کد خبر 1130457
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
عراق| منشور پیشنهادی مقتدی صدر درباره امنیت/ هشدار درباره خطر مداخلات خارجی

مقتدی صدر با ارائه یک منشور پیشنهادی برای بازگشت امنیت به عراق درباره خطر مداخلات خارجی بر این کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری السومریه «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در صفحه توییتری خود نوشت: «من امروز برای نگارش منشورهای صلح تلاش می‌کنم که امنیت را به کشور و ملت بازگردانده و آن را از مداخلات خارجی دور و هیبت وطن را حفظ می‌کند».
مقتدی صدر در ادامه به ۳ منشور اشاره کرد که شامل موارد زیر است:

-منشور تظاهرات مسالمت‌آمیز

- منشور جهاد ملی

-منشور اصلاحات سیاسی

صدردرباره منشور اول گفت که این منشور شامل شروط شرعی و قانونی و اجتماعی برای تظاهرات است٬ منشور دوم شامل قانونی برای قهرمانان حشد شعبی و گروه‌های مقاومت بوده تا آنها در مسیری حرکت کنند که مقاومت ملی کشور به دور از شهرت و پول و سیاست باشد و استقلال و حاکمیت کشور و دولت را حفظ کند.

رهبر جریان صدر عراق درباره منشور سوم خاطرنشان کرد که این منشور شامل شروطی برای اصلاحات سیاسی و برگزاری انتخاباتی پاک و ملی و صرف نظر از گرایش‌های فکری و مدنی است با کمک مردم است.

مقتدی صدر در ادامه خطاب به مردم عراق گفت که از منافع حزبی و طائفه‌ای دوری کرده و آن را بر منافع ملت مقدم ندانند. وی اشاره کرد که نباید به غیرنظامیان و هیئت‌های دیپلماتیک در عراق تجاوز شود.

رهبر جریان صدر هشدار داد که تا زمانی که دستانی از خارج بر ما حکومت می‌کنند و ملتمان از ترس و گرسنگی و بیماری و کمبود خدمات رنج می‌برند عراق در خطر است.
 
این منشور به کمک منشور تظاهرات مسالمت آمیز با کمک شیوخ اصیل عشایر خواهد بود اما در وهله اول، شروطی قانونی و اجتماعی و حقوقی و مورد قبول همه برای تظاهرات وضع خواهیم کرد.

مقتدا صدر افزود: منشور جهاد ملی نیز به یاری علما و فضلا خواهد بود و قانونی را وضع خواهیم کرد که مجاهدان در مسیر آن حرکت کنند تا مقاومت ملی از شهرت، پول و سیاست دور باشد. منشور اصلاحات سیاسی نیز به یاری مردم خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    2 0
    اقای صدر ، تا امریکا را بیرون نکردید هیچ کار نمیتوانید بکنید.. مخصوصا بااین الکاظمی
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    مشکل اصلی عراق شبه نظامیان است تا زمانی که شبه نظامیان خلع سلاح نشوند آمریکا هم از عراق خارج نمیشه آمریکا به بهانه شبه نظامیان در عراق مانده
    • دانیال IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      0 0
      آمریکا ممکن است با فشار مقاومت عراقی از عراق خارج شود اما بدون آن هرگز خروجی در کار نخواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس