کد خبر 1054579
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
آخرین وضعیت سیل در شرق هرمزگان| از انسداد مسیرهای اصلی جاسک تا آمادگی برای تخلیه روستاهای حاشیه رودخانه‌های فصلی

پس از وقوع بارندگی‌های شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها، تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان جاسک مسدود شد، مخزن سد میناب پر و دبی ورودی به سد از طریق سرریز در حال مدیریت به‌سمت مناطق پایین دست است و روستاهای حاشیه‌ای نیز آماده تخلیه روستا هستند.

به گزارش مشرق، بارندگی‌های 2 شبانه روز گذشته به‌ویژه بارش‌های شب گذشته سبب بروز خساراتی به محورهای مواصلاتی استان شد. 

بیشتر بخوانید:

انسداد تمام محورهای مواصلاتی اصلی شهرستان جاسک در پی طغیان رودخانه‌های فصلی 

در شهرستان جاسک تمامی محورهای مواصلاتی به شهرستان‌های بندرعباس، میناب، سیریک، بشاگرد و بندر چابهار مسدود شده است. 

فرماندار جاسک ضمن اعلام این خبر از آمادگی 100 درصدی شهرستان برای امدادرسانی به‌مناطق سیل‌زده خبر داد و تاکید کرد: تاکنون گزارشی از میزان خسارات احتمالی مخابره نشده اما در صورت وجود خسارت آمادگی کامل برای بررسی و کمک به سیل‌زدگان وجود دارد. 

مسدود شدن راه ارتباطی 54 روستای بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد 

طغیان رودخانه جگین راه مواصلاتی 54 روستا در بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد را مسدود کرد. 

بارندگی و در نتیجه آن طغیان رودخانه‌ جگین در شهرستان‌های بشاگرد موجب انسداد مسیر 54 روستا با مرکز شهرستان شد. 

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان در این رابطه  گفت: رودخانه جگین همواره پس از بارش باران و سیلابی ‌شدن موجب بسته شدن راه این روستاها می‌شود. 

سعدینی تاکید کرد: در حال تعبیه یک پل فلزی موقت برای آسان شدن عبور و مرور مردم از این رودخانه هستیم و به‌زودی نصب می‌شود البته این پل موقت است و پل اصلی ظرف مدت 2 سال آینده احداث خواهد شد. 

فرماندار بشاگرد نیز ضمن تایید قطع راه ارتباطی روستاهای گافر و پارامون از قطع برق این روستاها در شب گذشته خبر داد و گفت: قطع برق برای جلوگیری از بروز رخ دادن برخی اتفاقات انجام شد و امروز مجدد برق به مدار باز خواهد گشت. 

هشدار استاندار هرمزگان به روستاهای حاشیه رودخانه‌های فصلی

استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با رسانه‌ها از حجم بالای بارندگی‌ها در استان خبر داد و گفت: بیشترین میزان بارش در ایستگاه رهبران با 221 میلی‌متر ثبت شده و بیشترین دبی سیلاب ورودی نیز در ایستگاه آبنمای رودان با 5 هزار مترمکعب به ثبت رسید. 

وی از پر شدن حجم سد میناب خبر داد و گفت: با پر شدن حجم مخزن سد، و ورود دبی 4 هزار مترمکعبی به سد دریچه‌های تحتانی و سرریز سد باز شد تا با خروج 3 هزار مترمکعبی دبی بر شرایط حاکم بر سد کنترل داشته باشیم. 

وی افزود: با پایان یافتن بارش‌ها رفته رفته حجم آب ورودی به سد نیز کاسته می‌شود اما روستاهای حاشیه رودخانه‌های فصلی و روستاهای پایین دست سد میناب آماده تخلیه روستاها باشند و همکاری لازم را با بخشداران، دهیاران و گروه‌های امدادی داشته باشند. 

سیل جان مادر و کودک خردسالش را گرفت

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: روز گذشته بر اثر بی‌احتیاطی و عبور از رودخانه فصلی، سیل جان مادر و دختر 5 ساله را گرفت. 

وی افزود: این خانواده 5 نفره سعی داشتند از رودخانه فصلی بخش تخت عبور و خود را به روستای مجاور برسانند که متاسفانه مادر و دختر 5 ساله در سیل گرفتار و جریان آب آنها را با خود می‌برد که اجسادشان در پایین دست پیدا شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس