کد خبر 1086225
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
دانشمندان آزمایشگاه نمایه

دانشمندان جوان اراکی در دانشگاه اراک به فناوری غنی‌سازی جلبک‌ها به شیوه کشت دوتریوم برای تشخیص طبی انواع سرطان‌ها دست یافتند.

به گزارش مشرق، دانشمندان جوان اراکی پس از ۴ بار تلاش ناموفق، بالاخره به فناوری غنی‌سازی جلبک‌ها به شیوه کشت دوتریوم برای تشخیص طبی انواع سرطان‌ها دست یافتند.

این اختراع برخلاف تبلیغات سوء دشمنان و با تلاش دانشمندان جوان اراکی در گوشه دنج دانشگاه اراک به موفقیت رسید و تمامی تبلیغات دروغین و سوء دشمن را خنثی کرد.

غنی‌سازی جلبک‌ها با دوتریوم برای تشخیص‌های طبی

این اختراع به همت گروه ۵ نفره‌ای است که تلاش خود را برای کمک به جامعه پزشکی و بیماران از طریق روش‌های هسته‌ای صرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

خبری خوش از دستاورد جدید دانشمندان ایرانی

به گفته این دانشمندان تلاش برای انجام این کار پس از ۴ بار شکست حاصل شده یعنی ۴ بار این کار را انجام داده و به نتایج دلخواه نرسیده‌اند اما از پای ننشسته و با تلاش و همت خود نشان دادند که توان تولید دارند.

به گفته آنان این کشت تنها در آب سنگین جواب می‌دهد و ۴ مرحله به مدت یک ماه برای تولید این محصول لازم است.

در این روش مولکول دوتریوم جایگزین هیدروژن می‌شود و با تغییر جرم باکتری‌های بیماری‌زا در بدن را ردیابی می‌کند.

این دانشمندان می‌گویند به سبب اینکه بافت‌های سرطانی گلوکز مصرف می‌کنند می‌توانیم تجمع آن را در بافت‌های سرطانی به راحتی با دستگاه‌های تشخیص طبی ردیابی کنیم.

این محصول در شناسایی بیماری‌های کبدی هم نقش دارد

به گفته این گروه آنالیزهای معمولی دقیقا ذخیره ویتامین آ در کبد را نشان نمی‌دهند درحالی که این روش قادر به نشان دادن ذخیره ویتامین آ بوده، حتی تولید اسیدهای چرب دوتره سبب می‌شود که اینها نسبت به اکسیداسیون مقاوم باشند، بنابراین وقتی در مغز تجمع پیدا می‌کنند می‌توان جلوی پیشروی بیماری‌هایی مانند پارکینسون را بگیریم

با این اختراع تشخیص سرطان‌ها در بدن تنها در چند ساعت انجام می‌شود و تشخیص‌های طبی را سرعت می‌بخشد.

این گروه جوان اراکی معتقدند که تولید آنها در رقابت با کشورهایی چون روسیه و آمریکا است و ۲۰ گرم گلوکز دوتره با قیمت ۶ هزار دلار معادل ۱۰۸ میلیون تومان در دنیا به فروش می‌رسد.

همچنین به گفته آنان این محصول در مرحله ثبت اختراع قرار دارد و با تولید انبوه آن گامی در راستای بومی‌سازی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای کشور برداشته می‌شود.

تلاش علمی این گروه ۵ نفره در صورت تجاری‌سازی و حمایت نه تنها توان ایجاد صدها شغل را دارد بلکه تنها تولید یک کیلوگرم از آن در داخل کشور ۲.۵ میلیارد تومان سرمایه ملی را می‌تواند حفظ کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    18 2
    ماشاالله حزب الله
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 21
    چیز درست حسابی بسازید شماها هم بیکارید لوازم خانگی صنعت ما میلینگه جلبک درست میکنند
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      0 0
      ببخشید دکتر نه که شما غنی سازی کردی اینا به چشمت نمیاد.نمیدونی وقتی عزیزت جلو چشمات پرپر میشه کاری ازت برنمیاد چه حالی داره،خدا همه مریضهارو شفا بده بخدا خیلی سخته هیشکی گرفتارش نشه الهی،.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      0 0
      ابله این جلبک ها برای شناسایی سلول های سرطانی کاربرد دارن !! حداقل متن رو درست بخون بعد طبق معمول غرغر کنید!!
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
      0 0
      کاش متن رو می خوندی بدون خوندن نظر نده
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
      0 0
      اونطور که رئیس جمهور شما دایورت کرده، کنترل قیمت ها رفت برای بعد ۱۴۰۰
    • امین US ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
      5 0
      خطاب به 18:15، وقتی در مورد چیزی سوادت نمی رسه، مجبور نیستی اظهارنظر کنی، این محصول، جزء دستاوردهای ارزشمند فناوری صلح آمیز هسته ایست و بسیار هم گرانقیمت است، بهتره جنابعالی دهنتو ببندی.لوازم خانگی ربطی به متخصصان هسته ای نداره نابغه، این مطالبه را باید از متخصصان شاغل در صنعت لوازم خانگی بکنی.
  • یکی از مردم IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    بهشون توچه نمیکنن...امکانات ر اختیارشون نمیذارن ...آخرش این سوپر هوشها هم خسته میشن و از ایران مهاجرت میکنن....بابا! این جوانان رو دریابید بهشون برسید نذارن برن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس