کد خبر 1093376
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
پیرترین دوقلو‌های بهم چسبیده جهان

دو برادر ۶۸ سال رو در روی هم زندگی کردند و از جناغ سینه تا کشاله ران به هم متصل بوده و سیستم گوارشی تحتانی مشترکی داشتند.

به گزارش مشرق، پیرترین دوقلوهای بهم چسبیده جهان، رانی و دانی گیلون، ۶۸ ساله، در روز ۴ جولای در محل زندگی شان در دایتون، اوهایو درگذشتند. رانی و دانی گیلون از همان بدو تولد در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۱ توجهات را به خود جلب کردند. ایلین و وسلی گیلون، پدر و مادر این دوقلوهای بهم چسبیده انتظار دوقلو را نداشتند چه برسد به از نوع بهم چسبیده. این دو کاملاً سالم بدنیا آمده و وزن طبیعی داشتند، اما دو سال اول زندگی خود را در بیمارستان گذراندند و پزشکان قصد داشتند راهی ایمن برای جدا کردن آن‌ها از هم بیابند. وقتی که پزشکان اعلام کردند هیچ تضمینی وجود ندارد که هر دو پسر بعد از جراحی جداسازی زنده بمانند، وسلی و ایلین از انجام این جراحی روی فرزندانشان منصرف شدند.

برای ۶۸ سال، این دو برادر رو در روی هم زندگی کردند، برادارانی که از جناغ سینه تا کشاله ران به هم متصل بوده و سیستم گوارشی تحتانی مشترکی داشتند. آن‌ها قلب و معده جداگانه داشتند و دست و پاهایشان نیز جدا از هم بود. وقتی که برداران گیلون ۳ ساله شدند، پدرشان تصمیم گرفت آن‌ها را به یک سیرک دوره گرد ببرد تا بدین ترتیب هزینه خانواده در حال بزرگ شدنشان با ۹ فرزند را تامین نماید. بدین ترتیب این دوقلوی بهم چسبیده در قالب سیرک موسوم به جهان عجایب در کانادا و ایالات متحده به نمایش درآمدند. بر اساس زندگینامه وارد هال، مدیر سیرک، مادر این دو قلو هنگام تولدشان آن‌ها را نمی‌خواست و آن‌ها را در ابتدا به حال خود رها کرد تا پدر و نامادری شان بزرگشان کنند.

به خاطر هزینه‌های بالای درمانی دو سال اول زندگی دوقلوها و همچنین هزینه‌های تامین نیازهای خانواده‌ای پرجمعیت باعث شد وسلی تصمیم بگیرد رانی و دانی را در یک سیرک بکار بگیرد که باعث شد این دو تا سال ۱۹۹۱ زندگی خوب و مرفهی داشته باشند. برادر کوچکتر آن‌ها جیم که هنگام تولدش، رانی و دانی ۱۱ سال داشتند در این باره چنین گفته است: «این تنها درآمد [ما]بود. آن‌ها نان آور بودند». دوقلوهای بهم چسبیده گیلون در سن ۲۹ ماهگی راه رفتن را یاد گرفتند و بدین ترتیب هر بار نوبتی یکی از آن‌ها به سمت عقب راه می‌رفت. والدینشان از مددکاران برای یاد دادن کارهای روزمره مانند بستن بند کفش، دستشویی رفتن و همکاری با هم استفاده کردند.

رانی و دانی هر دو راست دست بوده و به همین دلیل همکاری کردنشان بسیار ضروری بود. آن‌ها اجازه حضور در مدرسه محلی را نیافتند، زیرا به گفته مقامات باعث می‌شدند که حواس دیگر شاگردان پرت شود. ضریب هوشی این دوقلوهای بهم چسبیده متوسط بوده، اما به دلی نداشتن آموزش رسمی کمی عقب‌تر از افراد هم سن خود بودند. آن‌ها در دوران حضورشان در سیرک در یک تریلر راحت زندگی می‌کردند و همزمان تماشاگران از پنجره‌های تریلر کارهای روزمره آن‌ها را تماشا می‌کردند.

با تابو شدن نمایش افراد عجیب الخلقه در ایالات متحده در دهه ۱۹۷۰، رانی و دانی نمایش‌های خود را در آمریکای جنوبی و مرکزی دنبال کردند. البته زندگی این دو همیشه آسان نبود و در مواردی بحث‌هایی بین این دو پیش می‌آمد که به درگیری فیزیکی نیز منجر می‌شد، به خصوص در دوران نوجوانی. در سن ۱۴ سالگی یکی از این دوقلوها به خاطر عصبانیت به تریلری در اطراف خود لگد زد که شکستن پایش را در پی داشت.

درگیری‌های این دو بدنبال مصرف قرص‌های رقیق کننده خونی و پس از آنکه فهمیدند درگیری هایشان ممکن است مرگبار باشد متوقف گردید. با این وجود رانی و دانی همیشه اصرار داشتند که بسیار به هم نزدیک بوده و همدیگر را دوست دارند. آن‌ها هر دو به ماهیگیری، کمپ زدن و جمع آوری کارت‌های بیسبال علاقه داشته و تیم‌های مورد علاقه شان نیز مشترک بود.

درصد شانس زنده ماندن دوقلوهای بهم چسبیده بین ۵ تا ۲۵ درصد متفاوت است. برای این دو بدترین اتفاق در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ رخ داد. رانی در نتیجه عفونت ویروسی دچار لختگی خون در ریه هایش شد. دانی نیز مدتی بعد مبتلا شده و دو برادر به شدت ضعیف شدند.

همچنین بیماری آرتروز نیز باعث شده بود که این دو برادر نتوانند از پس کارهای خود در خانه بربیایند. بدین ترتیب پس از مرخص شدن از بیمارستان، خانه‌ای خاص و یک ویلچر دو نفره برای آن‌ها تهیه شده و برادرشان جیم نیز به طور تمام وقت مراقبت از آن‌ها را بر عهده گرفت. این دوقلوی بهم چسبیده در سال ۲۰۱۴ به پیرترین دوقلوهای بهم چسبیده جهان تبدیل شدند. رکورد قبلی متعلق به چانگ و انگ بانکر، دو برادر چینی بود که در سال ۱۸۱۱ در تایلند به دنیا آمده و تا سن ۶۲ سالگی زنده ماندند.

منبع: روزیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    10 9
    باید جداشدن میکردن و سیستم گوارش را برای یکیشون‌میزاشتن برای اون یکی هم گوارش مصنوعی میزاشتن یازنده می موند یا میمرد
  • مجید IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    5 1
    یه سوال اینا چجوری همزمان باهم مردن
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 6
    یکیش مُرد یکی دیگش هم با آمپول اعدامی کشتنش
  • امیر IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    2 0
    خداوند رحمتشون کنه
  • امیر IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    2 0
    خداوند رحمتشون کنه
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    2 0
    دنیای بی رحم
  • ناشناس IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    3 0
    خدا رحمنشون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس