توبره میخوره هم از آخور.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 0
    بازیگرن دیگه نه مثل خارجی ها بلدن نقش بیافرینند نه موج جدید ایجاد کنند فقط مثل طوطی تقلید می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس