کد خبر 1070186
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
خشونت‌های خانگی

رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی از افزایش شکایت‌ها درباره خشونت‌های خانگی از طرف زنان در کشورهای اروپایی خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، سازمان بهداشت جهانی از افزایش خشونت های خانگی در کشورهای اروپایی به دلیل محدودیت های ضد کرونایی و قرنطینه خبر داده است.

"هانس کلوگ"، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی روز پنج شنبه در یک کنفرانس ویدئویی اظهار داشت: از بسیاری کشورهای اروپایی در ماه آوریل افزایش ۶۰ درصدی تماس های اضطراری توسط زنان که از خشونت خانگی شکایت داشتند نسبت به ماه قبل گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت «فیلادلفیا» و «دالاس» قرمز شد

قرنطینه خانگی؛ از ناهنجاری اجتماعی تا تنش خانوادگی

چه بلائی بر سر زنان انگلیسی آمده است؟+ عکس

بعد از اولین مرحله کاهش محدودیت های ضد کرونایی در بلغارستان مدیریت بحران این کشور هم شکایت کرده است که مردم به محدودیت هایی که هنوز برقرار است پایبند نیستند.

"مارتین اشتورمر" از ویروس شناسان اهل فرانکفورت نیز انتقاد شدیدی به کاهش محددیت های کرونایی وارد کرده و با دید انتقادی به برپایی برخی تجمعات نگریسته است.

وزیر کشور آلمان هم درخواست ها برای لغو کنترل های مرزی از طرف برخی نمایندگان پارلمان آلمان و اروپا را رد کرده و این اقدام را به عنوان بخشی موفق در کاهش شیوع کرونا اعلام کرد.

ایالت هسن آلمان هم تجمعات با ۱۰۰ شرکت کننده را تحت شرایطی مجاز اعلام کرده است.

نخست وزیر فرانسه هم اعلام کرده که می خواهد از ۱۱ ماه می (۲۲ اردیبهشت ماه) محدودیت های ضد کرونایی را به صورت گام به گام کاهش دهد. وی روز پنج شنبه بعد از یک نشست دولتی اعلام کرد که این یک مرحله جدید در مبارزه با این اپیدمی است. این یک خبر خوب برای فرانسه و ملت آن است.

اروپا به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و بر اساس آمارها حدد ۱.۶ میلیون نفر در این اتحادیه به کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۵۰ هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس