کد خبر 1109004
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
بیانیه مشترک الکاظمی و ترامپ درباره گفت‌وگوی راهبردی

نخست وزیر عراق و رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه بیانیه مشترکی را درباره مذاکرات بین دو کشور و گفت‌وگوی راهبردی بین آنها منتشر کردند.

به گزارش مشرق به نقل از سایت بغداد الیوم، دفتر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد: شراکت راهبردی بین عراق و آمریکا مبتنی بر تمایل مشترک برای تحقق امنیت و شکوفایی است.

این بیانیه افزود: باهم، ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا و نیروهای امنیتی عراق توانستند داعش و خلافت آن را منهدم کنند و ما به هماهنگی به منظور اطمینان یافتن از اینکه داعش تهدیدی برای عراق یا هر کشور دیگری نخواهد بود، ادامه می دهیم.

بیشتر بخوانید:

آمریکایی‌ها خارج نشوند، از حملات ما در امان نخواهند بود

نخست‌وزیر عراق: به دنبال تقویت روابط با آمریکا هستیم

ترامپ در دیدار با الکاظمی از علت حضور در عراق گفت

این بیانیه تاکید کرد: ما بار دیگر بر تعهد طولانی مدت خود برای هماهنگی امنیتی دوجانبه به منظور ساختن توانمندیهای ارتش عراق و مقابله با تهدیدات علیه منافع مشترک خودمان تاکید می‌کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همکاری امنیتی سنگ بنای توسعه تلاش های همکاری در زمینه‌های اقتصادی و انسانی و سیاسی و فرهنگی را پی ریزی می‌کند.

این بیانیه تصریح کرد: شیوع کرونا، بر اهمیت همکاری مشترک برای ساختن عراقی شکوفا و باثبات تاکید می‌کند تا اینکه عراق بتواند فرصت‌های شغلی و خدمات رسانی به ملت این کشور را تامین و به عنوان یک نیروی تقویت کننده ثبات در خاورمیانه عمل کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    5 7
    عالیه.درود بر کاظمی که به فکر منافع مردمشه
    • حاج وحید IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      0 0
      آره بفکر له کردن خون جووناییه سربازای ابومهدی و امثالش بودن و داعش رو روندن.آره خب خیلی آدم تو فکری هست ینی در اصل تو مخه. افتاد؟؟؟؟ اسم دین که میاد یه عده کهیر میزنن، دین هیچ اصلا، آزاده باش !! امثال توها هستن که میرن بالاتر میشن الکاظمی و بعضیا تو ایران خودمون. هرچیم ازشون لگد میخورن باز کمشونه، اینان که کاری کردن چغندرای غربی خودشون رو صاحاب کره زمین بدونن.« افتضضضضاح »کمه برا این دست افراد....
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    14 0
    یعنی امریکا تو این ده دوازده سال براتون امنیت(داعش) و شکوفایی( سرقت نفت و سایر منابع) اورده؟! زبان شیطان نشست و برخواست سیاسی و دیپلماسی نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس