کد خبر 1114109
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱

به گزارش مشرق، سیده راضیه حسینی فعال رسانه‌ای نوشت:

چند وقت پیش، بعد از آنکه بی‌توجهی استاندار خوزستان به مشکل بی‌آبی غیزانیه، کارد را به استخوان مردم رساند، چندتن از نمایندگان مجلس به این منطقه رفتند تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم این منطقه قرار بگیرند و اجرای پروژه آبرسانی را پیگیری کنند.
همین ماجرا برای کارگران هفت‌تپه هم اتفاق افتاد و بعد از ماه‌ها اعتراض به‌خاطر مشکلات معیشتی جدی، با بی‌توجهی کامل دولت و بی‌تفاوتی استاندار خوزستان مواجه شدند و ناچار شدند دست از کار بکشند. باز هم نمایندگان مجلس به هفت‌تپه سفر کردند، صدای کارگران مظلوم را شنیدند و طی چندین جلسه در مجلس، هم پرداخت حقوق معوقه کارگران را پیگیری کردند و هم خلع‌ید مالکِ بی‌کفایت این معدن که از حمایت دولت برخوردار بود.

اما دولتی که در تمام این هفت‌سال و با وجود اعتراضات مکرر کارگران هفت‌تپه، نسبت به این همه درد و مشکل بی‌تفاوت بود، نتوانست بازشدن گره مشکلات کارگران را تاب بیاورد و مشاور رییس‌جمهور به حضور نمایندگان تهران در این منطقه و پیگیری آن‌ها اعتراض کرد. اعتراضی که تعجب همه را برانگیخت؛ اینکه چرا باید باز شدن گره مشکلات مردم خوزستان، صدای اعتراض دولتی‌ها را بلند کند؟

اما ماجرا به همینجا ختم نشد؛  با توجه به مشکلات عدیدهٔ مردم خوزستان، رییس مجلس در اولین سفر استانی خود به این منطقه رفت تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیرد، گره‌های ساختاری و قانونی را شناسایی کند و بر حل این مشکلات توسط دستگاه‌های متولی نظارت نماید. مشکلاتی که  از آب آشامیدنی به‌عنوان حقوق اولیه مردم شروع می‌شود تا مشکل فاضلاب و کبود امکانات در سطوح مختلف. اما باز هم جریان اعتدال و اصلاحات تاب نیاورد و رسانه‌هایش را به خط کرد تا با ربط‌دادن این سفر به انتخابات ریاست‌جمهوری، علیه حضور رییس‌مجلس در استان خوزستان شانتاژ کنند و حل مشکلات مردم این استان را تحت‌الشعاع قرار دهند.

این مخالفت‌ها و فضاسازی‌ها باعث شده یک سوال جدی برای تحلیلگران به‌وجود بیاید؛ اینکه چرا جریان اعتدال و اصلاحات نمی‌خواهد مشکلات جدی مردم خوزستان حل شود؟

مخصوصا اینکه در دوران بعد از جنگ طی حدود ۲۳سال که دولت و در نتیجه سیستم اجرایی و بودجه کل کشور در دست این جریان بوده است، قدمی جدی برای رفع محرومیت مردم خوزستان برداشته نشده و مشکلات متعدد این استان، مدام عمیق‌تر شده است؛ چه در دوران سازندگی، چه دولت اصلاحات و چه طی ۷ سال گذشته در دولت اعتدال. این در حالی است که این استان نفت‌خیز، به‌خاطر مقاومت جانانه در طی هشت‌سال دفاع مقدس، دینی بزرگ بر گردن این کشور دارد.

برخی تحلیلگران معتقدند درگیرماندنِ این استان در مشکلات متعدد و اعتراضات مردم آن، از نظر این جریان سیاسی یک اهرم برای فشار به حاکمیت در مواقع مختلف است و به همین دلیل است که بازشدن گره مشکلات خوزستان، اینچنین مشاوران دولت و رسانه‌های وابسته را آشفته کرده است. همین باعث شده به هر دستاویزی متوسل شوند تا مانع از حل معضلات مردم این استان شوند.

اما کاش می‌فهمیدند این مردم نجیب، ازین بازی‌های سیاسی خسته و دلزده هستند. رسانه‌ها هرچقدر می‌خواهند شانتاژ کنند؛ مردم خوزستان، فارغ ازین فضاسازی‌ها به‌وضوح تشخیص خواهند داد کدام مسئولین برای حل مشکلاتشان آستین همت بالا زده‌اند و کدام مشاوران آشنا، به آن‌ها و دردهایشان فقط نگاهی سیاسی و ابزاری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • US ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    21 2
    برای اینکه تندروها یا در واقع خائنان اصلاحات از عربستان دستور می گیرند .
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      3 14
      برای اینکه تندرهای اصولگرا به پماد سوختنی نیاز دارن اما در مذیقه هستن
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      3 0
      به 19:44 اتفاقا معلومه که تو و اصلاح طلبا یه اب داغ احتیاج دارین تا بریزین اونجا که خیییییییییییییییییییییییلی سوخته از درایت و کار جهادی دکتر قالیباف عزیز پس بدو تا دیر نشده
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      1 0
      متاسفانه اصلاحات به اعتماد مردم خوزستان و در واقع کل کشور پشت کرد و ماهیت واقعی خودش را به مردم نشان داد. فراموشمان نمی شود در انتخابات قبلی که مردم خوزستان دچار ریزگرد ها و هوای آلوده و قطعی مکرر برق و گرمای طاقت فرسا بودند بازهم مردم به شعار های اینها اعتماد کردند و گفتند"اگر هوا نداریم بازم هواتو داریم" منتهی علاوه بر عملکرد بسیار ضعیف اصلاح طلبان در اقتصاد کشور در قضیه سیل خوزستان و بی آبی و مشکلات زیر ساختی و خصوصی سازی بی مهری آقایان را دیدند و سرمایه اجتماعی آنها ریزش کرد
    • ناشناس AU ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      1 1
      هم دولت اصولگرا دیدیم هم اصلاح طلب کدومش به درد مردم خورد ؟ هیچ‌کدوم ..دیگه حنای سیاسیون برای ملت رنگ نداره همه شون دستشون توی یه کاسه هست اون هم کاسه ی ملت
  • ناشناس IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    شما فقط قیمت تره بار اهوازرو با قیمت تره بار تهران مقایسه کن اهواز قیمتهاگرونتره تهران هست هیچ نهادی هم نظارت نمی کنه فقط یه چیزی یاد گرفتن همشون تکرارمی کنن محصولات صادر میشه عراق برای همین ته مانده ها گرون هستن.هیچکس به فکر مردم خوزستان نیست میری میوه بخری از یه طرف قیمتها دلتو خون می کنه از طرفی آه وناله مردم که اومدن خرید .
  • جوجه تیغی بدنساز NL ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    8 1
    مشرق یه مدته اخبار حوادثت خیلی کم شده و این منو داره آزار میده .. خین بذار، خین خین
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      3 9
      علتش اینه که نفوذتون تو منطقه به صفر رسیده وپماد سوختی هم درمذیقه هستید.خخخخخخخخخ
    • جوجه تیغی بدنساز IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      4 0
      20:58 خداوکیلی با اینشتین نسبتی نداری؟ آخه نبوغت منو مرد. اخبار حوادث ناناز،حوادث!! نه منطقه!!! منطقه که کلیش ماس ماس.
  • محمد IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 5
    خب بفرمایند همشون مشکلات رو حل کنن.وگرنه دو صد گفته چون نیم کردار نیست‌.هر وقت کمترین کاری انجام دادن،به ملت گزارش بدهند و الا رفتن یا نرفتنشون فرقی به حال ملت نمیکنه.و این تبلیغات زود رس را به ذهن میرسونه.بفرمایند خدمت چی در چنته دارن جز هیچ
    • امیر US ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      2 0
      آقا محمد، دانشمند محترم، یعنی اینقدر سواد سیاسی نداری که بدونی وظیفه نمایندگان نظارته؟!!!!!!!!!!!!!!! هنوز نمی دونی نود و پنج درصد اجراییات و بودجه کشور در دست دولته؟!!!!!!!!!! همین که نمایندگان و خود رییس مجلس ، بدون تشریفات ، در بین مردم حضور پیدا کرده اند و از نزدیک مشکلاتشان را شنیده اند و به آنها قول پیگیری داده اند، کار مهمی انجام داده اندو کارشان دستمریزاد دارد. کاری که مجلس قبلی و دولت فعلی که معمولاً مورد انتقاد و گلایه امثال شما قرار نمی گیرند( اگر غیر از این بود ، در نظرت، به ضعف نظارت نمایندگان مجلس قبلی و عملکرد ضعیف مسئولان دولتی اشاره می کردی)!!!!!، متاسفانه انجام ندادند.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    با سلام این تحلیل کاملا صادق و بر روند امور در خوزستان تطابق دارد. جریان اصلاح طلبی خوزستان را بخشی از کابین خود قرار داد. این واقعیت برای فعالان سیاسی کاملا واضح و روشن است. انتخاب شریعتی بخشی از تسویه حساب سیاسی با خط قرمزهای فتنه 88 است. شریعتی ستاد خود را به اتاق عملیات اعتراص های ناهنجار اختصاص داده بود و در این ارتباط از دوستان خود خط می گرفت و هم اکنو ن پاداش عملکرد خود را دریافت کرده است.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    3 0
    جنوب کشور سالهاست مورد بی مهری است این از عدالت وانصاف بدوراست ایران وقتی ایران قدرتمندی است که در گوشه ای از آن نتوان فقیری یافت.
  • محمد IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    3 0
    یعنی واضح نیست چرا؟؟ به همون دلیلی که از خدا و پیغمبر هم عبور کردن تا کدخدا ازشون راضی باشه مهم برای اصلاحات فقط کدخدا هست خدا و دین و کشور و مردم پیش اینا معنایی نداره
    • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      0 0
      تورا به خدا چرت وپرت نگو
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    2 0
    با وجود ناکارامدی فاجعه بار اصلاح طلبان و با وجود محق بودن مردم این استان- ریشه این حجم از اظهار نارضایتی در استان فرهنگی و سیاسی هم هست- با وجود نامناسب بودن وضعیت در این استان ولی نسبت به بسیاری از استان های دیگر وضعیت بهتری دارد
  • US ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 0
    اولا اصلاحطلبان دولت اصلاح طلبان رئيس جمهور اصلاح طلبان درقربانى كردن منافع بيش از هشتاددرصد مردم به پاى ياران خارجى ودوستان داخلى مقتدرانه وهوشمندانه عمل كرده اند وبرنامه وقرارى براى جلوبردن كشور وسطح زندگى مردم وجود خارجى ندارد كه حالا اعتراض ميشود جريان اصلاحات نمى خواهد مشكلات خوزستان حل شود خواست اين دولت با توجه عملكردهفت ساله وموضع گيرى هايش به زانودراوردن حاميان نظام وخود نظام است نه عكس ان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس