کد خبر 1095136
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۰
حوادث نمایه

جوان ۱۸ ساله ای که به خاطر قیافه و اندام ریزش از سوی شاکیان لقب «جوجه زورگیر» گرفته است، در همان دقایق اولیه دستگیری به ۱۴ فقره زورگیری های مخوف از شهروندان و عابران اعتراف کرد.

به گزارش مشرق، در پی وقوع زورگیری های مخوف در مناطق قاسم آباد، وکیل آباد و آزادشهر در حالی گروه زبده ای از نیروهای تجسس کلانتری شهرک ناجا با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی دکتر اسماعیل رحمانی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) مامور پیگیری سرقت های مخوف شدند که شاکیان از چهره بدون ریش و سبیل و ریز اندام زورگیر موتورسوار سخن می‌گفتند.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع،  این پرونده در شعبه ۶۰۲ مجتمع قضایی شهید کامیاب مورد رسیدگی قرار گرفت و نیروهای تجسس با فرماندهی مستقیم سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) به طور شبانه روزی مناطق احتمالی ارتکاب جرم توسط زورگیران را قرق کردند.

با عملیات های اطلاعاتی پلیسی طولی نکشید که نیروهای کارآزموده ساعت ۵ بامداد بیستم تیر، دو جوان موتورسوار را با مشخصات اعلامی از سوی شاکیان، در بولوار وکیل آباد مورد تعقیب قرار دادند. موتورسواران که تلاش می کردند با ویراژ سرسام آور از چنگ پلیس بگریزند، به دلیل واژگونی موتورسیکلت، پیاده پا به فرار گذاشتند و در تاریکی شب محو شدند. ماموران با انتقال موتورسیکلت و قمه رها شده در محل به کلانتری، تحقیقات خود را با راهنمایی های معاون دادستان مشهد در حالی ادامه دادند که یکی از شماره های پلاک موتورسیکلت مخدوش شده و تغییر کرده بود.

این گزارش حاکی است، ماموران انتظامی با استفاده از شگردهای تخصصی و پلیسی موفق شدند یکی از زورگیران را که ۱۸ سال دارد و از سوی شاکیان به «جوجه زورگیر» معروف بود، در یک عملیات ضربتی و در بولوار هدایت مشهد دستگیر کنند. آن چه می خوانید گفت وگوی کوتاه با این زورگیر مخوف پس از انجام بازجویی های قضایی است.

نامت چیست؟

علی-ف

چند سال داری؟

متولد ۱۳۸۱ هستم

همدست هم داری؟

بله! فراری است

سابقه داری؟

نه!

چند وقت است زورگیری می کنی؟

از حدود یک هفته قبل

چه شد که توسط ماموران تجسس کلانتری شهرک ناجا دستگیر شدی؟

آن شب «الف» که به قفل ساز معروف است (همدست متهم) نزد من آمد و گفت بیا با هم به زورگیری برویم من هم موتورم را برداشتم و به وکیل آباد آمدیم و به خیابان معلم ۵۳ رفتیم آن جا «الف» پیاده شد و به سراغ مردی رفت که در حال تردد بود. او با همین قمه ای که توسط پلیس کشف شد، آن مرد را ترساند و دو تراول (چک پول) ۵۰ هزار تومانی از او گرفت و متواری شدیم بعد به وکیل آباد ۳۹ آمدیم و برای یافتن طعمه دیگر دور می زدیم که خودمان را در محاصره پلیس دیدیم! در حین فرار موتور واژگون شد و ما از ترس پیاده فرار کردیم.

پلاک موتور را هم مخدوش کرده ای؟ بله! یک شماره آن را تغییر دادم که ماموران نتوانند ما را شناسایی کنند ولی...

قمه ای که در محل رها کردید مال کیست؟

مال «الف» است

با همدستت چگونه آشنا شدی؟

او را از یک سال قبل می شناسم! ولی شش ماه قبل از زندان آزاد شد او به خاطر زورگیری در زندان بود! من هم از حدود یک هفته قبل فریب وسوسه های او را خوردم و در سرقت ها با او همراه شدم!

چند فقره زورگیری کرده ای؟

در این مدت ۱۴ فقره!

بیشتر در کدام مناطق زورگیری می کردید؟

وکیل آباد، پیروزی، قاسم آباد، میدان لاله، بولوار معلم و ...

چرا نزد فروشنده موتورسیکلت رفتی تا قولنامه را عوض کنی؟

می خواستم قولنامه را به نام پدرم تغییر بدهم تا به کلانتری شهرک ناجا برود و موتورسیکلت را تحویل بگیرد اما قبل از آن دستگیر شدم!

الان پشیمانی؟

خیلی! من فریب «الف» را خوردم! او سابقه دار بود ومرا هم به این راه کشاند!

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    25 0
    خدا رحم کنه
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    24 0
    اون همدستش سابقه زورگیری داشته و بعد از آزادی هم دوباره همون کار رو انجام داده! واقعا این مجازات سبک و خفیف به هیچ دردی نمیخورن...
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    30 14
    ماشاالله به مشهد! کریمی قدوسی کجایی؟!!
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    14 12
    مقصر اصلی این جوونا خانواده ست اگر جوونی خانواده ی درست ودرمونی داشته باشد پیوسته ودورا دور مواظب بچه هاشه کجا میره واحیانا دیر وقت کجا بوده به فرض این وسیله ارکجاست مال کیه وبا کی نشست وبرخواست داره-ولی وقتی جوون به امان خدا ولش کنی همین میشه یادزد یا معتاد وخلاف های دیگه-ما ده دقیقه دیرتر ازدبیرستان میامدیم مادرمون دل نگرون دم درحیاط بود -بچه ها حتی دانشگاه بروندپدر ومادرباید مواظبشون باشند--
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    21 2
    انگار می خواستند بروند پارک. بیا به زورگیری برویم و رفتند. یعنی تو دوره کارآموزی بوده این جوجه؟
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    18 1
    کسی که میوفته تو این راه که مردم رو با قمه تهدید میکنه دیگه ادم نمیشه.وحشی که نباید تو جامعه ازاد باشه.یا تموم کنین کارشونو یا ببرینشون بیگاری تو بیابونا
  • رسول IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    13 0
    نتیجه ی لقمه حرام ، همین میشود
  • میثم IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    18 0
    آره جون ننه ات . توهم گفتی و ما هم باور کردیم! پشیمانی . همه خلاف کارها زمانی به چنگ قانون می افتند پشیمان می شوند . ولی زمانی که رها می شوند . پشیمانی یادشان می رود.
  • 77 IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    14 0
    از یارو نیم کیلو مواد میگیرن نیم ساعت بعدش با ی کارت ملی آزاد میشه
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    13 3
    مشهد از دست رفته است . بنده ساکن الهیه مشهد هستم . اصلا نه گشت بسیج دارد و نه نیروی انتظامی قوی . ای کاش گشت بسیج را دوباره راه بیندازند . در آسایش مردم خیلی تاثیر مثبتی دارد .
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      1 4
      گشت الکی خواهشا راه ننداز همینجوری پلیس راهنمایی رانندگی بودجه نداره راه به راه داره ملت رو الکی جریمه می کنه همین مونده از فردا ماشینمون الکی بره پارکینگ باز بریم جریمه پارکینگم بدیم
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      5 0
      احسنت. خدا خیرت بده. من یک دانش اموز داشتم ساکن قاسم آباد مشهد روزی اومد در حالیکه زیر چشمش کبود شده بود. بررسی کردیم دیدیم دزد کثیف خواسته کیف این بنده خدا رو بزنه چنان مشت کوبیده که بیهوش بشه. مشهد خیلی اوضاعش بده. خدا خیر بده به روزنامه مشرق نیوز که توجه ها رو به وضع بد مشهد جلب میکنه. لطفا فکری کنید.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    4 0
    دو فردا اینا میشن امیر آلمانی !!!!!!!!!!!!!!!! بعد یه سری نادان میان توئیت حمایت را میندازن.
  • مهدی صادقی IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    2 0
    سلام اگه باراول این خلافکارهارومجازات سخت کنن .زندان نه .زندانهای ایران هتله ومحل آموزش دیگر خلافها که بلدنیستی اینهاروباید ببرن معدن توکویر کارکنن یابمیرن یا دیگه ازاین غلطها نکن .قوانین ضعیفه
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 1
    کلمات مخوف و هولناک رو اینجاها بکار نمی برن! چرا جو می دی؟؟؟
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    1 0
    قوانین بازئارنده در ایران بسیار ضعیف است. در اینده امنیت از بین می رود. زور گیر را می گیرن چند روز بعد ازاد شده هم نترس تر و هم جنایتکارتر می شود.
  • علی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    خواهرزاده من دو سه ماه پیش ماشینشو از دستش گرفتن دو سه نفر بودن تو شهریار .عکس زورگیرا هم مشخصه هنوز کاری نکردن . تازه با ماشین خواهرزادم دو سه نفرم خفت گیری کردن. کلی پرونده دارن کلانتری شهریار هنوز نگرفتنشون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس