ویژه ها

گویا زیباکلام و همفکران وی از اینکه کارگران کارخانه آردداران بیکار نشده اند، ناراحت هستند. یا شاید از اینکه صدای مردم خوزستان بجای شانتاژ بی بی سی، بدون واسطه توسط مقامات ارشد شنیده شده، پریشان هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**عبدی:مردم کشورهای بی دین، سالم تر از مسلمانان هستند

«عباس عبدی» در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «دینداری و کرونا» نوشت: «دینی که برای شفای بیمار و بینا کردن چشم نابینا به کار آید در مقابله با اپیدمی جهان امروز ناکارآمد خواهد بود و شکست می‌خورد. چرا؟   توسل به امامزاده‌ها و هیات‌های مذهبی و... برای بهبودی و شفای بیماران ویژه و به‌طور معمول پس از ناامیدی از طی کردن مسیر طبیعی درمان و مراجعه به پزشک جدی می‌شود. ابتدا بیمار را برای درمان به هر بیمارستان و نزد هر پزشکی می‌برند و خلاصه هنگامی که ناامید می‌شوند خالصانه و با توسل رو به سوی زیارتگاه‌ها و عزاداری‌ها یا نذر و نیاز می‌آورند این در همه ادیان هم هست. ‌گر چه آماری نداریم، ولی به نظر می‌رسد که اکثر قریب به اتفاق اینها نیز نتیجه‌ای به دست نمی‌آورند و بیماری همچنان ادامه پیدا می‌کند».

عبدی در ادامه نوشت: «بخش کوچکی که درمان می‌شود به این علت است که یا در شرایط عادی هم درمان می‌شد، همچنان که افرادی داریم که پس از ناامیدی از پزشکان به هر دلیلی خوب می‌شوند که شاید ناشی از خطای تشخیص پزشکان باشد. بنابراین بهبودی در این مرحله می‌تواند ناشی از خطای اولیه پزشکی یا تغییرات شناخته‌نشده، یا بروز تحولات روحی و روانی در فرد بیمار باشد که به علت این توسل یا تضرع خالصانه رخ می‌دهد. ولی نکته اینجاست که حتی اگر این موارد شفا یافتن یک درصد هم باشد برای مردم برجسته و دیده می‌شود، ولی آن ۹۹ درصد درمان‌نشده هیچگاه برجسته نمی‌شود. به همین علت این مسیر شفایابی همچنان باز است و پرطرفدار».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «اغلب رهبران مذهبی بر خلاف پیروان‌شان بیش از دیگران خود را موظف به رعایت دستورات ایمنی و بهداشتی جهت پرهیز از ابتلای به کرونا می‌دانند و همه اینها نشان‌گر آن است که مساله شفادهی و دارالشفا بودن این مناسک در چارچوب دیگری قابل تبلیغ بوده و در اپیدمی جهانی قابلیت کاربرد ندارد. به علاوه مقایسه میان کشورها به خوبی نشان می‌دهد که راه مقابله با این بیماری وابسته به دانش و امکانات پزشکی هر کشوری و نیز رعایت دستورات بهداشتی از سوی مردم آن کشور و سیاست‌های دولت‌های آنها است و متغیر دیگر چون دینداری نمی‌تواند آن را چندان توضیح دهد... میانگین سن و سلامت کشورهای بی‌دین یا کم‌اعتقاد بسیار بالاتر از کشورهای دیندار اعم از مسلمان یا مسیحی بود و هست».

عباس عبدی در یادداشت مذکور در اقدامی مسبوق به سابقه با حمله و تمسخر باورهای دینی مردم و ارائه آمارهای مخدوش و بدون سند، مدعی شده است که در کشورهای بی دین، میانگین سن و سلامت بسیار بالاتر از کشورهای دینی است.

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب ابتکار در مطلبی مشابه نوشته بود: «چین بیشترین بی‌دین‌های دنیا را دارد. طبق آمارهایی که وجود دارد از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر بی‌دین دنیا، قریب ۶۰۰ میلیون نفر در چین زندگی می‌کنند... گزارش‌های منتشر شده درباره‌ نحوه‌ مواجهه‌ چین با کرونا نشان می‌دهد که دولت چین پس از اهمال اولیه، بسیار قاطع و با برنامه‌ریزی جدی با این بحران روبه‌رو شده است...مجموعه‌ی این‌ها نشانه کارآمد بودن بودن نظام سیاسی چین از نظر اداری، سیاسی و تکنولوژیک است و اصلاً قابل مقایسه با ایران نیست».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه این گزارش نوشته بود: «اینکه قدرت شفادهندگی را به مکان‌هایی نسبت دهیم و معتقد باشیم که مکان‌های معینی شفادهنده هستند و می‌توانند بیماری‌ها را درمان کنند و برای آنها قدرت‌های مافوق طبیعی قائل باشیم نمونه‌ای از تفکر اسطوره ای است. معمولاً باورهایی این‌چنینی هیچ‌گاه آزمون نمی‌شوند؛ به این معنا که کسی تا به حال این بررسی را انجام نداده که تعداد معینی از بیماران لاعلاج را به یکی از این مکان‌های معین ببرد و تا زمان معینی که ادعا می‌شود بیماران شفا می‌یابند، از این بیماران آن‌جا نگهداری کند و صحت این ادعا را تایید کند».

طیف تندروی اصلاح طلب بارها توهین به ائمه اطهار و مقدسات را در کارنامه خود ثبت کرده است؛   «حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد(ابراهیم اصغرزاده) »،   «حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است(رجبعلی مزروعی) »، «معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند(عزت الله سحابی) »، «خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است(عبدالکریم سروش)»، «فرهنگ شهادت خشونت آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان میشود(عبدالکریم سروش)»، «امروز خدا در جامعه هیچ کاره است(محسن کدیور)»، «احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست(محمد خاتمی)»، «ما پیشرفت نمیکنم چون در جامعه ما هنوز خدا نمرده است(علیرضا علوی تبار) »، « «تفکر فقیهی نمیتواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند(سعید حجاریان)» و...تنها بخشی از جسارت طیف تندروی اصلاح طلب به مقدسات و ائمه اطهار(ع) است.

مردم عزیز و فهیم ایران در دهه اول محرم با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، مراسم های باشکوهی را برگزار کردند. رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی توسط هیات مذهبی و مساجد و عزاداران حسینی، تقدیر و تشکر مدیران وزارت بهداشت و جامعه پزشکی و همچنین تشکر ویژه رئیس جمهور را در پی داشت. در ماههای گذشته در ماه مبارک رمضان نیز شاهد همین رفتار بودیم.

عباس عبدی پیش از این مدعی شده بود که چون مشروب خواری در ایران رایج شده و انجام آن مصداق قبح شکنی نیست، پس بنابراین دیگر نظم اجتماعی را بر هم نمی زند. به همین دلیل باید با تفکیک قائل شدن میان جرم و گناه، مشروب خواری را صرفا یک گناه بدانیم و با امتناع از برخورد قضایی با مشروب خواری، با بسط آموزه‌های اخلاقی و دینی، به مشروب خواران توضیح دهیم که انجام این عمل گناه است و کارِ زشتی است. وی در اظهارنظری دیگر مدعی شده بود که باید خرید و فروش موادمخدر در ایران آزاد شود.

«سید امیر خرم» که تا پاییز ۹۷ عضو ارشد نهضت آزادی بوده و به دلیل اختلافات داخلی از این حزب جداشده، چندی پیش در مصاحبه با روزنامه همدلی گفته بود: «یکی از مؤلفه‌های گفتمان اصلاح طلبی، "اعتقاد به جدایی نهاد دین از نهاد حکومت" است».

** کارگران به سرِ کار بازگشتند، زیباکلام ناراحت شد

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «لزوم رعایت اصل تفکیک قوا» نوشت: «اوایل هفته گذشته سخنگوی دولت اعلام کرده که ظرف یک سال آینده طرح‌های بزرگ توسعه اقتصادی توسط آقای حسن روحانی برنامه‌ریزی خواهد شد. از سوی دیگر اواسط هفته آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به خوزستان سفر کرد تا به مشکلات و مسائل به‌خصوص مردم اهواز و سایر شهرهای استان رسیدگی کند. در عین حال رئیس محترم قوه‌قضائیه نیز همچنان پیگیر برای حل و فصل مسائل و مشکلات واحدهای اقتصادی و کارگری بود. اگر نگاهی به عملکرد قوه مجریه در اول هفته، عملکرد قوه مقننه در وسط هفته و در اولویت قرار گرفتن حل مشکلات اقتصادی و کارگری از سوی دستگاه قضا بیندازیم واقعا تصویر جالب از سیستم تفکیک قوا مشاهده می‌کنیم. این درحالی است که برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و رسیدگی عاجل و فوری و فوتی به مشکلات مردم خوزستان علی‌القاعده کار قوه مجریه است. از طرفی حل‌وفصل مشکلات اقتصادی نیز در چارچوب اختیارت دولت است و طبق سیستم تفکیک قوا قوه‌ دیگری اساسا نباید اختیاری برای پیگیری این موضع داشته باشد».

زیباکلام در ادامه نوشت: «مهم نیست که انگیزه اصلی آقای قالیباف از این سفرها سیاسی است یا اینکه اهداف دیگری دارد. به‌هرحال نباید قوه مقننه و مجلس خود را در مسائل اجرایی درگیر کند. اگر قوای دیگر می‌خواهند به گونه‌ای نشان دهند که دولت ناتوان است و نمی‌تواند مشکلات واحدهای اقتصادی را حل و فصل کند بهتر است که این مساله به شکل دیگری ابراز شود. نه اینکه برخلاف اصل تفکیک قوا وارد مسائل اجرایی کشور شوند. لااقل سعی کنند اصل تفکیک خدشه‌دار نشود».

در روزهای اخیر «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در قالب «بازدید و نظارت میدانی» در سفری ۴ روزه به خوزستان، از تمام حوزه های انتخابیه در این استان بازدید کرد و پای درد و دل مردم نشست و مشکلات مردم غیور این خطه از کشورمان را از نزدیک بررسی کرد. در این سفر ۴ روزه، مقامات استان از جمله استادار خوزستان نیز رئیس مجلس را همراهی کردند.

علاوه بر این در روزهای گذشته پس از گذشت هشت ماه از سفر استانی آقای «رئیسی» به استان البرز و دستور وی برای پیگیری مشکل این واحد تولیدی، تولید در شرکت آرد داران از سرگرفته شده و روزهای خوش به این واحد تولیدی که تا مرز تعدیل نیرو رفته بود، بازگشت.

گویا آقای زیباکلام و همفکران ایشان از اینکه کارگران کارخانه آرد داران بیکار نشده اند، ناراحت هستند. یا شاید از اینکه صدای مردم خوزستان بجای شانتاژ بی بی سی و صدای آمریکا، بدون واسطه توسط مقامات ارشد شنیده شده، پریشان هستند.

زیباکلام در یادداشت مذکور فریاد وامصیبتا سرداده که چرا اصل تفکیک قوا رعایت نشده است. این در حالی است که «عمادالدین باقی» در شماره امروز روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشته: «تنها مقامی که شایستگی نظارت بر سایر قوا و دستگاه‌ها را دارد و نماینده واقعی ملت است، رییس‌جمهور است»؛ آیا این نقض «اصل تفکیک قوا» نیست!؟

پس از سفر قالیباف به خوزستان، رسانه های اصلاح طلب پیشنهاد دادند که باید اختیارات رئیس مجلس کاهش یابد. پیشنهاددهندگان این طرح همان جماعتی هستند که در ۷ سال اخیر بارها مدعی شده اند که باید اختیارات رئیس جمهور افزایش یابد!

متاسفانه زیباکلام و امثال وی با مشکلات و مطالبات مردم کاملا بیگانه هستند. در ۲۱ آبان ۹۶ زلزله‌ای به بزرگی ۷،۳ ریشتر کرمانشاه را لرزاند. پس از وقوع زلزله، صادق زیباکلام برای جمع آوری کمک های مردمی فراخوان داد. چند روز بعد وی اعلام کرد که ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حسابش واریز شده است.

مدت‌ها پس از زلزله کرمانشاه معلوم شد که زیباکلام فقط سی میلیون تومان از آن کمک نجومی را خرج زلزله زده‌ها کرده و مابقی را نگه داشته است تا «دهکده امید»! را در کرمانشاه تأسیس کند.

** متهم کردن دولت فعلی پاک کردن صورت مسأله است

روزنامه ایران در مطلبی نوشت: «در بروز شرایط فعلی، بی‌تدبیری و سوءتدبیرهای همه تصمیم گیران و تصمیم سازان از گذشته تاکنون نقش جدی داشته و متهم کردن دولت فعلی پاک کردن صورت مسأله است و هیچ کمکی به حل مشکلات نمی‌کند».

اکنون بیش از هفت سال از عمر دولت روحانی سپری شده است. اما متاسفانه دولتمردان نتوانستند رضایت جامعه را کسب کرده و کارنامه قابل قبولی ارائه دهند.

برای نمونه در حوزه مسکن، در ۷ سال اخیر با گرانی ۶ برابری در بخش خرید و همچنین اجاره واحد مسکونی مواجه بودیم. وزیر سابق راه و شهرسازی-عباس آخوندی- در مراسم تودیع خود صراحتا اعلام کرد که به نساختن مسکن برای مردم افتخار می کند!

در وزارت نفت نیز ماجرای مشابهی رخ داد. بیژن زنگنه، وزیر نفت دولت روحانی صراحتا اعلام کرد که مخالف ساخت پالایشگاه است. این در حالی بود که آمریکا در مسئله بنزین سنگ اندازی های فراوانی کرده بود که این نقشه شوم دشمن با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس- توسط جوانان متخصص در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا- نقش بر آب شد.

الان وقت پاسخگویی دولت به افکارعمومی است اما رسانه های دولتی و اصلاح طلب اصرار دارند که پاسخگویی به افکارعمومی و ارائه کارنامه، مطالبه نشود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    22 19
    عبدی خان لامذهب خودت اگه به لطف خدا کرونا ی حاد بگیری اولین جایی که دخیل میبندی امامزاده صالحه پس اعتقادات مذهبی را تحقیر نکن.
    • SE ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      20 14
      عبدی با این جملات دو چیز را ثابت کرد: اول بی اعتقادی محض اصلاح طلبان به کرامتها و انکار آنهمه شفایافتگان در حرمهای مقدس اهل بیت و مسجد جمکران. خیال کرده این کور مادرزاد که بینا شد و یا آن سرطانی که شفا پیدا کرد خودشان خود بخود خوب می شده اند و معجزه ای در کار نیست! دوم دروغ گنده دیگرش مبنی بر سالم بودن مردم کشورهای بی دین. جهت اطلاع ایشان بالاترین آمار سرطان در دنیا مال کشور دانمارک و سایر کشورهای اسکاندیناوی است. درست است که از وبا و حصبه خبر ندارند یا نقص های مادرزادی کمتری دارند اما کشورهایشان پر از سرطان و نقرس و بیماریهای قلبی و البته بیماریهای مقاربتی مثل سوزاک و سیفلیس و بواسیر که البته دلیلش هم معلوم است. استاد خود من که مرد خیلی خوبی هم بود دانمارکی بود و همسرش اول بر اثر سرطان روده درگذشت و خودش دو سال بعد در اثر سرطان مغز. و عده زیاد دیگری از دانشمندانشان را می شناختم که آنها هم سرطان گرفتند.
    • 125 IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      0 1
      عبدی خودش یا متدین است یا بی دین . اگر بی دین است که هیچ است . و اگر متدین است به اقرار خودش ناسالم است. چون اقرار هر کس بر علیه خودش قابل قبول است .اما اقرار برعلیه دیگری قابل قبول نیست
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    11 11
    به این دلیل که کارگزارانی و اصلاح طلب و اصولگرای فاسد و جبهه مشارکتی ندارن
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      15 6
      اصلاح طلبان تهوع اور به مصداق کافر همه را به کیش خود پندارد، مسلمانی را فقط در رفتار خود می بینند و مابقی را احتمالاً بی دین فرض می کنند که نادانانی از ایشان همچون عبدی فتواهای این چنینی صادر می کنند!
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      16 13
      آمریکا، نماد ظلم و جهالت است
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    7 12
    چون مسلمان متضاهر امروزی دین اسلام را درک نکرده
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      15 11
      قیاس بنفس فرمودن ! کفار لیبرال از این جماعت لیبرال مسلمان قطعا بهترند چون منافق و مزدور نیستند .
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    16 12
    کاذب زشت کلام از بازگشایی کارخونه به دست اقای رییسی ناراحته چون بی عرضگی و بی کفایتی بنفش روز به روز عیان تر میشه
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    14 18
    کارگران به سرِ کار بازگشتند، زیباکلام ناراحت شد، افسادطلبان سربازان مزدور آمریکا و اسرائیل هستند و دشمنان اصلی رفاه و آسایش مردم ایران
  • بهرام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    14 11
    امروز رفتم جلوی آینه هر چی به خودن نگاه کردم نفهیمدم ، که این دوستان اصلاح طلب ما از کدون دسته اند،و چه مسلکی دارند!!! نقطه دارند یا نه!!!!!! حر یا خر ، حریت یا خریت!!!!!!
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    8 17
    عبدی راست میگه مثلا همین شبکه ی تازه کشف شده ی المانی که از کودک ها سو اسنفاده ی جنسی می کردن و بعد فیلم هاش رو پخش می کردن!
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    8 22
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿۱﴾ بريده باد دو دست ابولهب و مرگ بر او باد (۱) مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿۲﴾ دارايى او و آنچه اندوخت‏ سودش نكرد (۲) سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿۳﴾ بزودى در آتشى پرزبانه درآيد (۳) وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿۴﴾ و زنش آن هيمه‏ كش [آتش فروز] (۴) فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿۵﴾ بر گردنش طنابى از ليف خرماست (۵)
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    7 18
    کاباره ها باید دوباره برپا شوند البته فعلا با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی .
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      7 9
      تو مخت خیلی تعطیله برو اینارو به کروبی بگو برات دم تکون بده
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    16 27
    اینا رسما اعتراف هم کرده اند که به دین اسلام هیچ اعتقادی ندارند و غرب پرستند خدا لعنت کنه شما ذلت طلبان رو ببینم جناب عبدی شما از کجا میدونی کشورهای بی دین سالمتر از ما هستند در حالی که در آنجا آمار مصرف مواد مخدر مصرف مشروبات الکلی و جنایت و تجاوز ناموسی بیشتر از ماست
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    8 6
    اصلاح طلبان گورشان را گم کنند
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      2 1
      الان پادوهای اصلاحات و پیرزن و پیرمرد مردهای منافق تیرانایی ریختند منفی میدهند خاک بر سر همگی آنها
  • سرابی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    19 19
    برای انکه مردم کشورهای بی دین بیشتر از مسلمانان قوانین اسلام رو ناخواسته رعایت میکنند
  • شرقی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    6 11
    کافی است چند کتاب فلسفه بخوانید، چند ساعتی بی بی سی با آن مخلوط کنید، مقداری توهم و دشمنی با ایرانِ عزیز به آن اضاف کنید و به یک نظریه پرداز اصلاح طلب تبدیل شوید.
  • NL ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 6
    آقای عبدی دین ستیزی را کنار بگذار و از گذشتگان و دین ستیزانی چون معاویه - یزید و.... عبرت بگیر و آخرت خود را تباه نکن این دنیا با همه زرق و برقش می گذرد به خصوص شما که در حال حاضر شرایط کهولت را سپری می کنی و چندان عمری از شما باقی نمانده و هر لحظه در پرتگاه مرگ قرار گرفته اید لذا اسفل السافلین را ماوای خود قرار نده وتا فرصتی باقی است که خیلی خیلی هم زود می گذرد توشه ای برگیر و خود را از اسارت نفسانیت و انانیت رهایی ببخش و تا دیر نشده زنجیر های قساوت و شقاوت را ازگردن هوای نفسانی خویش بردار . انشاء الله که خدا ترا و همه ما را به راه راست و طریق جاودانه حقیقت رهنمون نماید و کیمیای سعادت عاقبت به خیری را متوجه ما کند آمین یا رب العالمین به حق محمد و آله الطاهرین
  • احسان معتمدی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    12 7
    آقای عبدی حقایقی را بیان می کند که هر چند بدمان بیاید در اداره ما از 130نفر فقط پنج نفر نماز میخوانند و در استانداری چند نفر از سیصد چهارصد نفر کارمند شاید چندتا وضعیت ایمان مردم در حدفاجعه است
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      12 20
      این بلایی است که مدیریت فاسد و دین ستیز افسادطلبان سر مردم و کشور آورده
    • احسان معتمدی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      0 0
      برادران در پاسخ نوشته این مدیران فاسد ... مسئولین از مریخ نیامده اند از خانواده من و شما و آن یکی و اینطوری است ما مردم خودمان عاشق لذت های جسمی هستیم که هوای نفس به آن می گویند ما بدیم و مسئولینمان هم بدند تعداد کمی انسان مخلص و با ایمان در جامعه زندگی میکنند و یک مسئول هم داریم مخلص و فداکار که حاج قاسم بود و آمریکا هم آمد غرورمان را کشت ما مردم باید خودمان را اصلاح کنیم و به پیامبر برگردیم تا مدیران ما هم به پیامبراکرم برگردند
  • حمید IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    6 5
    برو بی دین شو تا سالم بمانی ومشروب هم بتوانی بخوری
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      0 12
      این خیلی کارا کردن ها خیلی کار دستتون میده
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    12 20
    دلم میخواد بادستام و دندونام عبدی رو خفه کنم . چند خط اولو خوندم دیگه نتونستم ادامه بدم.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    6 12
    مگه نماز نخونای اداره شما اکثرا اصلاحاتی نیستن؟
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    7 13
    از همه بی شرف تر کیست کسی که دروغ بگوید
  • علی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    6 3
    اقای عبدی برای اینکه انها امثال توی را در حاکمیت ندارند
  • احمد IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    9 1
    آقای عبدی بی زحمت تشریفت رو بردار ببر یه کشور آزاد و دموکراتیک که مردم سالم تری داره. برو همون جا رفیقت اکبر گنجی رفت. عکسهای جدیدش که نشون میده وقتی تو انفرادی بود حالش بهتر بود.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    3 2
    عبدی راست گفته چون کشورهای غربی لائیک و غیر مذهبی، مثل زالو خون مردم کشورهای مسلمان را مکیده اند. سلامتی مردم کشورهای مسلمان دچار نقصان شده.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    چون کشورهای بی دین مثل امثال لیبرالیست هایی چون .....!!!!!!! از دزدان و قاتلان حمایت نمی کنند انها دزدان را پرورش نمی دهند دستگیر و مجازات می کنند و هر کسی حرفی در حمایت از دزدان و اختلاسگران علیه کشورشون بزنند مجازات می کنند!!!
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    1 0
    أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَيَقُولُونَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا هَٰؤُلَاءِ أَهْدَىٰ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا سَبِيلًا
  • SE ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    4 1
    اصلاح طلبان به وهابیت نزدیک میشوند
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      0 1
      وهابیت خشن مدرن و بهائیت و روشنفکری غربزده در جهان اسلام ساخته و پرداخته انگلیس و محافل ماسونی است و اعتقادات مشترک بسیاری دارند .
  • ایرانی IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    2 1
    وجود افرادی مانندشمادربین مسلمانان باعث فسادبین مسلمین شده است واین بسیارواضع است.پس...
    • 125 IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      0 1
      در تایید نظر «ایرانی» این آیه را میتوان آورد: «كَمَثَلِ الشَّيْطَانِ اِذْ قَالَ لِلانْسَانِ اكْفُرْ فَلَمَّا كَفَرَ قَالَ اِنّی بَرىءٌ مِنْكَ» الحشر 16 مثل شیطان که به انسان میگوید کافر شو چون انسان کافر میشود شیطان میگوید من از تو بیزارم>
  • CA ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    2 1
    فقط به این ابله بایستی خندید!
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 1
    14:56تف به قبر پدر کاباره بروو کسی که اهل این بی بندوباری هاست..کل اصلاح طلبان بذارند تو تنور داغ تابسوزند وبرشته شوند ..انگل اند..
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 1
    اقای عبدی و عده ای از به اصطلاح روشنفکران و البته بخشی از عوام مردم نه معنی دعا را و نه معنی حکمت الهی را بدرستی درک نکرده اند . انان نمیدانند که هیچگاه دعا حکمت خداوند را نقض نمیکند . اقای عبدی بسیار عوامانه و سخیف به زیارت و دعا و توسل و... نگاه میکنند . درست مثل وهابیان متحجر که از فهم توسل و شفاعت و زیارت و تبرک در مانده اند . دعا و توسل و زیارت و شفاعت علاوه بر منطق وحی پشتیبانی و تحلیل عمیق فلسفی و عقلی دارد فیلسوفان بزرگی مثل ابن سینا و فارابی و سهروردی و ملا صدرا و میر داماد با مبانی و براهین عقلی دقیق به تحلیل و اثبات این باورهای دینی و مذهبی پرداخته اند .
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    اگر طراز معرفت دینی و ایمان مذهبی اصلاح طلبان خورده فرمایشات و هذیانات اقای عبدی باشد واقعا جبهه اصلاحات خیلی سخیف تر و بی وزن تر از ان است که تا حال میدانستیم . البته از اینگونه خزعلبات و خرافات گاه و بیگاه از اقاین عبداکریم سروش و گنجی و اغاجاری و ملکیان و ... شنیده میشود .واقعا شاخص های فکری این جریان خیلی عوامانه و غیر تخصصی و بعضا کوچه بازاری اظهار نظر میکنند .
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 1
    این فشاری که به جامعه مسلمان بوده اگر به جماعت دیگری وارد می‌شد زایمان می‌کردند اگر به خود عبدی وارد می‌شد شتر می زایید...
  • DE ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 1
    عبدی: مردم کشورهای بی‌دین، سالم‌تر از مسلمانان هستند اولا شکر خوردی بیسواد پشت کوهی ثانیا در آن کشورهای مورد نظر تو یک مشت جاسوس و غربگدا و رانتخوار و بیمار روانی جمع نشده اند و ادعای اصلاحات دین و فرهنگ و کشور و جامعه ...را داشته باشند .و با اصلاحاتِ امریکاییِ خود, مردم را از فرهنگ و دین بیزار کنند.
  • متین IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    3 1
    چون مسلمونا فقط فکر جنگ و ربا و دزدی از همدیگرن وقت فکر کردن به چیز دیگری رو ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس