لژیون

در ادامه تلاش غرب برای دخالت مستقیم در اداره لبنان، ارتش فرانسه یگان رزمی - مهندسی از واحدهای مزدوران خارجی و انگلیس نیز یک کشتی رصد وضعیت مناطق ساحلی و زیردریایی را به سواحل لبنان اعزام کرده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، بعد از انفجار شدید در بندر بیروت که باعث تخریب شدید زیرساخت های اقتصادی، مناطق مسکونی و کشته شدن بیش از یکصد نفر از شهروندان لبنانی شد، شرایط این کشور که پیش از آن به دلیل رقابت های سیاسی و شرایط بد اقتصادی دچار التهاب بود به سمت شروع مجدد تظاهرات و آشوب ها رفت. به فاصله کوتاهی پس از این حادثه، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه به بیروت رفت و در سخنانی که قبلا در لفافه و جلسات محرمانه مطرح شد و این بار علنا و با بازنشر گسترده بیان گردید، این مقام اروپایی به صراحت در امور داخلی و فعالیت های دولت لبنان دخالت کرد و هشدار داد اگر در این زمینه لبنانی ها موفق نباشند فرانسه رأسا اقداماتی را در این زمینه آغاز می کند.

اما این اخطارها، مرحله اول دخالت بود و بررسی های مشرق نشان می دهد در کمتر از چند روز از هشدارهای لفظی اروپا، اقدامات و دخالت های نظامی فرانسه در پوشش کمک های مهندسی آغاز شده است. در عین حال خبر های جدید از رسیدن یک کشتی ویژه انگلیسی نیز به سواحل لبنان خبر می دهد که دارای توانایی های خاص و مهمی است.

بیشتر بخوانید:

فعالیت مخفیانه تیم ترور وابسته به امارات پس از ۲ سال لو رفت/ استخدام مزدوران آمریکایی و اسراییلی برای قتل فعالان سیاسی در یمن +عکس و فیلم

تحرکات مشکوک برخی ارتش‌های حاشیه خلیج فارس در حوزه هوایی/ اسکادران‌ جنگنده‌های بی هویت در راه است +عکس

سربازان بی هویت فرانسه به سمت لبنان حرکت کردند

اگر از علاقمندان به مسائل نظامی باشید حتما اسم یگان لژیون خارجی ارتش فرانسه به گوش شما خورده است. این یگان از حدود قرن ۱۹ میلادی و با منظوری خاص آغاز به کار کرد. پایه و ریشه لژیون خارجی فرانسه افرادی غیر فرانسوی بودند و هستند که به این یگان نظامی پیوسته، هویتی جدید به آنها داده می شود و اگر در طول خدمت خود در این یگان زنده ماندند بعد از آن شهروندی فرانسه به آنها اعطا می شود. در طول تاریخ نسبتا طولانی این یگان، لژیون خارجی فرانسه اکثر اوقات مقصد خلافکاران و بزهکاران و افراد فراری از کشورهای مختلف بود که به منظور در امان ماندن از تعقیب های قانونی زندگی در این یگان نظامی را ترجیح می دادند. حتی در دوره ای پس از جنگ جهانی دوم بسیاری از نیروهای ارتش آلمان نازی برای فرار از تعقیب های قضایی به این یگان ملحق شدند.

اعلام اعزام یگان های لژیون خارجی ارتش فرانسه به لبنان توسط اکانت توییتری یگان لژیون

در سابقه این یگان حضور در عمدتا جنگ های استعماری فرانسه از ویتنام تا آفریقا، خصوصا نبرد الجزایر، وجود داشته و اخیرا نیز این یگان فعالیت های شدیدی را کشور آفریقایی مالی دارد. به دلیل این که بسیاری از نیروهای این یگان خارجی هستند و وضعیت هویت آن ها نیز تا مدت ها مخفی می ماند بسیاری از امور سخت، خطرناک و در عبارت دیگر کارهای کثیف دولت فرانسه به این یگان واگذار می شود.

در حال حاضر هنگ دوم مهندسی لژیون خارجی از زیر مجموعه های تیپ ۲۷ پیاده نظام کوهستانی ارتش فرانسه به ماموریت لبنان اعزام شده است. این یگان یکی از دو واحد مهندسی رزمی لژیون خارجی فرانسه است که درسال ۱۹۹۹ میلادی تشکیل شده و در ماموریت های خود تا به امروز سابقه حضور در لبنان پس از جنگ ۳۳ روزه، افغانستان، جیبوتی، ساحل عاج و کوزو را نیز داشته است. اینکه چطور در وضعیت عدم شرایط جنگی در لبنان فرانسوی ها به جای یگان های امداد و نجات شهری و صلیب سرخ این یگان را به لبنان ارسال کرده اند از جمله سوالات بزرگی است که می تواند نشان دهنده نقشه های بسیار بزرگتر فرانسه برای این مستعمره قدیمی باشد. در عین حال وسیله نقلیه نیروهای فرانسوی در این حرکت به سمت لبنان نیز جالب توجه است.

کمک بشر دوستانه با شناور مخصوص عملیات آبی خاکی!

وسیله ای که نیروهای یگان لژیون خارجی فرانسه نیز با آن به سمت لبنان حرکت کرده اند نیز در نوع خود جالب توجه است. ناو تهاجم آبی خاکی Tonnerre از کلاس میسترال با شماره بنده L۹۰۱۴، نیروهای مزدور فرانسوی را به لبنان حمل خواهد کرد. شناور مورد نظر چیزی در حدود ۲۱ هزار و ۳۰۰ تن در حالت بارگیری کامل وزن داشته و طول آن نیز در حدود ۱۹۹ و عرض آن نیز ۳۲ متر است. خدمه ثابت این شناور نیز در حدود ۱۶۰ نفر است.

ناو تهاجم آبی خاکی Tonnerre

این شناور می تواند در صورت لزوم تجهیزاتی مثل یک گردان تانک یا ۷۰ خودروی زرهی سبک را با خود حمل کند. در وضعیت حمل نیروهای پیاده بسته به میزان طول سفر شناورهای این کلاس می توانند بین ۴۵۰ الی ۹۰۰ نفر نیرو را با خود حمل کنند. در بحث توان حمل توان هوایی نیز ناوهای کلاس میسترال می توانند ۱۶ بالگرد سنگین یا ۳۵ بالگرد سبک را با خود حمل کنند. این شناور از نظر تسلیحاتی البته تقریبا به جنگ افزار خاصی مجهز نشده و تنها مورد قابل اشاره در آن سامانه های دفاع هوایی کوتاه برد SIMBAD مجهز به موشک های میسترال هستند.

در حال حاضر به صورت دقیق اطلاعاتی از تجهیزات همراه یگان اعزامی منتشر نشده اما این کشتی به سرعت امکان بدل شدن به یک پایگاه کوچک بالگردی شناور و یک واحد کنترل و فرماندهی در سواحل لبنان برای هر گونه عملیات نظامی را دارد.

روباه پیر نیز به صحنه لبنان وارد شد

بر اساس اخبار رسیده، شناوری از نیروی دریایی انگلیس نیز وارد سواحل لبنان شده که ماموریت آن برآورد خسارت های وارد شده به بندر بیروت پس از انفجار اعلام شده است. شناور مورد نظر HMS Enterprise از کلاس اکو نام دارد. وزن این شناور در حدود ۴ هزار تن و طول آن نیز در حدود ۹۰ متر است و ۷۲ نفر نیز خدمه این کشتی هستند.

شناور HMS Enterprise در سواحل لبنان

شناور انگلیسی HMS Enterprise

این شناور به صورت تخصصی برای رصد یک موقعیت خاص جغرافیایی برای عملیات زیردریایی، عملیات های آبی خاکی و در صورت لزوم توان انجام عملیات مین روبی دریایی را نیز دارد. حضور این شناور در سواحل لبنان در کنار یک ناو تخصصی عملیات های آبی خاکی فرانسوی در سواحل لبنان مشخصا نمی تواند از روی حادثه بوده باشد و نشان می دهد اروپا به سرعت در حال بهره برداری سیاسی و نظامی از اتفاق تلخ رخ داده در بیروت است و تلاش دارند با گسیل نیروهای نظامی در پوشش کمک و بررسی حادثه، جای پای محکمی را برای مدتهای طولانی در این کشور ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 41
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    کرکسها عجله کنید .لاشه اماده است
    • عبدالله مومن IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      97 44
      ظاهرا انفجار سفارت فرانسه و به درک واصل شدن چند صد نظامی فرانسوی را یادشان رفته است. هههههههههههه
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      فقط یک جمله: حاج قاسم کجایی که روبهان شیرشدند؟
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      64 30
      وقت آنست که لبنان یک بار دیگر با مبارزه از فرانسه استقلال پیداکند
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      62 28
      لاشخورها باید یکدیگر را بخورند. حق قطعا برنده است. به قول شهید مطهری حق وقتی شکست می خورد که مبارزه نکند.
    • ساسان IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      17 3
      مکرون اسب تروا وارد لبنان کرد و ما خوابیم
  • حاصلی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    سروکله لاشخورها پیدا شد
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      41 53
      سرشما بی کلافه موند.
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      50 25
      سر شما بی کلافه!!! موند؟؟؟. خخخ بچه جان برو دنبال دیبدمنی سرخ کرده!
    • حسین IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      10 19
      بزار لبنان رو بگیرند به من تو چه ریطی داره
    • IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      8 7
      فارسی رو خوب حرف میزنی صهیونیست جان ولی پیشنهاد میکنم درس ک رو یه بار دیگه مرور کن
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      4 3
      حسین هموطن نیستند ولی مسلمان وانسان که هستند.!!!
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    86 18
    اونایی که تو لبنان طومار امضا کردن و استقبال کردن از استعمارگر ، برای تجاوز خودشون رو آماده کنن.
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      54 21
      سوریه دیگه ای تو راهه حیف شد لبنان زیبا رو ندیدم . قطعا راه قدس از از سوریه عراق گذشتیم حالا نوبت لبنان رسیده خدا رو شکر به خاورمیانه بی اسراییل داریم نزدیک میشیم
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      11 10
      تجاوزی در کار نیست مسلمون نیستن
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    60 82
    فرانسه و انگلیس و آلمان و ایران و اسرائیل و عربستان از جون ملت لبنان چی می خواد همش در حال تجاوز به این کشور هستند
    • حامد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      62 20
      ایران؟ برای حرف خودت دلیل هم داری یا شنیدی یه جایی؟
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      47 39
      ایران تا حالا بد هیچ کشوری رو نخواسته اگه غیر اینه بگو. بدیشم ذکر کن لطفا
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      6 2
      درست میگی! ولی اگر این واقعا برای شما سوال است و صرفا یک نظر سطحی نیست چرا دنبال حوابش نمیروی! سخت نیست.
    • نقی CH ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      3 9
      خودشون خواستن و انتخاب کردن
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      3 3
      برای غلبه بر ملتی اقلیتی خائن و اکثریتی جاهل کافی بود . خائن ها که با دلارهای فرانسه و انگلیس و اسرائیل سرو کله شون پیدا میشه می مونه اکثریت جاهل که اونم با بی بی سی ایجاد میشه
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    76 20
    این انفجار مهندسی شده برای همین لشکرکشی نظامی به لبنان بود منتهی احمق ها نمی دونن چه سرنوشتی در انتظارشونه
    • ایرانی GB ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      29 16
      دقیقا" .... لبنانی هایی هم که از فرانسه دفاع کردند دوره پس گردنی خوردن شون هم فرا میرسه که از همون فرانسوی های محبوب و عزیز جون شون چپ و راست پس گردنی بخورند. بقول قدیمی هامون که گل گفتند : خلایق را هر چه لایق !
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    20 16
    و بعد از حضور نظامیاشون
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      1 3
      شواهد انفجار و رد پاها رو از بین می برن!؟
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    31 19
    یادتون نره همین امروز نصف جمعیت لبنان در اصل مسیحی های فرانسوی هستند.حتی انقدر لبنان و فرانسه قاطی شدن اسم رئیس جمهورشون میشله
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      4 8
      خیلی بی سوادی
  • ناشناس IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    39 8
    بخشهای مسیحی وسنی نشین لبنان سکولار هستن و ترجیح میدن با کشورایی مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه و المان و امارات و امثال اون در ارتباط باشن تا کشورایی مثل ایران و سوریه و عراق! حزب حریری و سینیوره و حزب جعجع و حزب جنبلاط و احزاب مشابه تمایلی به بودن قدرت دست گروه ایدئولوژیکی مثل حزب الله ندارن.چون معتقد به جدایی کامل دین از سیاست دارن.و معتقدن وجود کاباره ها و کلوپها توی لبنان برای داشتن درامد از طریق گردش توریستا لازمه.ضمنا علاقه ای هم به مخاصمه با آمریکا وغرب ندارن.
    • احمد IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      43 27
      بخشهای مسیحی و سنی خیلی غلط کردن. کشور دولت داره. اگر تو فرانسه طومار امضا کنن، که کشورشون مستعمره ایران بشه، ما می تونیم بریم اونجا نیرو پیاده کنیم؟ اگر میشه بگید من پنجاه هزار تا امضا از جلیقه زردها جمع می کنم.
    • ناشناس IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      29 2
      اقای احمد متوجه کامنت من نشدی. ساختار سیاسی لبنان جوری هست که برای تشکیل دولت نیاز به تفاهم 14 مارس و 8 مارس هست. چون هیچ کدوم به تنهایی قادر به ایجاد دولت اکثریت نیستن.وضعیت کشور لبنان شبیه ساختار سیاسی ایران و عراق نیست که توش شیعیان اکثریت قاطع داشته باشن. یا شبیه عربستان وقطر و امثالهم نیست که سنیها اکثریت قاطع باشن. یاحتی کشورهای اروپایی که مسیحیان توش اکثریت هستن نیست..تو این جور کشورا نمیشه قدرت حاکم برکشور نظر خودشو به صورت حداکثری اعمال کنه ومجبور به توجه به خواست گروه های دیگه هست.وگرنه میشه مثل اون زمانی که لبنان دولت نداشت و چون حریری و نصرالله به تفاهم نمیرسیدن کشور بدون دولت اداره میشد.دورنمای وضعیت لبنان درصورتی که دوطرف قادر به گفتگو و حل مشکلات نباشن دوباره نوید اون دوران رو میده.
    • FR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      5 12
      بله ولی اکثریت نیستند دهها سال است که لبنان نمیتواند به راه حل قاطع برسد و اتفاقا یکی از دلایلش توافق طائف و مسئولیت فرانسه است بعد از استقلال
    • ایرانی IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      2 2
      اون بخش‌های ترک وترکمن نشین لبنان که ترکیه بهشان حق شهروندی میده وقراره مثل قبرس بره تولبنان ازحقوقشان دفاع کنه کجای معادلات هستند
    • CA ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      5 3
      لبنان بدون انرژی و بدون زیرساخت مکه چند تا توریست می‌تونه جذب کنه؟! ولی پتانسیل اقتصادی ایران و توان اقتصادی و مالی چین و قدرت نظامی روسیه می‌تونه لبنان را از طریق جاده ابریشم به پتانسیل واقع است برسونه. لیبرالیسم در حال رفتن به سطل آشغال تاریخ هست و این کار احمقانه فقط سرعتش رو بیشتر می‌کنه.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    21 8
    تفاوت اینه که ما تهدیداتمان در تهدید مابقی ماند اما آنها تهدیداتشان را عملی کردند.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    13 22
    نیروهای مقاومت بلافاصله پس از رویت این کشتی آنرا باید منهدم کنند و الا فرانسه هم در لبنان ماندگار خواهد شد یحتمل امروز و فردا هم لیبی رو به اینالیا خواهند داد !!!
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    14 29
    خخخخخخخخخخخخ ارتش فرانسه کیلوئی چند است - این ارتش ملیشیای آمریکا است فرانسه ارتش داشت فرانسه را از اشغال آمریکا آزاد می کرد
  • جوجه تیغی بدنساز DE ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    9 21
    دلم خواست. خدایا چرا از همه سفره ها، سهم ما شده نون و گشنگی؟ ما هم باید اونجا بشیم. ناو جماران رو ارسال کنید. یالا یالا
  • NZ ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    13 12
    این کثافتها خودشون تا گردن تو باتلاق خودشان گیر هستند. بنابراین باید نرسیده بزنن ناو و سگهای درونش به درک واصل کنن که قید خیمه زدن را بزنن.
  • علی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    42 30
    فضولی ممنوع ، بزارین خودشون انتخاب کنن ، اصلا دوست دارن مستعمره باشن ، نمیخوان مثل ما تو این همه خوشبختی قوطه ور باشن و روی پای خودشون باشن ، به شما ربطی داره، خخخخخخ
    • داود US ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      9 1
      قربان دهنت
    • رحمت عیدی IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      1 1
      انگار حرف دل توئه نه! خیلی دوست داری مستعمره بشی؟ آیا یه عده از مسیحیهای فرانسویه لبنان همه مردم لبنان هستند که بخواهند برای همه تصمیم بگیرند؟ آیا تو واین یارو که قربون دهن تو شده و امثال تو که بخش کوچکی از ملت بزرگ ایران هستید میتوانید برای کل ملت تصمیم بگیرید؟ ضمنا لبنان جزئی ازملت و سرزمین محور مقاومت است بنابراین به ما مربوط میشود هم به لحاظ تاریخی تمدنی هم دینی،کمی غیرت و عِرق ملی داشته باش حداقل
  • فرزند صهیون GB ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    22 25
    خوبه فرانسه لبنان رو بگیره و بریتانیای کبیر این ایران این کشورک ناچیز رو بگیره و آبادش کنه. مقامات گرامی بریتانیای کبیر ملت ایران میخواهند به ایران حمله کنید و این کشور را جزی از مستعمرات خود کنید بلکه وضعیت بهتر بشود ایرانیان مخالف حکومت از شما حمایت میکنن و دیگر جبهه نمیروند و دفاع نمیکنن فتح طهران کار راحتی است
    • فرزند ایران IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      19 18
      ! باشه تو بشین سرجات منتظر باش به ما حمله کنن. دوباره پیرو جوون میریم و از ارتشتون دریایخون میسازیم. خودتم میدونی ما برای سرزمینمون خون میدیم عموجان. مث تو نیستیم تا ی اتفاقی میفته بریم انبار پوشکامون رو پر کنیم.
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      5 9
      ناچیز توئی و هفت جد و ناکجا آبادت نوچه صهیونیسم !!! . ما منتظر ظهور مولایمان مهدی موعود عج هستیم. اللهم عجل لولیک الفرج
    • سردار بختیاری IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      4 7
      مگه ما مرده باشیم که تهران که هیچ،ایران رو فتح کنند.تو رو هم می کشیم.
    • سارا IT ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      4 8
      بیسوادتر واحمق تر از تو ندیده بودم باورکن خیلی احمقی خیلی کودنی خیلی خیلی صهیونیست کودک کش ولدزنا
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      1 2
      ظاهرا نظرات مخالف بر علیه نوچه صهیون را منافقین مجددا منفی می دهند، راستی که ذلت پذیری تا این اندازه عین بردگی و مصداق بارز حقارت نفس است.البته هر کسی باید نامه عملش را یک جوری پر کند و در روز حساب الهی همین نامه را به دستش می دهند . ما نیز همچنان پیرو مکتب اهل بیت پیامبر ص و منتظر ظهور مولایمان مهدی موعود عج هستیم. اللهم عجل لولیک الفرج
  • احمد IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    11 11
    بعد ما بگیم انفجار کار خودشون بوده، میگن توهم توطئه.
  • فراجناحی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    16 17
    انفجار بیروت بی شباهت به انفجار برج های دوقلوی آمریکا در یازده سپتامبر نیست ،لشکر کشی، روباه پیر و فرانسه هم در واقع رد گم کنی توطئه شیطان بزرگ و اسرائیل غاصب برای نابودی محور مقاومت و تضعیف جایگاه ایران و روسیه است
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      4 4
      (و مکر و مکرالله والله خیرالماکرین)
  • علی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    23 11
    عامل تمام بدبختی های لبنان رو باید دار زد تا دیگه 14مارسی ها دیگه توطئه نکن .و اون عامل بدبختی کسی نیست جز سعد حریری بزدل
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    15 5
    ظاهرا قراره سوریه تکرار بشه!!!!در عراق هم مردم از آمریکاییها استقبال کردن و شد هر آنچه نباید میشد.
  • اتا IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    25 12
    مشرق لطفا ببتد گالتو بزار لااقل لبنان ازاد بشه
  • ابوالفضل IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    17 1
    خب به سلامتی
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    14 2
    خلایق رو هرچه لایق ..! خودشون برای چهار هر روز دنیا و اینکه بر سر قدرت باشن مردم و کشورشون رو راحت دادن هوا. به ما چه، به من چه، به تو چه. به اقتصادش و حاکمانش نگاه کنید، کدام کشور؟
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    10 21
    مشخص بود دل از لبنان و خاورمیانه نخواهند کند‌مخصوصا چون رژیم صهیونیستی رو به زوال و مرگه میخوان جای پای خودشون را دوباره محکم کنن
  • DE ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    20 5
    لبنانو از دست دادیم تموم شد
    • اسرافیل IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      27 1
      لبنان کشور نیست بلکه زمین بازی برای قدرتهای منطقه ای و فرامنطقه ای مثل عربستان ایران ترکیه امارات قطر فرانسه و... است وباهم در لبنان تسویه حساب می کنند
  • سید FR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    4 6
    با سلام هر چه بیشتر تقلا کنند زودتر از بین خواهند رفت، بقول آقای طالب زاده این انفجار کاملا مشکوک است و این یک انفجار هسته ایی است، در سالگر حمله به هیروشیما این بمب منفجر شد!! مطلبی از پیش طراحی شده! کاری تکراری که در یازدهم سمپتامر انجام دادند، خداوند می فرمیاد: مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرين‏ باید خودشان کاری کنند که زوال اسرائیل زودتر فرا برسد و این به دست خودشان انجام خواهد شد.
  • CA ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    7 17
    داره جنگ به درون لبنان کشیده میشه. مطمئنم باشید سوریه دومی در لبنان شروع خواهد شد و البته ایران بایستی شروع به انجام برنامه های ایمن سازی و خدمات رسانی با کنم شرکتهای چینی و نیروهای داخلی تا کشور لبنان را شروع کند. نیاز هست که اقتصاد بین کشورهای ایران و عراق و سوریه و لبنان همراه با امنیت نظامی امنیت اقتصادی نیز فراهم کند در این حالت نیروهای فرانسوی مجبور به ترک لبنان و سوریه و عراق خواهند شد همچنین دیگر نیروهای غربی نیز این کشورها را ترک خواهند کرد و بعد از ایجاد این پل ارتباطی نیروهای غربی و تروریستی وابسته از بخش کردستان سوریه و اردن نیز به تدریج بیرون خواهند رفت. در شمال افغانستان نیز انشالله بزودی تغییراتی اتفاق خواهدافتاد و راه چاه بهار به شمال افغانستان نیز یک برگ برنده دیگر برای ایران خواهد شد.در خلیج فارس نیز ایران بایستی تغییراتی اعمال کند. در زمینه صدور تسلیحات نیز بایستی هر چه زودتر وارد عمل شد. لیبرالیسم در حال له شدن و به درک واصل گشتن در زیر پاهای ایران هست.
  • مهدی IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    11 11
    اون اقا یا خانمی که گفت بریتانیا صغیر و فرتوتوت رو به موت به ایران بزرگ حمله کنه و این خاک پاک رو مستعمره خودش کنه یا قرصاتو پشت رو خوردی یا تازگی از تیرانا شارژ شدی
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      4 0
      حالا چراشماخودتان راناراحت میکنید وبه هم توهین میکنید فقط وفقط این راهم بگم تمام وقتی ماایرانی ازاین خون ظرفیت چهرتا کامنت خوندن رانداریم به هم توهین میکنیم دگه توقع ازلبنان کشور جنگ زده وانواع واقسام فرهنگ وحزب چی دارید امریکا فهمیده ایران درکشورهای عربی خلیج فارس جای پامحکم میکنه به هرطریقی شده بااروپایها وهم پیمانهایش میخاهد ایران درکشورهای عربی خلیج فارس هرروز ضعیفتر وبی امنیتربشه تاایران عقب نشینی بکنه الان درلبنان وعراق وسوریه ایران گروهای مخالف وموفق هم دارید امریکاوکشورهای اروپای دارنند مخلفان ایران درلبنان تحریک وبه شعار وحزب الله لبنان رامحکوم میکنند دیدید حسن نصرالله دراین اشفته بازار اصلا هیچ نظیری وپیشنهادی یاانتقادی یامخالفی نکرد میدونست همش به نفع لبنان نیست
  • علی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 17
    با تحرکات جبهه غربی ،عبری،عربی بنظر میرسه بدنبال اجرای طرح جامع و مشترکی علیه جبهه مقاومت باشند. می‌طلبه قبل از قیچی شدن، مسئولین از خواب زمستانی بلند بشن. عدم واکنش به حملات اسرائیل به مقاومت عاقبتش میشه همین. باید منتظر روزهای بدتری هم بود.
  • حسین IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    6 6
    وضعیت امروز لبنان به حول و قوه الهی باتلاقی خواهد بود برای غربیهای مستکبر که تصور میکنن لبنان مقاوم آماده پذیرایی از اونهاست. احمق هایی که با پولهای کثیف مزدوران آل سعود تو فضای مجازی و کف خیابون شورش راه میندازن و در توهم ما بیشماریم ، خواب لبنان بدون حزب الله رو میبینن در حالیکه فراموش کردن کمتر از یکسال قبل همین مردم مقاوم لبنان از شیعیان تا سنیها و مسیحیان جریان غربگدا و مزدور سعودی رو بعد از سالهای طولانی از صحنه سیاسی لبنان پاک کردن. مردم همون مردم هستن و حزب الله بلکه مقتدر تر از سال قبل وسط میدان حاضره. انشالله به زمانیکه همه ما انتظار آنرا میکشیم خواهیم رسید.
    • محسن IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      1 7
      سلام.دوستان عزیز. روایات مربوط به الان را بخوانید معصومین علیه السلام تمامی اتفاقات قبل و آنچه پیش رو هست را ذکر کرده اند .لشکر کشی ها و جنگی عظیم در راه است برای جمعیت کل دنیا.دو ثلث از بین میروند
  • امیرعبدالرضایی IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 4
    ناگفته نماندکه بایدبه این نکته توجه داشت که اقتصادبیمار اروپابخصوص کشورفرانسه درحال حاضر توانائی چنین لشگرکشی راندارد واین کشوربلحاظ مالی درچنین اقدامی ازطریق عربستان سعودی ساپورت میشود.
  • سید مجید میر تاج الدینی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    8 6
    نزدیک تر بیایید...کمی نزدیک تر ...کافی است در تیررس ما باشید...به اذن خدا پیروزی نزدیک است
  • سید مجید میر تاج الدینی IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    2 6
    صبر .. .صبر...فصبرو صبرا جمیلا...فرار رو به جلوی ترامپ قمار باز برای گمراه کردن افکار عمومی داخل امریکاست...اروپا همواره سگ ایالات متحده بوده وهست،این بار برای فرار از سرنگونی وشکست داخلی دنبال سناریوی خاورمیانه ای میگردند،وچه بهتر از لبنان
  • JP ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 3
    یحتمل جنگ قرقیسیا و آرماگدون در پیش است...!!!
  • حمید IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    3 3
    در قرون گذشته کشف فلزات و عناصر مختلف نا خواسته سر منشا تحولات و پیامدهای سیاسی بود در واقع اول مواد کشف می شد و بعد خود بخود تاثیر خودش را می گذاست مثلا کشف باروت موجب شد تا وحوشی که زودتر به آن دست پیدا کرده اند قدرت بیشتری پیدا کنند و بر دیگران چیره شوند و اما گویا در قرن ۲۱ این شدت و ارتفاع و غلظت و حجم یک انفجار است که تحولات سیاسی متعاقب را ایجاد می کند ‌و وحوش را در صحنه منفعت طلبی ظاهر می کند
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 2
    اگه مردم لبنان عاقل باشند بهشون میفهمونند گوشت خر داغ میکنند
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    2 6
    انفجاربیروت کار خوداسراییل و قبلا هم اعلام کرده بودزیر ساختار رانابود می کند
  • بیسیمچی IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    4 4
    بسم الله قاصم الجبارین. به نظر می رسه دشمن که در حقیقت کفار و مستکبرین عالم از هر طیف و دسته و کشوری هستند به این جمع بندی رسیده که محور مقاومت عزم خود را برای نبرد نهایی جمع کرده است. روزهای سرنوشت سازی برای اسلام عزیز در پیش است. به قول جناب سلحشور که از سردار سلیمانی شهید نقل کردند، روزهایی می رسد که شهدا به حال مردم قبطه می خورن. صف آریی کفر با همه مکانات و تجهیزات نشان از عمق تحولات جاری و شتاب فزاینده ی وقابع به سمت حادتر شدن و رادیکال تر شدن دارد. ان شاالله و به اذن الله محور مقاومت تمام مسیر های اعزام نیرو و تجهیزات را به هر قیمتی تا بلندی های جولان حفظ کند تا در موقع لازم که ان شاالله خیلی هم دیر نخواهد پایید، شیربچه های حیدری از قلب شیعه یعنی ایران به سمت چشم فتنه یعنی رژیم صهیونیستی اعزام شوند. تا کفار و مستکبرین در راس قدرت باشند جهان روی صلح نخواهد دید. و تنها این جلثومه ها با زبان زور به زیر کشیده خواهند شد.
    • بهنام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      6 2
      عجب فازی
  • کیوان واحدی IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    5 5
    با سلام به تمامی مردم لبنان این فاجعه بزرگ راتسلیت گفته وبرای بازماندگان حادثه صبری عظیم خواستاریم مردم لبنان دراین وضعیت نبایداجازه دخالت به غرب وکشورهای استعماری دهند چون تمامی این کشورها برای منافع اربابشان امریکا واسراییل تلاش میکنند عده‌ای که شورش کردند هم وابسته به این کشورها هستندوالاچرابایدکسی کشورش رامستعمره ببیند ممنون
  • ES ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    7 6
    مسیحیان لبنان جز اقلیت هستن اما جون به جونشون کنی در خوشگذرانی و بردگی و سینه چاکی آماده هستن. خاک تو سرتون. از طرف آشنا با شما
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    5 6
    تروریستهای کراوات زده
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      0 2
      می خوان رد پاها رو از بین ببرن.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 5
    احتمالاً کار این این فرانسوی ها بوده
  • یحیی IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 5
    مکرون آشغال و روباه کثیف پیر انگلیس فکر می کنند بیشه بی شیر است
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 5
    حالا شما بزرگواران میتوانید قدر امنیت ملی را بدانید حاج قاسم سلیمانی که تمام نمی‌شود امروز هم هزاران حاج قاسم در گوشه و کنار این مملکت جونشون کف دست و از ناموس من و تو دفاع می‌کنند که خداوند متعال اجر معنوی و اخروی نصب شان کند
  • محمد IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 0
    لبنان، کردستان عراق، کردستان سوریه، ارتش عراق و ...! عمق استراتژیکمون داره میرسه به سواحل خلیج فارس!!!
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 4
    اینها همه شکل کاره! دارن آماده میکنن واسه طرح منحوس اشغال (الحاق) بیت المقدس
  • دلگشا IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 4
    نمیدونم ماایرانی هامشکلمون باکدوم کشوره!؟تاحالامیگفتیم مشکل ایدلوژیک باصهیونیستهای غاصب وجنایتکارداریم وازحق مظلومان فلسطین دفاع میکنیم که البته این خیلی قشنگه ،ازطرفی هم باامپریالیسم جهانی مشکل داریم که رآس اون امریکاس ،اینم درست ومنطقی،ولی آیاواقعااهداف کلان سیاستگذاری خارجی ماصرفاهمینه!!؟؟وقتی ماخودروسازیمون هزارویک سر و سر بافرانسه داره الان داریم درموضوع لبنان دری وری میگیم بهش ،کلی ازمسولین وکله گنده هامون برای تفریح ودرمان وکارهای دیگه راهی لندن میشن والان سرموضوع لبنان بازهم سرشاخ میشیم باشون@!؟واقعا جریان ماچیه؟شدیم دقیقاعین امارات وعربستان تاترکیه یه حرکت توسعه طلبانه تویه کشوردیگه میکنه چون اوناعرضه شو ندارن سروصداشون بلندمیشه..جهان امروزجهان توسعه طلبی واقتصادوقدرت ومنافع ملی ه هسته های ایدلوژیک درسراسرجهان محکوم به درجازدن هستن ،چون به خواسته هاوآزادی ها وآرامش ورفاه ابنا بشراهمیتی نمیدن ،تاحالاازخودمون پرسیدیم مابه هرجارفتیم به طرفدارامون چی هدیه کردیم مطمعن باشیدهمون مردمی که درلبنان به فرانسه نامه دادن دوست ندارن مثل مردم عراق ویمن دچارفقروافسردگی بشن ،هرملتی حق داره شادزندگی کنه وبرای اینده ش تصمیم بگیره البته که همیشه غربی هابه دنبال استمعمارهستن ولی باتوسعه های سطحی ورفاه وایجادنشاط مقطعی برای اون سرزمین بسترروبرای خودشون فراهم میکنن ولی ماهم برای کشورخودمون یجور جهنم مصنوعی درست کردیم وهم برای سرزمینهایی که پامیذاریم وبه همین دلیل طرفداران زیادی نداریم وماندگاریمون ایمن نیست وازکشور خودمون هم مهاجرتهای علمی ومالی واستعدادی زیادی وجود داره .ایران نیاز به تغییر رویکردهای اساسی درسیاست جهانی داره
  • DE ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 2
    قراره قدرتهای فرا منطقه ای از تفوذایران در لبنان و سوریه و عراق جلوگیری کنند قطعا جنگی در راه هست شروع یک فاجعه دیگر در منطقه خدا رحم کنه
  • حسین سلجوقی پور IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    6 1
    بنظرم تنها کاراین نظامیان اوردن ارامش و امنیت به لبنان است که متاسفانه توسط تعدادی بظاهرمسلمان به نابودی داشت میرفت
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    5 2
    سلام لطفا اگر از مسلمانی وآزادگی ذره‌ای باقی مانده مردم مظلوم سرزمین خودمان ایران را دریابید. یا علی
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      1 4
      سلام دوست عزیز هدفشون ضعیف کردن حزب ا...و گروههای مقاومت در لبنانه تا در صورت بروز جنگ احتمالی بین ایران و امریکا،اسرائیل از آتش اونها در امان باشه اگر جنگی اتفاق بیفته مطمئن باش تمام پالایشگاههای نفت خاورمیانه توسط ارتش خود امریکا و روسیه به آتش کشیده خواهد شد منظورم بمبارانه بعد خواهند گفت کار ایرانه نتیجه نهایی نفت روسیه و آمریکا به بشکه ی ۵۰۰تا۶۰۰دلار به چینی ها فروخته میشه و چین فوقالعاده از نظر اقتصادی ضعیف و خاورمیانه فوقالعاده فقیر میشه این سیستم آمریکا و روسیه ست و این به نفع ما نیست ولی دیر یا زود اتفاق میفته همه اینها آرایش جنگیست ارتش و سپاه ایران بایستی آماده تر از قبل باشند.
  • مهدی NL ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 8
    ما از حاج قاسم ها درس مقاومت را آموخته ایم، وا... خیرالماکرین
  • حسن IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    2 7
    برای لاشخور نوع لاشه فرق نمیکند. آمریکا انگلیس فرانسه نوچه اسرائیل لاشخور ران فرصت طلب هستند
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 4
    مرگ بر آمریکا و اسرائیل وانگلیس. وهمه دشمنان اسلام.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 3
    رئیس جمهور و ارتش فرانسه و کشتی انگلیسی از اروپا به لبنان رسیدن اما یک مقام رسمی از ایران هنوز به خودش زحمت نداده تا یک ساعت و ربع تو هواپیما بشینه و به لبنان بره واقعا که
  • راد صالح آبادى IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 4
    سوريه به خرابه تبديل شد يمن از دست رفت عراق تكه پاره شد از فلسطين فقط غزه نا امن باقى مانده عربستان سعودى را از اسلام دزديدند لبنان در أشوب قرار گرفت چقدر امروز و فردا - با اذن جهاد اسراييل را نابود كنيد سپاه توان انرا دارد كار را صبح شروع كند ظهر به پايان برساند شب ارام بخوابيم
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 2
      احسن شیر مادر حلالت باشد.الان وقت حمله است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس