خوب به جمالت
روزهای سلامتی و خوشی زیادی داشتیم من کل بشریت را میگم بنحو خوب ازشون استفاده نکردیم
کم کاری کردیم سپاسگزار نبودیم در حق یکدیگر انسانیت نکردیم فرصتهای زیادی را از دست دادیم
الان سزایش را میبینیم تا پیشیمان شویم و به انسانیت برگردیم تا پروردگار سرنوشت را تعییر دهد.
دریا شکافته شد چون مردم پشت سر امامشان یعنی حضرت موسی (ع) بودند و از ایشان فرمانبرداری می کردند و دنبال ایشان می آمدند و بعد هم مضطر و حالت بی چارگی و استیصال پیدا کردند و از همه عوامل مادی و...قطع امید کردند و به رسول خدا متوسل شدند و با دعای ایشان و حالات صادقانه و انابه شان خدا از جایی که فکر نمی کردند یعنی با شکافتن دریا نجاتشان داد. مساله حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل هم امتحان خدا بود که وقتی اخلاص ایشان و صداقت ایشان را دید و حضرت اسماعیل خود را تسلیم کامل خدا کرد و جان خود را تقدیم کرد و حضرت ابراهیم از فرزند خود گذشت همان چاقویی که خدا بهش خاصیت برندگی را داده بود بهش فرمان داد نبرد. اگر ما هم اخلاص داشته باشیم و راستی و نه دروغی و تظاهر و ریا و حالا فعلا خرمان از پل بگذرد، تسلیم خدا بشویم و تضرع و زاری کنیم خداوند همین مامور و سربازش را یعنی همین طبیعت و موجودات آن را دستور می دهد کار دیگری کنند که شما اسمش را گذاشته ای استثنا! برای خدا فیلم بازی نکنیم همه چیز درست میشه.
استثنائات برای جاییه که قراره اتمام حجت بشه توجریان بریده نشدن گلوی حضرت اسماعیلم بعداز اینکه امتحاناتشونو خوب پس دادند ، بود . در جمهوری اسلامی ایران هیچ جای شک و شبهه ای برای چیزی نمونده ....
اینها معجزات الهی است و به دستور خدا، خرق عادت شده. بهیچوجه عمومیت ندارد که هیچ بسیار خاص است. کارد و شمشیر گلوی دردانه الهی حسین را برید. پس انتظار ما برای نبرید آن بیش از حد نیست؟
چرا خدا در این شرایط کاری نمی کند؟ خود مسجد الحرام را هم بسته اند! پاسخش واضح است. وقتی جامعه را گناه فرا بگیرد بلا هم می آید. مخصوصا روایت است که هیچ گناه جدیدی ایجاد نمی شود الا اینکه خدا بیماری جدیدی را می فرستند.
حالا جامعه چه گناهکار و چه بی گناه همه بلا می بینند. چون نهی از منکر را ترک می کنند. خداوند به حضرت شعیب فرمود: «صد هزار نفر از قوم تو را می خواهم که عذاب کنم: شصت هزار نفر از خوب ها و چهل هزار نفر از بدها.»
حضرت شعیب عرض کرد: «خدایا، چهل هزارتا از بدها که بد هستند، خوب ها را چرا می خواهی عذاب کنی؟»، خداوند فرمود: «برای اینکه خوب ها با بدها برخورد نمی کنند و نهی از منکر نمی کنند و با آنها دوستی دارند.
" آیت الله مجتهدی تهرانی در توضیح روایت فوق گفت: علت اینکه شما میبینید خشک و تر با هم میسوزند، برای این است که یک مقداری از نم ترها خشک شده است. خوب ها با بدها خوش و بش میکنند، لذا وقتی عذاب میآید آنها هم از بین میروند.
منظورت از نهی منکر
اجباری فرستادن به بهشت است ؟؟؟؟
نه عزیزم
همون خدا فرموده لا اکراه فی الدین
همون امام شهید فرموده اگر دین ندارید آزاده باشید
نگفته بزور به بهشت بفرستین
جناب 18:06 مگر امکان دارد بزور کسی را به بهشت فرستاد؟ تا شما قلبا ایمان نیاوری و عمل صالح انجام ندهی خبری نیست دوما اگر ملاکتان قران است که ایه اورده اید نومن ببعض و نکفر ببعض نباشید در قران برای انواع معاصی از قبیل سرقت -زنا- حجاب -لواط - شرب خمر - عیاشی و ....... حدود و احکام مشخص امده که حکومت داعیه دار اسلام باید ان قوانین را اجرا کند و در اجتماع واجب الاجراست
اگر هر اتفاقی در دنیا خواست خدا است ؟ 1- این اختلاف طبقاتی و ظلم های عالم عدالت نیست.2- اگر ائمه در برابر خواست خدا کاری نمی توانند بکنند چرا از ائمه توقع بهبود زندگی ورفع بیماری و0000 داریم . 3- اصلا چرا به زیارت می رویم
خیر. جواب سوالاتت همینجا است.1- البته که عدالت نبست. اما خدا قرار نیست معجزه کند و مثلا ستمگر را سنگ کند! این که نفی اختیار انسانها است. در عوض به انسانها اراده و دستور جهاد با ظلم را داده. تا انسانها در مقابل ظلم ساکت هستند و زندگی با ظالمان جهان را می پسندند و حاضر به دادن هزینه تشکیل حکومت عدل نیستند ظلم هم ادامه دارد. والا خدا انبیا و اوصیا را فرستاد. خود مردم آنها را تنها گذاشتند. 2- از خود خدا هم چنین توقعی نداریم که هر بلایی را رفع و هر دعایی را مسجاب کند. وظیفه ما دعا است. اما اینکه مستجاب بشد یا و نه یا مصلحت باشد یا نه به اراده خدا است. البته دعای افراد خوب و نیکان و در راس آنها مقربان در گاه الهی به استجابت بسیار نزدیکتر است تا دعای دیگران. دلیل توسل به انبیا و ائمه و شهدا هم همین است. ضمنا جایی که نهی از منکر ترک شود قطعا بلا نازل می شود. ائمه خودشان هشدار دادند که اگر گناه جامعه را گرفت منتظر بلا باشید. 3- زیارت که مستحب است و واجب نیست. نمی خواهی نرو. تو بگو اصلا چرا نماز بخوانیم؟ پاسخش واضح است. ما موظفیم که بندگی خدا را بکنیم و بدانیم آنچه او تقدیر کند خیر است و اگر بلایی هم می آید نتیجه عمل خود ما است. با عرض معذرت عده ای خدا و ائمه را العیاذ بالله غول چراغ جادو فرض کرده اند که باید آرزوهایشان را بر آورده کند! خیر. چنین است. هر وقت به دستور خدا و انبیا و اوصیا عمل کردی انتظار داشته باش که خدا هم دعای تو را مستجاب کند.
به نظر می رسد شما ایجاد شبهه می کنید اگه واقعا این سوال را دارید چرا از متخصص و عالم دینی نمی پرسید. الان همه فهمیدن در کارها باید به متخصص رجوع کرد، همانطور که در بهداشت و درمان به متخصص رجوع می کنیم و کسی ان قلت نمی آورد
اولا هدف خلقت را اگر بدانی نمی گوئی بعدالتی چون خداوند انسان را خلق کرده و تصمیم گیری را برایش اختیاری کرده و بر اساس ظرفیتش او را امتحان و رشد می دهد و پاداش می دهد و می بخشد. یکی را با ثروت و مکنت و یکی را با سختی و بلا که انسان اگاه هردو را با جان و دل می پذیرد
ثانیا خداوند خلقت را بر اساس علت و اسباب خلق کرده و برای هر دردی درمان و راهکار هست و هرکس باید برای درمان به دارو و پزشک مراجعه کند و خود ائمه هم به متخصص و طبیب مراجعه می کردند و این دلیل بر ناتوانی آنها نیست. معجزه و شفای ائمه چیزی خارق العاده و بنابر مصلحت فرد و جامعه و در شرایط خاص و برای اتمام حجت و نشان دادن آیات الهی و هدایت مردم است، البته دعا کردن در هرحالی و خاصه در شرایط سختی مطلوب است و به انسان نیرو و معنویت می بخشد و اسباب مادی هم به لطف الهی کارساز و است و مسبب الاسباب خداوند متعال است.
امیدوارم مفید و اگاهی بخش باشد
بنام خدا
خداوند حکیم است و هر کارش حکمتی دارد . مثل اینکه گوییم چرا حضرت حسین با آن وضع فجیع شهید شدند و خداوند کاری نکرد؟ یا امام حسین چرا نتوانست خود را نجات دهند؟
چون خداوند بر اساس حکمت میخواهد هر چیز و اتفاقی روال طبیعیش را سیر کند و اگر میبینیم مثلا برای حضرت موسی دریا میشکافد چون یک طرفش کفر و طرف دیگرش تمام مومنین بودند و اگر خدا بنا به حکمتش دریا را شکافت شاید به این دلیل بود که کل مومنین آن زمان قتل عام میشدند.
در مورد اینکه چرا امام حسین برای نجات خود کاری نکرد یا چرا امامان برای نجات و رفاه ما کاری نمی کنند؟
چون امامان اول دعا میکنند و از خداوند حاجت متوسلین را میخواهند . اگر بر اساس حکمت خدا خدا صلاح ببیند آن حاجت را براورده میکنند و اگر صلاح نبود براورده نمیشود. و اگر ما نیازمند توسل به امامان هستیم .چون ما آنقدر گناه کرده ایم که بین ما و خدا حجابی و فاصله ای ایجاد شده و دعایمان رد میشود .ولی چون امامان معصومند و اولیا اللهی این حجاب را ندارند ، دعایشان بر اساس حکمت خداوند یا قبول میشود یا به زمان دیگری موکول میشود.
شما فقط سوالاتی که قرنها قبل بلکه از اول بوده و پرسیده شده و جواب داده شده را میپرسی و فکر میکنی چیز تازه ای است احتمالا بیشتر اینها را هم از فضای مجازی و ماهواره در ذهنت القا شده کمتر هم دنبال جواب میروی شما اگر فقط مثلا برنامه سمت خدا شبکه 3 یا پرسمان شبکه قران را دنبال کنید که حداکثر یک ساعت در روز زمان میبرد 90 درصد سوالات شما حل خواهد شد البته به شرط اینکه با قرائت قران به حقانیت و بی رقیبی و کلام خداوند بودن ان ایمان بیاوری
قرار نبود این ویدئو ۲ ۳ دقیقه کل شبهات رو پاسخ بده
شما بیشتر شبهات رو بکردی به صورت مفصل جواب رو میتونی پیدا کنی
همچنین، مراجه تقلید دفاتری در شهرها دارند و سایت برای ارتباط وهمچنین تلفن برای پرسش سوال
میتونید استفاده کنید
در یک جمله: قرار نیست گذران دنیا بر معجزه باشه، اگرم جایی معجزهای رخ میده برای اتمام حجته یا حکمتهایی از این قبیل داره، خداوند با بعثت پیامبران و راهنماهایی مثل امامان همهی راههای سعادت و خوشبختی رو نشونمون داده، اراده هم به ما داده که صف خوب و بد یا همون حزب شیطان و حزب الله از هم جدا بشن،برای همین مومنین در اوج مشکلات، آرامش درونی دارند، همونکه گمشدهی همهی بشریته...
به امر خدا همه چیزی تغییر میکنه پروردگار عالم هستی را میتواند لحظه ای از بین ببرد لحظه ای بازگرداند کن فیکون
خدا نخواسته لحظه ای امر کنه هر چیزی انجام میشه تغییر پیدا میکنه حکمتی درش نهفته است
خیلی جالبه ائمه اطهار (ع) این همه بشر را نصیحت کردند که گناه نکنید با خدا نجنگید. حرف امام شرعی را گوش بدهید اگر گفت انجام فلان کاری تکلیف شرعیست یعنی واجب است پس انجام دهید . ربا نخورید و اختلاس نکنید و دروغ نگویید، کلک به هم نزنید گرانفروشی نکنید و بد حجابی و بی حجابی نکنید و بی بند و باری نکنید. حرف دشمن را گوش ندهید. این وضع عروسی و ازدواج را نداشته باشید. زندگیتان شبیه زندگی کفار نباشد و خیلی چیزهای دیگر که عمل نمی کنیم. بعد عذاب می آید بعد طلبکار می شویم که چرا کمک نمی فرمایند! خب کسی که خودش سیم فشار قوی را با دستش می گیرد می خواهد چه اتفاقی برایش بیفتد و انتظار چه کمکی دارد؟! واقعا این موجود دو پای سرکش چقدر بی حیا و ...است!! تازه بنده فکر می کنم باز هنوز لطف آن بزرگواران است که عده ای همدیگر را نمی خورند و پودر نشده اند و...اینها هم تلنگر قویست برای این که بیدار شویم و توبه صادقانه کنیم و دست از این گناهانمان و جنگ با خدا برداریم.
درسته که کارهای خدا قانون داره اما صدقه و دفع بلا و یاری مومن و شفا و توسل و ... هم جزو همین قوانین هستند. سوالی که شاید برخی داشته باشند اینه که چرا نمیتونیم قواعد پشت برخی مسائل رو درک کنیم و با شناخت ما از قواعد همخوانی ندارند. کاش ایمان به خدا و حکمتش و رضا و آرامش رو خداوند عنایت بفرماید بهمون.
میلیاردها صدقه بده اما گناه بکن فایده ای نداره. مثلا صدقه بده خدایا این دزدی که می خواهم برم موفق باشم اتفاقی برام نیفته یا بیمار نشم یا پول بنداز توی صندوق صدقه که توی این قرارداد که می بندم و دارم به طرف کلک می زنم طرف نفهمه و یا طرف مست بود داشت پول می انداخت توی صندوق صدقه. با چول حرام که در آورده میره صدقه میده یا به دیگران کمک می کنه یا چیزی می سازه و..... خدا را مسخره می کنی؟
فقط قصد تمسخر دارید که بدترین حالت برای ادم است الان این همه ادم کرونا گرفتند خوب شدند بعضی ها هم مردند این همه ادم از سیل جان به در بردند برخی هم نه این همه از سقوط های مختلف سالم بیرون امدند خیلی ها هم نه حضرت هم فرمودند صدقه از بلا جلوگیری میکند نفرمودند قرار است کسی برای همیشه زنده باشد
بله، صدقه دفع 67 نوع بلا میکنه، ولی صدقه ای که از روی صدق و بدون قصد
شهرت و دیده شدن باشه...
و نکته دیگر اینکه صدقه بلا رو از خود صدقه دهنده دفع میکنه نه از کل
جامعه....مگر نمیبینی که عده ی زیادی هم از مردم با وجود فراگیر بودن این
بلاها اما در امن و امان الهی هستند.
پاسخ به این شبهه خیلی هم سخت نیست تنها بایه سوال میشه بهش جواب داد "چرا "خدا "هیچ کاری برایمان انجام نمیدهد ؟ آیا خدا نعوذبالله نمیتواند؟ این بلاها نتیجه اعمال خودمونه ،ازطرفی آزمایش های الهی هم هست تا خوب ازبد وجاهل های به ظاهر عالم از عالم های واقعی متمایز بشن
پس حالا ببینید کسانی که می گویند در حرم امامان ویروس اثر نمی کند، یا آن کسی که می گفت اگر کسی ضریح حضرت معصومه را، برای پرهیز از ویروس، با دسمال کاغذی لمس کند بی احترامی به آن حضرت کرده است؛ چنین اشخاصی چگونه باورهای نادرست و گمراه کننده در مردم ایجاد می کنند!
انها یا نادانند یا مغرض الان شما توی حرم حواست نباشه گوشی گران قیمتت را میزنند یا ازدحام باشه سابقه داشته ادم ها اسیب ببینند یا حوادث دیگر پس کسی نمیتواند ادعا کند در حرم قوانین طبیعی حاکم نیست البته بسیار سابقه شفا و کرامات دیگر هم در انجا بوده و به چشم دیده شده
درکل امامان اگرهم بخواهند کمک کنند درصورتی کمک میکنند که بشر عاجز از مقابله باشد درمان کرونا باروشهای طبیعی وطب سنتی امکانپذیراست ولی ما خودمان چشمانمان رابرحقیقت بستهایم