کد خبر 1068
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳

دانشمندان هواشناسي نگران اين هستند که پديده گرم شدن زمين در دراز مدت ادامه داشته باشد و حيات را در کره‌خاکي به خطر اندازد.

به گزارش مشرق، ايرنا در گزارشي نوشت: مراکز هواشناسي سال 2010را گرمترين سال در 20قرن اخير اعلام کرده و آن را ناشي از پديده ال‌نينو توصيف کردند.
منابع خبري روز چهارشنبه اعلام کردند: ميانگين دماي اقيانوس‌ها به بيش از3 / 14درجه سانتيگراد رسيده که 68درصد بيش از ميانگين 20قرن اخير بوده است .
ميانگين دما در ماه‌هاي بين آوريل و ژوئن (اواسط فروردين تا اواسط تير ماه) در اروپاي مرکزي ، شمال و جنوب قاره آمريکا ، غرب آفريقا و حوزه اقيانوس هند بيش از آنچه که پيش بيني ميشد گرم شده است .
دانشمندان هواشناسي نگران اين هستند که پديده گرم شدن زمين در دراز مدت ادامه داشته باشد و حيات را در کره خاکي به خطر اندازد.
ميانگين دماي ثبت شده در 15سال اخير بيش از آنچه بوده که در سال 1880 در کره زمين به ثبت رسيده است .
توليد گازهاي گلخانه‌اي به ميزان هفت درصد در سال‌هاي اخير در پديده گرم شدن زمين تاثير نامطلوب داشته و نوسانات آب و هوايي و تخريب حيات در زمين را به همراه آورده است .
هواشناسي امارات نيز پيشتر اعلام کرده بود که ميزان دماي هوا در اين کشور در طول سه ماه تابستان به بالاترين ميزان خود در سال‌هاي اخير خواهد رسيد .
اين سازمان مدت افزايش گرما را در امارات بيسابقه عنوان کرده و احتمال اينکه دما در اکثر روزهاي تابستان به بالاي 50درجه سانتيگراد برسد ، هشدار داده بود.
افزايش دماي هوا به همراه رطوبت بالا وضعيت ناخوشايندي را ايجاد ميکند که براي اکثر شهروندان به ويژه کودکان ، سالخوردگان و بيماران قلبي غير قابل تحمل ميشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس