به گزارش مشرق، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران، درباره وضعیت قطارهای مترو به لحاظ فرسودگی اظهار داشت: عمر هر قطار مترو حداکثر 30 سال است و بعد از این مدت باید اورهال قطار انجام گیرد.
وی افزود: پس از 30 سال قطار مترو مستهلک شده و باید از رده خارج و قطار جدیدی جایگزین آن شود که البته ما در تهران با تغییر اساسی قطارها با بهرهمندی از تکنولوژی و تجهیزات جدید قطارها را به روزرسانی و اورهال میکنیم تا بتوانیم خدمات بیشتری را به مسافران ارائه دهیم.
بیشتر بخوانید:
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که دولت چقدر از صندوق توسعه ملی به مترو تهران اختصاص داده است، گفت: هیچ مبلغی از سوی دولت به ما واریز نشده است این در حالی است که اورهال قطارهای مترو سالانه حداقل 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
نوبخت بیان داشت: فراخوان انجام اورهال 10 قطار مترو را در حال حاضر انجام دادهایم و برای توسعه بهرهبرداری در مترو به بودجههای بیشتری نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: بودجه سال جاری نیز که توسط شهرداری به مترو اختصاص داده شده بود به دلیل شرایط کرونا دچار نقصان شد و این موضوع نشان میدهد که دولت باید در زمینه توسعه مترو به شهرداری کمک کند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران از آمادگی شرکت بهرهبرداری مترو تهران جهت بازگشایی مدارس و دانشگاهها خبر داد و گفت: در تلاشیم که ظرفیت مترو را افزایش دهیم و میزان خرابی قطارها نیز به حداقل ممکن برسد تعدادی پله برقی نیز در حال آماده شدن است که انشاءالله در زمان بازگشایی مدارس مسافران از آن استفاده خواهند کرد.