کد خبر 1054276
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
پاسخ حامد کاشانی به مولوی عبدالحمید/ تمام عقاید اسلامی را زیرسوال بردید

حامد کاشانی گفت: یک کرونا نباید باعث شود شما از اعتقادات خود برگردید. مسئله شفا خواستن از اولیا خدا یک امر شیعی نیست به آثار ذهبی و سایر نویسندگان خود نگاه کنید که چه میزان به قبور اولیا خدا سخن گفته‌اند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حامد کاشانی سخنران مذهبی در یک ویدیوی شخصی که در نقد سخنان مولوی عبدالحمید ضبط شده است، اظهار داشت: زمانی که بیماری کرونا در چین شایع شد، مولوی عبدالحمید فرمود ما وضو می‌گیریم و هیچ‌طوری‌مان نمی‌شود، اما زمانی که بیماری به ایران آمد و حتی نماز جمعه اهل سنت هم تعطیل شد، با این که ایشان معتقد بود در فضای باز است و نباید تعطیل شود، دچار فشار افکار عمومی شد.

وی تصریح کرد: آن‌ها گفتند مردم چین گناه کرده‌اند؛ لذا کرونا به عنوان لشکر خداوند در حال عذاب آنان است اما زمانی که به ایران آمد، اعلام شد به دلیل حضور طلاب چینی در ایران است و به این دلیل که جامعةالمصطفی با شست‌وشوی مغزی آن‌ها گناه می‌کند باید تمام قم عذاب شود. بعد که ایران را فرا گرفت، اعلام کردند به دلیل بی‌احترامی مردم ایران به اصحاب پیامبر (ص) است.

بیشتر بخوانید:

کاشانی گفت: عبدالحمید دقت نکرد که الان بیش از ۱۷۰ کشور مبتلا شده‌اند. آیا همه گناه کرده‌اند؟ آیا تنها دلیل ایجاد بلا، گناه کردن است؟ در طول تاریخ صدها نفر از محدثین اهل سنت و اصحاب پیامبر (ص) براثر طاعون از دنیا رفتند، این ناشی از گناه آنان بود؟ پیامبر (ص) بارها بیمار شدند. معاذالله دلیل آن چیست؟ دلیل گاهی گناه، ابتلا و امتحان است. این چه فهمی است که از دین دارید؟

این سخنران مذهبی تصریح کرد: زمان سیل و زلزله کردستان هم از همین جنس مطالب گفتید و موجب ناراحتی آنان شدید. سیل سیستان و بلوچستان ناشی از کدام گناه شماست؟ خشکسالی چندسال اخیر این گناه نیز ناشی از کدام گناه شماست؟

وی اضافه کرد: مولوی عبدالحمید، یکی از گناهان مردم را حضور در اماکن دینی و زیارتی و طلب شفا از اهل بیت (ع) عنوان کردند و گفتند که شما از این کارها نتیجه نمی‌گیرید؛ زیرا صاحب شفا خداست. شما به تمام عقاید اسلامی، علمای اهل سنت و کتب حوزه‌های علمیه خود حمله کردید! اولا اگر ما در یک مکان مقدس درخواست شفا کردیم، هیچ مسلمانی اعتقاد ندارد که حضرت پیامبر (ص) یا امام رضا (ع) مستقلا صاحب اثر هستند، بلکه اعتقاد داریم خداوند باید اذن دهد. همانطور که خدا به قرص برای درمان اذن می‌دهد به حرمت و دعای پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) اثر می‌بخشد.

کاشانی افزود: در طول تاریخ داریم ابن هبّان به محضر امام رضا (ع) مشرف می‌شد و حاجات خود را می‌گرفت. در کتاب «کاندهلوی» که مطالعه آن را توصیه کردید، آمده است: در کتاب صحیح بخاری داریم خاک مدینه شفابخش است. آیا دعای پیامبر (ص) از خاک بالاتر نیست؟ ما قائل به اثر مستقیم نیستیم و نمی‌گوییم درمان را باید کنار گذاشت.

این سخنران مذهبی گفت: خداوند، کریم، رحیم و حکیم است و حاجات ما را عطا می‌کند، اما گاهی به آن شکل که می‌خواهیم عطا نمی‌کند. طلب دعا و استشفا نسبت به اهل بیت (ع) و مزارهای متبرکه نیز همین گونه است و شاید از سر مهربانی دعا کنند و ما حاجات را بگیریم و شاید گاهی گونه دیگری محقق شود.

وی گفت: نباید به گونه‌ای اظهار کرد که بعد از اتمام کرونا، یاران و نزدیکان شما دعا و زیارت را قبول نداشته باشند. شما مگر نفرموده بودید مشاور اصلی من ملاعمر سربازی بود و من باید بیشتر مطالعه کنم. یک کرونا نباید باعث شود شما از اعتقادات خود برگردید. مسئله شفا خواستن از اولیا خدا یک امر شیعی نیست. به آثار «ذهبی» و سایر نویسندگان خود نگاه کنید که چه میزان درباره قبور اولیا خدا سخن گفته‌اند. آن‌ها از قبر ابوحنیفه اهل سنت تا حرم امام رضا (ع) پرداخته‌ و درباره آن‌ها سخن گفته‌اند.

کاشانی گفت: احتمالا استرس ناشی از کرونا موجب شده تا از مبانی اعتقادی برگردید و یا ممکن است از جانب عربستان، تهدید یا تطمیع شده باشید.

فیلم کامل این سخنان را اینجا ببینید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    10 0
    درود بر شما حاج آقای عزبز
  • روزبه IT ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    14 1
    مولوی بفرمایند بگن حاکمان کشورهای اسلامی که با صهیونیستها و آمریکاییها برای تسلط بر جان و مال ناموس ملتها همکاری می کنن بر اساس قاعده نفی سبیل چگونه این کفر آشکار و ضدیت با پروردگار متعال رو توجیه می کنن؟
  • خواننده سایت IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    12 2
    دیدگاه های اقای عبدالحمید که مواضع همسان با اصلاح طلبان همواره دارد نه از روی تحقیق وتدقیق علمی که بیشتر متفاوت نمایی و به گونه ای مخالف خوانی است.به همان سبک معهود اصلاح طل۹بان.فرقی هم با اهل تشیع و تسنن بودن آن ها ندارد.چنان که آقای یوسف صانعی قمه زنی را عشق به امام حسین نامیده و مشروع دانسته اند.و بسیار مسایلی که این جریان علاقه مند است دون زحمت اندبشه، علم ورزی ،فقط از روی مخالفت با دیدگاه های علمای وارسته اظهار لحیه ای کنند.البته پاسخ جناب کاشانی بسیار عالمانه و آگاهی بخش است.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 15
    مولوی راست میگوید چراغی که
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    15 0
    عالی بود
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    7 0
    عالی بود
  • علی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 2
    سعه صدر داشته باشیم. خیرخواهی وبرادری در شرایط سخت و آزمایشات الهی مسبب رحمت و یسر خداوند خواهد شد. خدایا"اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ"
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    4 3
    یعنی جناب کاشانی شک دارند که این همه افرادی که در دنیا هستند گناه می کنند! جز بعضی از خانمها صدها میلیون خانم در دنیا هستند که حجاب ندارند و نیمه برهنه در حالی که باید طبق تورات و انجیل و قرآن حجاب داشته باشند و ندارند و دارند گناه می کنند. میلیاردها انسان دارند هر روز شراب می خورند و گناه می کنند. بله بلایا بعضی ناشی از گناهان است و بعضی امتحان است و برای بعضی ارتقای روحی و کمالیست. برای استدلال و پاسخ به کسی که نباید بدیهیات را زیر سوال برد. خداوند در قرآن کریم تمدن ها و مردم مختلفی را ذکر می کند که می فرماید به خاطر گناهانشان هلاکشان کردیم. مثلا فرعونیان و ثمودیان و قوط لوط و سبا با سیل عرم و...کرونا هم ممکن است برای بعضی نتیجه گناهانشان باشد و برای بعضی هم امتحان باشد. ممکن است شیعه باشند یا ممکن است سنی باشند یا مسیحی یا یهودی یا بی دین.
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 2
    سفسطه بازی...گراگر دواگر بودی سر خود دوا کردی وسلام
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    1 0
    شاید هم نمک گیر شدن پای سفره های شیوخ خلیج تا ابد فارس باعث ابراز این نظرها شده است.
  • بنده خدا RO ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 3
    ایشون صحبت آقای عبدالحمید رو تحریف کردن بعد به حرف تحریف شده پاسخ دادن
  • مددی IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    2 0
    احسنت شیعه برای حرف زدن حرف دارد .
  • سعید معتمدی لرستانی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    1 0
    مولوی عبدالحمید حکومت بعداز پیامبر به اهل سنت رسید اگر دفاع جانانه تشیع از فلسطین نبود نامی از فلسطین نبود-مولوی شما در کشور ایران به راحتی خطبه میخوانی وهرچه از دهانت می اید میگویی ایا شیعیان در عربستان اینطور هستند یک نان بخور صدتا شکر کن
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 7
    فقط اراجیف واقعا متاسفم برای کاشانی که افکارش در حد قرون بسطایی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس