کد خبر 1085644
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
تحریم ایران

یک روزنامه لبنانی نوشت، ایران که پیش‌تر تحریم‌های فراگیر با فشار حداکثری را تجربه کرده از تحریم «سزار» علیه سوریه باکی ندارد و از این فرصت برای تقویت روابط میان دو قطب محور مقاومت استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، آمریکا تحریم موسوم به «سزار» علیه سوریه و متحدان آن را از هفته گذشته وارد فاز اجرایی کرد.

روزنامه لبنانی «الاخبار» در گزارشی به همین موضوع پرداخت و نوشت: تهران چندین گزینه برای کمک به متحد سوری خود در مقابله با تحریم آمریکایی «سزار» آماده کرده که محدود به چند کشتی (در اشاره به اعزام نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا) نمی‌شود. نقش ایران در این جبهه طی روزهای آینده مشخص‌تر می‎شود.

بیشتر بخوانید:

شمارش معکوس آژانس برای برجام

این روزنامه افزود، تهرانی که با تحریم‌های فراگیر با «فشار حداکثری» آزمایش شده نه تنها تحریم سزار را نادیده خواهد گرفت بلکه این اقدام آمریکا را به چالش خواهد کشید و از فرصت برای افزایش همکاری میان دو قطب محور مقاومت استفاده خواهد کرد.

الاخبار در ادامه به اعزام نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا برای کمک به این کشور در زمینه سوخت اشاره کرد و نوشت: ونزوئلا در پشت اقیانوس‌ها نزدیکتر از متحدان منطقه‌ای ایران و در رأس آنها سوریه نبود.

این روزنامه در ادامه به نقل از یک دیپلمات ایرانی نوشت: ایران از چهل سال پیش تجربه عملی محاصره (اقتصادی) را داشته است بویژه پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، تحریم‌ها بازگشت تا هر کوچک و بزرگی را در ساختار اقتصادی ایران دربربگیرد.

در ادامه این گزارش آمده: به معنای دیگر هر حرکت ایران در سوریه از فورد هواپیماها در دمشق تا دیگر شرکتها و نهادها بعلاوه حضور نظامی، تحت تحریم خواهد بود. این سخن بدان معناست که ایران به صورت خودکار به تنها کشوری تبدیل می‌شود که تحریم‌های آمریکا بر روی آن تأثیری نخواهد داشت بلکه برعکس، قانون سزار فرصت بیشتر و بهتری را برای همکاری میان ایران و سوریه فراهم می‌کند و چه بسا برخی موانع را بردارد به دلیل آنکه ایرانی‌ها بر خلاف کشورهای دیگر هیچ حساسیت یا محاسباتی ندارند که بر تصمیم آنها برای کار با سوریه تأثیر بگذارد.

الاخبار افزود، بر اساس برآوردها، تهران با هماهنگی دمشق سلسله گزینه‌هایی را آماده کرده که برخی از آنها را طی روزهای آینده اعلام خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • بچه گوساله نوپا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    2 23
    ایران در ورطه سقوط کامل به چاه تحریم افتاده و راه خلاصی ندارد
    • احمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      11 1
      گاو شیرده شدن، میشه خلاصی؟! کویت 84 تا موشک پدافندی پاتریوت خریده 800 میلیون دلار. در حالی که ما با همین پول چهار آتش بار اس 300 خریدیم. تازه همونم به نظرمون قیمتش جالب نبود رفتیم پدافند خودمون رو ساختیم که به مراتب ارزون تر بود. تازه این فقط یه رقم شیری بود که فقط یه گشور کوچک مثل کویت داده. چند تریلیون دلار حسابهای ذخیره ارزی عربها در بانکهای آمریکاست. هیچ وقت هم دستشون بهش نمی رسه.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      11 1
      شما از همون هایی نیستی که میگفتی جمهوری اسلامی ایران 40سالگی اش رو نخواهد دید؟!!!!راستی چه خبر از 40سال؟!!!تموم نشده؟!!!شاید منظورتون 40سال از ابتدای جنگ بوده؟!!اونم که 2ماه دیگه تمومه!!!! فعلا که آمریکایی که ایران رو تحریم کرده توی چاه تحریم مردمش افتاده!!!بدترین تحریم ،تحریم یک کشور علیه کشور دیگه نیست !!بدترین تحریم ،تحریمیه که مردم یک کشور علیه کشور خودشون انجام بدن!!!!
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      2 2
      خفه شو بدبخت
    • بهمن CA ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      2 1
      1. چاه تحریم در معرض پر شدن با عظمت ایران قرار داره و راه خلاصی ندارد. 2. گوساله ی نوپا صبر کن مونده تا تو هم گاو شیرده بشی اون وقت میفهمی هر روز به زور شیر دادن چه مزه ای داره اون موقع بیا برای همه تعریف کن الان نظرت بوی شیر میده.
  • حمید IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    9 1
    این یک فرصت مناسب با توجه به ترس شرکتهای غیر ایرانی است
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    11 2
    بریم اقتصاد سوریه رو با کالاهای ساخت داخل حاصل از جهش تولید پرکنیم هم ظرفیت خالی کارخونه هامون رو پر کنیم هم ارزش پولمون رو ببریم بالا من معتقدم که باید پول خودمون رو در سوریه وجنوب لبنان رایج کنیم یعنی با ریال مردم جنوب لبنان از مغازه خرید کنن بجای دلار
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      5 8
      بهشون پراید بده
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    8 0
    فشار تحریم روی مردم داره تخلیه میشه نیازی نیست که مسئولین تحمل کنن.
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    8 0
    به دولت که فشار نمیاد مردم سرویس میشن تحریم ها به دولت تاثیری نداره فقط بر مردم تاثیر داره
  • ارش IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    2 2
    زنده باد پرزیدنت ترامپ
  • علی IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    2 1
    مرگ بر امریکا و ایادی داخلیش باد مرگ بر منافقان و خوارجان و فرصت طلبان و دلالان و جاسوسان و بی وجدانها و بی شرفها و بی ناموس ها باد
  • حسین IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    5 1
    با این همه تحریم باید به فکر بمب اتم باشیم
  • بچه گوساله نوپا IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    ایران در ورطه سقوط کامل به چاه تحریم افتاده و راه خلاصی ندارد
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    ۲۵۰۰ سال نوکری یهود پارسال تموم شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس