کد خبر 1084832
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۴
دندان

دندان‌ها نیاز به مراقبت صحیح دارند که انجام بعضی از رفتارهای نامناسب در زندگی، سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش مشرق، داشتن دندان‌هایی سالم نیازمند زمان و مراقبت صحیح و به موقع از آنها است. برخی افراد با انجام فعالیت‌هایی نامناسب، سلامت دندان‌های خود را به خطر می‌اندازند. از جمله رفتارهای نامناسب در موضوع سلامتی دندان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از دندان به عنوان ابزار

اگر از دندان‌های خود برای باز کردن در بطری، برچسب‌های لباس یا باز کردن کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنید؛ فورا این کار را متوقف کنید. همچنین با دندان‌های خود یخ‌ها را نشکنید، زیرا این کار به سلامت دندان شما آسیب زیادی می‌زند.

بیشتر بخوانید:

بیماری‌هایی که داخل دهان علامت دارند !!

مسواک سکته مغزی را دور می‌کند

شکر

شکر دشمن شماره یک دندان شماست و هر چه مدت بیشتری در دهان شما بماند توسط باکتری‌های تولید کننده اسید در دهان شما مصرف می‌شود. همچنین مینای دندان در اسیدها از بین می روند.

نوشیدن زیاد قهوه به سلامت دندان‌هایتان آسیب می‌زند

مانند سیگار و استعمال دخانیات قهوه نیز می‌تواند دندان شما را لکه دار کند. اضافه کردن شکر بیشتر و نوشیدن چند فنجان قهوه در روز می‌تواند دندان‌های شما را زرد کند. عادت کنید حتماً طی ۳۰ دقیقه تا یک ساعت از خوردن غذا و نوشیدنی‌ها مسواک بزنید تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود.

مسکن ها

از پزشک خود بپرسید که آیا داروهای شما ممکن است باعث خشکی دهان شود یا خیر. طبق اعلام انجمن دندانپزشکی آمریکا بیش از ۵۰۰ دارو "از مسکن‌های درد تا آنتی هیستامین ها" می‌توانند چنین اثری داشته باشند. خشکی دهان مانع از تولید بزاق می‌شود و خطر ابتلا و حفره‌های دندانی را افزایش می‌دهد.

استفاده نادرست از خلال دندان

استفاده نادرست از خلال دندان‌ها می‌تواند باعث آسیب به مینای دندان و خراش روی سطح دندان‌ها شود. همچنین کشیدن خلال دندان در اعماق شکاف دندان شما باعث می‌شود فاصله بین دندان‌ها تغییر کند و شکاف ایجاد شود.

خوردن ناخن ها

خوردن ناخن فقط باعث ترک خوردن، قطع شدن یا ساییدگی دندان شما نمی‌شود. بلکه باعث اختلال در عملکرد فک می‌شود. هنگام گاز گرفتن ناخن فک‌های شما با فشار آوردن فک تحتانی خود، در زاویه غیر طبیعی قرار می‌گیرند و با گذشت زمان این کار منجر به اختلال گیجگاهی فک "TMD" می‌شود که با درد همراه است.

مسواک زدن خیلی سفت و سخت

برخی از افراد دندان‌های خود را خیلی سخت مسواک می‌کنند با این باور که باکتری‌ها را از سطح دندان‌های خود پاک می‌کنند، اما مسواک زدن تهاجمی می‌تواند با گذشت زمان باعث افزایش مینا و سوزش لثه شود. سعی کنید با استفاده از یک مسواک نرم دندان‌ها را به مدت ۲ دقیقه با شدت کمتری مسواک بزنید.

رطوبت ناکافی

آب‌رسانی مناسب یک راز برای دندان‌های سالم است. هنگامی که مسواک زدن ممکن نیست، نوشیدن یک لیوان آب به پاک کردن ذرات غذایی، باکتری‌ها و اسید دهان کمک می‌کند. نوشیدن آب بعد از مصرف غذاهای حاوی لکه مانند قهوه باعث می‌شود که سایر مواد شیمیایی ایجاد کننده لکه نیز از بین بروند و دندان‌های شما سفیدتر و روشن‌تر بماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس