کد خبر 1067041
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
کرونا نمایه

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اروپا درباره زمان تولید واکسن کرونا گمانه زنی‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اروپا، ای‌سی‌دی‌سی می‌گوید ساخت واکسن کووید ۱۹ در بهترین حالت تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی هم نهایی نخواهد شد.

پیسی پنتینن، رئیس بخش آنفلوآنزا و بیماری‌های تنفسی این مرکز با اعلام این مطلب به شبکه خبری اسکای نیوز و نیز یادآوری این که ساخت واکسن «فرآیندی بسیار پیچیده و هزینه‌بر» است، گفت: «تا کنون چندین مرحله از آزمایشات انسانی برای اطمینان از ایمنی و مؤثر بودن واکسن‌های پیشنهادی کرونا انجام شده است.»

بیشتر بخوانید:

جان باختگان کرونا در فرانسه از کدام طبقه اجتماعی هستند؟

این پژوهشگر همچنین گفت: «مساله ویژه و مهم‌تر در تولید واکسن کرونا آن است که باید از نظر ظرفیت تولید نیز اطمینان حاصل کرد زیرا این واکسن در واقع باید نیاز کل جهان را برآورده کند.»

وی با تاکید بر زمان‌بر بودن ساخت واکسن کرونا اضافه کرد: «داشتن یک جدول زمانی یک و نیم ساله یا دو ساله برای انجام این کار و دستیابی به نتیجه، در واقع چیزی شبیه معجزه خواهد بود.»

به گزارش یورونیوز، آزمایش یکی از واکسن‌های پیشنهادی کرونا بر روی انسان در روز پنجشنبه ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) در دانشگاه آکسفورد بریتانیا آغاز شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    1 12
    باید همه دانشمندان دنیا یه جا جمع بشن با مدیریت واحد تا بتونن راه حلی پیدا کنن ...نه الان هرکی برا خودش
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    10 13
    بازهم همه امیدمان به غرب است وبس
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
      2 3
      خداروشکر که من عمله غرب جنایتکار نیستم. ویروس رو خود آمریکا درست کرد و تاحالا 300 هزارنفر رو کشته (به اندازه سلاخی مردم هیروشیما). واکسنش هم ساخته شده. این که در آزمایشگاهها دارن روش کار میکنن همش فیلمه برای خرکردن آدمای ساده لوح. خداروشکر از این بابت هیچ کمبودی نداریم و میخواهیم به قبرس صادر کنیم !
  • یه نفر IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    6 0
    چرا واکسن انفولانزای H1N1 زود آماده شد؟ ولی در مورد کرونا باید معجزه باشه؟ نکنه فعلا بهش نیاز دارید؟؟؟؟!!!!!!!!!!
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
      0 0
      از برادران کمونیستت بپرس
  • CA ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    بازهم چین برنامه های اینها رو به هم خواهد زد و زودتر از موعد کار را انجام خواهد داد و باز داد غربی ها بلند خواهد شد و کاسه کوزه ها را سر سازمان بهداشت جهانی خواهند شکاند! وقتی در چین چند ده میلیون تست شان تمام شد احتمالا شاید حتی الان انجام شده باشد دیگر دلیلی برای عدم واکسیناسیون دیگر کشورها نخواهد ماند و این بازی کرونا هم تمام خواهد شد دلیلی برای فقیرکردن مردم برای نئولیبرال ها برده گیر نخواهد ماند. فقط توجه کنید که اینها در همه دنبال فقیر کردن مردم از هر طریق ممکن هستند از مواد مخدر بگیر تا فحشا و انواع بیماری ها و زلزله و سیل و آتشفشان و حوادثی که هزاران سال بوجود نیامده همه توسط اینها بوجود میآید چون عمیقا متعهد به فقیر کردن مردم و بدبخت کردن مردم هستند جهت برده داری!!!!!!!!!!!!!!!!! خواهشا این نئولیبرال رو در زیر زمین دفن کنیم تا هزاران سال دیگر نتواند سر بیرون آورد یعنی کشورهای نئولیبرال رو چنان تحریم کنیم که تار و پود اقتصادی شان در چند ماه کاملا از هم بازشود و برای همیشه از بین برود بعد عوامل اصلی شان مردم آن کشورها بگیرند و اعدام کنند.هر چند اعدام خیلی کار شرافتمندانه ای در مقابل جنایات اینها هست.
  • DE ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    2 0
    از کی تا حالا شما اروپایی ها بفکر دنیا افتادید؟ تا وقتی که اینا دخل سالمندانشون رو در نیاورن واکسن کرونا رو نمیدن بیرون. وقتی مجبورند واکسن کرونا رو زودتر تهیه کنن که اقتصادشون دچار ورشکستگی 90 یا هشتاددرصدی بشه. ایران نباید منتظر هیچ کشوری باشه. خودش باید مثل همیشه پرسرعت عمل کنه و واکسن اش رو با همت دانشمندان پزشکی و رشته بیو شیمی ویروس شناسی جستجو و بیابه.
    • NL ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      0 0
      نه بابا حتما مثل همیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس