کد خبر 1108573
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
آتش سوزی

فرماندار شهرستان قیروکارزین از مهار کامل حریق در مراتع جنوبی این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات پایش و ارزیابی مراتع مورد هجوم آتش آغاز شده و ادامه دارد.

به گزارش مشرق، علی محمد کریمی، فرماندار شهرستان قیروکارزین، اظهار داشت: آتش‌سوزی که از عصر شنبه بیست و پنجم مرداد ماه آغاز شده بود با همکاری مجموعه بزرگی از نیروهای امدادی ساعت ۳ بامداد امروز سه شنبه به طور کامل مهار شد.

ببینید:

فیلم/ آتش‌سوزی مهیب در منطقه صنعتی «تگزاس»

وی با اشاره به وسعت آتش سوزی افزود : این حادثه با انسجام و همدلی اعضای ستاد بحران شهرستان، بخشداران، نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های قیروکارزین ، سپیدان، لارستان، فیروزآباد و خنج مدیریت شد.

رئیس ستاد بحران شهرستان قیروکارزین با تاکید بر نقش تاثیرگذار اداره‌کل مدیریت بحران استانداری و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در تسریع و تسهیل مهار آتش سوزی ادامه داد: با هماهنگی نهادهای مرتبط، یک فروند بالگرد هلال احمر جمهوری اسلامی در مهار آتش کمک شایانی انجام داد.

کریمی بیان داشت : بالگرد اعزامی به منطقه در ۶ سورتی پرواز دشوار نیروهای امدادی و لوازم پشتیبانی را از شهر افزر به ارتفاعات جنوبی شهرستان هلی برد کرد که این اقدام و مشارکت باعث شد نیروهای حاضر در ارتفاعات، زمان کافی برای کنترل آتش در دست داشته باشند.

 فرماندار قیروکارزین با اشاره به اینکه وزش باد، صعب العبور بودن ارتفاعات، گرمای بالای ۴۷ درجه سانتیگراد هوا و کمبود امکانات، باعث طولانی شدن عملیات اطفاء حریق شده بود اظهار داشت : گروه های مردم نهاد و دوستدار طبیعت از شهرستان های استهبان و کوار نیز در مهار آتش مشارکت فعال داشته که حضور آنان در منطقه قابل تقدیر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس