کد خبر 1126877
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
هواپیما

وزارت دفاع روسیه از رهگیری ۲ فروند هواپیمای جاسوسی آلمان و سوئد که قصد نقض حریم هوایی این کشور را داشتند، خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه دوشنبه شب به وقت تهران از رهگیری دو فروند هواپیمای جاسوسی سوئد و آلمان بر فراز دریای بالتیک خبر داد.

بیشتر بخوانید:

«میگ-۲۹» روسیه هواپیمای جاسوسی انگلیس را رهگیری کرد

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد: «در پنجم اکتبر(دوشنبه ۱۴ مهر) سامانه‌های کنترل هوا فضای روسیه دو فروند هواپیما حین نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه را شناسایی کردند و برای تعیین نوع و جلوگیری از نقض حریم هوایی کشور، یک فروند سوخو-۲۷ متعلق به نائگان بالتیک با پرواز به موقع موفق به رهگیری دو هواپیمای جاسوسی شد.»

بیشتر بخوانید:

«سوخو- ۲۷» روسیه ۲ هواپیمای جاسوسی آمریکا و آلمان را رهگیری کرد

به گفته وزارت دفاع روسیه، خلبانان جنگنده روسی نوع این هواپیماها را «اوریون آر سی» نیروی دریایی آلمان و «گالف استریم» نیروی هوی سوئد  اعلام کردند. این دو هواپیما حین پرواز بر فراز دریای بالتیک قصد نقض حریم هوایی روسیه را داشتند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده سوخو-۲۷ پس از همراهی این هواپیما در حالی که این ماموریت را منطبق با معیارهای هوانوردی انجام داد، سالم به پایگاه خود بازگشت.

طی روزها و هفته‌های گذشته هواپیماهای ناتو بارها از سوی جنگنده‌های روسیه رهگیری شدند و وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که پرواز هرگونه هواپیمای نظامی نزدیک مرزهای خود را اقدام تنش‌زا میداند. نشریه روسی «کراسنا زوزدا» چندی قبل نوشت که نیروی هوایی روسیه اخیرا ۴۳ فروند هواپیمای خارجی که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی این کشور را داشند، شناسایی کرد. منابع خبری چندی قبل از تقابل یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷ فلانکر» روسیه با جنگنده‌های «اف-۱۸ هورنت» کانادا نزدیک حریم هوایی رومانی خبر دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • US ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 0
    بزنید چرا میترسید
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    3 0
    خخخخخخخخخخ آلمان هواپیماش کجا بود - هواپیماهای اشغالگران آمریکائی است در آلمان مستقر هستند چندین ده سال حضور اشالگرانه ینکی ها در آلمان می خواهند با این اخبار چهره آلمان اشغال شده در لفظ از اشغال پاک کنند در عمل آلمان از رژیم هیتلری به بعد از اشغال آمریکا خلاص نشده شورویها رفته اند برلین شرقی هم نه تنها آزاد نشده به اشغال آمرکا در آمده است
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 0
    سوخوی 27 شکاری چالاک و بی باک است ، شما اگه ظاهرش رو ببینید مثل عقاب تیز چنگال و دلیر نشون میده و البته برای برخی کشور هام ترسناک گونه هست . سوخوی 35 همین نسخه بشدت آپدیت شده این است .... و سوخوی 37 نسخه چالاک تر شده و بروز شده 35
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 2
    تمام آرزوم همیشه این بود ایران این هواپیما رو بسازه
  • FR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 2
    سوخو واقعا مزخرفیه طرف انگار تو جنگ ونبرد هوایی شرکت کرده که اعلام میکنه سالم به پایگاهش برگشته یعنی توقع داشته برنگرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس