کد خبر 1118791
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکابا انتقاد از توافق هسته‌ای دولت سابق این کشور با ایران گفت که با فروش جنگنده‌های نسل پنجم «اف-۳۵» به امارات متحده عربی مشکلی ندارد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای سه‌شنبه درباره برجام  و  فروش جنگنده‌های «اف-۳۵» به امارات متحده عربی واکنش اظهارنظر کرد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا ۱۵۰ جنگنده نسل ۵ در قطب شمال مستقر می‌کند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت که مشکلی با فروش این جنگنده‌های نسل پنجم به امارات متحده عربی ندارد.

روزنامه نیویورک ‌تایمز برای نخستین بار توافق برای فروش این هواپیما به امارات را فاش کرد و کاخ سفید نیز در هفته‌های گذشته تلاش‌ها برای فروش سلاح‌های پیشرفته‌ای اعم از جنگنده‌های اف‌-۳۵ و پهپادهای «ریپر» سرعت بخشیده است.

بیشتر بخوانید:

گزارش مشرق از احتمال فروش اف ۳۵ به امارات

این توافق، فروش هواپیمای «ئی‌ای-۱۸جی گرولر» را هم شامل می‌شود. این هواپیماهای ساخت شرکت بوئینگ، برای جنگ الکترونیک ساخته شده‌اند و با فراهم کردن امکان اخلال در پدافندهای هوایی دشمن، حملات پنهان‌کارانه را ممکن می‌سازند. 

ترامپ  در بخش دیگر این گفت‌وگو افزود که خواستار کشتن رئیس جمهور سوریه بود، اما «جیمز متیس» وزیر دفاع اسبق آمریکا مانع این کار شد.

دونالد ترامپ در  مصاحبه به فاکس نیوز گفت که توافق  «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا با ایران وحشتناک بود. او گفته به ایران اجازه نخواهد داد سلاح هسته‌ای داشته باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه با تکرار اتهام‌زنی به ایران از کشورهای اروپایی خواست تا به واشنگتن در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران کمک کنند و مدعی شد که ظرف یک هفته آینده با فعال شدن مکانیسم ماشه، تحریم‌های ایران بازمی‌گردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    81 5
    تو زودتر میمیری
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    4 0
    نتونستی
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    3 0
    ترامپ . مگر اجازه ایران دست شماست که بذارین یا نه . ایران شما را تحویل نمیگیره . فکر نکنم فراموش شود . ایران هر چه را اراده کند بیاری خدا بدست میاره . خودتان بهتر تو این چهل سال گذشته تجربه کردید . کارتان بجائی رسیده فکر کردید لطف کشورهای کوچولو و بیچاره عربی بدادتان برسد. این ها همه بزرگی ایران را می رساند . که این ها در مقابلش چیزی نیست .لطفا بقول معروف قمپوز در نکنید .
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    28 3
    اگر میشد دریغ نمیکردید . متیس هشیار تر از ترامپ بود
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    32 3
    از شما امریکایی لجن وزورگو که درتمام دنیا دخالت می کنید وانسانیت را به بردگی کشیدن واز دیکتاتورهای کثیف غرب آسیا برای غارت و چپاول اموالشان چیزی دیگر مگرسراغ دارید دم از حقوق بشر زدن ولی مثل کفتار عمل کردن شیوه دیرینه شما حاکمان رذل کاخ سفید است خدابزرگ است مرگ برآمریکای جنایتکار
  • قاسم IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    26 1
    از شما جنایتکاران بیشرف بر می آید. آدمکشی جزء لاینفک ژن شماست.
  • سربدار IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    31 0
    ای نامرد برای شیطان بزرگ دردسر درست کردی حالا حالاها آمریکا باید تاوان بدهد عجله نکن ای ترامپ قمار باز جزایش را خواهی دید بعد از اتمام ریاست جمهوریت و آمریکا را به رسیدن افول شتاب دادید خداوند لعنتت کند
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    2 0
    به خدا ما هم برای قتل شما لحظه ای درنگ نمی‌کنیم.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 0
    ما هم میخوایم توی آشغال و پامپ باد و بولتون و تمام طراحان جنایت در جهان رو قصاص کنیم. خیلیییی کور خوندی.این آرزو رو قطعا به گور خواهی برد. کاخ سفیدت هم با آتیش خود سیاهان خواهد سوخت و هیچ غلطی نخواهی کرد. وقت تجزیه آمریکا فرا رسیده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس