کد خبر 1089951
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۶
مسکن

صحرایی بااشاره به راه اندازی بورس املاک گفت: هدف از این طرح پایین آمدن قیمت نهایی برای مصرف کنندگان است و همچنین سرمایه گذاری و پس انداز سالانه در مسکن به صورت متری خواهد بود .

به گزارش مشرق، علی صحرایی با حضور در بخش خبری ۲۱ سه شنبه شبکه یک سیما افزود: هفته آتی بورس املاک و مستغلات و امتیازات راه اندازی خواهد شد که طبق اصل ۳۱ قانون اساسی دولت موظف است برای اقشار کم توانمند جامعه با اولویت و کارگران مسکن را فراهم کند.

وی گفت: در این بورس امتیازات، پروژه‌ها و زمین لازم برای اینها عرضه خواهد شد.

صحرایی افزود: بورس جدید در این زمینه افتتاح خواهد شد و پنجمین بورس کشور می‌باشد و کار تخصصی این بورس معاملات دارایی‌های مالی مبتنی بر املاک برای تأمین مالی است.

وی گفت: در این بورس آپارتمان هم معامله می‌شود.

صحرایی افزود: هدف اول پایین آمدن قیمت نهایی برای مصرف کنندگان است و اطلاعات بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد و هدف دوم این بورس سرمایه گذاری و پس انداز سالانه در مسکن به صورت متری خواهد بود و نگرانی افزایش قیمت‌ها را برطرف کند.

وی درباره تسریع فرآیند پذیرش شرکت‌ها گفت: در این اتفاق جدید سرعت پذیرش‌ها را با رعایت کیفیت بالا ببریم و شرکت‌هایی که در سال ۹۹ وارد بازار سرمایه شوند سازمان مالیاتی متعرض به مالیات‌های سال‌های گذشته آنها نخواهد شد و جامعه حسابداران اعتباریه صورت‌های مالی خواهد داد و بورس اوراق بهادار تهران هم متولی پذیرش هستند و با صرفه جویی در زمان و استقبال خوب مردم عرضه‌های بیشتری روانه بازار خواهد شد.

صحرایی درباره مشکلات پیش آمده برای کارگزاری آگاه افزود: این کارگزاری‌ها به صورت رقابتی فعالیت می‌کنند و ما کمک کردیم تا مشکل موردی رفع شود و کسانی که از مشتریان کارگزاری آگاه بودند با یک مکانیزم آن را جبران کردیم.

وی گفت: اگر خدمات کارگزاری کامل نباشد به تدریج حذف خواهد شد و کارگزاری‌های دیگر جایگزین خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 0
    پس بگو چرا بعضی سرِِ دلشون به سوزش افناده، چند ،وقتیه هجمه‌ها راه انداختند در باب مضرات بورس، اینها از ورود بخش املاک به بورس و کوتاه شدن دست دلالان و متعادل شد ن قیمتها و شفافیت مالی که در نتیجه بورسی شدن این بخش از صنعت است نگرانند! خدا صبرشان بد هد!
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 1
    خوش بین نیستم !
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    مجلس انقلابی قانون مالیات بر عایدی سرمایه چی شد؟ نکنه به نفع دارایی های نیروهای انقلابی هم نیست که اقدامی نمی کنید
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 1
    بورس آپارتمان قطعا به گرانی بیشتر مسکن منجر خواهد شد چون همین الان خود بورس ۲.۵ برابر ارزشش شده و حباب وحشتناکی حتی با دلار ۲۰۰۰۰ دارد مگر سقف قیمت را دستوری کنند و گرنه به نظام عرضه و تقاضا بسپارند وضع اسفناکتر میشود چون نقدینگی های خرد هم که توان کلی واحد را ندارند سراسیمه وارد خواند شد و مسکن جهش ابر حبابی خواهد کرد
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
      0 0
      معلوم است شما بزرگوار از بورس چندان چیزی نمیدانید و نظر میدهید اولا بورس مسکن ربطی به بورس سهام ندارد و بورس مسکن چیزی شبیه بورس کالا است، ثانیا آنچه شما میبینید شاخص سهام است که بالا میرود که میانگین حدود ۶۰۰ سهم است و همه این سهمها که بالا نمیرود در همین مدتی که میگویید ۲/۵ برابر شده بعضی سهام که ارزش واقعی نداشتند کاهش هم یافته و نصف شده بورس که یکنفر نیست اشتباه کند ارزان یا گران بخرد یا بفروشد متشکل از میلیونها سهامداران خُرد و تعداد کمتری سرمایه گذاران کلان حقوقی با سرمایه چند ده یا صد میلیاردی است، پس همه اینها اشتباه میکنند، نه خیر! در بورس قیمت واقعی میشود نه الزاماً گران می شود، نه ارزان. اینجا دست اندک دلالان و زبان بازانی که به نفع خود یا کارفرماشان املاک را ارزان و گران میکنند کوتاه میشود و همینها اخیراً تبلیغات سنگینی علیه کلّیت بورس شروع کرده اند، که افراد جامعه مثل من و شما نباید فریب بخوریم.
  • علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    اختلالات آگاه هنوز هم ادامه، بطوریکه درست نشان ندادن آیتم ها باعث شد که من نتوانم فروش یک سهم را حذف کنم و از این ناحیه دچار ضرر و زیان قابل توجهی شدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس