کد خبر 1089799
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی گفت: مبلغ تسهیلات ودیعه مستأجران در ستاد اقتصادی دولت و ستاد مقابله با کرونا در حال بررسی است و تا پایان تیرماه رقم آن مشخص می‌شود.

به گزارش مشرق، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از سومین مرحله تحویل ناوگان ریلی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی راه‌آهن در جمع خبرنگاران درباره مصوبه افزایش اجاره بها در سال جاری تا 25 درصد در تهران اظهار داشت:‌ در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این مطرح و مصوب شد. التهابات بی‌منطق در بازار منجر به افزایش اجاره بها شده بود و بررسی‌های متعدد توسط دستگاه‌ها با مشارکت قوه قضائیه انجام شد. 

وی افزود: براساس بسته سیاستی، تنظیم‌گری اجاره بها این مصوبه را برای همه لازم‌الاجرا کرده است. 

بیشتر بخوانید:

اسلامی ادامه داد: براساس شاخص‌های تورم و وضعیت تطبیقی و محیطی این ارزیابی، کارشناسی و تحلیل صورت گرفت تا در تهران حداکثر افزایش اجاره بها 25 درصد در 7 کلان‌شهر تا 20 درصد و در سایر شهرها حداکثر 15 درصد باشد. 

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌این توافق و تعامل بین مالک و مستأجر است، به هر حال خطر کرونا جدی است و اسباب‌کشی یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا است. 

وی گفت: در این راستا ستاد ملی مقابله با کرونا تمدید قراردادهای اجاره بها را پیش از این دو ماه مصوب کرده بود و امروز هم با مصوبه جدید، سقف مجاز افزایش قیمت تعیین شد. 

اسلامی ادامه داد: در این مصوبه اگر مستأجر با مالک ناهماهنگی داشته باشد، باید ظرف دو ماه خانه را تخلیه کند و اگر مالک خانه را بفروشد، مستأجر باید تخلیه کند. 

وی تأکید کرد: اخذ کد رهگیری و ثبت معاملات باید در سامانه ثبت معاملات انجام شود و این مصوبه با جمیع جهات بابت تنظیم‌گری در نظر گرفته شده است. 

وی درباره بسته حمایتی از مستأجران و تسهیلات ودیعه مسکن گفت: این موضوع در حال بررسی است، منابعی برای شتاب بخشیدن به تولید مسکن درنظر داریم که در حوزه اقدام ملی مسکن است و تا پایان تیرماه رقم  تسهیلات حمایت از مستأجران مشخص می‌شود به هر حال برخی از مجوزات باید از سوی اقتصادی دولت و بخشی باید از سوی ستاد مقابله با کرونا مصوب شود تا مبلغی به مستأجران کمک شود اما این رقم ودیعه هنوز تصویب نشده است. 

اسلامی تصریح کرد: این تسهیلات به صورت ودیعه است که نزد مالک می‌رود و پس از پایان قرارداد، مالک به بانک برمی‌گرداند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    دولت دروغگوی بی خیال وعده سرخرمن پایان تیر ماه می دهد
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    کدام شرع کدام قانون کدام انسانیت کدام منطق گفته که حاکمان باید در کاخهای بهشت گونه زندگی کنند ولی بعضی مردم حتی نتوانند در یک زیرزمین یا پارکینگ بصورت اجاره ایی زندگی کنند؟آیا آن حاکم میتواند یک ساعت به جای مستاجر بیچاره در آنجا بماند؟
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    ودیعه مسکنم بایدمثل وام کرونا شامل همه مستاجرابشه لطفا رسیدگی کنید
  • ناشناس IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 0
    یه طرحی دادن و مصوب کردن درصورتیکه هیچ نهاد نظارتی رو مسول شکایات نکردن ومالکان امسال نرخ رهن وکرایه رو سه برابر افزایش دادن الان تکلیف چیه منی که صاحب خونم یکباره 40 ملیون گذاشته روی رهن.و200 تومن کرایه واسه یه خونه صدمتری توی بیابون که آسفالت هم نیست
  • علیرصا DE ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 0
    لطفاعمل کنن وعده دیگه بسه همه کاسه هامون ازوعده پرشده جانداره دیگه
  • فاطم پروین IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    من از شما خواهش مکنم من ۲۵ ساله تواجاره هستم شوه کارگر خوده هم مریصم ا زکجا در امد داشته باشم
  • نامجو IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    2 0
    سلام وام ک برامستاجرهاگذاشتن کجابایدثبت نام کنیم
  • زهرا IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 0
    رفتم بنگاه میگم کد رهگیری بده میگه باید صاحب خانه ات باسندش بیادتاکدرهگیری بدم صاحبخانه هم میگه باعث دردسر میشه براش نمیاد بگید چکار کنم. چراهرسری سنگ جلو پایمان می اندازند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس