کد خبر 1071887
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
غلامحسین کرباسچی

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به انتقادات اخیر رئیس دولت اصلاحات در صفحه خود نوشت: این هم از جناب آقای خاتمی که خودشان هم از دوستان اصلاح‌طلب بازخواست می‌کنند.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر به مناسبت یکصد و چهل و سومین نشست بنیاد باران، ویدئویی از رئیس دولت اصلاحات در رسانه ها منتشر شده است. خاتمی در بخشی از اظهاراتش  ضمن اشاره به  فعالیت‌های مردمی که از زمان شیوع کرونا در کشور براه افتاده، از کمکاری احزاب و گروه های اصلاح طلب در این زمینه  انتقاد کرد.

رئیس دولت اصلاحات در بخشی از انتقاد خود به فعالان اصلاح طلب گفته است: «من به دوستان اصلاح طلب خودمان می‌گویم، شما که مدام می‌گویید باید جامعه محور باشیم و روی به جامعه بیاوریم و فقط به فکر اینکه در قدرت باشیم، نباشیم، خب این الان جامعه! آقایان و خانم های اصلاح‌طلب، چه طرح و چه همبستگی برای خدمت به این مردم و رفع مشکلات آنها در مسئله کرونا ارائه دادید؟»

این اظهارات خاتمی با واکنش مختلفی از سوی فعالان سیاسی اصلاح طلب همراه شد. غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی که انتقادات ماه‌های اخیر او از رویه حاکم در جریان اصلاحات و تاکید او بر لزوم بازنگری در این جریان با واکنش منفی بخشی از فعالان سیاسی اصلاح طلب مواجه شده بود،  با به اشتراک گذاشتن این بخش از اظهارات خاتمی در صفحه شخصی خود نوشته است: این هم از جناب آقای خاتمی که خودشان هم از دوستان اصلاح طلب بازخواست می‌کنند.

  همچنین روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران نیز روز گذشته در گزارشی با اشاره به بخشی از اظهارات خاتمی که بار دیگر از لزوم آشتی ملی سخن گفته بود، عدم حمایت و ترویج شرکت در انتخابات از سوی خاتمی را مورد نقد قرار داد و نوشت: "سخنان سید محمد خاتمی در باب ضرورت آشتی ملی در حالی بیان می‌شود که دو سه ماه پیش در آستانه انتخابات مجلس و در حالی که سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکاییان ترور شده بود و کشور به مانور همبستگی نیاز داشت شورای عالی سیاستگذاری که مدیریتش با محمدرضا عارف است حاضر به شرکت در انتخابات مجلس نشد."

سازندگی در ادامه همان گزارش خطاب به خاتمی  تاکید می کند: "آیا رهبر سیاسی یک جناح که منادی آشتی ملی است می‌تواند چشم بر انتخابات مجلس ببندد و از ضرورت حضور مردم در انتخابات سخن نگوید؟ آیا می‌تواند بر عوامل و افرادی که اصلاحات را به این روز نشاندند و کشاندند چشم ببندد؟ و مثلاً رفتار محمدعلی نجفی شهردار اصلاح‌طلب تهران را در شلیک به قلب همسر جوان خود تقبیح نکند؟ آیا می‌تواند بی‌تفاوت به حزب متبوع خود باشد که درصدد تحریم انتخابات است؟"

سازندگی در پایان این گزارش نیز با اعلام نظر خود درباره طرح «آشتی ملیِ» خاتمی خاطرنشان می کند: "به نظر می رسد که وضعیت جناح اصلاح طلب با  آشتی ملی و همبستگی نیز بهبود نیابد و لازم است خود را برای جراحی بزرگ و پر خون ریزی آماده کند".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    40 0
    یادش بخیر قدیما میگفتن سلمونی ها که بیکار میشن سر همدیگه رو میتراشن!!
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      0 0
      دلّاک هاکه بیکار می شوند!!
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    20 3
    من سگ منافقین رو به شما جماعت تهوع آور ترجیح می دم. تاریخ گذشته نشون داده و نشون خواهد داد حجم انبوه خیانت های شما به ایران رو. با ادامه ی این رویه جایی در بین مردم و ایران نخواهید داشت. هر چند همین امروز هم نفرت مردم از شما به وضوح قابل مشاهده ست.
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      20 1
      12:54 البته منافقین الان خودشون سگ یکی دیگه هستن ولی با کل فرمایشتون موافقم!
    • ارشام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      7 14
      ایضا من هم درست مثل خودت سگ منافقین رابه اصولگراهای دزدواختلاسگرووطن فروش وآدمکش ترجیح میدم چه تفاهمی اخوی چماقدار
    • ابراهیم IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      0 3
      در کل ادبیاتت نشون میده که آدم نفهمی هستی و سر سفره پدر و مادر بزرگ نشدی که مثل آب خوردن به سایرین که هم نظرت نیستند توهین میکنی. نون حلال و شاید هم نطفه حلال در وجودت نباشه.
  • حامد IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    13 1
    مگه خاتمی هنوز هم زنده است؟
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      7 1
      14:08 خاتمی چیه دیگه؟؟
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      1 24
      خاتمی سید ما و سرور شماست
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      17 1
      16:15 دقیقه گرامی ،از خدا میخواهم در ثواب اقدامات خاتمی شریک شده ودر اخرت بخصوص ، از مواهب یک قلم =فتنه 88 او به طورکامل بهره مند شوید.
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      0 0
      خاتمی مثل سوپاپ زودپز میمونه. هرچقدر که حادتر بشه اوضاع، صداش بیشتر در میاد.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    13 0
    رئیس دولت مثلا اصلاحات و همراهانش فهمیدن که راهی به جز ورود به زباله دان تاریخ ندارن!
    • علی IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      0 3
      بله... دیگه بسه هرچی نقش کیسه بوکس نظام رو بازی کردن
  • مرصاد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    22 0
    الهم اشغل الظالمین بالظالمین !!
  • FR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    13 0
    در جمهوری اسلامی آخوند غرب گرا واصلاح طلب را درک نمیکنیم
    • علی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      0 4
      البته که مسئول اصلی شروع این نهضت همین غرب هست که شما میفرمایین، اما اگه منظورتون از غربگرا در راستای علم باشه، موافقم
  • DE ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    13 0
    عامل دنیا پرستی و علاقه به مال دنیا و غرب پرستی( وابستگی فکری به بیگانگان و استعمارگران و تمایلات به دشمنان مردم ) جریان اصلاحات راعقیم و فاسد و ناکارامد کرد و بعلت نداشتن شجاعت و امانت داری مالی هیچ گونه صلاحیت ارائه برنامه اجتماعی و مردمی را دارا نیست.
  • عبا دالله IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 6
    سلام این اقا هم چشم به قدرت دارد البته با پاچه خواری و ترد دیگران خاتمی یک انسان منصف است یک مصلح است نظام مقدس را دوست دارد از خانواده امام است مرگ بر امریکا
  • علی US ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    3 0
    گیرم آقای خاتمی از لیست کاندیداها حمایت میکرد باز مردم دیگه به آنها رای نمیدادن چون طعم رای دادن به ریاست جمهوری را که الان دلار بالای ۱۷ هستش تجربه میکنند و روزی نیست مردم شب بخوابند صبح نبینند که اجناس گران نشده مردم روی آسایش در این ۷ سال ندیدن بچه هاشون بیکار هستن و مثل گل با آن زحماتی که کشیدن و مدرک عالی گرفتن دارن پرپر میشن یعنی بهترین سرمایه ملی کشور به این سادگی از بین میره اعصاب مردم بهم خورده از این گرانی ها ودروغ پردازی مسئولین فکر میکنند این مردم بچه هستن هیچ چی نمیفهمند پس انتظا ررای براز اصلاح طلبان صفر هستش بی جهت تلاش نکنید
  • حسين DE ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    8 0
    در مورد كرباسچى و خاتمى دو چهره معروف ليراليسم دلال انگل صفت و اصلاح طلب قدرت طلب فقط بايد گفت سگ زرد برادر شغال است ويا هر دوى شما سرو ته يك كرباسيد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس