کد خبر 1116130
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
سایت هسته‌ای نطنز

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت:درباره عوامل خرابکاری در سایت نطنز شورای عالی امنیت ملی باید نظر بدهد.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست  عصر امروزکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون امنیت ملی یکی از کمیسیون‌های مهم به خصوص در بحث محوری فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران است. به ویژه فعالیت‌هایی که تبدیل به چالش عمده بین ایران و جهان استکبار شده است.

بیشتر بخوانید:

کمالوندی:  عوامل خرابکاری در سایت غنی سازی نطنز شناسایی شده‌اند

وی با اشاره به حضور در برخی از جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بنا بر دعوت نمایندگان، افزود: ما ضمن حضور در جلسات این کمیسیون، گزارشی درباره پیشرفت کارها در حوزه صنعت هسته‌ای به نمایندگان ارائه می‌دهیم و در نشست امروز قرار است درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورهای همسایه صحبت گزارش دهیم.

صالحی یادآور شد: کشور امارات متحده عربی اولین رآکتور هسته‌ای را راه‌اندازی کرده و قرار است چهار رآکتور هسته‌ای داشته باشند. عربستان سعودی نیز تصمیم جدی برای ورود به این حوزه گرفته است. در کشور ترکیه هم فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای در ارتباط با ساخت نیروگاه شروع شده است.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: سوله بزرگتر و با تجهیزات پیشرفته‌تر در مجتمع نطنز احداث می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم دنبال رایزنی با سازمان انرژی اتمی است تا بُعد امنیتی این مسئله برای جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنیم.

صالحی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره خرابکاری اخیر در سایت هسته‌ای نطنز، گفت: در جلسات گذشته کمیسیون امنیت ملی مجلس درباه حادثه نطنز صحبت شده و تکلیف اتفاق رخ داده روشن شده است.  سازمان انرژی اتمی نیز از روزی که این اتفاق افتاد اقدامات لازم را در دو فاز شروع کرد.

وی ادامه داد: ما در فاز نخست نسبت به تامین تجهیزات و راه‌اندازی مقدماتی برای تولید سانتریفیوژهای پیشرفته اقدام کردیم و در فاز بعدی قدم بلند مدتی را برخواهیم داشت لذا با توجه به اقدام خرابکارانه و خبیثانه تصمیم گرفته شد تا سالن مدرن‌تر، وسیع‌تر و فراگیرتری را از نظر همه ابعاد در نزدیکی نطنز برای این امر احداث کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: شورای عالی امنیت ملی باید درباره عوامل خرابکاری حادثه سایت هسته‌ای نطنز، نظر دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس