کد خبر 1092730
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
صالحی امیری خواستار ورود اتحادیه جهانی کشتی شد

رئیس کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به رئیس اتحادیه جهانی کشتی خواستار ورود جدی این اتحادیه برای تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی در بازی‌های المپیک لندن شد.

به گزارش مشرق، پس از محرز شدن دوپینگ دارندگان مدال طلا و نقره وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن، رئیس کمیته ملی المپیک ایران مکاتباتی را با کمیته بین المللی المپیک (IOC) بعنوان نهاد بالادستی در این امر مبنی بر ارسال تائیدیه تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی انجام داد.

بیشتر بخوانید:

بیانیه تند کمیل قاسمی درباره مدال طلای المپیک لندن

سیدرضا صالحی امیری روز گذشته و پس از ملاقات حضوری با این قهرمان ارزنده و اخلاق مدار کشورمان، با ارسال نامه ای به «نناد لالوویچ» رئیس اتحادیه جهانی کشتی خواستار پیگیری های لازم این نهاد بین المللی جهت تسهیل در روند تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی از برنز به طلا و بروز رسانی نتایج رسمی این بازی ها شد.

در متن نامه رییس کمیته ملی المپیک به نناد لالوویچ آمده است:

جناب آقای نناد لالوویچ
رئیس اتحادیه جهانی کشتی

امیدورام در صحت و سلامت باشید
با توجه به شرایطی که پس از آنالیز مجدد نمونه های تست دوپینگ دارندگان مدال طلا و نقره کشتی آزاد وزن ۱۲۵ کیلوگرم بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن به وجود آمد که در آن بازیها آقای کمیل قاسمی کشتی گیر ایرانی در جایگاه سوم قرار گرفتند مایلم به استحضار برسانم با توجه به مثبت بودن نتایج نمونه ها،زمان زیادی از آغاز مکاتبات انجام شده از سوی ما جهت بروز رسانی نتایج رسمی بازیها گذشته است.
بدینوسیله از جنابعالی می خواهم تا پروسه تخصیص رده بندی جدید این بازیها را تسهیل نموده و مدال آقای کمیل قاسمی را در جدول مدال های بازیهای ۲۰۱۲ لندن به طلا تغییر دهید.
با توجه به انتظار افکار عمومی و جامعه بزرگ ورزشی ایران از ورزش اول ایران،کشتی، منتظر دریافت پاسخ مثبت شما در اسرع وقت هستم.

منبع: کمیته ملی المپیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس