آیا انسان به راستی به ماه سفر کرده است؟ و یا این دروغی بزرگ برای حفظ امپراطوری پوشالین آمریکا و غلبه بر روسیه بوده است؟مدارک و شواهد متعددی مبنی بر دروغ بودن برنامه سفر به ماه وجود دارد که 'مشرق به رازگشایی از آنها می پردازد...

به گزارش مشرق: "یک دروغ هرچه بزرگتر باشد باور پذیری آن نیز از سوی مردم بیشتر است. زیرا بخش اعظمی از مردم به جای اینکه بر اساس واقعیت ها به تحلیل این موضوع بپردازند بر اساس ساختار احساسی خود در اینخصوص تصمیم می‌گیرند و اکثریت مردم قربانی چنین دروغ‌های بزرگی می‌شوند. اغلب مردم به این دلیل که در زندگی عادی خود دروغهای کوچکی میگویند و در مقابل عذاب وجدان این نوع دروغ ها به شدت آنها را می‌آزارد، قادر به باور این موضوع نیستند که کسی آنچنان گستاخ باشد که بتواند چنین دروغ بزرگی را به خورد آنها بدهد. با وجود ارائه مدارک و مستندات قوی در افشای اینچنین دروغ‌های بزرگی باز هم مردم عادی در تغییر ذهنیت قبلی خود دچار تردید می‌شوند و همواره به دنبال راههای جدیدی برای حفظ باورهای قبلی خود هستند. یک دروغ بزرگ همواره آثاری و نشانه هایی را از خود به جا می‌گذارد، هر چند این نشانه ها به حد اقل رسیده باشد." این مطالب بخشی از سخنان آدولف هیتلر در سال 1925 است. بر اساس این اظهارات می‌توان متوجه شد که بسیاری از قدرتهای بزرگ برای فریب افکار عمومی از این حربه استفاده می‌کنند.



موضوعی که در این گزارش بدان پرداخته می‌شود بررسی صحت سفر انسان به کره ماه است. دستاوردی که برای آمریکا یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود و سیاستمداران این کشور همواره از این موضوع به عنوان یک اهرم قدرت و برتری نسبت به رقبای خود بهره گرفته اند. آیا انسان واقعا به کره ماه سفر کرده است؟ این سوالی است که موافقان و مخالفان بسیاری را در پی داشته است و در ادامه به ارائه نظریات و دلایل افرادی می‌پردازیم که واقعیت سفر انسان به کره ماه را به چالش کشیده اند.


هدف گذاری برای فتح کره ماه

در ماه می سال 1961 جان کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا در سخنرانی مشهور خود این هدف را برای امریکا ترسیم کرد که در کمتر از ده سال انسان بر روی کره ماه قدم بگذارد و به سلامت به زمین باز گردد. به اعتقاد برخی شاید کندی در آن زمان نمی‌دانسته که این کار عملی است یا خیر، اما اندکی پس از قتل وی در 1963 بهترین دانشمندان موشکی دنیا در پروژه ای با نام Lyndon Jhonson شرکت داشتند که علم 40 سال عقب تر از زمانی بود که قادر به انجام چنین پروژه ای باشد. به اعتقاد برخی انها اندکی بیش از حد خوشبین بودند. نزدیک به 50 سال از آن زمان می‌گذرد و ما هنوز به تکنولوژی دست نیافته ایم که قادر باشد یک بار دیگر در سفر به کره ماه انسان را یاری کند و به سلامت به زمین باز گرداند. به اعتقاد منتقدان دولت آمریکا از این دروغ برای توجیه میلیارد ها دلار مالیات شهروندانش و استفاده از آن برای اجرای این ماموریت دروغین استفاده کرد.


یکی از سایتهای ناسا در جزیره ایسلند که به اعتقاد برخی آمریکا برای دروغ پردازی های خود مورد استفاده قرار داد


شروع تردیدها به صحت این پروژه

بیل کایسینگ (Bill Kaysing) نویسنده و تحلیلگر تحقیقات پیشرفته و مقالات فنی در موسسه Rocketdyne System بین سالهای 1956 تا 1963 ، طی اظهاراتی در سال 1959 معتقد بود که احتمال سفر انسان به کره ماه و بازگشت موفقیت امیز به زمین 14 به یک میلیون است. یکی از دلایلی که به اعتقاد برخی سفر انسان به کره ماه را غیر ممکن می‌سازد بمباران شدن آن از سوی خرده سنگهایی است که با سرعت 20 هزار کیلومتر در ساعت در حال برخورد با ماه هستند. به دلیل نبود جو در ماه امکان کاهش سرعت این خرده سنگها نیز وجود ندارد. حال تصور کنید که یکی از این خرده سنگها (حتی به اندازه یک دانه برنج) با یکی از فضا نوردان برخورد کند. چه اتفاقی روی می‌دهد؟ نکته عجیب این است که سازمانی به عظمت ناسا این موضوع را در نظر نگرفته باشد و جان فضا نوردان خود را به خطر بیاندازد.

یکی از افرادی که به دروغ بودن سفر انسان به کره ماه معتقد بود دیوید پرسی است. وی که یک تهیه کننده برنامه های تلوزیونی است در کتابی که با همکاری ماری بنت با نام "ماه تاریک: آپولو و افشا گران" به چاپ رساند مدارکی را ارائه داد که دروغ بودن این پروژه را از دید بسیاری به اثبات رساند. وی همچنین فیلمی با نام " چه اتفاقی در ماه افتاد" در همین راستا تولید کرد. ماری بنت و دیوید پرسی در جولای 1969 در کتاب خود با ارائه دلایل مختلف به این نتیجه رسیده بودند که عکس های ارائه شده از سوی ناسا تقلبی بوده است. برایان ولش، سخنگوی وقت ناسا پس از این اظهارات گفت که پیش از پاسخ به مولفین این کتاب باید تحقیقات بیشتری در اینخصوص انجام دهد.

اولین موضوعی که در راستای دروغ بودن سفر به ماه باید مورد توجه قرار گیرد مربوط به ماموریت آپولو 16 در سال 1972 است. میان عکس گرفت شده توسط دوربین Hasselblad 500 EL/70 و فیلم تهیه شده توسط دوربینی که در پشت سر فضانوردان تعبیه شده بود تضاد جالبی وجود دارد. در فیلم اینطور نشان داده می‌شود که یکی از فضانوردان در حال بالا و پایین پریدن است در حالی که فضا نورد دیگری مشغول عکس گرفتن با دوربین Hasselblad از این پرش است. در عکس یک پارچه مثلثی شکل در پشت سر فضا نورد دیده می‌شود در حالیکه در فیلم چنین چیزی قابل مشاهده نیست.


تضاد میان این عکس و فیلم ارائه شده از سوی ناسا (فیلم)

لینک دانلود فیلم

هاسل بلاد (Hasselblad) شرکت تولید کننده دوربینی بود که تمام عکس های گرفته شده در ماموریت های آپولو 11 توسط دوربین این شرکت انجام گرفت. طرح اولیه دوربین Hasselblad 500 EL/70 توسط ناسا تهیه و به شرکت هاسل بلاد داده شد تا به ساخت آن اقدام کنند. با توجه به فیلم‌های گرفته شده از ماموریت‌های آپولو در دمای منفی 180 درجه فارنهایت تا مثبت 200 درجه فارنهایت اینکه دوربینی توانایی ضبط فیلم در چنین شرایطی را داشته باشد اما پس از آن خبری از اختراع چنین محصول ارزشمند و احتمال عرضه آن در بازار تجاری به گوش نرسید سوال برانگیز است.


دوربین Hasselblad 500 EL/70

یکی دیگر از انتقادات مربوط به تصویر گرفته شده از زمین در فاصله 130 هزار مایلی است. این اولین تصویری است که در ماموریت آپولو 11 توسط باز آلدوین (Buzz Aldrin) از کره زمین گرفته شد. وی در این فیلم از پنجره فضا پیما بسیار فاصله دارد، در حالیکه منطق حکم می‌کند وقتی شما قصد تصویر برداری از شی مورد نظر خود ( آن هم با این درجه از اهمیت) را دارید تا آنجا که بتوانید به آن نزدیک می‌شوید تا تصویر بهتری از آن را ضبط کنید.

تار مویی دردسر ساز

تمام فیلم های گرفته شده در ماموریت های آپولو باید دارای تار مویی وسط دوربین باشند (منظور همان علامت + وسط دوربین است). بر اساس اظهارات ناسا از این تار مو برای محاسبه فواصل در روی ماه استفاده می‌شد. در برخی از عکس‌های گرفته شده بخشی از تار مویی میان عکس به شکل عجیبی ناپدید شده است. در عکس زیر این موضوع را می‌توان به وضوح دید. گویا ناسا تصویر شی مورد نظر خود را بعدا در عکس اضافه کرده است.







ناقص بودن تار مویی وسط دوربین در برخی از عکس‌های ناسا

نکته دیگری که در برخی از تصاویر گرفته شده دیده می‌شود وجود حرف C در تصویر اشیائی است که در کره ماه وجود دارند. این موضوع تعجب بسیاری را برانگیخت. در عکس زیر با اندکی دقت می‌توان دید که بر روی تکه سنگ و همچنین بر روی زمین می‌توان حرف C را مشاهده نمود. گفته می‌شود که از این حرف در هالیوود و برای نشان دادن مرکز صحنه استفاده می‌شود. آیا کسی می‌تواند ادعا کند که حروف C بر روی تکه سنگ و هم بر روی زمین به معنای نشان دادن مرکز صفحه دوربین است؟


حرفC بر روی سنگ و روی زمین قابل مشاهده است

با اندکی دقت مشاهده می‌شود که این دو فضانورد در حالیکه فاصله کمی با یکدیگر دارند طول سایه های آنها با یکدیگر بسیار متفاوت است. در پاسخ به این سوال برخی معتقدند دلیل این مساله وجود دو منبع نور متفاوت است، یعنی از فضانوردان در دو مرحله فیلمبرداری شده و تصاویر آنها در کنار یکدیگر مونتاژ شده است.


تفاوت در اندازه سایه های فضانوردان

لینک دانلود فیلم

برخی از تصاویر موجود در فیلم ناسا شک برانگیز است. در یکی از این تصاویر در حالیکه خورشید در پشت سر فضانورد وجود دارد اما به وضوح می‌توان چهره وی را مشاهده نمود. دیوید پرسی پس از شبیه سازی تصویر معتقد است که در شرایط عادی تصویر باید به این شکل نمایان شود.





تصویر ارائه شده توسط ناسا                          تصویر شبه سازی شده توسط دیوید پرسی

از دیگر شاهکارهای دوربین نصب شده بر آپولو 15 تصویر زیر است. در حالی‌که تصاویر به صورت تمام خودکار گرفته می‌شدند این عجیب نیست که تنها چیزی که در قسمت تاریک سفینه به خوبی قابل مشاهده است پرچم آمریکا است؟ بعدها ناسا از این تصویر برای تبلیغات و کارت پستال هایش استفاده کرد.


پرچم آمریکا در این تصویر تنها چیزی است که به وضوح دیده می‌شود

یکی از نکات جالب دیگر حالت پرچم است، طوری که تصور می‌شود در اثر وزش باد این حالت را پیدا کرده است. در حالیکه در سطح ماه وزش باد صورت نمی‌گیرد.


حالت عجیب پرچم در سطح ماه


مردم استرالیا صحنه ای را دیدند که ساختگی بودن ماموریت آپولو 11 را تقویت می‌کند

در حالیکه ماموریت فرود اپولو 11 در استرالیا به صورت زنده پخش می‌شد برخی از مردم با صحنه عجیبی مواجه شدند. پوشش تلوزیونی این برنامه در استرالیا متفاوت از دیگر نقاط دنیا بود. استرالیا تنها کشوری بود که بدون تاخیر تصاویر را دریافت می‌کرد. تنها اندکی قبل از اینکه آرمسترانگ بر روی ماه قدم بگذارد تغییر رنگ تصویر از تیره کامل به حالت روشن تر قابل مشاهده بود وبرخی از بینندگان این برنامه متوجه یک قوطی نوشابه کوکاکولا در سمت راست پایین صفحه شدند. اونا رونالد (Una Ronald) از ساکنان هانی ساکل کریک که در حال تماشای این صحنه بود به سرعت با دوستان خود تماس گرفت تا انها را در جریان قرار دهد. متاسفانه انها در حال تماشای این برنامه نبودند و وقتی همگی برای دیدن پخش مجدد این برنامه در روز بعد لحظه شماری می‌کردند متوجه شدند که این صحنه از فیلم پاک شده است. البته این صحنه از سوی بسیاری از بینندگان شکار شده بود و مقاله های بسیاری هم در روزنامه The West Australian در اینخصوص به چاپ رسید.

چرا اثری از غبار دیده نشد؟

در سفینه ای که برای سفر به ماه مورد استفاده قرار گرفت دارای دو موتور با سوخت متفاوت بود. گاز خروجی از این موتورهای 5000 تنی با داشتن بیش از 2700 درجه گرما می‌بایست مقدار زیادی غبار و گاز قرمز رنگ ایجاد کند. سوخت استفاده شده در این سفینه دقیقا مشابه با سوخت سفینه شاتل است. پس چرا همانطور که شاتل در هنگام پرواز چنین حجم عظیمی از گاز و گرما را از خود ایجاد می‌کند، این اتفاق برای سفینه ای که به ماه سفر کرد رخ نداد و هنگام فرود بر سطح ماه اثری از گرد و غبار و گاز دیده نشد؟ با توجه به رد پای معروف آرمستراگ مسلما گرد و غبار بسیاری بر روی سطح ماه وجود داشت و موتور فضا پیما باید در هنگام فرود گرد و خاک قابل توجهی ایجاد می‌کرد.


عدم ایجاد کمترین اثری بر سطح ماه پس از فرود عجیب به نظر می‌رسد


هنر ناسا در القای حالت بی وزنی

مسلما یکی از سوالاتی که برای افراد ایجاد می‌شود این است که اگر انسان به ماه سفر نکرده است پس همانطور که در تصاویر نشان داده شد فضانوردان چگونه قادر بودند در ان حالت بی‌وزنی به این سو و ان سو حرکت کنند. با بررسی تصاویر برخی این احتمال را مطرح کردند که ناسا از سیم برای معلق نگه داشتن فضانوردان در هوا استفاده کرده است. در برخی از بخشهای فیلم انعکاس نور در بالای سر فضانوردان موجب می‌شود این احتمال را نیز در نظر گرفت. برخی نیز معتقدند به سادگی و با کاهش سرعت فیلم می‌توان اینطور به بیننده القاء کرد که شخص واقعا در حالت بی وزنی به سر می‌برد.

انعکاس نور بالای سر فضانوردان و احتمال استفاده از سیم برای معلق نگه داشتن آنها

لینک دانلود فیلم


ماه تحت تاثیر تشعشعات بالا قرار دارد

تشعشعات نقش زیادی در سفرهای فضایی ایفا کرده و همواره فضانوردان را تهدید می‌کند. آپولو پس از ترک زمین از دو منطقه ویژه با تشعشعات بسیار بالا به نام کمربند وان آلن عبور کرد. میزان تشعشعات در این کمربند سال به سال متفاوت است اما هر 11 سال که تعداد لکه های خورشیدی به حداکثر می‌رسد، این تشعشعات به بدترین حالت خود می‌رسد. پزشکان هنگام آزمایش اشعه ایکس از اتاق خارج می‌شوند یا پشت یک حفاظ ضخیم قرار می‌گیرند. حال چرا ناسا با علم به اینکه میزان تشعشعات در ماه صدها برابر خطرناکتر است از یک ورقه آلومنیومی کوچک برای حفاظت از فضانوردان خود استفاده کرد؟ در تحقیقی که توسط دانشمندان روسی در سال 1959 صورت گرفت انها متوجه شدند که برای محافظت فضانوردان در مقابل اینچنین تشعشعاتی باید انها را در حفاظی سربی به ضخامت 120 سانتیمتر قرار داد. چرا ناسا به هشدار های آنان توجهی نکرد؟


تپه های حاضر در ماه

یکی دیگر از انتقاداتی که به صحت این سفر وارد است وجود تصاویر تپه های مشابه در ماموریت های مختلف آپولو است. با مقایسه تصاویر زیر می‌توان به سادگی متوجه شد که تپه های نشان داده شده در عکس یکی هستند.


تصویر 1 مربوط به ماموریت شماره 16 آپولو است که در اولین سفر به Stone Mountain گرفته شده است. این ماموریت در 21 آوریل و در فاصله یک کیلومتری غرب نقطه فرود انجام شد. تصویر 2 مربوط به ماموریت آپولو در فردای آن روز است که در 4 کیلومتری جنوب نقطه فرود انجام شد. با مقایسه تصاویر متوجه می‌شویم که صخره های موجود دقیقا یکسان هستند. اگر ماموریت ها در دو منطقه مختلف انجام شده باشد چگونه می‌توان این موضوع را توضیح داد؟

               

تصویر 1                                                                                                             تصویر 2

استعفاهای مشکوک

در ماموریت آپولو برای سفر به ماه هزاران نفر مشغول به فعالیت بودند اما تعداد کمی از آنها اطلاعات کاملی از کل پروژه داشتند. ناسا با دادن وظایف محدود به افراد در ماموریت های آپولو امکان دسترسی آنها به کل پروژه را از بین برده بود. تعدادی از 11 فضانورد آپولو در فاصله زمانی 22 ماه با خوادث مرگباری مواجه شدند. نکته عجیب اینکه پس از این حوادث آنها از شغل خود استعفا دادند.

· جیمز بی اروین (آپولو 15) در اول جولای 1972 از فعالیت در ناسا و نیروی هوایی استعفا داد.

· دان اف ایزل (آپولو 7) در جولای 1972 از فعالیت در ناسا و نیروی هوایی استعفا داد.

· استوارت آلن روسا (آپولو 14) در فوریه 1976 از فعالیت در ناسا استعفا داد.

· سویگرت در 1977 از فعالیت در ناسا استعفا داد.


با توجه به انتقادات مختلفی که بر ماموریت سفر به ماه وارد می‌شود و شواهدی که در راستای ساختگی بودن این سفر ارائه شده است می‌توان نتیجه گرفت که آمریکا در جریان جنگ سرد برای نشان دادن برتری خود بر رقیب اصلی اش، شوروی و انحراف افکار عمومی از جنگ ویتنام میلیاردها دلار مالیات مردم آمریکا را صرف جعل برنامه ای کرد که هرچند با دقت و ظرافت شکل گرفت اما از دید چشمان تیزبین منتقدانش دور نماند و صحت آن را با چالش مواجه کرد.


منابع و ماخذ

http://www.aulis.com/nasa3.htm

Dark Moon: Apollo and the Whistle-Blowers' (ISBN 1-898541-10-8)

http://aulis.com/aulis_apollo.htm

http://science.nasa.gov/headlines/y2005/11jul_lroc.htm

http://www.envasion.net/2002/moon.html

http://krishna.org/man-on-the-moon-a-colossal-hoax-that-cost-billions-of-dollars/

http://www.apfn.org/apfn/moon.htm

Plait 2002, pp. 154-73.

"Was The Apollo Moon Landing Fake?". APFN.org. July 21, 2009. Retrieved November 25, 2008.

Mary Bennett and David S. Percy, Dark Moon: Apollo and the Whistle-Blowers, Adventures Unlimited Press, 2001, pgs 330-331.

Plait 2002, pp. 154-73.

Kaysing 2002, pp. 26–40.

Apollo 11 Preliminary Science Report, NASA SP-214, NASA, 1969


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 212
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 118
  • بنده خدا ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    26 36
    اقای عزیز برو یک تلسکوپ بخر بعد تمام بقایای عملیاتهای اپولو را ببین. نظر را درج کن.
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    34 14
    من قبلا مقالات زیادی در این مورد خوندم به نطرم ابهامات زیادو منطقی وجود داره بخصوص اینکه خود ناسا هم تاکنون هیچ جوابی به شبهات مطرح نداده
  • حسین نجار ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    22 17
    عااااااااااااااالی بود. خداییش کسی پیدا شه بخواد بگه مقاله زرد بود، نا مفهودم بود و خلاصه از این حرفا دیگه واقعاً باید تو عقلش شک کرد.
  • حسین نجار ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    26 12
    آخه بنده خدا این چه حرفه مجانی هست که میزنی؟ مگه خودت رفتی تلسکوپ خریدی و دیدی برو بچ ناسا دارن واست از اون بالا Bye Bye میکنن؟ آخه باید چه دلیلی برای شماها آورد که آمریکا دشمنتونه و هیچ حسن نظری به شماها نداره؟ با این کامنتی که گذاشتی اصلاً چطور روت شد خودتو بنده خدا معرفی کنی؟
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    27 13
    بنده خدا با تکنولوژی 40 سال پیش رفتن ماه ولی الان نمیتونن یعنی ماه دیگه هیچ چیزی واسه تحقیق نداره و همه چیز کشف شده وا مگه میشه (به سبک شهیدی فر خنده بازار)
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    9 17
    برای افسانه سرایی خوب بود
  • علی ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    24 15
    در خود آمریکا هم همه میدونن که این کار هالیوود بوده. شاید تو ایران چیز جدیدی باشه. نکته اینجاست که پس از این همه سال دیگه این اتفاق تکرار نشده.
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    13 32
    این توهم توطئتون من کشته کارتون به جای رسیده که سفر به ماهم میگید دورغه .میگم اینا که همچیشون دورغه چرا قدرت اول دنیان یا اینم دورغه؟
    • یه بنده خدا IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      2 0
      من که میدونم داری از تو میجوشی پس حرف اضافی نزن مثل اینکه کامل مقاله رو نخوندی اول برو بخون بعد بیا اینجا حرف اضافی بزن
  • امیر ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    18 16
    اون موقع ناسا این حقه رو زد تا دانشمندان برای تحصیل علوم فضایی به آمریکا برن، نه روسیه. کارشون هم جواب داد. پس قبول کن که باید گفت: دمشون گرم!
  • سید سعدی علوی ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    26 11
    سلام،عجب حقه بازیه این آمریکا!!!!
  • Mike ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    14 11
    من خودم ديدم آرمسترانگ داشت توضيح مي‌داد براي اينكه پرچه آمريكا صاف وايسته، رفت و يه ميله بهش اهرم كرد.
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    45 12
    توی جامعه ما مشکل اینجاست که مردم کشورمون توی آیه خدا و قرآنش شک و تردید میکنند ولی هرچی از کانال رسانه های غربی و آمریکایی براشون نقل میشه رو عین حقیقت محض میدونند و اصلا هم شک و تردیدی توی درستی و راست بودن اون نمیکنند
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    17 5
    چندین سال بود این مورد رو شنیده بودم و دنبال مستنداتی در مورد این دروغ بزرگ امریکا میگشتم. دمتون گرم
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    11 13
    اگه امریکا قدرت اول دنیا بود جنبش وال استریت چیه
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    7 4
    تازه فهمیدی؟
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    14 13
    شیطان همیشه سعی میکند انسان های ضعیف را بترساند... آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    13 12
    یکی از علما همان وقت گفت اینها دروغ میگویند... به خدا اینا استاد دروغ گفتنن یه جوری دروغ میگن کیف کنی! اللهم العنهم جمیعا.
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    9 6
    سلام. 33 ساله دارن میکوبنمون ... همین که میگیم آمریکا ... میگن توهم توطئه زدین ... کاری به کسی نداریم ولی 33 ساله که مردم بدبخت آمریکا (اصلا غرب) منتظرن که ایران تیکه و پارشون کنه ... حالا ما توهم توطئه داریم یا اونا ... قربون شکل ماهت، چرا اینقدر از اصل موضوع پرتی؟
  • فراز ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    15 9
    برید خودتونو گول بزنید.در مورد اون پرچم که گفتید تو ماه باد نمیوزه اگه دقت کنی روی پرچم در حالت افقی هم چوبی چیزی گذاشتن که صاف وایسه نیافته.شایدم پرچم مچاله بوده موقه نصبشم همونجوری مونده.
    • مونا IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      1 2
      برو بابا من هم به عقل تو شک دارم هم به سنت
    • امیر ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      0 0
      اصلا حرف شما درست، و امریکا 60وچند سال پیش رفت مریخ. بنظر خودت چرا بعد 60سال با این همه پیشرفت، دوباره نرفتن کره مریخ؟ بار اول که یخت تره بوده قانونا. پروژه کاملا دروغه، حالا شما باور کردی که راسته، هرجور راحتی.
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    10 2
    حدودا سه سال پیش مطلبی در این مورد خوانده بودم. در خود آمریکا هم فیلمی با همین مضمون ساخته شده.
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    12 8
    با همين دروغ ها مردم دنيا رو جذب كردن ديگه !
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    7 8
    براي بيدار شدن از خواب هم خوب بود
  • آشنا ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    15 8
    از این حرامزاده ها هرچی بگی بر میاد
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    16 4
    این که حتما دروغه !! قدرت اول دنیا بودنشان هم دروغ اندر دروغه توهم رو امثال تو دارن که همیشه مرغ همسایه براشون شتر مرغه !
  • saeid ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    5 3
    پسر معرکه بود الحق که این امریکاییا چقدر زرنگن چرا نباشن همه مخ های دنیا اول اروپا بعدشم کشورهای دیگه امریکا رو ساختن ...
  • ایرانی ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    10 4
    خَتَمَ اللّهُ عَلَى قُلُوبِهمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عظِيمٌ ﴿۷﴾ خداوند بر دلهاى آنان و بر شنوايى ايشان مهر نهاده و بر ديدگانشان پرده‏اى است و آنان را عذابى دردناك است (۷)
  • حسين ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    1 5
    يه كم جالب بو
  • پویا روانبخش ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    12 6
    عجب آدمی هستی!برم با تلسکوپ نگاه کنم میتونم بقایای عملیات هارو ببینم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بری اینو در یک جلسه علمی بگی همچین بهت میخندن که آب که سهله،اکسیژن میشی.بنده خدا؟؟؟؟؟؟؟تو بنده آمریکایی...
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    13 4
    هیچ دلیلی نداشت اگه رفته بودن ماه دوباره نرن .اگه به ماه رفته بودند .حتما روسها که از نظر هوانوردی و فضا از اونا جلوتر بودند هم میرفتند .
  • دوست ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    7 5
    عزیزم انشالله به ناسا سفارش میکنم این سری که خواستند برند کره ماه یک آژانس بفرستند دره خونتون توهم باهاشون بری کیفشو ببری
  • دوست ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    5 3
    اینکه چیزی نیست! آرمسترانگ قبل از اینکه پرواز کنه اومد دره خونه ی ما گفت ی کارت سارژ بهم بده میخوام از کره ماه بهت زنگ بزنم ،منم قالش گذاشتم گفتم تا بری برسی ترمینال میرم برات میخرمو میارم واست!!
  • امین ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    5 3
    تازه من شنیدم توی طرح جدیدشون برای سفر به کره ماه تصمیم دارن از اتوبوس دوطبقه استفاده کنند تا بتونند گردشگرای بیشتری رو برای بازدید از کره ماه که قسمتیش داخله کره زمین پیدا شده ببرند!!
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    9 9
    مشرق بی سواد... برو لیست مامورت های ناسا رو ببین: Apollo 11-12-13-14-15-16-17 یه بار نرفتن به ماه. بلکه چندین بار با فضاپیماهای مختلف...
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      0 1
      دیگه بدتر چرا الان نمیتونن برن؟
  • یدی ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    2 4
    آفرین .....چقدر زرنکی تو باهوش
  • محمد ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    10 10
    بنده خدا استاد رائفی پور 4 سال پیس تو همایش دانشگاه علم و صنعت پته این رو ریخت رو آب و این ماجرا رو کامل شرح داد. خدایی حرفاش درمورد چین و وال استریت هم کاملا درست ازآب در اومد.
  • قاسمی ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    5 4
    ملا نصرالین میگه اینجا وسط زمینه میگن: دلیلت چیه؟میگه متر کنید همین جاست!حکایت آمریکایی هاست
  • سی سی ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    6 2
    حالا نمیخاد شماها به جون هم بیوفتید یا رفتن یا نرفتن،برید تلاش کنید خودمون بریم
  • امیر ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    2 6
    جنبش وال استریت رو جمهوری خواهان راه انداختند که تو انتخابات اوبامارو کنار بزنن در ضمن امریکا به مریخ کاوشگر ارسال میکنه یعنی دروغ میگه تو این دورو زمونه که رسانه ها هستن. حالا شما میگید به ماه ادم نفرستاده اصلا حرف شما درست.همه این مدارک که اوردین هم حرف و عکس هست همونطور که اونا میتونن با عکسو فیلم دروغ بگن افراده دیگه هم میتونن با ویرایش عکس یا این حرف ها دروغ بگن
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    11 13
    لعنت به شما مردم احمق و ساده لوح ایران آخه چرا فکر میکنید سفر به ماه دروغ بوده؟ بابا حقیقت داشته. اینقدر ساده لوح نباشید.
  • حالا بماند ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    6 7
    واقعا جاي تاسف داره. توي اوج جنگ سرد، اونهمه رسانه، ناسا با اون همه كارمندايي كه روس آپولو 11 كار كردن، و جداي از همه سازمان اطلاعات شوروي (KGB) اينارو نفهميدن، شماها فهميدين آره؟ كسي از كارمنداي ناسا نميتونست بعدش قضيه رو لو بده؟ نكنه همه رو كشتن؟!!! واقعا پيش خودتون چي فكر كردين؟ واقعا آي كيو ميگن شمايين. بعد آپولو 11 چندين بار رفتن به ماه. واقعا بيخردي انسانهارو حد و مرزي نيست.....
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    1 2
    اقایون اگر دسترسی دارندشماره 47دانستنیهارا بخوانند(8بهمن90)
  • بهروز ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    7 3
    اصلا هم دروغ نبوده............ چرابراشون حرف در میارین مگه من در سفر قبلی که رفتم خورشید اومدم اونها گفتن من دروغ میگم که حالا اونها رفتن به ماه یه سر زدن زود هم برگشتن ما هی بهشون بگیم دروغ میگن......زشته بده این حرفها رو نزنید
  • رشیدی ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    6 5
    بنظر من انسان به کره ماه رفته.ده تا سفر به کره ماه انجام شده.نصفشم که دروغ باشه ۵تای دیگه میمونه!!!اگر آپولو ۱۱ دروغه خب باشه ولی بقیه سفرهای انسان به کره ماه بی شک انجام شده.لااقل یه ذره فکر کنید بعد نظر بدید.۲تا عکس از ماموریت آپولو ۱۱ نشونتون دادن جوگیر شدین.آقا اصلا آپولو ۱۱ دروغ قبول که امریکا بخاطر رقابت با شوروی دروغ گفته.بقیه ماموریتا به کره ماه کاملا انجام گرفته و انسان رو کره ماه راه رفته.
  • رکسانا ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    9 4
    آخه خیلی ضایس تو اون زمان با وجود امکانات کمتر نسبت به الان تونسن برن ولی الان نه... بهونه های الکی آوردن که نه هزینه برداره و فلانه... یه کشور عربی(فک کنم) تمام هزینشو متقبل شد... ولی بازم بهونه... آخه این چیو ثابت میکنه... دوست عزیز مطلبت خیلی عالی بود...
  • رکسانا ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    3 5
    تازه منم همین دیروز از مریخ برگشتم... آخه چرا حرف تو دهن ما میذارین...
  • امیر ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    14 3
    آقای حالا بماند همون زمان هم روس ها گفتند که دروغه چون سطح ماه هر لحظه در حال برخورد شهاب سنگ است و این چاله ها هم به همین خاطر است روس ها گفتند پس چطور حتی یک شهاب سنگ هم به اطرافشون برخورد نکرده چه برسه به خودشون در ضمن ما این ها رو نگفتیم بلکه کار تحقیقات دانشجویان آمریکاست و خود آمرکایی ها میتونی به انگلیسی سرچ کنی
  • جواد ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    6 5
    رفقایی که میگید داداش آمریکاتون رفته به ماه خب دلیل بیارید که چرا دوباره نمیره یعنی با پیشرفت روزافزون علم که بسیاری از هزینه ها را کم می کند چرا دوباره نمیری چرا طی چند سال 7 بار رفت و الان نزدیک به 20 سال دوباره هوس نکرده بره یعنی تمام ماه رو کشف کرد و دیگه ماه چیزی واسه کشف نداره
  • داداش ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    5 3
    بابا اصلا باتلسكوپ نميشه بقاياي عمليات رو ببيني عقل كل
  • ماه ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    4 5
    اصلا درغ نیست
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    13 3
    قبلا شكاكان ادعا مي‌كردند كه اگر واقعا انسان روي ماه فرود آمده، چرا تلسكوپ فضايي هابل كه توانسته لبه‌هاي جهان هستي را هم ببيند، تصويري از موقعيت‌هاي فرود آپولوها نمي‌گيرد تا يك بار براي هميشه اين بحث‌ها تمام شود؟ سال ۱۹۹۹ بود كه هابل از تمام سطح ماه كه رو به زمين است، تصويربرداري كرد. اما قدرت تفكيك اين تلسكوپ فضايي براي رصد سطح ماه حدود ۶۰ متر است كه براي ديدن آثار آپولوها كافي نيست. سال ۲۰۰۸ كاوشگر فضايي سلن تصاويري سه بعدي از محل‌هاي فرود آپولوها تهيه كرد كه با دقت بي‌نظيري صحت تصاوير فضانوردان آپولو را نشان مي‌داد. سلن را حدود يك سال قبل، آژانس فضايي ژاپن (جاكسا) براي كاوش و بررسي سطح ماه به مداري در اطراف تنها قمر زمين فرستاده‌بود. اما اتفاق اصلي در سال ۲۰۰۹ رخ داد، زماني كه ناسا تصاويري از مدارگرد شناسايي ماه LRO منتشر كرد كه به وضوح محل فرود آپولوها را نشان مي‌داد. در اين تصاوير ردهاي به‌جامانده از حركت فضانوردان و ماه‌نوردها به‌خوبي ديده‌مي‌شود. اما با همه اينها، هنوز طرفداران توطئه قانع نشده‌اند. آنها مي‌گويند كه همه اين شواهد با تجهيزاتي تهيه شده‌اند كه در تملك ناسا است يا به صورت مشترك اداره مي‌شود پس چگونه مي‌توان به بي‌طرفي آنها اعتماد كرد. موضوع جديدي كه دامنه تلاش‌ها را محدود‌تر مي‌كند، اين است كه طرفداران تئوري توطئه به‌تازگي اعلام كرده‌اند كه تجهيزات و ماه‌نشين‌هاي آپولو مي‌توانسته‌اند به صورت رباتيك به ماه ارسال شده‌باشند. حال ناسا بايد شواهدي ارائه كند كه حضور انسان در ماه را تاييد كند و ثابت كند كه انسان نيز همراه اين تجهيزات، به ماه رفته‌است. برنامه سفر انسان به فضا چه صورت گرفته باشد و چه با فريب‌هاي رايج سينمايي بازسازي شده‌باشد، يك واقعيت غيرقابل انكار را در دل خود نهفته دارد كه تحقيقات و پژوهش‌هاي علمي در راستاي اين پروژه كاملا واقعي بودند. بسياري از داشته‌هاي علمي و تكنولوژيكي فعلي بشر، مرهون تلاش‌هاي دانشگاهي آن زمان است. هيچ‌كس نمي‌تواند به من و شما بگويد كه دانش و فناوري لازم براي توليد مواد جديد، پيشرفت‌هاي حيرت‌آور در زمينه كامپيوتر و برنامه‌نويسي، رشد صنعت تصويربرداري ديجيتال و ده‌ها عنوان ديگر، فريبي است هرروزه و اين فهرست در دنياي واقعي اصلا وجود ندارد. پروژه آپولو چه موفق به پياده‌كردن انسان در ماه شده‌باشد و چه نه، يك جنبش بزرگ علمي در سراسر سياره زمين ايجاد كرد كه دستاوردهايش، نحوه زندگي و تفكر بشر را به‌شدت تحت تاثير قرارداد. اما آنچه نه شايعه‌اي و نه شكي درباره‌ آن وجود دارد، چشم‌هاي نگران و مشتاق صدها ميليون انسان پير و جوان از همه مليت‌هاي دنياست كه تمامي لحظات سفر احتمالي همنوعان خود به ماه را در گنجينه خاطرات خوب خود ضبط كرده‌اند. افتخار سفر احتمالي انسان به تنها قمر زمين، تنها از آن يك ملت نبود. همان‌طور كه افتخار ارسال اسپوتنيك۱ نخستين محموله زميني به فراتر از اتمسفر اين سياره نيز تنها متعلق به ملتي ديگر نيست. همان‌طور كه هيچ كدام از اكتشافات و اختراعات را نمي‌توان به نام يك ملت و دايره بسته مرزهاي جغرافيايي يا سياسي محدود كرد. اگر نبودند دانشمندان و متفكران بي‌شماري از چين و هند و ايران گرفته تا يونان و مصر و رم باستان و از روسيه و آلمان و ژاپن گرفته تا فرانسه و انگليس و آمريكا، آيا فقط يك ملت، آن‌هم در زمان محدود چند ساله، توانايي مهياكردن زمينه و پايه‌هاي چنين بناي عظيمي را داشت؟
  • لشکروچکش ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    5 4
    ازاین بی پدرومادرها هرچی بگی بر میاد
  • ناشناس ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    8 2
    آخه یعنی چی پرچم مچاله شده؟ چرا الکی حرف میزنی
  • فاطمه ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    16 3
    پس تکلیف مریخ نوردی که چند وقت پیش فرستادن چی؟ اونم دروغه؟همه سفرا دروغه؟
  • دشمن فراماسون ها ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    2 3
    درود بر شما
  • مجید ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    2 1
    درسته من این رو هم توی مجله ی دانستنی ها خونده بودم راستی امریکا اون قدر احمق نیست
  • Majid4mi ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    2 8
    دوست عزیز این اطلاعات در مورد تلسکوپ هابل از کجا اومده؟ هابل مایملک چه سازمانی هست؟ دروغ سفر به ماه رو کی سر هم کرده؟ پاسخ سوالات بالا یک کلمه هست: NASA .............. در مورد تصاویر مدار گرد LRO اگه این لینک رو ببینی بد نیست! http://waiting.ir/armstrong/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%87%DB%8C%DA%86-%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B7%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D9%86/ برای شخص من یقین هست که تمامی ماموریت های Apollo 11-12-14-15-16-17 همگی دروغ بودند و هیچ انسانی هیچ وقت قدم بر روی ماه نگذاشته. هیچ کس هیچ وقت
  • عطا ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    5 16
    دشمنان خدا احمق ترین انسان ها هستند
  • فرید ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 3
    عجب ..........................................................وازاین حرف ها.....................بچه ها من بی مزه ام میدونم
  • ماهوز ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    5 14
    من فيلمههاي زيادي درباره سفر به ماه دارم و ميتونم مغايرتهاي بيشتري به اين توضيحات اضافه كنم.در قدرت آمريكا شكي نيست اما قدرت حماقت آمريكا كم از قدرت هاي ديگش نيست. آمريكا در ساختن فيلم در دنيا بي رقيبه و داستان سفر به ماه هم فيلمه كه اگر با دقت به اولين سفرشون نگاه كني ميفهمي تو استوديوهاي هاليوود فيلمبرداري شده
  • محمد ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    1 1
    بابا این ها همش شایعه است بیخیال این ها ممکنه همش اتفاقی باشه تن آرمسترانگ را تو گور نلرزونید
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 14
    که چی بشه؟؟؟؟؟
  • مهرداد1 ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    10 6
    سلام. خطاب به اون دوستی که گفت آمریکا قدرت اول دنیاست باید بگم که نخیر. ویتنام قدرت اول دنیاست!! حتما گرفتی مطلبو. آمریکا یک قدرت پوشالیه. بادکنکیه که رسانه هاش هی دارن بادش میکنن. نه تمدنی دارن نه گذشته ی جالبی. از عصر کابوی ها و برده داری و کشتار سرخپوستا بگیر تا بمباران اتمی و جنگای ویتنام و افغانستان و عراق. این دروغ هم زیاد عجیب نیست. مثل ماجرای بن لادن و یازده سپتامبر که ساخته ی ذهن کثیف خودشون بود. آمریکا فرزند نامشروع انگلیس و اروپاست دیگه بهتر از اینم نمیشد! تا سقوطش لحظه شماری میکنم...
  • ارش عزیزی ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    18 4
    به نظر من امریکا توان مسافرت های فضایی ومسافرت های محرمانه به سیارات دیگر منظومه شمسی رو داره ولزومی نداره با این فیلم ها و مستندات مبهم ایده بردازی کنیم ...
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    4 1
    ناسا اعلام کرده است که فیلم های اصلی این واقعه گم شده است و کسی نیز حق انکار آنرا ندارد
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    3 2
    مدیریت یعنی این ماجرای هولو کاست ماجرای ترور جی اف کندی و هزاران سناریو دیگر
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    1 3
    راست میگه بعدش هم باد پرچم را تکان میداد
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    1 1
    فکر میکنید وزن دقیق فضانوردان و وسایلشون و آب و غذاشون و سوخت کافی چند تن میشه
  • ناشناس ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    19 2
    بابا ول کنین تو رو خدا اگه اینکارو کرده خب تواناییشو داشته از پس این کار بر میومده نه مثل ما که تازه داریم راکت کاوشی میفرستیم فضا من به کشور خودم افتخار میکنم ولی الان ما هم باید یه ابر قدرت توی زمینه فضایی میبودیم بعدشم اینقدر که خر نیست اینجوری سوژه بده دست مردم
  • فرزاد ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    6 3
    برادران و خواهران محترم فکر میکنید اگر واقعی نبود روسیه اون زمان افشاگری نمیکرد 40 سال پیش از شما روسیه لحظه لحظه آپولوها رو رصد میکرد تا آمریکا رو ضایع کنه لطفا جمع کنید این بیهوده گوییها رو برای دلخوشی ملت
  • متین ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    2 1
    محمد جان تن امسترانگ نه نیل امسترانگ
  • مختوم قلی ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    6 1
    حتماپرچمو خودت دوخته بودی اصلا خودت اونجابودی
  • رضا ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    12 9
    اگه رفتن به ماه دروغ بوده پس چرا اينهمه خرج ميككن تا كاوشگر به مريخ بفرستن؟!!!!!!! خب همين خرجو واسه رفتن به ماه بككن. اونايي هم كه ميگيد آمريكا قدرت پوشاليه مگه ناوهاي هواپيمابر و تجهيزاتشون رو نميبينيد مگه موشكهاي قاره پيماشونو نميبينيد؟ ايرباسها و شاتلها چي؟ شاهكاراي بزرگي مثل مايكرو سافت ماهواره هاي جي پي اس ايستگاه هاي فضايي تلسكپ فضايي هابل جنگنده هايي كه ميتونن توي يه مدت كوتاه دور كره زمينو بچرخن چي؟ همه دروغن؟ واقعا منصفانست كه ما كه حتي مشابه يكشونم نتونستيم بسازيم بيايم نا آگاهانه بگيم دورغ ميگن و تهمت بزنيم كه فريبكارن!!!!!!!!!!
  • متین 1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    12 4
    سلام دوستان من به جز این ها دلایل دیگری برای ثابت کردن این دروغ کشف کردم در واقع این موضوع موضوع جشنواره ی جابر بن حیان انتخابی من بود در واقع موضوع پروزه ی من بود باید بگم که مقام اول منطقه ی یک هم شدیم نام پروزه ی ما دروغامریکایی بود
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    7 7
    یک دروغ هرچه بزرگتر باشد باور پذیری آن نیز از سوی مردم بیشتر است.... خوشحالم که سایت مشرق هم بالاخره این حقیقت رو پذیرفت!!
  • محمود ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    2 10
    اونچه که روی من و شما خیلی تاثیر میذاره رسانه است، رسانه است که به من و شما میقبولونه ماست سیاهه یا سفیده، رسانه های مختلف نظیر مجله تلویزیون گزارش های علمی و ...
  • مهدی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    3 1
    بیبنم تلسکپی که بشه بقایای یک گردش گری در ماه یعنی فاصله 385000 کیلومتری رو نشون بده توی کدوم مغازه ی آمریکایی فروخته میشه ؟ بینم اصلا تو میفهمی چی داری می گی ؟
  • jalil ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    4 1
    راست یا دروغ بودنش بماند.ولی آنچه مسلم است اینکه آمریکا با در دست داشتن ابزاری چون ماهواره . سینمای هالیود .کانالهای جهانی متعدد و ...کاه خود را کوه نشان داده و متاسفانه تا اینجا در اینکار موفق بوده و توانسته افکار جهانی را فریب دهد.من به جرات میگویم اگر حتی ده کشور از کشورهای جهان سوم و یا حوزه خلیج فارس با سیاستهای امریکا همراه نباشند هیمنه امریکا در هم میشکند و همانند اسراییل پوشالی بودنش نمایان میشود . جمله آخر خطاب به آنهاست که مرغ همسایه را قاز میبینند و وطن خود را به زرق و برق میفروشند.اگر دین ندارید و از روز معاد نمی ترسید لااقل در دنیا آزاده باشید. با تشکر.
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    3 1
    ماست با این حرفا سیاه نمیشه اولآ 1بار نرفتن و چندین بار تو ماموریت های آپالو فرود اومدن و چقد نمونه خاک برداشتن که بیشترینش54کیلو بوده و شوروی به صورت رباتیک اینکار رو انجام داد فقط با چند گرم موفق شد،دومأ فقط این یه مورد نبوده اونا 40سال قبل ویجر رو فرستادن که تا عمق هستی پیش بره و الان از منظومه شمسی خارج شده و تا44هزار سال دیگه به هیچ ستاره ای نمیرسه الان تصاویری گرفته شده که رد فضانوردان رو ماه رو اثبات کرده
  • ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    4 3
    واقعا كه شما مج ناسا رو كرفتين دمتون كرم جوك قرن
  • احمد ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    4 2
    در پروژه سفر انسان به ماه هزاران دانشمند درگیر بودند و همگی صحت این صفر را تایید کردهاند حتی یک نفر از این دانشمندان منکر این سفر نشده اند تمامی ایرادهایی که از سوی انسان های نا آگاه مطرح شده معلوم شده است همگی پوچ و بی اساس هستند حتی در مجله دانستنیها چاپ ایران نیز بر صحت این سفر به طور علمی مهر تایید گذاشته شده است معلوم است که کشور ورشکسته ای مانند روسیه (شوروی سابق) هرگز دوست نداشت چنین پروژه ای با موفقیت به پایان برسد . روسها باور نمی کردند که چند سال پیش مریخ پیمای فینیکس بر سطح کره مریخ فرود بیاید که خوشبختانه نتوانستند با حرف های دروغ آن را زیر سوال ببرند.اگر در مورد سفر انسان به ماه بهتر است به جای گوش کردن به حرف های انسان های نادان به مصاحبه های آقای فیروز نادری(دانشمند ایرانی ناسا) توجه کنیم. به هر حال ما ایرانی ها بهتر است به این حرف ها دل خوش نکنیم و دنبال کار خودمان باشیم .از شما نیز خواهش میکنم به جای پرداختن به چنین موضوعی بحث های علمی مفیدی را مطرح کنید.
  • رضا ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    2 1
    چه دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم سفر انسان به ماه یک واقعیت است تمام سازمان های فضایی از کشورهای مختلف این سفر را تایید کرده اند اگر درباره این سفر شک و شبهه ای بود لابد شوروی سابق که تمام مراحل این سفر را با دقت بررسی کرده بود اسنادی را ارائه می داد(که تا امروز ارائه نداده است) همان طوری که میدانیم در جریان این پروژه چندین نفر دانشمند ایرانی نیز شرکت داشتند(مانند دکتر غفوری که هنوز در قید حیات هستند) اما حتی یک نفر از آنها در این مورد اظهار نظر خلافی نداشته اند.تمام ادعاهایی که شما در این سایت و سایت های مشابه مطرح کرده اید بر پایه یک فیلم آمریکایی ساخت هالیوود استوار است که حتی خود سازندگان فیلم اقرار کرده اند مطالب ارائه شده در فیلم هیچ گونه توجیه علمی ندارد و فقط بر حدس و گمان استوار است .همان طوری که چند سال پیش دیدیم انسان توانست مریخ پیمای فینیکس را با موفقیت در سطح کره مریخ فرود آورد (آقای دکتر فیروز نادری در یک برنامه تلویزیونی یک ساعته درباره جزئیات آن توضیح داد) .
  • سامان ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    2 1
    افرادی که بر ماه گام نهادند نیل آرمسترانگ (فرمانده، آپولو ۱۱) باز آلدرین (خلبان دوم، آپولو ۱۱) پیت کنراد (فرمانده، آپولو ۱۲) آلن بین (خلبان دوم، آپولو ۱۲) آلن شپارد (فرمانده، آپولو ۱۴) ادگار میچل (خلبان دوم، آپولو ۱۴) دیوید اسکات (فرمانده، آپولو ۱۵) جیمز اروین (خلبان دوم، آپولو ۱۵) جان یانگ (فرمانده، آپولو ۱۶) چارلز دوک (خلبان دوم، آپولو ۱۶) یوجین کرنان (فرمانده، آپولو ۱۷) هریسون اشمیت (خلبان دوم، آپولو ۱۷) یک کم فکر کنید لطفا!!!
  • ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    0 1
    شما برو شیرتو بخول گوگولی....فلسفه میبافه!!!!!!
  • امید ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 1
    انگار رسانه ها همش دست خودشون نیست :|
  • حسين ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    2 2
    اخه عزيزم الان امريكا به ماه رفته باشه هم به تو چي ميرسه كه اينقد جوش ميزني ، اين همه به دنيا دروغ گفتن تو الان شدي حافظ حقوق امريكا ؟ يكم خجالت بكش تو طرز حرف زدنت ، باد گلو روشن فكري و فقط يه بچه ترم اولي دانشگاه اسكل آباد ميده
  • عمر ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    3 2
    باسلام دوستان به تکنولوژی آمریکا شک نکنین اونا 150 سال از جامعه ما مسلمانان جلو اند وهرروز با تعطیلی هایی که ما داریم اونا جلوتر می افتن لغنت خدا بر کسی که این کامنت منو برای عموم نزاره انشاالله
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 1
    اگه میشه داروی ضد ساده لوحی رو از آمریکا برام بفرستید با تشکر ساده لوح ایرانی
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 1
    راست میگه تو 4 سفرش من هم بودم
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 1
    نکته مهم این حس بشر دوستانه شما نیست، بله همه ما مدیون زحمات علمی نوع بشر ولو در آمریکا هستیم ولی همین زحمات وقتی لباس استعمار میپوشه به جای خدمت خیانت میکنه، میدونی مثل چی؟ مثل پروژه بمب اتمی که در آلمان شروع شد و بعد در آمریکا ادامه داده شد و بیچاره البرت انیشتن با همین حس شیرین شما به خیال خدمت به نوع بشر با پروژه همکاری کرد و وقتی بمب در هیروشیما ترکید دچار مشکلات وجدانی شدید شد.
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 2
    نخیر فرستادن انسان دروغه چون زنده نمیرسه والا ویجر که الان از منظومه شمسی هم بیرون رفته راسته!
  • Majid4mi ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    2 3
    سوال: جناب NASA چرا در مکالمات رادیویی آپولو ۱۱ هیچ تاخیری مشاهده نمی شه؟ جواب: “البته در برخی از فیلمهای ویرایش شده توسط تلویزیونهای محلی و یا سایت‌های خبری دیده می‌شود که این تأخیر مورد انتظار دیده نشده است که می‌تواند به دلیل نیاز آنها برای کوتاه‌تر کردن مدت زمان نمایش و یا پخش این فیلم‌ها با حجم کمتر روی اینترنت بوده باشد. اما در تمامی فیلم‌ها و فایلهای صوتی اصلی ناسا (که البته در اختیار خودشون هست!) می‌توان به وضوح وجود چنین تأخیری را در مکالمه‌های بین فضانوردان با ایستگاه کنترل زمینی شنید.” منبع: http://bigbangpage.com/?p=3089 NASA :نوار ویدئویی اصلی آپولو ۱۱ گم شد! منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_11_missing_tapes http://www.honeysucklecreek.net/Apollo_11/tapes/Search_for_SSTV_Tapes.pdf حالا پیدا کنید پرتقال فروش رو! …………………………….. NASA : ما رفتیم کره ماه! اینم ردش!! (عکسهای مدارگرد LRO) سوال: جناب NASA ! پس چرا ماهنورد توی عکسهای آرشیو خودت ردی نداره؟!! http://waiting.ir/armstrong/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%87%DB%8C%DA%86-%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B7%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D9%86/ ……………………….. ناسا در این بخش از گزارش خودش در سال ۲۰۰۵ این طور می نویسه: NASA’s Vision for Space Exploration calls for a return to the Moon as preparation for even longer journeys to Mars and beyond. But there’s a potential showstopper: radiation. Space beyond low-Earth orbit is awash with intense radiation from the Sun and from deep galactic sources such as supernovas. Astronauts en route to the Moon and Mars are going to be exposed to this radiation, increasing their risk of getting cancer and other maladies. Finding a good shield is important چشم انداز ناسا برای اکتشافات فضایی، بازگشت به ماه برای آمادگی سفر به مریخ و حتی فراتر از آن است.اما یک مشکل اساسی وجود دارد: پرتوهای کیهانی. فضای فراتر از مدار کم ارتفاع زمین،غرق در تشعشعات شدید خورشیدی و همچنین ابرنواخترهای اعماق کهکشان است.فضانوردان در مسیر سفر به ماه و مریخ در معرض تابش این تشعشعات هستند و این یعنی افزایش خطر ابتلا به سرطان و دیگر بیماریها. پس پیدا کردن یک سپر خوب مهم است. و در ادامه درباره انواع سپرهای حفاظتی و مزایا و معایب هر کدوم از اونها و … توضیح میده. نکته: NASA در سال ۲۰۰۵ یعنی ۴ دهه بعد از ماموریتهای Apollo هنوز در جستجوی یک سپر محافظتی برای فضانوردان در خارج از کمربند ون آلن هست! ناسا در این گزارش،به این مطلب به طور ضمنی اعتراف میکنه در حالی که یادش رفته در ۳۰-۴۰ سال قبل،چندین مرتبه مثلا” فضانوردان Apollo رو از این تششعشعات،به سلامت عبور داده. خب حالا یک سوال: جناب NASA ! چرا از همون سپرهای حفاظتی که در ماموریت های آپولو استفاده کردی، استفاده نمی کنی؟! http://apollofryup.atspace.co.uk/ http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/2005/24jun_electrostatics ماه همیشه پشت ابر نمی ماند … بعد از رسوایی سازمان هوا فضای چین در سال 2008، اخیرا" هم تصاویر کاوشگر چانگه1 فوتوشاپ از آب در اومده! http://www.theepochtimes.com/n2/china-news/chinese-space-spacewallk-china-bloggers-5326.html http://www.theepochtimes.com/n2/china-news/china-fake-space-walk-astronauts-hong-kong-8332.html http://www.danwei.org/photography/netizens_pick_apart_the_change.php http://www.danwei.org/blogs/a_fake_confession_about_the_fa.php http://mirror.epochtimes.com/gb/7/12/7/n1933730p.htm
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 3
    منم رفتم مشتری، سرد بود سرما خوردم
  • تینا ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 3
    واقعا ترسناک بود
  • سهیل ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    3 0
    سلام نمی خوام این موضوع و رد یا تایید کنم. اما دلایلی و مثال هایی که آوردید برام قانع کننده نبود.
  • توطئه توهم ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    5 1
    مشکل همون فکره هست. آمریکا دشمن ماهست بنابر این هیچ دستاورد علمی ای نداره. ماییم که دانش آموزمون تو زیرزمین از سیب زمینی انرژی هسته ای تولید میکنه
  • توهم توطئه ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    2 0
    شما حتی اطلاع ندارید که آمریکا چندین بار به ماه فضانورد فرستاده نه یکبار. طی ۱۰ سال بیش از ۴۰۰.۰۰۰ هزار نفر درگیر ماموریت ها سفر به ماه بوده‌اند. تقریبا ۱۲ نفر بر سطح ماه فرود آمده‌اند و این تجربه را تکرار کرده‌اند. بعلاوه ۶ نفر دیگه که بعنوان خلبان سفینه ها شاهد این فرود بوده‌اند. و در آخر ۹ فضانورد دیگر که در مدار ماه قرار گرفته‌اند. صدها هزار نفر از جمله فضانوردان، مهندسان فضایی ناسا، دانشمندان، تکنسین ها و کارمندانی که درگیر این ماموریت ها بوده‌اند (بر فرض ساختگی بودن) باید سکوت کنند و این راز را فاش نکنند. جیمز میگوید فرود به ماه ساده تر از بسته نگه داشتن دهان این همه آدم است. تا به امروز هیچ کسی از دولت آمریکا یا ناسا که به پروژه آپولو مربوط بوده‌اند حرفی از جعلی بودن آن نزده‌اند و این با توجه به تعداد خیلی زیاد افراد امری بعید به نظر می‌رسد. بالاخره یک نفر می‌بایست تا الان قضیه را لو بدهد.
  • امید ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 3
    عجیبه سال 2009 توسط تلسکوپ عکس گرفتن بعد 40 سال هنوز رد پای فضانوردان دیده میشده...
  • من ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    1 3
    خوب آرمسترانگ بیچاره دروغش کجا بود . بنده خدا دید زشته پرچم آمریکا ثابت بمونه و برای حماسی کردن قضیه یه پنکه گذاشت این پرچمو تکون بده و بعد از نصب رفتن قهوه خانه روشن ماه یه قلیون مشتی زدند به بدن و بعد هم یادش رفت کفشاشو بپوشه و با یه دمپا ابری برگشت به زمین .
  • احمد ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 2
    پروژه سفر به ماه کاملا مستند است و انکارکنندگان آن از دو مشکل رنج میبرند اول اینکه به قدرت دانش باور ندارند دوم اینکه به دلیل تعصب کور حاضر به پذیرش واقعیت نیستند. روسیه در بسیاری از پروژه های فضایی با آمریکا همکاری داشته است و مطمئن باشید اگر روسها برنامه سفر به ماه آپولو را باور نداشتند تاکنون هزاران بار بر دروغ بودن آن صحه میگذاشتند در ضمن هیچکدام از دلایلی که مخالفین عنوان میکنند قابل تایید علمی نیست . ضمنا حدود 400000 نفر در برنامه آپولو نقش داشته اند که هیچکدام بر کذب بودن آن شهادت نداده اند. بیایید کمی منصف باشیم*
  • پدرام ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    2 0
    پرچم رو خودشون در این حالت گذاشتن که کاملا صافه صاف نباشه. و اینکه فکر میکنید اگر ساختگی باشه اونا انقد احمقن که یه همچین سوتی های مسخره ای بدن ؟ هیچکدوم از اینا مدرک نمیشه. کو
  • فاطمه ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    1 1
    منم ديروزبودم مريخ شنيدم درسياره زمين سبدكالاميدن برگشتم زمين...
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 3
    شما باید ثابت کنی که انسان قدم به ماه گذاشته! هیچ مدرکی که اثبات کنه انسان روی ماه فرود اومده وجود نداره البته غیر از فیلم ها و عکسهای پر از سوتی! مگه اینکه دوباره برن ماه که اون رو هم گفتن تمایل نداریم!
  • حسین ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    2 0
    یه کشور عربی بعد اونوقت تو پرانتز فکر کنی؟؟؟!!! شما همیشه از چیزی که مطمئن نیستی صحبت میکنید؟
  • نوید ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    3 0
    برید جمش کنید.خارجیا دارن ربات میسازن جای خدمتکار خونه. مال ماهم داره سفر به ماه رو زیر سوال میبره.اخه دلیل دروغ دادن به خودتون چیه.برید فکرتونو به روز کنید. خدایی نظر اگه خاستین بدین اول فکر کنید.از روی عصبانیت نگید.
  • حسن دینبلی ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 5
    بشر هرگز روی ماه پای نگذاشته. سفر به مریخ هم دروغی دیگر است. من بنیانگزار هندسه مدرن در جهان هستم. من ریاضیات را دگرگون کرده ام. بازی دیفرانسیل و انتگرال هرگز راه به جایی نمی برد. جهان به زبان هندسه بنا شده نه ریمان (به گمانم حرف دال از وسط آن افتاده باشد)! گند قضیه وقتی در می آید که هواپیمای غول پیکر ناپدید می شود و نمی توانند جعبه سیاه آنرا پیدا کنند. کارهای من مجامع علمی دنیا را به سکوتی ناگزیر واداشته. نه می توانند آن را رد کنند و نه جرآت و جسارت تایید آن را دارند. www.dinbali.com
  • شکیبا ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    1 2
    همین مردم ساده لوح ایران بودن که تونستن تو هشت سال دفاع مقدس شجاعانه از کشورشون دفاع کنن.... واقعا براتون متاسفم....اصلا بلد نیستین درست حرفتونو بزنید.....لیاقت شما و امثال شما رو همون امریکایی های خدانشناس نشون میدن...
  • شکیبا ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    3 4
    خوبه که "آدم" وقتی ادعای خرد میکنه اول بره تحقیق کنه بعد شروع کنه به حرف زدن...به کدوم حرف اون آمریکایی های شرابخوار اعتماده که به این باشه؟؟ با این کامنتی که شما گذاشتین حق دارین جای اسمتون بنویسید"حالا بماند"...!!!!!خخخخخخ!
  • شکیبا ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 3
    بهتره دیدتونو عوض کنین.... امریکا و انگلیس و فرانسه و... تو تاریخ کم دروغ بهم نبافتن که ما بتونیم این سفر به ماهشونو باور کنیم...حداقل وقتی باورمون میشه که به شبهه هامون مثه آدم جواب بدن... البته پوشوندن چنین دروغ هایی تقریبا غیر ممکنه...مثه قضیه هولوکاست!
  • شکیبا ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 1
    اصلا چه ربطی به دلخوشی ملت داره؟؟؟؟ یه چیزی بگین که بعدش خودتون به خودتون نخندین....
  • شکیبا ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    2 1
    نه!! کی گفته امریکا قدرت پوشالیه؟؟؟! وقتی تونسته با کاراش و حرفاش شما و امثالتونو رو گول بزنه خیلییییم قدرتمنده!! باور بفرمایید اینا همه عوام فریبیه...
  • شکیبا ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 2
    اااااا؟ نکنه شما هم همراه اون دسته از دوستانمون که با قاطعیت میگن "دروغ نیست" تشریف بردید از نزدیک پایگاه هاشون رو رصد کردید؟؟
  • شکیبا ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    2 2
    اونا هیچوقت از ما مسلمونا جلوتر نمیرن.....ما از هزارو خورده ای سال پیش میدونستیم خوک نجسه اونا تازه فهمیدن...برید تحقیق کنید تازه متوجه میشید عوض 150سال هزارو اندی سال ما از اونا جلوتریم...علمشون بدرده خودشونم نمیخوره..
  • شکیبا ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 2
    دشمنان اسلام از همون اولش احمق تشریف داشتن...تازه فهمیدین؟؟!!
  • شکیبا ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 3
    شما روشنفکر گرامی!! برید تحقیق کنید ان شالله نظرتون عوض میشه...
  • ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    1 4
    درود بر آمريكا
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 2
    نفرات بعدی سامان و ساسان و آرمان و ...
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    1 0
    بیکارینا حالا یا رفته یا نرفته شما چه کرده اید اهای جوونای شل این دوره زمونه که دماغتونو بگیرن گوشتون کنده میشه ایا روش بالا کشیدن شلوار خود را بلاخره اموختید
  • سمنی وچه ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 2
    مرگ برآمریکای جان خوار مرگ برآمریکای ایران خوار مرگ برآمریکای سمنان خوار مرگ برآمریکای خیابان امام خوار مرگ برآمریکای مغازه آجیلی خوار
  • بابک ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    1 0
    بی سواد به قول خودشون با موجود زنده و انسان یک مرتبه بیشتر نرفتن افتاد
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    2 0
    سر تا ته این گزارش fake بود. مثلاً میگه پرچم انگار دارد باد میخورد. از همین جا دانلود کردیم و دیدیم. وقتی فضانوردها در حال فرو کردن میله پرچم در خاک ماه هستند پرچم تکان می خورد اما همینکه رهایش میکنند بیحرکت می ماند در حالیکه خود فضانوردها جابجا میشوند. بیشتر سبک گزارش های کیهان را داشت.
  • sasan ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    1 1
    سلام. من یه مستند دیدم که کی گفت جنس پرچو از پلاستیک درسن کردن که موقعی که باز میکنن حالت وزش باد توش نشون بده . خوب معلومه اگه پارچه باشه وای نمیسته
  • abolfazel ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    2 0
    شما گفتید که امریکا این کارو کرده که بگه از شوروی قوی تر است .حالا شوروی هلو تشریف داشتن ودر مقابل این اتهام بزرگ حرفی نزده وچرا خود شوروی همین کلک رو به امریکا نزد.واقعا که...
  • عباس ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    3 1
    سلام حاجی حرفات درست ولی پرچمه به نظر من توجیه بیخودیه چون قسمت بالاشم چوب توشه و باعث شده تا صاف بایسته درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    2 2
    تکنولوژی برتر مال ماست که یه میمون میفرستیم فضا,یه میمون دیگه برمیگرده
  • AMIR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    2 1
    ازروی فیلم وعکس نمیشه دقیقاگفت انسان به ماه رفته یانه این حرف رو بایدکسی بزنه که دراین زمینه(نه روی فیلم عکسی که معلوم نیست موردتایدناساهست یانه) کامل تحقیق کرده باشه بعدشم بی طرف باشه.البته امریکاحساب دروغاش ازدست خودشم دررفته!
  • یاسین ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    1 2
    یه نکته ای که باعث تعجب دانشمندای زیست شناسی شده بود این بود که با توجه به شرایط جوی ماه چطور ویروسهایی که همراه لباس فضانوردها بودند، از بین نرفته بودند. این رو من تو یه مستند که راجع به باکتریها و ویروسها بود دیدم.
  • mehdi ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    1 0
    دروغ یا راست مهم اینکه تمام مردم دنیا باور کردن
  • سهیل بشردوست ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 2
    خب وقتی گندش در بیاد، این سری حرفهای راستشون هم دیگه کسی براش تره خورد نمی کنه!
  • سهیل بشردوست ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 2
    به یاری خدا وقتی اولین ایرانی پاش رو روی سطح کرهء ماه بذاره راست و دروغ این مسائل روشن میشه
  • لعنت به دروغ گویان ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    3 2
    سلام خدمت دوستان و همه کسانی که این مطالب رو خوندند باید بگم که تمامی دلایلی که گفته شده غیر منطقی و بدون قاطعیت هستند خدا دروغ گویان رو لعنت میکنه تمامی شواهد وجود داره که ما(انسانها) بر ماه قدم نهادیم اگر اینطور نیست چطور ما هر ساله فاصلونو با ماه اندازه گیری میکنیم؟ چون انسانها با نصب آینه روی ماه باعث بازتاب نور از سطح آن میشوند و به زمین میرسند وما فاصله رو اندازه گیری میکنیم. دوستان هر دلیلی بیارن من ضدشو میگم و دلیل قانع کننده ای بازگو میکنم.
  • لعنت به دروغ گویان ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    2 4
    سلام خدمت دوستان و همه کسانی که این مطالب رو خوندند باید بگم که تمامی دلایلی که گفته شده غیر منطقی و بدون قاطعیت هستند خدا دروغ گویان رو لعنت میکنه تمامی شواهد وجود داره که ما(انسانها) بر ماه قدم نهادیم اگر اینطور نیست چطور ما هر ساله فاصلونو با ماه اندازه گیری میکنیم؟ چون انسانها با نصب آینه روی ماه باعث بازتاب نور از سطح آن میشوند و به زمین میرسند وما فاصله رو اندازه گیری میکنیم. دوستان هر دلیلی بیارن من ضدشو میگم و دلیل قانع کننده ای بازگو میکنم.
  • gisoo ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    1 0
    باسلام و درود این موضوع از موضوعاتیه که خیلی برام جالبه که بدونم حقیقت داشته یا نه و تنها می خوام بدونم این اتفاق افتاده یا نه. فقط دوستانی که طرفدار فرضیه توطءه هستند دوتا از دلایلشون با هم فکر می کنم تناقض داره.از طرفی ادعا دارند که پرچم ایالات متحده نباید رو ماه مثل این که باد بزنه تکون بخوره از طرفی انتظار پراکنده شدن گردو خاک درزمان نشستن ماه نشین بر روی ماه دارند.وقتی خلا ماه مانع از برافراشته موندن پرچم میشه پس قاعدتا مانع از پراکنده شدن گردوغبار هنگام فرود هم میشه.اگر اشتباه می کنم لطفا متذکر شید که منم آگاه تر شم البته با دلیل علمی و بر پایه مفاهیم فیزیک.من نظرم رو بر حسب اندوخته ای که از فیزیک دبیرستان دارم گفتم. به امید فتح ثریا
  • Sara ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 3
    آخه دانشمند ما چطوری قطر زمینو اندازه میگیریم؟آینه گذاشتیم تو دل زمین؟ چه طوری فاصلمونو با خورشید اندازه میگیریم اونم لابد آینه گذاشتیم روش! مهم اونه که ما قراره به ثریا برسیم.
  • مهدی ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 1
    سلام تقریبا خیلی از نظراتو خوندم یه جمله به نظرم رسید بگم که چی بشه این همه زور میزنن اینا علم و تکنولوزی نیست یه سری ابزار تو دست بشر جاهل تازه اونم در مقابل زمان ظهوز امام زمان هیچی نیست 1/29 علم اینا میخوام چیرو ثبات کنن شما چرا دنبالشون راه میوفتین واقعیت هستییی خدا دینش که به گفته فرستادش مهمترین مسوله ما ظهور امام زمان اینام دارن ذهن مردمو از جای که باید منحرف میکنن اگه به خدا و فرستاده هاش ایمان دارین بدونین که اینا همه بازی حرف زیاره چه علمیه که میلیلرد ها دلار هزینه میکنن ولی حاضر ادما گشنه باشن اینا خدم هشم شیطانن اینام ابزار های نصفه نیمش طبق ایه قرار بر کفار بر مسلمین راهی نیست یکی از ناویلاش میشه اینه که همه علوم دست وارثان واقعی زمین یعننی ائمه ما والسلام رب عجل لولیک الفرج
  • reza ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    2 1
    یکی شماره ناسا رو نداره واسه سفر بعدی هماهنگ کنم تا تمام شبهات از بین بره والله دعا تون میکنم
  • اسی پا طلا ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    1 2
    خیلی جالبه برام...خودشون میگن دروغه...همه دنیا میگه دروغه... استرالیایی ها نوشابه کوکا کولا رو توی ماه دیدن(:دی)...بعد به هم زنگ میزنن تا دروغ بودن این قضیه رو به هم خبر بدن...اونوقت چون ما باور کردیم مرتد محسوب میشیم...:دی عزیزی که میگی ما برای دلخوشی خودمون اینا رو میگیم...یکم فکر کنی میفهمی که این دروغی که همه ازش حرف میزنن اول از ایران شروع نشده که ما باور کنیم یا نکنیم... کمی هم دقت کنی همه چیز رو میفهمی...فقط چون بعضی از ما ها فکر میکنیم روشن فکریم(بلا نسبت...:دی) پس حق داریم بگیم آمریکا راست میگه...پیش خودتون فکر نکنین اگه طرف آمریکا رو بگیرین خیلی طرفدار پیدا میکنین و نظرتون برای بقیه اهمیت پیدا میکنه... همین آمریکایی که از این ور داعش میفرسه سوریه... از اونور خودشو میرسونه سوریه تا نابودشون کنه...بعدش نگاهت که به آسمون میفته میبینی بله چقدر آدمای دلرحمی هستن...برای داعشیا کمک فرستادن و داره با چتر میاد پایین...:دی مشکل شما اینه که من هرچی بگم شما چون فکر میکنی روشن فکری براش یه جواب مسخره و تحقیق نشده داری تا رو کنی...بگذریم... راستی ناقلاها...کدومتون اون کوکا کولا رو خورده بود؟؟...:دی
  • علیرضا ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    1 0
    جنس پرچم پارچه ای نبوده جنس سخت داشته حالتشم جوری درست کردن که انگار باد داره میخوره به عنوان زیباییش.تمام مطلب پرچم همین بود.چرا داستان می بافین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • mohy US ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
      0 0
      واستادن پرچم به خاطر باد نیست وقتی خلا هست و ادم ها هم معلق میشن پرچم هم طبیعتا معلق میشه چون جاذبه در سطح ماه نیست
  • yas222 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    1 1
    من نمیدونم دیگرون با این همه شواهد چرا باور ندارن که امریکایی برای شهرت و پیشی گرفتن از دیگرون اینکارارو کردن خواهشا از همه تقاضا میکنم کمی فکر کنیم
  • میلکا ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 1
    اسلن جالب نیست
  • ali ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 2
    جالبه خودشون می گن حتی هابل هم نمی تونه عکس های رد پا رو شکار کنه چون انقدر کوچک هستند. شما میگی تلسکوپ بگیر؟ من تنها سوالم اینه دوستانی دارم که ستاره شناس هستند. اونها می گن که در تمام عکس ها هیچ اطلاعات ارزشمندی را نمی شود فهمید. بالاخره کسی که ستاره شناسه با یکی دو تا سایه و ستاره ی درست و و حسابی تو عکس چند تا چیز رو می تونه محاسبه کنه
  • یه نفر ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 2
    امریکا برای اثبات برتری اش به همه ی دنیا از هردروغی استفاده می کنه. این روش کسی هست که کل دنیا رو شنود میکنه، تحریم میکنه و ادعای قانون مندی داره وخودش همه قوانین رو زیر پا میزاره. اگه راست میگن حالا ادم بفرستن.
  • امیر فضا ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    2 0
    اقا اخه از روی عکس که نمیشه قضاوت کرد
  • امیر فضا ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    2 0
    اقا اخه از روی عکس که نمیشه قضاوت کرد
  • امیر فضا ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    2 0
    اقا اخه از روی عکس که نمیشه قضاوت کرد
  • هدا ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    1 3
    دم ايراني هامون گرم ك تونستن ابرشونو ببرن هرچي اونا از ما ايراد گرفتن حالا ما يه بار حالشونو بگيريم
  • درسا ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 3
    سلام ولی من شنیدم اولین کسی که به کره ماه پا گذاشت یه شخص روسی بود ومتنشو از توی کتابhedway1خوندم که انگلیسی هستش اما نمیدونم راسته یانه.ولی منهم دوست دارم برم کره ماه
  • اشکان ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    2 1
    به جای تعصب کورکورانه کاش کمی مطالعه میکردید بعد همچین مطلب سراسر کذب منتشر میکردید علم انقدر پیشرفت کرده که آثار حضور انسان روی ماه کاملا قابل اثباته (عکس های مدار گرد ماه ) با عرض تسلیت به دوستان دلواپس!!
  • ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 2
    تو یکی خواهشا چرتوپرت تایپ نکن
  • مهشاد ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 3
    هه کاملا مشخصه یه همچین سفری انجام نشده دروغ از این بزرگتر ممکن نیست
  • ارمان ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 1
    همه دنیا برای پیشرفت کشورشون سال های سال فکر میکنن و مایه میزارن من کاری ندارم که سفر کرده یا نه اگه که سفر نکردن مطمئن باشید از این ماجرا سود زیادی کرده اگه هم که سفر کردن به ماه از قدرت اول جهان بعید نیس!!!ما ایرانی ها هم فقط اماده تز دادنیم مثال همین کشور امریکا برای پیشرفت کشورش چ کار ها که نمی کنه اون وقت ماهم سر اینکه راست یا دروغ باهم کلنجار میریم...
  • ارمان ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    3 0
    بابا راست میگه دیگه ما ایرانی ها فقط بلد شدیم برجک همو بزنیم.
  • ارمان ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    4 0
    کاملا بات موافقم.نگاه خصلت تمام ایرانی ها همینه که بی عرضه بودن خودمون رو بپوشونیم و خودمون رو قانع کنیم
  • ارمان ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    3 0
    کاملا باهات موافقم حق با شماست
  • بهرام ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 4
    با عرض سلام . یک محقق سوئدی بطور علمی ثابت می کند که نه تنها سفر انسان به ماه دروغ بوده بلکه اساسا سفر به فضا و بازگشت سالم به زمین محال است . وی یک میلیون یورو جایزه تعیین نموده برای کسی که با دلائل علمی ادعای او را رد نماید: http://heiwaco.tripod.com/moontravel.htm
  • ناشناس ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    3 0
    لطفا فکر کنید به برنامه فضایی دیگران که واقعا از ما جلوترن اینطور ایراد نگیرید دلایل شما نا معتبر است
  • نیک ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    3 0
    ناسا به حدود صد و پنجاه شبهه از این دست توسط کارشناسان پاسخ داده
  • نیک ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 1
    دوست عزیز هزاران متخصص در این زمینه فعالیت میکنن اگز قرار باشه این نوشته که خودش کپی از سایتای دیگست حجت تمام باشه تا حالا ایرانم فضانورد میفرستاد ماه
  • امید ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    2 2
    حرفی که میزنم اگه کسی دلیل داشت نظرشو بدون تعصب بگه.اول اینکه یکی از اشخاص حاضر در این پروژه جناب پروفسور ابوالقاسم غفاری بود که مقالاتشون حیرت انشتین رو بر انگیخته بود.دوم اینکه اون موقع جنگ سرد شدت گرفته بود و شوروی جاسوس های زیادی در آمریکا داشت و اگه دروغی بوده شوروی قبل از همه اقدام میکرد تا حریف رو رسوا کنه.سوم این که بسیاری از دانشمندان من جمله پدر موشکی آلمان هم تو این پروژه بودن.چهارم اینکه فاصله ماه از زمین یک ثانیه نوری است یعنی اگه شما یه پیام از ماه بفرستین یه ثانیه بعد تو زمین دریافت میشه واینم مقداری نیست که هرکسی به راحتی این تاخیر کم رو تشخیص بده .پنجم حرکات فضا نوردان رو ی ماه مشخصه که جاذبه کمی وجود داره که فضا نورد به حالت پرش مانند حرکت میکنه.ششم شما کافیه که به پروژه های بزرگی مثل هابل مریخ نورد کنجکاوی سفینه های ویجر1 2و توجه کنین متوجه میشین که واقعا چه تلاشی پشت این برنامه ها بوده هفتم اگه رفتن به فضا باعث آسیب به انسان میشه پس یوری گاگارین چطور به فضا رفت؟یا چین با فضا پیمای شن ژو انسان به ماه فرستاد؟و اگه به تاریخ ماموریت های فضایی توجه کنین آمریکا موفق بوده و با انکار سایت مشرق و دوستان گرامی فقط صورت مساله پاک میشه.بنده بسیاری از اوقات سایت مشرق رو بازدید میکنم .مشرق در خیلی از موارد واقعا سطحی و جهت دار مطلب ارائه میکنه.درصورتی که هر کشوری دارای نقاط ضعف و قوت هست و مطلب باید کاملا بی طرفانه باشه
    • علیرضا IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      سلام عزیز.یه حساب و کتاب ساده بکنید جریان براتون کاملا روشن میشه.مقایسه کنید فاصله ماه تا زمین و همچنین استگاه فضایی تا زمین.ببینید مصرف سوخت شاتل چقدره و اونو با یه تناسب ساده با ماه بسنجید.وجدانا ببینید هنوز به اون تکنولوژی رسیدیم یا خیر.خیلی سوخت میخواد.
  • zahra ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    3 1
    نامردا تنها تنها رفتين چرا منو نبردين
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 2
    باشه ما ای کیو شما که باهوش و ذکاوتی اگه بهت پول بدن دهنت تا اخر الزمون بسته نمیشه؟تو کل دنیا دروغ بودن این ماجرا ثابت شده بعد شما میگی سازمان اطلاعات شوروی اینارو نفهمیده؟از دنیا عقب نیستی شما؟؟
  • بهمن ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    1 1
    وقتی سفینه بر روی سطح ماه میخواد فرود بیاد از خودش گازی استخراج میکنه که بتونه با سرعت کمتری بر روی ماه فرود بیاد. این گاز خروجی باعث بلند کردن گرد و غبار بر بروی سطح فرودی میشود.
  • بهمن ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    1 2
    اولین کسی که به فضا رفت روسی بود نه ماه.
  • بهمن ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 1
    اول اینکه پروفسور ایکس حیرت انیشتن رو برانگیخته یک نوع مغلطه ست، اینکه دلیل نمیشه. دوم خود شوروی از همون اولش علام کرد با ذکر شواهدی که این سفر دروغه. سوم اینکه کلی دانشمند موشکی بودن باز هم یک نوع مغلطه ست الان هم هستن چرا پس نمیرن. چهارم خود ناسا علام کرده که این تاخیرها رو ادیت کرده یعنی حذف کرده و فیلم اصلیش هم گم شده پس این تاخیرها قابل توجه ست. پنجم حرکات رو میشه شبیه سازی کرد قابل استناد نمیتونه باشه. ششم وجود کلی تلاش پشت یک پروژه باعث سفر به ماه ممکنه نشه. هفتم گاگارین به فضای اطراف زمین رفت مثل ایستگاه های فضایی اطراف زمین که در دو مسیر تشعشعات خطرناک نیستن و همچنین چین هیچوقت انسان به ماه نفرستاده. همچنین امریکا در ماموریتهای رباتیم فضایی موفق بوده ولی دلیل نمیشه که باز هم انسان به ماه فرستاده باشه. در انتها اضافه میکنم که بهتر بود مسئولان خبرگذاری مشرق جوابهای ناسا به این شبهات رو هم میگذاشتن تا خواننده ها یکطرفه به قاضی نروند. با تشکر
  • علی ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    1 2
    من فقط همین رو میدونم چند روز پیش اخبار میگفت ناسا برای سفر به ما برای نه سال اینده برنامه ریزی کرده. بعد اونوقت سفر به ماه اونم بعد سه ماه اونم با اون تکنولوژی چطور ممکنه؟ چرا تا حالا به کره دیگه ای نرفتند یا دوباره به ماه نرفتند؟ فقط همین رو میدونم اگه بشر پنجاه سال پیش میتونست به ماه بره و برگرده الان باید بعدد پنجاه سال با این سرعت رشد تکنولوژی به جای تور های انتالیا دوبی و تایلند تورهای مشتری و مریخ و زحل داشتیم برای ملت.
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    1 0
    لا مصیبت اشد من الجهل
  • محمد ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    بالاخره اگه راست بگن که هیچی...اگه دروغ هم بگن از سیاستمداران بیش از این انتظار نمیره... دروغ ابزارسیاست هستش دیگه!!!!!
  • G.H.GH ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    ناسا حتما شما را استخدام خواهد کرد.
  • حسن ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    1 0
    انسان واقعا به ماه سفر کرد. درود بر همه مردانی که در این سفر خطرات را بجان خریدند تا گامی بزرگ در جهت اکتشاف فضا بردارند.
  • شایان ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    1 1
    باو فکرتون در گیر چیه سفرش که واقعی عکس هارو که نمی دونم اگه برای انکار پس اون چند وقت پیش که ایران هم میمون فرستاده بود ماه الکی جمع کنید سال 2026 دارن 24 نفر می فرستن مریخ و به جواب اونایی که می گن دوباره برن اگه راست می گن خو این جور ادما یه جورای خنگن مگه شمال بیست لیتر بزنی بری بیای کلی هزینه داره کلی خطر داره
  • شروین ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    2 2
    اونا دارن میرن مریخ بعد ما نشستیم ببینیم واقعا رفتن ماه یا نه تا درگیر حاشیاتیم وضعمون همینه برای نویسنده این پست واقعا متاسفم :(
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      0 0
      خب بزرگوار سما بیا دلایل و مستنداتی که ارائه شده رو با منطق رد کن فقط بگی مشرق دروغ گفته که نمیشه من خودم مدتهاست دنبال مدرکم برای نظریه زمین تخت. و چقدر مدرک و مستند پیدا کردم که نشون میده کره زمین یه نیم کره است نه یک کره.و ناسا خیلی قشنگ و ماهرانه به دوروغ کروی بودن زمین رو توی دهنها انداخته. دورغ بودن سفر ماه که دیگه با هزار دلیل و مستند اثبات شده که همش دروغ بوده.ولی چون از قبل باورمون شده که راست میگند کاملا طبیعیه که ابتدا جبهه گیری کنیم. اما مطمئن باش با تحقیق میتونید مطمئن بشید که ناسا دورغ پرداز و فیلم ساز بسیار حرفه ای تشریف دارند. میدونید زمین اصلا حرکت نمیکنه و این خورشید که به دور زمین در حرکت؟؟ قطعا غافلگیر شدید چون تاحالا خلاف این رو شنیدید. پس از این به بعد به نظریه پردازان زمین تخت هم رجوع کنید تا به دروغهای ماهرانه و شگفت انگیز ناسا بیشتر پی ببرید. زمین گرد و تخت است.مثل سکه اما نیم کره.لطفا تحقبق کنید.تشکر از دوستان همراه
  • شروين ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    2 1
    اونا تا چند سال ديگه ميرن مريخ بعد ما نشستيم درباره اينكه به ماه رفتن يا نه حرف ميزنيم.
  • saeed ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    1 3
    امریکا آقای دنیاست تو همه چیز ثابت شده این اراجیفم برو واسه محمود احمدی نژاد تعریف کن
  • مهدی گردشی ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    سلام من نمی گم ناسا به ماه رفته و از ترفی نمی گم نرفته رفته ولی در اون زمان نه شاید در سال های بعد رفتن از ترفی ناسا خنگ نیست که این همه سوتی بده بزرگ ترین و منتقی ترینش این بود که مارک کفش فضانوردان با جای پایی که بر ماه مونده فرق داره و این برای من سابت میکنه که یه سری دیگه رفتن به ماه و در قبل از اون یه سری نخشش رو بازی کردن تا اطلاعات دقیق دست ما نیفته :) من 12 سالمه اگه غلت املایی داشتم من رو ببخشین چون املام بد هست
  • مهدی گردشی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    1 1
    اون سه نفر رفتن ماه ولی فیلمی که ما دیدیم اون سه نفر نبودند همچنین عکس ها عکس ها و فیلم هایی که از پرواز اپولو 11 گرفتن درست بود ولی اون هایی که به ما پس از فرود نشان دادند تقلبی بود تا ما هیچ اطلا عات دقیقی در باره ی سطح ماه نداشته باشیم شاید در همون زمان ولی با فیلمی تقلبی ؟! اینا همه نظرات من بود متمعن نیستم:)
  • ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    2 0
    هنوز هم این امر مشکوکه از امریکا دروغ به این بزرگی برمیاد
  • محمد ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    1 0
    من رفتن به ماه رو نه رد میکنم و نه تایید . اما نمیفهمم که چه طور وقتی نیم قرن پیش انسان به ماه رفته اونهم با تکنولوژی اون زمان که سیستم های کامپیوتری و کنترلی خیلی پیش پا افتاده بودن اما الان ناسا اعلام کرده سفر فضاپیمای سرنشین دار اوریون به ماه تاقبل ازسال 2023 غیر ممکنه ؟
  • مجید ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام به خواننده عزیز اگر در کشور خودمون این همه دروغگو ودزد نبود شاید الان خیلی بهتر میتونستیم قضاوت کنیم.گیرم آمریکا بد بالاخره راستگوها و خوبها هم ایرانیها نیستند.
  • كعبي ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    2 1
    سلام اكه رفتن كره ماه بس جرا الآن ديكه نميرن؟؟؟ ماه زير رو كنن؟؟ والله
  • ناشناس ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    1 1
    اقا یه سوال ایا بشر تاحالا رفته به ماه کاری به اپولو ۱۱ ندارم کلی ایا تاحالا رفته؟؟؟
  • تهران ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    1 2
    باور کنید که ابرقدرتی آمریکا فقط مربوط به رسانه هایش قدرت تبلیغاتش و از همه مهمتر هالیوودش میباشد.هنر اول و قدرت بشر به تتآتر و داستان نویسی و خیال پردازی است .
  • محسن ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    1 1
    مطمئن باشید مولتی میلیاردرهای هستن که واسه تفریح حاضرن هزینه رفتن به ماه بدن.اما چه فایده انسان پا به ماه نذاشته و هرگز هم نمیزاره.
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    اگه واقعا رفته بودند ماه پس چرا دیگه هیچ وقت نرفتند؟
  • حمید ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    1 1
    باسلام من نمیگم که راسته یا دروغه.البته شکی نیست که بالاخره پای انسانها به سیارات دیگر باز میشه واین اتفاق خواهد افتاد.اما در مورد گذاشتن آینه در سطح ماه باید بگم که یک روباط هم میتونه این کار رو حتی دقیقتر از انسان انسجام بده. البته امیدوارم که این اتفاق رفتن به ماه واقعی باشه
  • حامد صابری ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    1 2
    جواب همه شبه های مطرح شده رو میتونید با جسجتجوی عبارت "نظریه‌های_توطئه_فرود_بر_ماه" در سایت ویکی پدیا پیدا کنید.من خودم به شدت طرفدار ناسا و برنامه هاش هستم و اصلا هم کاری به مسائل سیاسی آمریکا ندارم.با تحقیقات کاملی که انجام دادم و دیدن چندین ساعت ویدیو و خواندن مقاله معتقدم انسان به احتمال زیاد در ماه فرود نیامده.ولی دلایل ناسا کاملا علمی هست و من رو قانع کرد و من فقط حسم رو بیان کردم و هیچ دلیل علمی نداره.
  • ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    یادش بخیر مشرق اولین نظر این پستتو من گذاشتم نزدیک پنج سال پیش هنوزم که هنوزه تو سایتت هستم . در حقیقت یار وفادارتم
  • ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    1 2
    یادش بخیر مشرق اولین نظر این پستتو من گذاشتم نزدیک پنج سال پیش هنوزم که هنوزه تو سایتت هستم . در حقیقت یار وفادارتم
  • Omid ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    2 0
    پرچم امریکا به این دلیل افتاده و اویزون نیست چون پرچم به یک میله بالا وسله عکس هاشو زوم کنید سر پرچم میفهمید که پرچم یه برامدگی افقی بالای پرچم داره سوال دیگه ای هست درخدمتم...
  • ناشناس ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 1
    بگمم نمی فهمی!!!!
  • Javad ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    1 2
    خانوم اونشه که پول داد رفت فضا یا اون 16نفری که در جلسه اولین پرتاپ داخل جو سوختن اینا چیه
  • میلاد ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    1 3
    چیزی که هنگام تماشای عکس های ارسالی توسط ماه نشین چین به چشم می آید، رنگ قهوه ای خاک سطح ماه میباشد. اما تصاویر رنگی‌ای که فضانوردان آپولو از سطح ماه گرفته بودند به همراه گفته های خود آن ها نشانگر یک رنگ خاکستری یکدست بود که در اندک جاهایی از آن لکه هایی رنگین تر دیده می شد. حتی خود ناسا هم لو داده که نمیشه فراتر از مدار ون آلن بره
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    1 2
    آقایونی که در این زمینه تخصص دارند بفرمایند برای پرتاب شاتل از روی زمین نیاز به یک ایستگاه پرتاب با کلی سوخت و تجهیزات کنترلی و غیره هست این امکانات رو در ماه برای پرتاب مجدد شاتل و بازگشت به سوی زمین از کجا تهیه و تدارک دیدند. اصلا بدون وجود ایستگاه و تشکیلات پرتاب در ماه چگونه سوخت مورد نیاز و شاتل مورد نیاز رو در کره ماه تهیه کردند و توانستند به زمین باز گردند؟
  • عبدالله ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    3 3
    آره چند مدت بعد میگن رفتیم خورشید اگه بگی نسوختی میگه نه صد هزار تا کاپسول گاز ضد آتش برداشته بودیم .
  • عبدالله ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    4 4
    آره چند مدت بعد میگن رفتیم خورشید اگه بگی نسوختی میگه نه صد هزار تا کاپسول گاز ضد آتش برداشته بودیم .
  • Golden Crown ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    3 5
    با این نقدها چیزی از بزرگی ناسا و آمریکا و همچنین نیل آرمسترانگ و باز آلدرین کم نمیشه شما آدم های همیشه دست به نقد به جای کپی برداری این حرف های خنده دار یکم وقت بذارید و مطالعه تحقیق کنید شاید ایران هم چند نفر به فضا فرستاد در ضمن با نقد آمریکا عقب ماندگی روزافزون ایران جبران نمی شه و به جای نقد آپولو ۱۱ ، یکم فکر کنید که افرادی از ایران هم در لیست مریخ نورد غربی قرار دارند......
  • Javid ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    2 3
    سلام من نمیگم این قضیه راست یا دروغه ولی به نظرم باید به همه چی شک کرد همه کشورها دوس دارن قدرتمند جلوه بدن خودشون رو چون منافع بسیاری از لحاظ سیاسی براشون داره حالا اینکه انسان تونسته به ماه سفر کنه یا نه موضوعی نیس که بیان و به همین راحتی توی برنامه زنده تلوزیونی به نمایش بزارن متطق ایجاب میکته اول هر کاری رو انجام بدی بعد بیای اونو به نمایش بزاری فقط یه حالت میتونه داشته باشه که هدف نمایش باشه و همین اونجاس که ادم شک میکنه نمیدونم رفته یا نه ولی شک کنین هیچ چی رو باور نکنین به راحتی همین
  • به تو ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    1 5
    مسخره
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    6 7
    ممنون مشرق ...صد در صد این بزرگترین دروغ قرن بوده و مقالات بسیاری در این باره موجوده
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    4 9
    ممنون مشرق ...صد در صد این بزرگترین دروغ قرن بوده و مقالات بسیاری در این باره موجوده
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    5 10
    ممنون مشرق ...صد در صد این بزرگترین دروغ قرن بوده و مقالات بسیاری در این باره موجوده
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    11 9
    به زودی که انسان به مریخ پا گذاشت نویسنده خجل می شود
    • رضا IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
      1 2
      دهنتو ببند
  • رضا IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    1 1
    دروغ هرچی بزرگ تر، باورش آسون تر
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
    0 1
    جالبه که اوباما اعلام کرد تمامی فیلمهای موجود از حضور آمریکایی در ماه، گم شده!! انگار ساندویچه فلافله که گم بشه، خخخخخ
  • mohy US ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    1 0
    بالاخره اینا فیلم هالیوودیه یا نه اگه فیلمه که نقص داره ضمن اینکه ناسا گفته تصاویر اصلیش از بین رفته در ضمن توی ماه جاذبه کمه و اون پرچم هم به همین خاطر مثل حالت باد معلق مونده البته توی اون ویدیوها اثرات باد هم مشاهده میشه و یه فضانورد معلقه یکی نیست
  • ساده لوح نباش IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    مگه ناسا نمیگه زمین با سرعت زیاد در حال چرخش به دور خودش هست پس چرا ابرها گاهی در حرکت و گاهی ثابتند مگه نباید ابرها با سرعت زیاد و همیشه در حرکت باشند. نظریه زمین تخت یک نظریه اثبات شده است با هزاران مستند و اآزمایشات معتبر و قابل فهم. برای سفر به کره ماه هم هزاران مدرک برای اثبات دروغ بودنش وجود داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس