به گزارش مشرق، برای پرداختن به این موضوع، بد نیست نگاهی به گذشته داشته باشیم. پس از روی کار آمدن علیاکبر طاهری، مدیر روابطعمومی باشگاه تصمیم گرفت یکی از فنپیجها را با ۳۵ هزار فالوور به پیج رسمی باشگاه تبدیل کند و از همین رو، آدرس در سایت رسمی باشگاه اعلام شد. پیج مذکور در مدت یکسالونیم حدود یک میلیون فالوئر گرفت، اما دوباره تغییر نام داد و صفحه هواداری شد. از آنجا که مدیریت آن پیج اینستاگرامی دست باشگاه نبود، تمام زحمات یکسالونیمه بر باد رفت و پول تبلیغاتش هم به شخص دیگری رسید. مدتی بعد اما یک صفحه اینستاگرامی با نام پرسپولیس و تیک آبی شروع به فعالیت کرد. از آن جایی که اینستاگرام، تیک آبی را فقط به پیجهایی میدهد که مکاتبات رسمی داشته باشند، مشخص شد که باشگاه پرسپولیس صفحه جدیدی ایجاد کرده و قصد فعالیت دارد، اما ظاهرا اینبار هم شانس با سرخپوشان یار نبود زیرا بیتدبیری برخی از مسئولان باشگاه که ادعای رسانهای بودن داشتند، باعث شد اتفاقات عجیبی رقم بخورد.
ایرج عرب در اینباره میگوید: «وقتی وارد باشگاه شدم پرسیدم اینستاگرام داریم که گفتند هم داریم و هم نداریم! گفتم هم نداریم یعنی چه! گفتند ما اینستاگرامی داریم با تیک آبی اما مدیریتش دست باشگاه نیست. گفتم سندها را بیاورید که ببینم نامه مکاتبه با اینستاگرام از کجا رفته است. هیچ مستنداتی در این زمینه وجود نداشت. ما درآوردیم که نامه از باشگاه رفته اما کسی نگفت چطور؟»
پای خودی در میان است
عرب، مدیرعامل وقت پرسپولیس پس از این اتفاقات شکایت خود را نوشت و با سربرگ باشگاه به دادستان عمومی و انقلاب، مسعود سلطانیفر، اداره کل اجتماعی وزارت اطلاعات، دفتر مرکزی حراست و بازرسی وزارت ورزش و جوانان، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و فرماندهی پلیس فتا رونوشت کرد. نکته عجیب آنکه براساس مدارکی که به رسیده در بخش اطلاعات صفحه اینستاگرامی مذکور، آدرس ایمیل یکی از پیشکسوتان این تیم که متهم به دست داشتن در این ماجرا شده به همراه شماره تلفن همراه او وجود دارد!
بیشتر بخوانید:
وعده بیرانوند به پرسپولیسیها
تبلیغ برای خواننده زن!
هزینه تبلیغ در اینستاگرام یک صفحه دو میلیون نفری، به ازای هر استوری، چیزی حدود دو تا سه میلیون تومان است و هر پست هم حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان ارزش دارد. بماند که برخی از واینرها (کمدینهای اینستاگرامی) گاه چیزی حدود ۱۰۰ میلیون تومان هم به ازای هر پست پول میگیرند. پیج رسمی پرسپولیس در دورانی که مشخص نبود بهدست چهکسی اداره میشود بیتوجه به شأن باشگاه، تبلیغ میگرفت و به ازای هر استوری هم یک میلیون و پانصد هزارتومان (با تخفیف) دریافت میکرد. پیجهایی که باشگاه تبلیغشان را کرده البته لیستی بلندبالا دارند، اما شاید جالب باشد که بدانید یک خواننده زن لسآنجلسی و شرکت معروف تاکسیهای اینترنتی ازجمله سرشناسترین افراد و شرکتهایی هستند که نامشان در این لیست دیده میشود.
پولها کجا رفته؟
براساس آنچه در مستندات شکایت باشگاه وجود دارد، شماره کارت و شبای یک خانم به نام «الف.ب» به مشتریها داده میشد تا پولها را واریز کنند. هرچند در شکوائیه ابتدایی، این زن مجهولالمکان معرفی شده، اما ظاهرا بعدتر آدرس منزل او پیدا شده و شواهد نشان میدهد همسر دوست همان پیشکسوت معروف و از اهالی قشقایی شیراز است. در متن شکایت ایرج عرب و باشگاه پرسپولیس از این زن آمده که از حدود ۱۰۰ شخص حقیقی و حقوقی پول دریافت کرده و دهها میلیارد ریال درآمد داشته است. اینکه این مبلغ به حساب پیشکسوت مذکور رفته یا فرد دیگری را نمیدانیم، اما آنچه مهم است اینکه برخی از افراد در دوره بیسروسامانی پرسپولیس، میلیاردها تومان از برند این باشگاه درآمدزایی کردهاند.
سکوت عجیب
ورای همه این سوءاستفادهها و شرایطی که سرخها با آن مواجه هستند، یک سوال بسیار مهم وجود دارد؛ چرا باشگاه پرسپولیس پس از جدایی ایرج عرب، پرونده مذکور را مسکوت گذاشت و پیگیری نکرد؟ سوال مهمتر آنکه چرا ارگانهایی که رونوشت نامهها برایشان ارسال شده است این موضوع را پیگیری نمیکنند؟ شنیدهایم پیگیری این پرونده میتواند مبلغی حدود دو میلیارد تومان را برای باشگاه به ارمغان بیاورد که در این وضعیت بدهکاری باشگاه، مبلغ کمی نیست.