کد خبر 1112888
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کرونا در اروپا| از افزایش چشمگیر شمار مبتلایان روزانه تا رکودهای اقتصادی تاریخی

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا از افزایش چشمگیر موارد ابتلای روزانه به کرونا و رکودهای اقتصادی تاریخی و کم سابقه در بسیاری از کشورهای مهم اروپا خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی بیشتری به بار می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

بازداشت و جریمه برادر "جرمی کوربین" به دلیل نقض قواعد کرونایی

جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که پیرس کوربین، برادر رهبر سابق حزب کارگر انگلیس "جرمی کوربین" به اتهام نقض قواعد کرونایی دستگیر شد. وی همچنین باید برای نقض محدودیت‌ها حدود 10 هزار پوند جریمه پرداخت کند. البته وی که موقتا بازاشت شده بود و آزاد شده گفته است که این جریمه نقدی را پرداخت نمی‌کند.

رکود اقتصادی تاریخی در ترکیه

خبرها همچنین حاکی از آن است که کرونا به رکود اقتصادی تاریخی در ترکیه منجر شده است. بر اساس اطلاعات اداره آمار ترکیه تولید ناخالص ملی در این کشور از آوریل تا ماه ژوئن 11 درصد نسبت به سه ماهه قبل از آن کاهش داشته است.

در مقایسه با سال قبل در این دوره زمانی اقتصاد ترکیه 9.9 درصد با رکود مواجه شده که این کاهش بازده اقتصادی در بیش از یک دهه گذشته بی سابقه بوده است. ترکیه به شدت از کاهش توریسم در دوران بحران کرونا رنج می‌برد.

توهین و فحاشی معترضان آلمانی به وزیر بهداشت آلمان

وزیر بهداشت آلمان که تلاش کرده بود در اعتراضات گسترده علیه محدودیت‌های کرونایی با معترضان ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها گفتگو کند مورد توهین قرار گرفته و معترضان آب دهان به روی او پرتاب کردند.

"ینز اشپاهن"، در گفتگویی با یک رسانه آلمانی گفته بود که ما باید به دنبال گفتگو با افراد ناراضی از سیاست‌های کرونایی باشیم. وی همچنین گفت: این گونه بحث‌ها به دموکراسی تعلق دارد. اما این مذاکرات تنها در صورتی شکل می‌گیرد که هر دو طرف آماده شنیدن باشند. اما وقتی داد و فریاد و اهانت و پرتاب کردن آب دهان وجود داشته باشد این امر شدنی نیست.

بیش از 5 هزار ابتلای روزانه به کرونا در فرانسه

آمار مبتلایان روزانه به کرونا در فرانسه بر اساس اطلاعات وزیر بهداشت این کشور در شب گذشته 5413 مورد بوده است.

بالاترین رکورد مبتلایان روزانه به کرونا در مجارستان

آمار مبتلایان روزانه به کرونا در مجارستان هم رکورد تازه‌ای را بدست آورده و نهادهای بهداشتی در این کشور روز گذشته از ابتلای 292 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که بالاترین میزان ابتلای روزانه از شروع این بحران در مجارستان در ماه مارس بوده است.

کارشناسان علت افزایش چشمگیر مبتلایان روزانه در مجارستان را رفتارهای بی دقت و بدون احتیاط جوانان و افزایش ظرفیت تست گیری‌ها در این کشور ارزیابی کرده‌اند.

1715 مورد ابتلای روزانه در انگلیس

انگلیس هم شب گذشته از افزایش چشمگیر شمار مبتلایان روزانه خبر داده و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در روز یکشنبه شمار مبتلایان به کرونا 1715 مورد در 24 ساعت بوده است. انگلیس هم اخیرا میزان ظرفیت تست گیری‌ها در کشورش را افزایش داده است.

نگرانی فرانسوی‌ها درباره عواقب آغاز سال تحصیلی جدید

فرانسوی‌ها هم به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آستانه سال تحصیلی جدید با نگرانی به باز شدن مدارس می‌نگرند. در یک نامه که گروهی از پزشکان فرانسوی نوشته‌اند آمده است: قوانین برنامه ریزی شده برای آغاز سال تحصیلی جدید در اول سپتامبر از کارکنان، دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها حمایت نمی‌کند. قواعد موجود برای توقف افزایش موارد ابتلا به کرونا کافی نیستند.

این پزشکان خواستار استفاده اجباری از ماسک برای افراد بالای 6 سال شده‌اند.

از روز سه شنبه دانش آموزان فرانسوی بعد از ماه‌ها تعطیلی باید بر سر کلاس‌های درس حاضر شوند. وزیر آموزش و پروش فرانسه وعده آغاز سال تحصیلی معمولی را داده بود.

تشدید قوانین کرونایی در پارلمان آلمان

با توجه به افزایش آمار مبتلایان جدید به کرونا پارلمان آلمان هم بعد از تعطیلات تابستان اقدامات امنیتی خود برای مهار این ویروس را تقویت می‌کند. در پیامی داخلی که روز یکشنبه از طرف این نهاد مهم آلمانی ارسال شد به کارمندان اطلاع داده شد که رئیس پارلمان آلمان خواستار استفاده همه کارکنان از ماسک در تمام ساختمان‌های پارلمان است.

رکود اقتصادی چشمگیر در کشورهای اروپایی

خبرها حاکی از آن است که اقتصاد لهستان هم از بحران کرونا به شدت رنج می‌برد. بر اساس آمارهای رسمی تولید ناخالص ملی در این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 8.2 درصد در مقایسه با این دوره زمانی در سال گذشته کاهش داشته است.

تولید ناخالص ملی در ایتالیا هم در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با سه ماهه قبل از آن 13 درصد کاهش داشته و تحت بحران کرونا به شدت آسیب دیده است.

اعتراضات و ناآرامی‌ها در برلین

سنای برلین هم با توجه به عدم پایبندی معترضان به محدودیت‌های کرونایی درخواست کرده که از این پس باید طرح استفاده اجباری از ماسک برای معترضان وجود داشته باشد.

روز شنبه اعتراضات گسترده‌ای با حضور شهروندان از سراسر آلمان در پایتخت این کشور برگزار شد که طی آن گروهی از معترضان به ساختمان پارلمان این کشور حمله کردند.

به نوشته رسانه‌های آلمانی حدود 40 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. از آنجایی که معترضان قواعد کرونایی را رعایت نکردند پلیس وارد عمل شده و به این اعتراضات پایان داد.

بر اساس اطلاعات پلیس ناآرامی‌هایی به وجود آمد و خساراتی به اموال عمومی زده شد و معترضان با بطری به سمت نیروهای پلیس حمله کردند. البته اکثر معترضان به صورت صلح آمیز اعتراض کردند. صدها نفر هم در این تجمع اعتراضی گسترده از طرف نیروهای پلیس دستگیر شدند.

پلیس برلین ابتدا برگزاری اعتراضات را ممنوع کرده بود، اما دادگاه این شهر حکم به لغو این ممنوعیت داد و برگزاری تظاهرات را مجاز اعلام کرد.

چند صد تن از افرادی که در راهپیمایی مخالفان محدودیت‌های کرونایی در برلین شرکت کرده بودند، به ساختمان پارلمان آلمان هجوم بردند. گفته می‌شود که برنامه سقوط دولت هم در دستور کار یکی از برگزارکنندگان بوده است.

چند صد تن از معترضان فرصت را مغتنم شمردند و از سد ماموران حفاظت پارلمان گذشتند و تا جلوی در ساختمان هم رفتند. آنها با برافراشتن پرچم‌های ویژه راست‌گرایان افراطی وابستگی خود به این گروه‌ها را به‌نمایش گذاشتند.

خشم مقامات آلمانی از حمله معترضان به پارلمان

هجوم تظاهرات کنندگان به ساختمان پارلمان آلمان واکنش احزاب و سیاستمداران بلندپایه این کشور را برانگیخت. "هورست زیهوفر"، وزیر کشور، در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت، رایشستاگ محل فعالیت نمایندگان ملت و بنابراین مرکز نمادین دموکراسی آلمان است و جای تعجب نیست که افراط‌ گرایان از آن برای اهداف خود سوءاستفاده کنند.

این عضو بلندپایه حزب سوسیال مسیحی با بیان اینکه گوناگونی عقاید از ویژگی‌های جامعه آلمان است و باید از آن دفاع کرد، وعده داد که دولت در برابر مخالفان نظام دموکراتیک و لیبرال آلمان واکنشی سخت‌گیرانه خواهد داشت.

اولاف شولتز، معاون صدراعظم و وزیر دارایی فدرال، در پیامی توییتری نوشت: «بوندستاگ جای نمایش نمادهای نازی‌ها و پرچم‌های طرفداران امپراتوری آلمان (رایشس‌بورگر) نیست.»

فراکسیون‌های اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات آلمان هم یک نشست ویژه را برای تصمیم گیری درباره تاسیس یک منطقه امنیتی در اطراف پارلمان را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس پارلمان آلمان هم از اقدامی حقیرانه سخن گفته و انتقاد شدیدی به این اقدام معترضان وارد کرد.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم دیداری را با نیروهای پلیسی که در عملیات حمایت از پارلمان حضور داشتند تشکیل داد.

اشتاین مایر تحرکات راست گرایان افراطی در اطراف پارلمان آلمان و برافراشتن نمادها و پرچم های این جنبش را حمله‌ای غیر قابل تحمل به قلب دموکراسی دانسته و گفت: ما هرگز چنین اقدامی را نمی‌پذیریم.

وی از نیروهای پلیسی که از پارلمان در برابر این حملات حمایت کردند تشکر کرد.

برخی سیاستمداران هم خواستار محدودیت قائل شدن برای اعتراضات در نزدیکی پارلمان آلمان شدند.

در اعتراضات روز شنبه در پایتخت برلین حدود 33 پلیس مجروح شدند و 316 نفر هم دستگیر شدند.

دولت آلمان هم درباره این اعتراضات موضع گیری کرده و در بیانیه‌ای از طرف صدر اعظم آلمان از 3 پلیسی که از ساختمان پارلمان آلمان در برابر هجوم معترضان جلوگیری کردند تشکر کرد. دولت آلمان برای این نیروهای پلیس که مجروح شده بودند آرزوی سلامت کرد.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که تعداد موارد ابتلا به کرونا در کشورهای اروپایی همچنان روند صعودی را طی کرده و تا به حال 455621 نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و 20011 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 331644 نفر به کرونا مبتلا شده و 41486 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 267077 نفر به کرونا مبتلا شده و 30596 نفر هم تا به حال در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 265409 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35472 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 242114 نفر به کرونا مبتلا شده و 9360 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس