کد خبر 1123918
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
فریده دریامج

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه برای حضور در سینما باید به محفل‌های خصوصی و شبانه بروید. سینما مافیای بزرگی دارد که اجازه حضور بازیگرانی همچون من را نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، فریده دریامج، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر دو پیشنهاد بازی جدید داشته ام منتها در مرحله پیش تولید قرار دارند و هنوز خیلی جدی نشده اند که بتوانم نامی از آن‌ها ببرم. به تازگی بازی در تله فیلم «خطای دید» به کارگردانی احمد کاظم زاده را به پایان رسانده ام که برای شبکه استانی مشهد مقدس تولید می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که کرونا برای تولیدات به وجود آورده اضافه کرد: متاسفانه بیماری کرونا مشکلات فراوانی به وجود آورده است، اکثریت پروژه‌ها متوقف شده اند و از سویی مشکلات مالی برای بسیاری از سازندگان آثار بوجود آمده که طبیعتا به روند تولید صدمات فراوانی می‌زند.

بیشتر بخوانید:

بهمن دان: دختران و زنانی برای گرفتن نقش درسینما خودفروشی می‌کنند

وی درباره دلیل کم کاری خود در سینما اضافه کرد: بنده سالهاست در سینما کم کار شده ام، البته در تلویزیون آثار زیادی همچون بچه مهندس، افسانه هزار پایان و شاهرگ را روی آنتن داشته ام و علاوه بر آن در سریال «گیل دخت» هم به ایفای نقش پرداختم که پخش نشده است.

بازیگر سریال «بچه مهندس» در همین رابطه افزود: سینما در انحصار چند بازیگر قرار گرفته است، متاسفانه برای حضور در سینما باید به محفل‌های خصوصی و شبانه بروید، سینما مافیای بزرگی دارد که اجازه حضور بازیگرانی همچون من را نمی‌دهد، هر ساله تعداد محدودی بازیگر در سینما حضور دارند که از این فیلم به آن فیلم می‌روند و به هیچ وجه اجازه ورود سایرین را نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از بازیگران باسابقه ما در خانه هستند، بازیگرانی با سواد که همین مافیای سینما کار را از آن‌ها گرفته است، متاسفانه به وضعی رسیده که به جای نوشتن نقش برای بازیگران کارکرده، نقش‌ها را به آشنایان خود می‌دهند، چند نقش اصلی در دست جوانان و عده‌ای خاص است و باقی نقش‌ها هم بین خودی‌ها تقسیم می‌شود. در این بین برایشان هیچ اهمیتی هم ندارد که بسیاری از بازیگران در وضعیت بد زندگی و معیشت به سر می‌برند.

بسیاری از پیشکسوت‌ها باسیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند

بازیگر سریال «گیل دخت» عدم نظارت بر ورود بازیگران را ناامید کننده خواند و اضافه کرد: نکته عجیب آنجاست که هیچ نظارتی روی ورود برخی بازیگران به سینما انجام نمی‌شود، بازیگران خوب با تجربه خانه نشین شده اند و به جای آن‌ها بازیگرانی را می‌بینیم که به یکباره ظاهر می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه طی ماه‌های گذشته بیماری کرونا شرایط را برای بازیگران پیشکسوت بسیار سخت‌تر کرده است، من خیلی از دوستانم را می‌بینیم که بعد از سال‌ها بازیگری زندگیشان به مشکل خورده و با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند.

برخی تهیه‌کننده‌ها بودجه را در حساب خود نگه می‌دارند تا سودش را بگیرند!

بازیگر سریال تلویزیونی «شاهرگ» درباره رسمیت قرارداد بازیگران افزود: در سال‌های گذشته وضعیت قراردادها بدتر از گذشته شده است، تهیه کنندگانی وارد این عرصه شده اند که به طور معمول پول عوامل را پرداخت نمی‌کنند، یا بودجه را در حساب بانکی خود نگه می‌دارند تا سودش را بگیرند و به همین خاطر برای پرداخت دستمزد بازیگران امروز و فردا می‌کند.

وی در همین رابطه تاکید کرد: شخصا به تازگی مشکلی در قبال دستمزدم داشته ام، تهیه کننده‌ای دستمزدم را نمی‌داد و مرا مجبور کرد تا چک وی را برگشت بزنم، سر آخر هم با وساطت چندین نفر این مشکل برطرف شد و دستمزد را دریافت کردم. متاسفانه بی تعهدی تهیه کنندگان بسیار زیاد شده است.

دریامج نبود مرجع نظارتی درباره قرارداد بازیگران را معضلی عمده خواند و خاطرنشان کرد: بازیگران باید برای مبالغ اندک طلب خود ماه‌ها دوندگی کنند، نکته ناراحت کننده آنجاست که هیچ مرجعی با این رفتارها برخوردی نمی‌کند و این نوع تهیه کنندگان به راحتی به کار خود ادامه می‌دهند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    3 0
    مثلا ... پایه ی همین محافل است اوووغ
  • س IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    6 1
    "" متاسفانه برای حضور در سینما باید به محفل‌های خصوصی و شبانه بروید، سینما مافیای بزرگی دارد که اجازه حضور بازیگرانی همچون من را نمی‌دهد، "" این هم یک بازیگر دیگر ... واقعا چند نفر باید روی این موضوع شکایت و گله کنند که یه این وضع اسف بار بازیگری در سینما رسیدگی شود .. وزیر ارشاد کجاست و چرا رسیدگی نمیکند به وضع این معلوم الحال ها ..!!
  • ۱۲۵ IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    4 0
    میخوام به خانم دریامج عرض کنم که امثال شما باید بر سر این قوم فریاد بر آورید و سکوت را بشکنید . یک دست صدا ندارد . متاسفانه از همکارانتون که به آنها ظلم میشود سکوت میکنند و این درست نیست.
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    16 0
    کم کم داریم دست سیسیل رو تو ایجاد انواع مافیا از پشت می بندیم از مافیای تخم مرغ بگیرید تا سکه و دلار و بزخری دشت مغان
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    3 1
    متاسفانه برای حضور در سینما باید به محفل‌های "خصوصی و شبانه" بروید!!کم کم دارم می فهمم چرا مجبورن هشتگ بپرونن و هر کاری امر میشه و بی کم و کاست انجام بدن. حالا تصور کنین همینا بازیگران! میلیون ها فالوور دارن و تو انتخابات میشن علی برکت الله.
  • علی DE ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    3 0
    واقعیت محض
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    19 3
    خانوم محترم مردم نگران کره و تخم مرغ هستن و جایی برای نگرانی و دغدغه فرهنگی نیست. همون چیزی که آمریکا میخواد.
  • جواد IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    لطفا نام کارگردان رو اصلاح بفرمایید تله فیلم خطای دید به کارگردانی آقای سید امین کاظم زاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس