کد خبر 1095871
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
جزئیات ارتباطات مزدوران جدایی طلب یمنی وابسته به امارات و عربستان با رژیم صهیونیستی

ارتباط سری اما گسترده سران شورای انتقالی یمن جنوبی وابسته به امارات متحده عربی با سران رژیم صهیونیستی افشا شد.

به گزارش مشرق، با نگاهی به اظهار نظر برخی از شخصیت های شورای انتقالی یمن جنوبی وابسته امارات متحده عربی شاهد نزدیکی مستمر آنها به رژیم صهیونیستی در چارچوب ضرب آهنگ حرکت سازشکارانه ای که در ریاض و ابوظبی با رژیم صهیونیستی و شاید سریع تر از آن هستیم .

در این راستا یک رسانه یمنی در گزارش مفصلی به ابعاد این ارتباط پرداخته و جوانب تاریکی از آن را روشن کرده است.

به نوشته پایگاه الیمنی الجدید، هانی بن بریک نایب رئیس شورای انتقالی جنوب که مرد شماره یک امارات در یمن هم خوانده می شود در لایوی که روز 22 ژوئن گذشته در تویتر داشت ، در مورد ارتباط با رژیم صهیونیستی و اخباری که در مورد ارتباط این شورا با اشغالگران صهیونیست گفت : ما در شورای انتقالی چیزی برای پنهان کردن نداریم، ما اگر با پسر عموهای یهودی خود در دولت اسرائیل ارتباط داشتیم آن را اعلام می کردیم اما یک مسئله را باید در اینجا ذکر کنم و آن تنها پارامتر ما در پرونده ارتباط با اسرائیل ابتکار صلح عربی است و اگر بقیه کشورهای عربی در این رابطه به توافق برسند ما هم تابع آنها خواهیم بود.

او در عین حال به آنچه سوء استفاده از مسئله فلسطین و بسط تروریسم به جای صلح هم پرداخت و مدعی شد که صلح آرمان ساختار آنهاست و در این رابطه تفاوتی بین اسرائیل و غیر اسرائیل وجود ندارد!

سخنان این رهبر مورد حمایت سعودی و امارات متحده عربی در حالی اعلام شد که او بارها با پذیرش تلویحی ارتباط با رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود هر طرفی که حامی برپایی دولت جدایی طلب جنوب یمن شود روابط حسنه برقرار می کند و با توجه به روابطی که امارات با تل آویو دارد مسئله داشتن رابطه با تل آویو هم امر چندان محالی نیست.

در همین راستا روزنامه اسرائیل تودی هم در گزارشی که روز 21 ژوئن گذشته منتشر کرد به ابعاد دیگری از این ارتباط پرداخت.

در این گزارش که تحت عنوان "دوست سری جدید اسرائیل در یمن" به نقل از منابع آگاه سیاسی نوشت : شورای انتقالی جنوبی دوست جدید اسرائیل است و ارتباطات سری بین دو طرف ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش این شورا که از سوی امارات متحده حمایت می شود ، موضع مثبتی در قبال (رژیم) اسرائیل داشته وهم اکنون رایزنی های رسمی برای برقراری روابط دیپلماتیک بین دو طرف هم انجام شده است.

این رسانه صهیونیستی به نقل از یکی از کارمندان شاغل در فرودگاه بن گوریون خبر داد ژانویه 2020 شاهد حضور عده ای یمنی غیر یهودی در این فرودگاه بوده است.

این در حالی است که روزنامه قطری العربی الجدید هم به نقل از منابع خود خبر داد دیدارهایی بین رهبران این ساختار و شماری از شخصیت های رژیم صهیونیستی انجام شده است.

به نوشته این روزنامه این اولین باری است که روابط بین رژیم صهیونیستی و یک طرف یمنی رسانه ای شده و ظاهرا این دیدارها در ابوظبی و شماری از کشورهای شاخ آفریقا برگزار شده و به دلیل شتاب گرفتن آن از چارچوب محرمانه خارج شده است به نحوی که این دیدارها امروز در عدن ، حضرموت ، بلحاف و سقطری انجام می شود.

العربی الجدید همچنین فاش کرد  امارات متحده عربی از مدتها پیش در جنگ یمن از اسرائیلی ها کمک گرفته است و علاوه بر یمن امارات متحده در تحرکات خود در شاخ آفریقا نیز از حمایت و کمک رژیم صهیونیستی بهره مند می شود به همین دلیل تلاش کرد تا کانالی هم بین صهیونیستها و متحدینش در یمن ایجاد کرده و دیدار مسئولین صهیونیستی را با رهبران این گروه یمنی هماهنگ کند.

هم اکنون این همکاری به سطحی رسیده است که رژیم صهیونیستی از طریق شرکت های امنیتی خصوصی در حال آموزش شبه نظامیان جدایی طلب جنوب یمن است و به آنها در زمینه انجام عملیات مختلف ، عملیات ترور فعالیت های جاسوسی و استفاده از برخی از سلاح ها و فناوری نظامی اسرائیلی در این جنگ آموزش می دهد.

اخباری رسیده حکایت از آن دارد که مستشاران صهیونیست به عنوان گردشگر و تکنسین فنی وارد یمن می شوند در حالی که بسیاری از برنامه های آموزشی در پایگاه های امارات متحده عربی در شاخ آفریقا برگزار می شود.

بر اساس این گزارش می توان گفت رژیم صهیونیستی از سال 2017 حضور بالفعلی در یمن(مناطق تحت سیطره و اشغال مزدوران عربستان و امارات) داشته و طی دو سال گذشته این حضور پررنگ تر هم شده است و در این راستا شبکه های جاسوسی خود را در یمن ایجاد کرده است.

نبیل الشریجی پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی یمنی هم در این رابطه به پایگاه الیمنی الجدید گفت : امارات متحده عربی امروز ارابه و گذرگاه رژیم صهیونیستی برای ورود به منطقه محسوب می شود که با نام های مختلف و پیمان های متعدد زمینه این رخنه و حضور را فراهم می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس