کد خبر 1121069
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
ادلب

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که تهدیدهای تروریستی در منطقه کاهش تنش در ادلب هنوز از بین نرفته است و ترکیه در اجرای تعهدات خود در ادلب تعلل دارد.

به گزارش مشرق، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور غرب آسیا و کشورهای آفریقایی تاکید کرد که تهدیدهای تروریستی در منطقه کاهش تنش در استان ادلب سوریه هنوز وجود دارد و اوضاع آنجا نگران کننده است.

بیشتر بخوانید:

نقش ارتش ترکیه در بحران سوریه و رویای نفوذ منطقه‌ای 

بوگدانوف امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه گفت که رژیم ترکیه باید به توافق‌های مربوط به از بین بردن تروریسم در ادلب عمل کند، زیرا هنوز صحبت در مورد از بین رفتن کامل تهدیدهای تروریستی در آنجا زود است.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم روز پنجشنبه تاکید کرد که رژیم ترکیه در اجرای تعهدات خود تحت توافقنامه آتش‌بس در استان ادلب تعلل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

یک کاروان نظامی دیگر ترکیه وارد سوریه شد

استان ادلب در شمال غرب سوریه پس از مدت‌ها شاهد به پرواز در آمدن جنگنده‌های سوریه و بمباران مواضع تروریست‌ها بوده است.

جنگنده‌های روسیه هفته پیش بارها مواضع عناصر جبهه‌النصره را بمباران کرده بودند و این هفته نیز جنگنده‌های سوریه مواضع عناصر گروهک «حراس‌الدین» وابسته به «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) در اطراف شهر مأرب را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید:

حمله به نیروهای ترکیه در ادلب

این عملیات پس از آن انجام شد که هواپیماهای شناسایی روسی تحرکات تروریست‌ها را در مقرهای خود شناسایی کرده و اطلاعات آن را در اختیار ارتش سوریه قرار دادند.

به گفته یک منبع سوری، در این حملات بیش از ۹ مقر تروریست‌ها و جنگ‌افزارهای آنان بعلاوه یک انبار تجهیزات لجستیکی آن‌ها منهدم شد.

بخش های شمالی و غرب ادلب که مشرف به مرز ترکیه است، در حال حاضر تنها مناطقی است که در اشغال تروریست‌های جبهة النصره باقی مانده و آغاز عملیات ارتش سوریه در این مناطق به گفت‌وگوهای سیاسی به خصوص رایزنی‌های روسیه و ترکیه وابسته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • علی IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 2
    تهدید با اخراج ترکیه از سوریه به خودی ازبین میرود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس