کد خبر 1098285
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
دستگیری نمایه

پلیس تهران از دستگیری شش سارق زورگیر که با جعل عنوان مامور پلیس فردی را ربوده و اموالش را به سرقت برده بودند خبر داد.

به گزارش مشرق، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۶ سارق زورگیر که با جعل عنوان مأمور پلیس، فردی را ربوده و اموالش را سرقت کرده بود، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی در تشریح این خبر گفت: در اوایل اسفند ماه سال گذشته شاکی به هویت "صابر ۳۵ ساله" تبعه کشور افغانستان با مراجعه به دادسرای امورجنایی تهران از سرقت مقرون به آزار و آدم ربایی ۶ نفر جوان ناشناس ملبس به لباس پلیس با خودروی پژو پارس اعلام شکایت کرد.

بیشتر بخوانید:

این مقام انتظامی تصریح کرد: پرونده با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران ارجاع و شاکی با حضور در اداره پنجم به کارآگاهان گفت، من تبعه کشور افغانستان هستم و شغلم توزیع پلاستیک است و در مغازه  صاحبکارم مشغول بکار هستم، روز حادثه نهم اسفند ماه ساعت ۱۱:۰۰ شب در مسیر خاور شهر با خودروی وانت مزدا یک بار سفارش مشتری را به مقصد پاکدشت می بردم که در همین حین یک دستگاه خودروی پژو پارس به همرا ۶ نفر سرنشینان آن خودروی مرا متوقف کردند که دو نفر از آنان با لباس پلیس بودند که آنان بدون هیچ گونه سوال و جوابی مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی بیان کرد: شاکی در ادامه اظهار داشت که سارقان پس از ضرب و شتم وی را به خودروی پژو پارس خود منتقل و اقدام به بستن چشم و دست و پایش کردند و پس از سرقت خودروی مزدا اموالش شامل: ۱۳ میلیون وجه نقد، کارت های بانکی، گوشی موبایل و ساعت را سرقت و وی را در زیر صندلی عقب مخفی کردند و به همراه خود به شهرستان آمل بردند که در نهایت پس از ۲۴ ساعت موفق شد از دست آدم ربایان فرار کند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: کارآگاهان در گام اول دستور توقیف خودروی مسروقه وانت مزدا را اعلام کردند که پس از گذشت ۴۸ ساعت خودرو به صورت رها شده در شهرستان آمل توسط ماموران کشف شد.

کارآگاه نجفی افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی به بررسی محل های تردد وی تا محل وقوع جرم در محدوده خاورشهر پرداختند و با انجام تحقیقات میدانی مشخص شد یک دستگاه خودروی پژو پارس در طول مسیر خودروی وانت مزدا شاکی راتعقیب می کرده است.

وی بیان داشت: کارآگاهان با بدست آوردن این اطلاعات موضوع سرقت را مرتبط با افراد آشنای شاکی دانستند که طی تحقیق مجدد از شاکی، وی اظهار داشت که در حدود چند ماه پیش یکی از همشهریانش بنام "صفر ۲۵ ساله" در مغازه مشغول به کار بود که به علت مشکلات مالی ( سرقت از دخل) که داشت توسط صاحب مغازه اخراج شد.

معاون سرقت های خاص پلیس آگاهی تصریح کرد: با بدست آمدن این سرنخ کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی یافتند صفر طراح اصلی سرقت و آدم ربایی به اتفاق ۵ نفر دیگر از همدستانش است که با جمع بندی و با در اختیار گذاشتن اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری تمامی اعضای باند صادر شد.

نجفی با بیان اینکه کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سارقان در محدوده شهرری شناسایی کنند، اضافه کرد: در اواسط تیرماه سال جاری طی چندین عملیات پلیسی سرکرده باند "صفر" به همراه سایر همدستانش دستگیر و به اداره پنجم انتقال یافتند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی عنوان کرد: صفر در تحقیقات پلیسی، اظهار داشت که  به علت اخراج شدن از کار و گرفتن انتقام از شاکی که سرکارگرش در مغازه بوده و حس حسادتی که به وی داشت و اخراج از کار را تقصیر او می دانست، نقشه سرقت و آدم ربایی را کشید و با  ۵ نفر از دوستان ایرانی اش دست به این کار زد.

متهم افزود: روز حادثه با تعقیب وی از محل کارش در یک فرصت مناسب جلوی مسیر را گرفته و دو نفر از همدستانم لباس پلیس پوشیدند و در یک آن به وی حمله ور شدیم و او را مورد ضرب و شتم قرار دادیم و بلافاصله پس از سرقت اموال, شاکی را سوار خودرو کردیم و به شهرستان آمل رفتیم.

متهم معترف شد: با انتقال شاکی به شهرستان آمل و رها کردن خودروی شاکی در محلی خلوت، قصد اخاذی پول بیشتری از وی و خانواده اش را داشتیم که شاکی با استفاده از غفلت ما موفق به فرار شد و اموالی را که سرقتی را بین خودمان تقسیم کردیم.

سرهنگ نجفی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری تمامی اعضای باند و اعتراف صریح متهمان به جرم خود به انگیزه سرقت بعنف و آدم ربایی تبهکاران با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای امورجنایی تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس