حجت الاسلام مجتبی ذوالنور

نماینده مردم قم در مجلس گفت: در حوادث آبان‌ماه ۹۸ ‌تعداد ۲۰۰۰ نفر از حاضرین در صحنه و ۵۰۰۰مامور مجروح شدند و آمار کشته شدگان ۲۳۰ نفر بود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه یکی از جلسات کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران در مورد تعداد فوت شدگان در حوادث آبان ماه گفت: در هر کشوری ممکن است طرح هایی اجرا شود که ضعف و قدرت داشته باشد؛ در آبان‌ماه ۹۸ اتفاقاتی افتاد که شیرینی کام مردم را پس از ساقط کردن پهپاد آمریکایی تلخ کنند.

وی افزود: حادثه آبان ۹۸ طبیعی بود از این جهت که مردمی که از آرمان های خود دفاع می‌کنند و اعتراض خود را بیان کنند، از زمان سقوط سالوادور آلنده در شیلی براندازی نظام های سیاسی از طریق جنگ نرم و تهدید نرم اتفاق افتاده است اما از آنجا که جنگ نرم در دستور دشمن است سعی می‌کنند با قرار دادن مردم در مقابل هم و در مقابل حکومت‌ها و اردوکشی‌های خیابانی، اهداف خود را تحقق بخشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظام سلطه از این فرصت با تمام امکانات خودش بهره گرفت و سعی کرد احساسات گروه‌های مختلف را تحریک کند و تجمعات خیابانی را راه اندازی کند و کسانی که با منافع ملی و ملت مشکل داشتند و کسانی که گوش به فرمان رسانه‌های بیگانه بودند طبیعتا رهبری و لیدری این جریانات را به دست می گیرند و سعی می کنند موج سواری کنند و آن اهداف شوم را با فریب مردم محقق کنند.

ذوالنور در خصوص حجم خسارات اتفاقات آبان ۹۸ ادامه داد: ۴۹۷ مرکز دولتی  تخریب، ۴۲۲ خودروی مردم، ۲۳۰ خودروی دولتی یا بخش عمومی و ۵۶۹ وسایل نقلیه عمومی، ۹۹۱ شعبه بانک، ۵۳ مورد مقرهای انتظامی، نظامی و بسیج و ۱۲۳ جایگاه سوخت تخریب و آتش گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مخازن با حجم بالای مراکز عرضه سوخت اگر آتش می‌گرفت تا شعاع ۵۰۰ متر را تخریب میکرد که تخریب آن سخت است اما اغتشاشگران برای آن آموزش دیده بودند.

وی در خصوص تعداد کشته شدگان و مجروحان حوادث آبان‌ماه مجلس با بیان اینکه ضد انقلاب از ۱۵۰۰ تا ۱۰ هزار نفر کشته شده در حوادث آبان ماه اعلام کرده بود، اظهار داشت: تعداد ۲۰۰۰ نفر از حاضرین در صحنه و ۵۰۰۰مامور مجروح شدند و آمار کشته شدگان ۲۳۰ نفر بود که ۶ نفر مامورینی بودند که به شهادت رسیدند و ۲۰ درصد هم از نیروهای حفظ امنیت و نظم بودند که عضویت رسمی نداشتند مثل بسیج و نیروهای مردمی.

ذوالنور با بیان اینکه ۲۲ درصد از افراد کشته شده سابقه‌دار بودند، ادامه داد: ۷ درصد جانباختگان در درگیری مسلحانه، ۱۶ درصد در تعرض هجوم مستقیم به اماکن انتظامی، دفاعی و امنیتی با سلاح سرد، ۲۶ درصد کسانی هستند که به صورت نامعلوم جان‌باختند و مشخص نیست چگونه کشته شدند.

وی تصریح کرد: ۹۳ مرکز نظامی و انتظامی مورد تعرض قرار گرفت. کلانتری که دویست، سیصد قبضه سلاح در آن است، وقتی افرادی از روی در و دیوار وارد می‌شوند، اگر این سلاح‌ها در اختیار آنها قرار بگیرد چه بلایی سر مردم می‌آید و مردم چه هزینه‌هایی پرداخت می‌کنند طبیعی است چنین موارد درگیری ممکن است منجر به تلفات جانی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  ۳۱ درصد از جان باختگان در حمله به مراکز عمومی کشته شدند؛ این افراد از جمله کسانی هستند که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، بانک‌ها پمپ بنزین‌ها، مساجد، مدارس علمیه، مراکز دانشگاهی جهاد دانشگاهی آزمایشگاه‌های تشخیصی وزارت بهداشت و بخش خصوصی، پمپ بنزین ها حضور پیدا کردند.

وی اضافه کرد: مثلا بر اساس بررسی پزشکی قانونی بعضی از این کشته‌ها در وسط درگیری از فاصله ۷ متری قلب آن‌ها یا شقیقه وی از فاصله ۳ متری هدف گرفته شده است. می دانیم فاصله بین نیروهای عمل کننده با معترضین اینقدر نبود و درصد بالایی از کشته شدگان با گلوله‌هایی کشته شدند بر اساس پزشکی قانونی که جزو سلاح های سازمانی نیروهای امنیتی و نظامی نیست و مرگ مجهول و مشکوک را شاهد بودیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با بیان اینکه این کمیسیون ورود جدی به این ماجرا داشت، گفت: موضع مقام معظم رهبری کار ما را تسریع کرد و دستگاه‌های امنیتی، نیروهای مسلح، پزشکی قانونی و قوه قضائیه ورود جدی در این مسأله پیدا کردند که بررسی آنها به ما کمک کرد.

وی اظهار داشت: بخشی از جانباختگان بی‌گناه تشخیص داده و مامورین مدافع نظم و امنیت شهید اعلام شدند، در کنار فرمایش رهبری شورای تامین استان ها به این موضوع ورود پیدا کردند، قرار شد به خانواده های آنها سرکشی شود و به آنها کمک شود. شاید بتوان گفت خانواده‌ای بدون سرکشی در این زمینه باقی نماند. مقام معظم رهبری حتی برای آنها که سابقه درگیری مسلحانه داشتند هم فرمودند که خانواده آنها را از او جدا کنند، آمار قابل راستی آزمایی است و مهمترین مرجع ما پزشکی قانونی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که‌ ایا از دستگیرشدگان شکنجه و یا کشته شده‌اند گفت: ما چنین گزارشی نداشتیم که کسی بعد از دستگیری کشته و یا شکنجه شده باشد. غالب دستگیرشدگان برای آرام شدن اوضاع دستگیر شدند، ولی آنها پالایش شدند و کسانی که نقش جدی در آشوب ها نداشتند، آزاد شدند.

ذوالنور در خاتمه اظهار داشت: باید از مردم عزیزمان تشکر کرد و باید به اعتراضات مردم احترام گذاشت. این مردم بوده اند که بار انقلاب را بر دوش داشته بودند، اعتراضات هم باید طوری باشد که کسانی که به دنبال ضربه زدن به نظام و مردم هستند نتوانند کاری کنند و بعد از سخنان مقام معظم رهبری دیدیم که مردم صف خود را از اینها جدا کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    6 15
    استاندارد مجروح به کشته هفت به یکه.
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      9 5
      ایران ترامپ را نجات داد از زیر زمین
    • US ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      11 2
      درصدی که شما گفتی برای جنگ هستش نه دعوا و درگیری و شورش در این اتفاقات احتمال داره هزار نفر زخمی بشه ولی کسی کشته نشود
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      11 3
      این استاندارد و از کجا دراوردی؟! مگه شورش و زدو خورد در حد یه کشوری به بزرگی ایران استانداری هم داره ؟یک جا چندصد نفر زخمی شدن کسی کشته نشده یه جاهم چند نفر کشته شدن هیچکسی هم زخمی نشده نشستی تو خونه برا خودت کارشناس شدی!
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    38 14
    این موقع وقت آماردادن نبود....تحت شعاع قرارمیده اعتراضات ضدتبعیض نژادی درایالات متحده....وحالا تمام رسانه های بیگانه روی این مسئله زوم میکنن
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      25 10
      ان یک اعتراض نبود یک جنگ نیابتی بود اما در اعتراضات هواپیما یا غیزانیه یا ده ها مورد اعتراضی صنفی و اینها که متداول است کسی کشته نمیشه و الان هم غربگراها عوض مقایسه معترضین تبعیض نژادی امریکا با ان اعتراضات ان را با جنگ و شبیخون ابان قیاس میکنند و میگن انجا بیشتر کشته شدند چرا با دو ساعت کودتای ترکیه با بیش از 300 کشته مقایسه نمیکنند ؟
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      14 2
      رحمانی فضلی=مهندس اعظم ،اولین بار این چند روزه گفت امار کشته های ابانماه رو اعلام میکنم !اساتید جنگ روانی هستند دیگه !
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      10 6
      از عمد الان امار دادن تا مبادا ذهنا ب سمت امریکا بره .
    • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
      1 4
      خاک بر سر اونهایی که دانسته پیاده نظام دشمن هستن . آقای فضلی این آمار رو برای خوش خدمتی به اربابش ترامپ که تا گلو تو گل مونده میده . خوش بحال ما با مسئولین دلسوزمون
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    24 12
    خب چرا الان اعلام میکنید؟! به نفع ترامپ ؟
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      4 6
      آقای ذوالنور ادم اینطوری هستند؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    12 27
    بسبار عالی امیدورارم از نیروهای امنیتی کسی آسیب ندیده باشد
  • x IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    18 10
    مامور هم کشته شود. خودم دیدم. نصف کشته ها اصلا معلوم نبود کی زد من خودم دیدم دو سه جا ایطوری شود و کسی به کسی نبود هرکی به هرکی شد یهو چند نفر هم ریختن هم عابر کشتن و هم مامور
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      14 9
      احسنت یکی از اشنایان راننده اسنپ است میگفت ساعت 10 شب رفته بوده عابر بانک که یهو یه ماشین توقف میکنه و سه چهارتا پسر با یه دختر میان بیرون و چند تاسنگ و اینا میزنند که ناگهان دختره داد میزنه اینو بگیرین بیچاره میگه چندتا پا قرض کرده و الفرار اونها هم یه 30 - 40 متری دنبالش رفتن و ولش کردن
  • x IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    22 13
    مذاکرات ایران و امریکا جواب داد. لعنت بر اصلاح طلبان که باز هم به نفع آمریکا به میدان آمدند تا حوادث آمریکا را خاموش کنند
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    16 13
    باسلام-حاج آقای عزیز حالا چه واحب بود آمار....گفته بشه به نظر بنده آملر دادن دراین شرایط چه لزونی نداشت!!؟
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      9 1
      رحمانی فضلی جلوتر از ایشان اعلام کرد میخوام امار کشته ها رو بدم.
  • جواد MX ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    18 11
    حاج اقا دستتون درد نکنه از این امار دادنتون نمک رو زخم مردم میپاشین
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      11 3
      خوبه بجای روایت گنگ وقطره ای ومعنی دار دولت حقایق بازتر بشه متاسفانه مادولتی داریم که هرجا آمریکا لازم داره عمل میکنه اینها پیراهن عثمان را برداشتند تاترامپ باآنهمه هزینه برای نابودی ایران بصورت ترکیبی از عملیاتهای انجام شده ونشده حرفی برای گفتن داشته باشه ! اینبار آخرین باریه که این دولت وهمه اصلاحطلبان خونطلب میتوانند بفکرفتنه دیگری باشند باید پرونده همه اصلاحطلبان ازصدرتاذیل باز بشه تا سیه روی شود هرآنکه دراو غش باشد . به شخص رییس جمهور باید گفت اشتباه کردی تادرقدرت نشستی بااقتصادوجامعه مومن ایران خواستی انگلیسی دیگربسازی همانطور که بیشرمانه فراموش کردید این شمابودید که سهام عدالت ویارانه ها را پول مفت به مردم وگداپروری نامیدید اما سیاست مجبورتان کرد پز سهام عدالت ویارانه را بدهید وفکرکنید کسانی که سهام عدالت ویارانه ها راتصویب کردند ازحسادت دارند میمیرند !؟ نه آنها میدانند دست سیاه این دولت به زر هم بخورد خاکسترمیشود واین اظهرمن الشمس است که باآن همه ادعا آمدید اما سرانجام به دولت قبل پناه بردید . ای کاش مردم گذشته تورادرسیاست جستجو میکردند ومیدانستند اصلا اهل کار نیستید اما اهل حرف بحدی هستید که بجای نمکی وجهانپور هرروز گزارش کرونا میدهید وکیست که نداند این تریبون برای شما برای روز مباداست ! روزیکه باز حرفهای بی سند ادعاهای بی تضمین واپوزیسیون شدن برایتان نان میشود امااشتباه میکنی نانت آجر ونظام اسلامی آنچنان باورترشود که باچشمان خیره به لحظات ظهور خیره شوید وببینید که پیشگوییهای پیامبراکرم ص وائمه اطهار درباره علائم قبل از ظهور امام مهدی عج یکی یکی درحال اتفاق افتادن هستند. بزرگترین شکست وقتی پیش میاید که درمیابی خداوند هرگز به جلال وجبروتش راهی باز ورحمتش شامل انسانی نمی شود اگربه سخنان شهیدسلیمانی باورداشتید هرگزولایت فقیه زمانه را آزار نمیدادید اما او به مدد الهی پیروز همه میادین خواهدبود.
  • US ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    11 3
    امار را اولین بار وزیر کشور گفت با این بیان که 20درصد از کشته شدها از نیروهای امنیتی بودند حدود 40تا50 نفر و در ادامه گفته بود به زودی امار کشته شدها اعلام میشه
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    7 8
    حاج آقا:فرنایش شما مثل این است که بگیم درجنگ ایران وعراق چقدرتلفات دادیم!این آماروارقام وگفتن این ها فقط دشمن شاد میشویم باعرض معذرت!!ما یک سوال ازمحضرشریف تان داریم هیچ ما فهیمدیم درعین الااسد امریکا چقدر کشته داد واصلا به روی خودشون اوردند؟!حالا چی شده بعد ازاین مدت درد مارا تازه می کنید وگند کاری مفسد طلبان رابه یادمان میاورید لعت خدا بر کسانی که پشت این آشوب ها قایم شده اند-
  • مجید IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    10 4
    این گزارشات چرا در بحبوحه وقایع آمریکا منتشر شده است؟
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
      0 2
      چون بهشون میگن "اصلاحاتچی آمریکاپرست". باید یجوری کثافتکاری آمریکارو لاپوشونی کنن دیگه.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    17 4
    تازه زبان باز کردید. شمردن 230 نفر کار سخت بود
  • سلام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    11 3
    به به حاج آقا چشمم روشن.
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    12 5
    کلا شرکت در تجمعاتی که معلوم نیست چه کسانی در آن حضور دارند، چون دوست و دشمن و گروه های ناشناس نیز به همراه شروران و سوء استفاده کنندگان نیز خود را قاطی معترضین می کنند و اصلا گاهی معلوم نیست چه کسانی آن را طراحی و هدایت می کنند چه کسانی محرک های روانی آن را از قبل تهیه کرده اند چه کسانی از آن نفع می برند و ضرررمی کنند خلاصه کلام حق و باطل در آن به هم آمیخته و شرکت در آن برای احقاق حق کار عاقلانه ایی نیست و فقط باعث خسارت، دشمنی و نفرت و تفرقه و هزینه برای کل مملکت می شود پس گفتگو و مذاکره بین مردم و دولت برای چیست؟ انسان ها عقل دارند و با مذاکره مشکلات را حل می کنند، کشتن مردم به هر دلیل قابل قبول نیست و هرگز نباید از گلوله واقعی استفاده کرد که عواقب بدی دارد و نشانه خوبی نیست و چیزی شبیه شکاف و آغاز جنگ داخلی می باشد بنابراین خشونت گرایی و باطل اندیشی و یک جانبه گرایی حماقت محض و بیراهه است!
  • هادي US ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    15 9
    حالا بريم اشك تمساح بريزيم براي يك سياه پوست در امريكا ؟
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      7 9
      هادی جان ! سرچ کن ! سالیانه در امریکا ،1000نفر توسط پلیس کشته میشوند.منتهی سیاهپوستان اکثریتش رو تشکیل میدهند.
  • SE ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    9 8
    ماجراهای فتنه 88 تمام نشد. خو.ادث دی 96 دقیقا ادامه روزهای ابتدای دی 88 و بهمن 89 بود. شعارها اقتصادی نبود بلکه کاملا سیاسی بود و معترضان بسیار خشنتر و مسلح تر. آیان 98 هم ادامه آن بود. بنا براین دیگر اقتصاد را بهانه نکنید. یخشی از جامعه دنبال شورش و براندازی حاکمیت است و صرفا انتقاد اقتصادی ندارد. لهذا بگذارید تاوانش را هم بدهد. اینها می خواهند حکومتی را که ما با خون صدها هزار شهید به دست آورده و حفظ کردیم را ساقط کننند. پس حداقل باید چند برابر آنچه ما هزینه دادیم کشته بدهند. والا خبری معامله عادلانه ای نخواهد بود .
  • NL ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    7 3
    بالاخره نگفتی این اعتراضات مثل اعتراض آمریکا خوب است یا بد؟
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
      2 3
      اگه به دستور آمریکا ومیانداری منافقین نباشه اعتراض خوبه
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    6 3
    گرا دهندگان حالا موقعش بود وقتی هم که آمریکاز به بن‌بست می رسه اصلاح طلبان به کمکش می آیند
  • CH ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    9 7
    کشته های ایران توسط خود مردم و بهتر بگویم سمپات های مجاهدین خلق کشته شدند. حتی 50 نفر از کشته ها پلیس و نیروهای امنیتی بودند. معترضان آمریکا کسی را نمی کشند.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    16 10
    دروغ هرچی بزرگتر لاور پذیرتر-آخه کدام عقل سلیمی بااین وضعیت زندان رسانه هاتون -حرفتون باور میکنه-فقط درخورستان ۲۳۰نفربیشتر کشته شده
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      7 7
      نه. کم گفتی. خوزستان 10000 کشته در آبان داد. کنتور که نمی اندازد. در واقع امیدوارم ذوالنور کامنت شما را بخواند و بفهمد آمار دادن ولو حقیقت باشد در کشوری که مردم اعتماد به آمار دهنده ندارند بی معنی است.
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    16 0
    اون افرادی که به اون صورت تصمیم گرفتند بنزین رو گران کنند، آیا مسئولیت عواقبش رو پذیرفته اند؟
  • متاسفممم IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    4 7
    بی بصیرتی بعضااااا به کام امریکااااااا. اقای ذولنور از شما بعید بود! چرا اعلام کردی اونمم الاننن!!! وزیر کشور اعلام کنه اشکالی نداره چون اصلاح طلبه و وزیر دولت دلداده به مذاکره با آمریکااا و برجامه. ولی از شماها که نیروی انقلابی هستین بعید بود وقت شناسی! زمان شناسی! دشمن شناسی ،،،،، گل به خودی زدین رفتتتتتت
  • علی محمدی IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    7 7
    ۲۳۰ نفر عدد بسیار کمی است احسنت بر مدیریت نیروهای امنیتی کشور واقعا...کسی که میخواهد پلیس را خلع سلاح کند هر جای دنبا هم ک باشد کشته میشود
  • وطن پرست DE ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    11 5
    نگید کشته های ابان ماه. بگید کشته های بنزینی. ترخدا در انتخابات واژه ها دقت کنید. تا یک ماه بعد از این واقعه همه خبرگزاری ها صحبت از کشته و اسیب ها بنزینی حرف می زدند تا زمانی که سخنگوی دولت از واژه ماجرای ابان ماه استفاده کرد. با این اسم گذاری می خوان تقصیرات خودشون رو در پی اسامی مخفی کنند.
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    7 5
    چرا باید الان حوادث آبان ماه بولد بشه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس