کد خبر 1120278
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۸
تیک تاک و ترامپ

شرکت نرم‌افزار «تیک تاک» از ترامپ شکایت کرد

به گزارش مشرق،   با افزایش تلاش‌های دولت آمریکا برای محدود کردن فعالیت نرم‌افزارهای چینی در این کشور، شرکت شبکه اجتماعی و پیام‌رسان «تیک‌تاک» از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده شکایت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شرکت تیک‌تاک و کمپانی بایت‌دَنس روز شنبه (به وقت تهران) از یک قاضی آمریکایی خواستند تا از اجرای دستور ترامپ برای ممنوع کردن فعالیت این نرم‌افزار در ایالات متحده ممانعت به عمل آورد.

بر این اساس، شرکت مذکور با ارائه دادخواست شکایت خود به دادگاه فدرال واشنگتن، تلاش‌های دولت ترامپ برای سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت نرم‌افزارهای چینی در آمریکا را به چالش کشید.

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که از تاریخ بیستم سپتامبر (یکشنبه) مردم این کشور نمی‌توانند نرم‌افزارهای چینی پیام‌رسان و شبکه اجتماعی تیک‌تاک و «وی‌چَت» را دانلود کنند.

شرکت‌های تیک‌تاک و بایت‌دنس در دادخواست خود، با بیان اینکه ممانعت از فعالیت آنها در آمریکا با اهداف سیاسی انجام شده، تاکید کردند این اقدام حقوق این کمپانی ذیل متمم اول قانون اساسی را نقض می‌کند.

به نوشته رویترز، این دو شرکت از دادگاه فدرال واشنگتن خواستند که حکم الزام‌آوری صادر کند تا دستور ترامپ برای ممنوعیت فعالیت نرم‌افزارهای چینی را بی‌اعتبار سازد.

این اقدام بعد از آن انجام شد که دولت آمریکا به دستور ترامپ، نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی «تیک تاک» و «وی‌چت» را به بهانه جمع‌آوری اطلاعات از این کشور و تلاش برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر، مجبور کرد به فعالیت‌هایشان در آمریکا پایان دهند.

پیش از آن «وانگ وِنبین» دیگر سخنگوی وزارت خارجه چین تصمیم آمریکا برای تحریم شرکت‌های نرم‌افزاری چینی را «زورگویی آشکار» توصیف کرده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس