کرونا نمایه

بحران بهداشتی جهانی کرونا که تاکنون جان بیش از یک میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته، در ابعاد مختلفی زندگی مردم سراسر جهان را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش مشرق، سرعت بالای شیوع بیماری « کرونا» سبب تشدید اقدامات و محدودیت‌های کرونایی در آغاز فصل سرد سال در کشورهای مختلف جهان شده است.
به گزارش «گاردین» مهم‌ترین خبرهای کرونایی جهان عبارتند از:
- حمله مرکل به مخالفان اقدامات و تمهیدات کرونایی: «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در پارلمان این کشور گفت «پوپولیست‌هایی که ویروس کرونا را بی خطر می‌دانند، خطرناک هستند.» وی همچنین در مورد زمستان سخت و پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها در عرض چند هفته هشدار داد. محدودیت‌های کرونایی در آلمان به دلیل افزایش شمار مبتلایان، تشدید شده است.

کرونا در جهان؛ کووید ۱۹ در جزیره دورافتاده مارشال، افزایش نرخ خودکشی در انگلیس

- شمار کرونایی‌های هند از مرز ۸ میلیون نفر گذشت.
- سران اتحادیه اروپا خواستار همکاری برای انتقال بیماران میان کشورها شدند.
- اجباری شدن پوشیدن ماسک برای کودکان ۶ ساله و بالاتر در مدارس فرانسه: «ژان کاستکس»، نخست وزیر فرانسه، پوشیدن ماسک برای کودکان ۶ سال به بالا در مدارس را اجباری اعلام کرد. پیشتر تنها کودکان بالای ۱۱ سال ملزم به پوشیدن ماسک بودند.
- تایوان رکورد ۲۰۰ روز بدون ابتلای کرونا با منشا داخلی را ثبت کرد.

کرونا در جهان؛ کووید ۱۹ در جزیره دورافتاده مارشال، افزایش نرخ خودکشی در انگلیس

- پلیس انگلیس برای عدم برگزاری اجتماعات خانوداگی کریسمس وارد عمل می‌شود.
- شمار کرونایی‌های لهستان در کمتر از یک ماه، ۳ برابر شد: شمار مبتلایان به کرونا در لهستان در کمتراز یک ماه سه برابر شد. این در حالیست که اعتراض‌های گسترده در این کشور برغم محدودیت‌های کرونایی، همچنان برگزار می‌شود. امروز هم معترضان لهستانی به خیابان‌ها می‌روند.
- افزایش محدودیت‌های کرونایی در برخی از مناطق انگلیس به دلیل رشد شمار مبتلایان
- تشدید شیوع کرونا در ایرلند شمالی: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در «ایرلند شمالی»، بیمارستان‌های این کشور در مورد افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها و احتمال جیره بندی اکسیژن دهی به بیماران هشدار دادند. جوانترین قربانی کرونا در ایرلند شمالی، یک دانش آموز ۱۷ ساله است.
- ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان، خشم مردم اسکاتلند را برانگیخت: مردم اسکاتلند در پی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان‌ها به دلیل کمبود ظرفیت مراکز درمانی، خشمگین شده و این اقدام را عاملی در تسریع و تشدید شیوع کرونا می‌دانند. مرگ در خانه، حدود نیمی از مرگ‌های کرونایی در اسکاتلند را شامل می‌شود.
- فرانسه برای قرنطینه دوم آماده می‌شود: رشد سریع شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه سبب شده این کشور در آستانه قرنطینه سراسری دوم قرار بگیرد. براساس برنامه ریزی ها، مشاغل غیر ضروری در فرانسه از فردا تا دستکم اوایل دسامبر تعطیل خواهند بود.
- افزایش شمار خودکشی در میان کارکنان اورژانس انگلیس: شمار خودکشی و اقدام به خودکشی کارکنان آمبولانس در انگلیس در مقایسه با ۵ سال قبل ۲ برابر شده است. روزانه ۳۷ مورد خودکشی یا اقدام به خودکشی در میان کارکنان آمبولانس انگلیس گزارش می‌شود.

ببینید:

کرونا در جهان؛ کووید ۱۹ در جزیره دورافتاده مارشال، افزایش نرخ خودکشی در انگلیس

- ابراز امیدواری دولت انگلیس برای واکسیناسیون افراد مسن و آسیب پذیر تا پیش از کریسمس: دولت انگلیس پیش بینی کرد واکسن آلمانی کرونا تا قبل از کریسمس آماده شود. واکسن شرکت آلمانی «پی فایزر» در آخرین مراحل آزمایش قرار دارد و طی چند هفته آینده نتیجه نهایی آن اعلام می‌شود. انگلیس ۲۰ میلیون دوز از واکسن این شرکت را خریداری کرده است.
- ورود اتباع انگلیسی به فرانسه مشروط به ارائه گواهی ضرورت سفر
- مخالفت مقام‌های انگلیسی با اجرای قرنطینه دوم در انگلیس
- پیش بینی در مورد مرگ ۸۵ هزار انگلیس بر اثر موج دوم کرونا در این کشور: سرعت شیوع کرونا در انگلیس هر ۹ روز ۲ برابر می‌شود. به همین دلیل پیش بینی می‌شود تا پایان موج دوم کرونا، ۸۵ هزار انگلیسی جان خود را بر اثر این بیماری از دست بدهند.
- افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان در انگلیس: تاخیر در آزمایش تشخیص سرطان در انگلیس می‌تواند منجر به مرگ ۵۰ هزار بیمار در این کشور شود. کارشناسان می‌گویند در صورت ادامه این روند، رقم مذکور در ۱۲ ماه آینده ۲ برابر خواهد شد.

ببینید:

فیلم/ کشیش آمریکایی: همسر زیبای ترامپ در برابر کرونا ایمن است!

- اظهارنظر فائوچی در مورد پوشیدن ماسک در آمریکا: «آنتونی فائوچی»، مدیر مرکز بیماری‌های همه گیر و عفونی آمریکا می‌گوید «ماسک پوشیدن در آمریکا تبدیل به مسئله‌ای سیاسی شده است.»
- کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای بیش از ۳۰۰ هزار کارگر مهاجر در سنگاپور پس از چند ماه
- حملات سایبری به دستکم ۵ بیمارستان آمریکا در یک ماه گذشته
- رشد سریع قیمت مسکن در نیوزیلند در پی شیوع جهانی بیماری کرونا
- ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا در جزیره دورافتاده «مارشال»
- رشد سریع شیوع نوع جهش یافته‌ای از ویروس کرونا با منشا کارگران اسپانیایی در اروپا
منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    انگل ستان !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس