کاربران زیادی روزانه از لپ تاپ یا گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و بعید است به عنوان یکی از آن‌ها تا حالا نام اپل یا شیائومی را نشنیده باشید.

اما اشتباه نکنید، این مطلب مجددا تقابل گوشی‌های این دو شرکت نیست، بلکه می‌خواهیم نگاهی به جدیدترین مک بوک اپل بیاندازیم و در کنار آن یکی از میان‌رده‌های پرفروش شیائومی یعنی گوشی ردمی نوت ۹ اس را نیز انتخاب کردیم.

معرفی گوشی ردمی نوت ۹ اس

گوشی‌های شیائومی همیشه به قیمت پایین و کیفیت بالا مشهور بودند و این گوشی نیز از این قضیه مستثنی نیست.

ابتدا باید بگوییم می‌توانید آن را در دو مدل با ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی تهیه کنید.

برآمدگی عقب دوربین قابل توجه است، ولی نوع آرایش لنزها باعث می‌شود گوشی روی یک سطح صاف تخت قرار گیرد.

همچنین روی پنل پشتی و جلو این گوشی را شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ پوشانده است تا نگران افتادن گوشی از دستتان نباشید.

حسگر اثر انگشت این گوشی نیز در سمت راست آن و داخل دکمه پاور است. ولی شاید بزرگ‌ترین ویژگی این گوشی نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی باشد که دقت ۲۴۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل دارد تا از دیدن فیلم روی آن و بازی لذت ببرید.

این پنل نمایش ال‌سی‌دی در وسط خود یک حفره بسیار کوچک دارد که به گوشی ظاهر مدرنی می‌بخشد.

ویژگی دیگر این میان‌رده جذاب استفاده از چیپست قدرتمند اسنپ‌دراگون ۷۲۰G کوآلکام است. در واقع این گوشی شیائومی، جزو اولین محصولاتی بود که با این چیپ وارد بازار شد.

این چیپست ۸ نانومتری قدرت کافی برای انجام کارهای روزمره شما را دارد. همچنین اگر مدل ۶ گیگابایت را تهیه کنید، هرگز افت سرعت و تاخیر در لود برنامه‌ها را تجربه نخواهید کرد.

سپس به دوربین گوشی ردمی نوت ۹ اس می‌رسیم که روی پنل پشتی آن ۴ لنز با کیفیت دیده می‌شود. ابتدا حسگر ۴۸ مگاپیکسلی سامسونگ که تصاویر را دقت ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌کند، سپس دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسل تا بتوانید افراد بیشتری را داخل قاب تصویر جا دهید، دوربین بعدی لنز ماکرو ۵ مگاپیکسل برای علاقه‌مندان به عکاسی از فواصل بسیار نزدیک است و در پایان حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسل تا تصاویر پرتره را با کیفیت بالاتری بگیرید.

اما به گل سرسبد ویژگی‌های گوشی ردمی نوت ۹ اس یعنی باتری بزرگ ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت آن می‌رسیم تا مجددا علت محبوبیت سری گوشی‌های ردمی را تایید کند.

استفاده از این باتری در کنار چیپست کارآمد و رام روان MIUI شیائومی، به معنای ماندگاری بالای شارژ باتری است.

شارژ باتری این گوشی حتی با استفاده سنگین راحت یک روز کامل دوام می‌آورد و خرید آن فقط به همین خاطر ارزش لازم را دارد.

داخل جعبه فروش نیز یک شارژر ۱۸ وات قرار داده شده است و برای شارژ کامل گوشی باید تقریبا ۲.۵ ساعت صبر کنید که با توجه به ظرفیت بالای باتری طبیعی است.

خرید گوشی ردمی نوت ۹ اس به افرادی که یک گوشی با نمایشگر با کیفیت بزرگ، عمر باتری بالا، سطح عملکرد بالا و کیفیت ساخت خوب می‌خواهند، به راحتی توصیه می‌کنیم.

معرفی مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ اپل

مک بوک‌های اپل همیشه بابت سرعت و قدرت زبانزد بودند. این شرکت در کنار مدل بسیار قدرتمند ۱۶ اینچی، مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ را نیز ساخته است که اجازه دهید ببینیم چه مشخصاتی دارد.

اولین چیزی که زمان خرید این لپ تاپ متوجه خواهید شد قیمت مشابه مدل پایه آن با نسل قبلی است.

این مدل ۲ برابر رم و هارد بیشتر دارد تا یک گزینه خرید مناسب به نظر برسد.

دومین نکته‌ای که متوجه خواهید شد تصمیم اپل در تغییر کیبورد پروانه‌ای است که صدای کاربران زیادی را در آورده بود و خوشبختانه تصمیم به استفاده از کیبورد مجیک گرفته است که نه تنها فاصله کلیدهای آن بیشتر است، بلکه تجربه تایپ با آن به مراتب بهتر شده است.

البته متاسفانه روی این مدل تعداد پورت‌های تاندربولت تنها ۳ عدد (روی مدل پایه ۲ عدد) است تا از این نظر رقبای ویندوزی به مراتب جذاب‌تر به نظر برسند.

نوار لمسی نیز اطراف کیبورد دیده می‌شود که دکمه‌های حساس به لمس دارد و بعضی برنامه‌ها مانند فوتوشاپ به خوبی از آن استفاده می‌کنند تا سریعا به ابزارهای مختلف دسترسی داشته باشید.

داخل دکمه پاور نیز حسگر اثرانگشت قرار داده شده است تا زمانی که آن را فشار می‌دهید سیستم مستقیما به داخل macOS لاگین کند.

به نمایشگر جذاب این مدل یعنی پنل نمایش رتینا با دقت ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل می‌رسیم که مانند سایر محصولات اپل دقت رنگ بالا دارد و تصاویر روی آن کاملا شارپ به نظر می‌رسند.

تنها عیبی که به مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ می‌توانیم بگیریم زبان طراحی همچنان تکراری اپل است که در جاهای مختلف این لپ تاپ همچنان دیده می‌شود.

امیدواریم نسل بعدی این لپ تاپ مانند مدل ۱۶ اینچی مک بوک پرو، حواشی اطراف نمایشگر باریکی داشته باشد.

یکی دیگر از تغییرات این مدل با نسل قبلی آن استفاده از پردازنده‌های سریع‌تر نسل دهم اینتل است (البته به جز مدل پایه که همچنان از نسل هشتم این پردازنده‌ها استفاده می‌کند) تا از نظر سرعت و قدرت بسیار بهتر شده باشند.

فقط این مک بوک پرو به دلیل استفاده از کارت حافظه یکپارچه بهترین انتخاب برای کسانی که دنبال یک لپ تاپ قوی برای کارهای گرافیکی یا بازی سنگین می‌گردند، نیست.

برای چنین کاربردی باید به فکر خرید مدل ۱۶ اینچی بیافتید.

آخرین ویژگی ممتاز مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ اپل به نظر ما باتری آن است. یکی از مزایای مک بوک پروها همیشه عمر باتری بهتر آن‌ها در مقایسه با مدل‌های ویندوزی بوده است.

این لپ تاپ یک باتری بزرگ ۵۸ وات ساعتی دارد که شارژ آن به راحتی تا ۱۰ ساعت دوام می‌آورد.

البته اگر کاربر با استفاده سبک‌تر باشید، حتی می‌توانید تا یک روز بی‌نیاز از شارژ باشید که یک آمار خارق‌العاده است.

خرید مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید را به افرادی توصیه می‌کنیم که از کیبوردهای قدیم اپل ناراضی بودند، دنبال یک لپ تاپ با عمر باتری عالی می‌گردند و یک مک بوک کوچک و قدرتمند می‌خواهند.

افرادی که نیز به محصولی با قدرت گرافیک بالا نیاز دارند، بودجه‌شان کم است یا برایشان جذابیت ظاهری یک لپ تاپ مهم است، باید از بین سایر محصولات انتخاب کنند.

سخن نهایی

در این مطلب به دو محصول متفاوت در بازار از دو برند سرشناس نگاهی انداختیم. اگر بودجه کمی دارید و دنبال یه گوشی خوب می‌گردید، بدون شک گوشی ردمی نوت ۹ اس را پیشنهاد می‌کنیم و برای علاقه‌مندان به یک مک بوک پرو سبک و قدرتمند نیز مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ اپل را معرفی کردیم.


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس