خاوری

اگر به هر دلیلی خاوری یا کسی شبیه به وی بر اثر اتفاقی چه عادی و چه غیرعادی ! از دنیا برود، آیا همین صحنه‌های نمایش‌ داده شده نمی‌تواند مستمسکی برای اتهام زنی جدی به ایران شود؟

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - سریال خانه امن، تازه‌ترین تولید سیما فیلم است که تا کنون دو قسمت آن به روی آنتن رفته است. سریالی با تم امنیتی که موضوع محوری آن مقابله دستگاه اطلاعاتی کشور با ناامنی‌هایی از جنس داعش یا مفاسدی از نوع اقتصادی و ... است. موضوعی که جذابیت و ظرفیت خوبی برای به تصویر کشیدن رشادت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در ماموریت‌هایی خطیر است. اما این جذابیت پرداختن به سوژه‌های امنیتی، شمشیری دو لبه است که ظرافت‌ها و ملاحظات بسیاری را در تمام مراحل نگارش تا نمایش آن باید مد نظر قرار داد.

شب گذشته در دومین قسمت سریال «خانه امن»  شخصی که در سریال نامش «خاوری» (و از متهمان اقتصادی است که پیش از بازداشت از کشور گریخته) و یادآور کاراکتر «محمودرضا خاوری» متهم فساد بانکی است، در ویلای شخصی‌اش در کانادا زندگی می‌کند، توسط یکی از نیروهای امنیتی کشته می‌شود.

عملا با استفاده از این سکانس و ارجاع به واقعیت در لایه نخست هیجان فراوانی در این سریال ایجاد می‌شود و احتمالا یک حس رضایت عمومی از دیدن این سکانس در افکار عمومی شکل می‌گیرد و توده‌ها در شبکه‌های مجازی بسیار مسرور و شادمان هستند که نیروهای امنیتی وعده ترور یک اختلاس‌گر فراری به نام خاوری  را می‌دهند.

سکانس ترور خاوری ممکن است در لایه اول بسیار خوشایند و باب طبع افکار عمومی باشد و مورد استقبال رسانه‌ها هم قرار گیرد و به خاطر فشار اقتصادی و ...  و نشان دهنده قدرت امنیتی ایران در آنسوی مرزها باشد، اما وقتی که خاوری هنوز زنده و در حال گذران زندگی در کانادا است، این تصویرگری سبب تضعیف قدرت امنیتی ایران در لایه دوم خواهد شد و عواقب منفی بین المللی فراوانی برای جمهوری اسلامی در آینده‌ای در چندان نزدیک رقم خواهد زد؛ چه اینکه می‌تواند یک تهدید رسمی از سوی جمهوری اسلامی تلقی شود و کار به دام انداختن و بازداشت خاوری با همین یک سکانس، چندین برابر دشوارتر از گذشته شود.

 فارغ از جذابیت و مخاطب پسند بودن این سکانس در میان عامه مردم، این تصویرگری عوارض گسترده‌ای برای سازمان‌های امنیتی در آینده خواهد داشت و پیامدی مخاطره‌آمیز برای دستگاه پلیسی، امنیتی و دیپلماتیک خواهد داشت و پیامی منفی را به فضای بین المللی مخابره خواهد کرد. 

سالیان متوالی غربی‌ها در تلاش‌اند ایران را عامل بسیاری از حوادث تروریستی همچون قتل شاپور بختیار  در تابستان ۱۹۹۱، کشته شدن فریدون فرخزاد شومن، خواننده ایرانی در بن آلمان در تابستان ۱۹۹۲ و ترور سران حزب دموکرات کردستان ایران  در رستوران میکونوس برلین در سپتامبر ۱۹۹۲ ... معرفی کنند. اما به علت نبود اسناد کافی این موضوع تا کنون نتوانسته‌اند به صورت اهرم جدی علیه ایران مورد استفاده قرار دهند.

مستندات حسین دهباشی درباره قتل فریدون فرخزاد توسط سازمان سیا

حتی در مورد فریدون فرخزاد مستنداتی شفاهی منتشر شده بود که وی با بازپس گرفتن مواضع قبلی‌اش در راه ایران بود و حتی بلیط بازگشت به ایران را تهیه کرده بود که خبر بازگشت او به ایران توسط علیرضا نوری زاده به مخالفان جمهوری اسلامی مخابره شد و اپوزیسیون با کمک دستگاه‌های امنیتی خارج از کشور وی را ترور کردند. در ویدئویی که بعدها در فضای مجازی منتشر شد، فرخ‌زاد سه روز قبل از بازگشت به ایران با احترام از بنیانگذار جمهوری اسلامی یاد می‌کند و از مواضع خود عملا عقب‌نشینی می‌کند.

این نگرانی مشترک بسیاری از هنرمندانی است که اکنون رویای بازگشت به کشور دارند و از مواضع سال‌های گذشته خود پشیمان هستند اما از ابراز آن و گرفتارشدن به سرنوشت فرخ‌زاد (ترور توسط اپوزیسیون و سازمان منافقین)، بیم دارند.

اما در  سریال خانه امن برای اولین بار و به صورت رسمی، نیروهای امنیتی - پلیسی یک شهروند ایرانی کانادایی را در خاک کانادا ترور می‌کنند و حتی به بخشی از اعلان رسمی سریال تبدیل می‌شود. بسیار عجیب است که طراحان این سریال به عواقب این موضوع اصلا توجه نکرده‌اند، آن هم در شرایطی که خاوری در خارج از کشور زنده است و پیگیری‌های رسمی برای بازگرداندن وی به کشور در جریان است.

 اگر به هر دلیلی خاوری یا کسی شبیه به وی بر اثر اتفاقی چه عادی و چه غیرعادی ! از دنیا برود (مانند آنچه برای قاضی منصوری اتفاق افتاد)، آیا همین سریال نمی‌تواند مستمسکی برای اتهام زنی جدی به ایران شود؟

بیشتر بخوانید:

چرا در سریال «تهران» صهیونیست‌ها به شکست از اطلاعات سپاه ایران اعتراف می‌کنند؟

خاوری سریال خانه امن که با گریم به کاراکتر واقعی شباهت دارد

حال سریالی از شبکه اول صداوسیما پخش شده که رسما یک تروربین المللی را گردن گرفته است! این جریان می‌تواند در آینده همان موجی را ایجاد کند که طرف مقابل به آن نیاز دارد.

در ماجرای دستگیری و بازگرداندن  روح ا.. زم که شب گذشته بی‌بی‌سی فارسی گزارش مفصلی را به آن اختصاص داد بسیاری از رسانه های غربی تلاش می‌کنند، جمهوری اسلامی ایران را متهم به آدم‌ربایی و دخالت در امور دیگر کشورها کنند. خط خبری مستمر بی بی سی و ایران اینتر نشنال موید این موضوع است که تلاش‌ها برای فشار بیشتر جمهوری اسلامی به شدت در جریان است.

حال اوضاع با این تصویرسازی از دستگاه امنیتی ایران، وخیم‌تر هم خواهد شد که ترور به عنوان اهرم رسمی حذف مخالفان نظام است، در صورتیکه تلاش بخش پلیسی و امنیتی و همچنین دستگاه قضایی کشور در بازگرداندن متهمان امنیتی تصویری مخالف و معارض با این رویکرد سریال را نشان می‌دهد و اقتدار ایران در به دام انداختن و بازگرداندن متهمان، جنس دیگری از اقتدار و نفوذ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    55 27
    فقط میخوام بدونم کی ناظر محتوایی این سریال بوده! ضعف های محتوایی از سر و کول سریال میباره! امیدورام حداقل در نهایت باعث آبروریزی و هدر دادن زحمات نیروهای امنیتی ایران نشه!
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      111 8
      وقتی میخوای به هرقیمت گاندو رو از افکار ملت پاک کنی و بشوری ببری نتیجه اش بهتر از این نمیشه
    • ساعد IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      24 10
      این توی فیلمه .. نه موضع رسمی کشور ... خیلی از کشورها از این بدتر را در فیلم هاشون میشه دید.
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      9 5
      کلا بگید صدا و سیما چه میکنه.
    • مولایی IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      18 3
      سریال بسیار ارزنده ای است
    • ڪیان IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      7 0
      با گزارش مشرق موافقم. اما بد نیست اندک ترسی در وجود ڪثیف اختلاسگران با دیدن این صحنه ها در پیڪر نحسشان بیفتد! دوم اینڪه/بنظرمن این صحنه از سریال، خواست به بعضی از خواص بفهمونه ڪه اعترافات اینشڪلی و پشت پرده نزد دستگاه‌های اطلاعاتی ڪشور علیه نفوذیها و آقازاده‌ها و رئسایی ڪه هنوز پشت میز نشستند و در مه اهدافشان را به پیش میبرند بسیار است و مدارڪ برعلیهشان موجود. .. و باید هر لحظه و هر ساعت دلهره دستگیری‌ و محڪومیت‌شان باشند. (درآخرخطاب به مشرق: دشمنان ما بهرحال و بهرنحو دشمنی‌شان را خواهند ڪرد و پخش نڪردن اینگونه تصاویر بنظربنده حقیر ضررش بیشتر است)
    • امیر IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      6 0
      اقایون اسم این برنامه سریاله یعنی بر اساس وایت نیست و بر اساس تخیل هست و در هیچ جای دنیا این همه نتیجه گیری براساس واقعیت نمی کنن
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      9 2
      نویسنده عزیز کشته شدن زالو صفتان توسط نیروهای امنیتی کشورمان ، ترور محسوب نمیشود
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      2 0
      البته من از این سکناس خوشم نیامد یعنی با موازین دینی و قانونی ما همخوانی نداره. ولی شما ببنید هالیود چه کشتارهایی در فیلمهاش راه میاندازه چرا کسی اونا را اسناد برا محکومیت دولت آمریکا نمی کنه.عالم فیلم و سینماست نه واقعیت.
  • محسن IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    52 12
    بابا بی خیال ! توی فیلمهای هالیودی از این صحنه ها تا دلتون بخواد هست . اگه کسی به امریکا گیر داد به ما هم گیر میده .
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      64 4
      عجب استدلالی... امریکا کلی جنایت میکنه جنایت هاش و تطیهر میکنه مگه کسی کاریش داره ایران علیه داعش مبارزه میکنه ام جنایت توصیفش میکنن حالا متوجه شدین؟
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      7 29
      سریالای هالیوود محصول کمپانی های غیر دولتی و ذهن نویسنده های خلاق هست، اما سریالهای امنیتی ایرانی همه سفارشی و حکومتی و زیر نظر مستقیم سپاه و اطلاعاته
    • سعید IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      8 2
      ترور کلمه ای من درآوردی است و هیچ حقیقتی در آن نیست همچنان که نازیسم و فاشیسم ،بر چسبی است که به هر که بخواهند می چسبانند،جنگهای اول ودوم جهانی را تمدن غرب وحشی براه انداخته که شاگردان جهودند، و از ۳۵۰۰قبل تا اکنون کنشگر اصلی تمام فتنه ها بوده،هر که از حق خود دفاع کند برچسب تروریست میزنند.
    • امیر US ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      6 3
      خطاب به 19:03، محض اطلاعت، بسیاری از فیلم هایی که در مورد مسائل امنیتی در امریکا ساخته می شود، محصول سفارش سیا و ان اس ای و پنتاگونه، واقعاً خیلی از مرحله پرتی بنده خدا، کمپانی های غیر دولتی؟!!!!!!!!!!!!!!!!! خدا همه متوهمین مثل تو را شفای عاجل عنایت بفرماید.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    43 19
    اصلا من مات موندم! سریال میگه اطلاعاتی ها تروریست اند! تروریست متهم! آخه بچه جون، اگه میخواستن بکشند که تا حالا صد بار می کشتند! کی نوشته این سکانس احمقانه رو؟! یا شاید هم عمدی در کار بوده! من این صحنه سریال رو فقط تخریب اطلاعات کشور می دونم!
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      6 2
      احتمالا فیلم پلیسی با ژانر سیاسی ندیدی
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    37 6
    اگه اطلاعات شکایت نکنه، بعدا مستمسک دشمن قرار میگیره! علنی اعتراض کنه.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    19 5
    اطلاعات، خودشو کشت دانیال زاده رو آورد و کلی آبرو ساخت، حالا این سریال با یه سکانس، دروغ بست به اطلاعات. شاید توی شبکه یک هنوز عباس نعمتی ها هستند!!! تازگی هم به دوفیلمنامه نویس ضدقصاص سینمایی جاندار، حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری، ....
  • معصومه IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    21 6
    چطوری است که اگر ما مردم بخواهیم یک کاردستی تزئینی درست کنیم و بفروشیم باید از صد جا مجوز و تاییدیه بگیریم و سالها دنبالش بدویم، ولی برای ساخت سریالی با این محتوای امنیتی و حساس، و پخش آن از تلویزیون، نیاز به هماهنگی با نهادهای امنیتی نبوده؟
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    12 4
    واقعا عجیب بود!
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    10 3
    ترور؟!! دستپخت نفوذیا برای تخریب اطلاعاته به احتمال زیاد. بازیگر تقصیری نداره، فکر می کنه خود اطلاعات گفته اینو بسازین تا اختلاسگرا بترسن و مردم دلشون خنک شه.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    8 5
    چرا دقت نمیکنند؟ یا عمدیه؟!
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    14 8
    با دیدن دو قسمت از این سریال ضعفهای این سریال برملا شد چه برسه انتهای سریال !! بعد از سریال گاندو انتظارات از تولید سریالهای امنیتی بالا رفته
  • محسن IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    14 9
    امریکا و اسرائیل در فیلم هایشان تمام دنیا را به خاک و خون کشیدند! و در عمل هم این کار را می کنند! انقدر حساس نباشید!
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      9 2
      آمریکا جهان هستی رو نابودم کنه کاریش ندارن ولی ایران از خودش دفاع کنه ام جنایت تعبیر میشه! یه ذره عمیق استدلال کنید!
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    9 3
    آن ها در هر حال اتهام زنی خواهند کرد و دروغ های زیادی خواهند بافت اما اگر این سکانس را ببینند که می بینند تهدید بزرگ را حس خواهند کرد و بازدارندگی هم خواهد بود که اینطورها نیست که علیه ایران و ایرانی فعالیت کنی و فرار کنی اونور دنیا و به ریش ایران و ایرانی بخندی و راحت زندگیتو کنی امنیت هر کشوری وظیفش حفاظت از امنیت ، زندگی و معیشت و راحتی مردمان آن کشور و حفاظت از حکومت ، کلیت کشور ، اقتصاد و مرزهاست حال اگر اعلان اینترپل صادر شد و کشوری مثل کانادا پاسخگو نبود وظیفه امنیته که هر طور شده یا زنده دستگیرش کنه یا حذفش کنه این خواست ملت ماست و اصلا مردم ما از مماشات ها و مصلحت اندیشی ها خسته شدن هیچ کشوری رفتار علیه خود را تحمل نمی کند صبر هم حد دارد الان مردم ما بشنوند علینژاد افقی شده کیف می کنند چراکه این لاشخور تهدید کننده دختران و پسران و خانواده هاییه که سادگی می کنند تهدید امنیت ملی است .
  • اعتماد به نفس داشته باشد IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    15 5
    افراد ترسو تحلیل هایشان هم آبکی است خب مثل اصلاح‌طلبان حرف می زنید بهانه به دست آمریکا و..‌ ندهیم. اولا در فیلم های غربی نیز به کرات از این صحنه ها هست دوما اصلا باید هر کلاهبردار و کلاشی مثل خاوری بدونه هرجایی بره تقاص کارشو پرداخت میکنه سوما اتفاقا تو کشورهایی که بانی تروریسم اقتصادی هستند باید براشون خط و نشو کشید..‌
  • دیده بان IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    4 8
    کسی که با دارا بودن سابقه وتجربه امنیتی واطلاعاتی، سمت مشاور امنیتی دراین سریال وخیلی دیگر ازسریالها وفیلمهای امنیتی راداشته بایدپاسخگوباشد،متاسفانه این سکانس اقدامی ضدامنیتی است ودارای تبعات فراوانی خواهدبود!
    • دیده بان IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      1 12
      درود بر مشرق بابصیرت!
  • حسن IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    5 6
    خاوری مرده و وزارت این کار رو کرده، واقعیت رو پخش کرد
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      1 14
      وزارت کار؟!
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    5 7
    خدارو شکر بالاخره يکي از اين خبرگزاري ها پيدا شد و اين گاف مسخره توي اين سريال رو نشون داد از ديشب به اندازه اي حالم خراب شده که ميخوام سرمو بکوبم به ديوار آخه آدم چي بگه به اين همه بلاهيت...
  • DE ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    2 2
    اگر لازم باشد، بله !
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    5 4
    منم به نظرم پیام خوبی نداره... ممکنه برای ترسوندن متهمان فراری یا قدرت نمایی ظاهری یه اثری بذاره اما در حقیقت سناریوهایی مثل قاضی منصوری و اینا که بی جهت و معنا به ایران نسبتش میدادن رو میتونه تقویت کنه چون مثلا در موردی مثل منصوری تحت بازداشت بود و داشت به ایران می اومد و بازگشتش به ایران به نفع همه بود.... ولی با اینحال دشمن سواستفاده اش و میکنه کاری ام به واقعیت نداره...
  • مهدی سلطانشاهی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    15 1
    با سلام قضاوت کردن زودهنگام انسان را به انحراف می‌کشاند نیروهای امنیتی اگر زنده ماندن طرف مهم است دست به حذف فیزیکی نمی‌زنند واگر اورا حذف میکنند با دلیل و منطق است
  • NL ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 14
    آب‌دوغ خیار
  • بیدار IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    17 3
    سریال جذابی هستش، داخل اون سکانس هم گفت که دادگاهش برگزار شده و حکمش اومده اتفاقا از لحاظ عملیات روانی هم بسیار سکانس پر مغزی هستش این حرف مشرق واقعا خنده داره که خارجی ها فلان برداشت رو میکنن /باید گفت یا احتمالا فیلم های امنیتی خارجی ها رو ندیده یا یک جوری نرم میخواد سریال رو مقابل سریال گاندو قرار بده چون احتمالا گاندو وابسته به سپاه بود این فیلم رو میخواد در تقابل وزارت و سپاه قرار بده(خواهشا انعکاس بدید)
  • فرشاد IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    11 3
    چی دارید می گید بهترین کار رو کردن دل مردم خنک شد امیدوارم واقعی هم بکشنش
  • هادی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    5 7
    غربیها خواهند گفت دیدید خودشان به ترور اعتراف کردند.
    • م IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      0 0
      کدوم ترور شما ب هلاکت رساندن یک مفسد فراری رو ک خون مردم رو تو شیشه کرده اون هم توسط نیروهای امنیتی کشور ک حکم قضایی برا اعدامش دارن رو ترور نامگذاری میکنید دوست عزیز
  • سید وحید IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    4 3
    اقا فیلمه اسمش روشه سینمای هر کشوری از این فیلم و سریال ها داره مثلا هالیود هرکس رو بخوان در لحظه ترور میکنن اما کسی اینا رو بیانیه رسمی یک کشور نمیدونه زیادی سخت میگیرید که باعث میشه دیگه فیلم ساز ها سراغ ساخت اثار مشابه نرن
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    4 1
    بنده با این متن کاملا مخالفم اگر دشمن دنبال بهانه باشد بهانه کافی دارد و ربطی به صحنه فیلم ندارد اگر صحنه فیلم ها بخواهد مستمسک قرار بگیرد هالیود پر است از این صحنه ها به نظرم جریان نفوذ از اول احساس خطر کرده و می خواهد فیلم را بزند 2288
  • مصطفی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    5 1
    با سلام به نظرم همه چیز را در یک فیلم تلویزیونی نباید به پای وزارت اطلاعات یا دولت یا نظام نوشت. یک فیلمی در تلویزیون در حال پخش است و تمام سناریوهای این فیلم را نباید واقعی و مربوط به نیروهای امنیتی گرفت. تخیل و حتی پیش زمینه ذهنی نویسنده یا کارگردان را باید دخیل دانست. حال این پیش زمینه میتواند درست یا غلط باشد. آیا همه فیلم ها به سفارش و تایید نیروهای امنیتی ساخته میشود؟ مسلما بایستی به نویسندگان و کارگردان به عنوان شخصیت مستقل و صاحب فکر بایستی میدان عمل داد. البته با مسولیت پذیر بودن ایشان.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    11 2
    باید دید که درقسمت های بعدی چه می‌شود بعدا قضاوت‌ کرد شاید در قسمت های آینده معلوم شد نمرده و فقط زخمی شده.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    2 2
    این فیلما بیشتر کد به خلافکارا میده.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    4 1
    بابا بذارید نصف سریال بره، بعد نقد و تحلیل کنید، زوده الان و هر نقدی نپخته است اصلا تو مطمئنی زدنش،شاید فیلم تو فیلم بوده و طرف نمرده
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 0
    بزارید دو قسمت بگذره بعد شروع به تخریب کنید. اصلا مشخص نیست که این فرد با بازی امین زندگانی کیست.کجا مشخص شده این فرد اصلا نیروی امنیتی ست؟یکم صبر کنید.
  • مجید IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 1
    بابا چه جنایتی الان از قضا وظیفه دستگاه امنیتی کشتن خاوری هست تا همه بدونن با کسانی که اينجوري با کشور و مردم رفتار میکنن آخرش مرگ باخفت هست از قضا مردم سوالشون از نظام اينه که چرا اونو که هر روز در حال عیش و نوش هست با پول مردم بیچاره هنوز نکشتن
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 1
    صحنه بدی بود. ما مثل آمریکا بی منطق عمل نمی کنیم.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 1
    البته به نظر من نیازه گاهی اوقات مثل کشورهای ابرقدرت ترور رو اعلام کرد تا ترس بجان ابرقدرت ها بیفته مثل آمریکا که خیلی راحت ترور سردار سلیمانی رو قلدرانه اعلام کرد هر چند در بین دوستدارانه این شهید تنفر بیشتر شده اما در بین کشورهای آویزون به آمریکا حس فرمانبری دست میده . باید حتی از سران کشورهای ابرقدرت که قلدرانه حرف میزنند در کشور ثالث ترور انجام داد تا هم کشور ثالث بترسد هم خود ابرقدرت بقول خودشون.
  • زهرا IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 2
    موافقم پس چرا جلوی توقیف اونو نمیگیرن چرا نظارت نمیشه
  • US ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 1
    ما دنبال زدن عوامل ترور حاج قاسم هستیم هر کی باشه و تو هر کجای دنیا که باشه... تو از یه فیلم جا خورد؟!
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 3
    زشت ترین قسمت مسئله آن است که تفکر عنصر رسانه ای ما این است که اختلاس از مواد مخدر و فساد فرهنگی و اجتماعی و نا امنی مهمتر معرفی شده . یعنی واقعا ذهن جامعه ما اینقدر بیمار است که سناریو نویس ادعا می کند؟
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      3 0
      مگه نیست!؟
  • سقراط IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    همش میگفتم الان طرف از خواب می پره و نشون میده که این درگیری ذهنی یک نیروی اطلاعاتی هست، ولی...! جالب اینکه بر اساس واقعیت این فیلم درست شده، ترور در کشور ثالث
  • کلهر IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 1
    سلام چطور دلقکی مثل ترامپ دستور مستقیم ترور سردار شهید سلیمانی را صادر میکنه اتفاقی در جهان نمی افته آنوقت نیروی امنیتی ما شخصی مثل خاوری که با اختلاص ارز باعث فوت ده ها نفر از هم وطن شده است وطبق احکام شرعی وقانون اساسی حکمش اعدام است ودر کشوری هم پناه گرفته که به قانون بین الملی برای باز گرداندن مجرمین اعتنا نمیکند می‌ترسیم حر ف وحدیث بشه چطور اینهمه حرف بخاطر برنامه هسته ای بما گفته میشه شما می فرمایید دشمن یاوه گویی میکند ولی از کشتن یک خائن وطن نگران شایعات تروریست ها جهان میشد بنظرم اگر‌واقعیت داشته باشد که این ترور صورت گرفته امثال مثل خاوری باید حساب دستشون باشد خیال نکنن مثل سابق می برن ومیبرن لذت میبرن دم بر ویچه ها امنیتی گرم ما نگران این نخواهیم بود که دشمنان ما چه می‌گویند ما بفکر امنیت ملت خود هستیم وخواهیم بود سلام خداوند به همه شهدا گمنام
  • علی IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    2 0
    البته در فیلم اذعان میکنه که طرف متهم نیست بلکه حکم اعدامش هم صادر شد فقط اونجا و با اون سبک اجرا میشه
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 4
    صداوسیما...دفاع بد ، سکوت بی جا و دادن بهانه به بیگانگان....!!
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 0
    ژانر پلیسی سیاسی همینه!
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    2 3
    یه جایی اون تروریست پرده های اتاق رو میکشه و جالب اینه که مأمورهای ایرانی جا میخورن و عزا میگیرن. یعنی نیروهای امنیتی رو نابود کرد. خیلی سریال ضعیفیه.
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    2 0
    فیلم هالیوودی تا به حال ندیدی! شایدم از فیلم، فقط رئالش رو دوست داری! داداش فانتیزی و تخیلی هم گاهی تماشا کن
  • حامد IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 5
    سریالی ضعیف و عجله ای است که کلیت آن یک حالت مصنوعی و کارتونی دارد. ساخت چنین سریال هایی نیاز به تیم های قوی نویسندگی و کارگردانی دارد. لطفا بیت المال را خرج چنین سریال هایی نکنید. جمعیت میلیونی دانش آمووز به علت نداشتن موبایل و تبلت از تحصیل بازمانده اند. با این پول ها تبلت برای این دانش آموزان فراهم کنید
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 0
    اتفاقا باید این حرامیان از بین بروند.... چرا آنها سردار ما رو ترور کردند دانشمندان ما رو ترور کردند آنوقت ما حکم را برای خائنین خودمان اجرا نکنیم؟
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    2 0
    در چین هر خائنی از کشور فرار کنه اگر از راه دیپلماتیک نتونن برگردونن قطعا ترور خواهد شد.... برا همین کسی جرات فرار نخواهد داشت.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    5 0
    یعنی ما بخاطر اینکه چند کشور کافر و ملحد که رسما دشمن ایران و خدا هستند ما رو محکوم نکنند نباید خائنین رو مجازات کنیم!؟ چه استدلالی! ما در اوج تحریم هستیم و در اوج جنگ به سر می بریم تا جایی که بالاترین مقام نظامی ما رو با اتهام تروریست بودن به آن شکل شهید می‌کنند اونوقت دنبال این هستید که کشتن چند خائن دستاویز این حرامیان نشود!؟ یا للعجب از این منطق،
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 1
    آمریکا و سایر کشورهای مخالف ما هزارتا فیلم با موضوع حمله به ایران وکشتن ایرانی ها ساختند کسی صداش بالا نیومد حالا یکی پیدا شد یه سکانس کشتن یه ایرانی خائن فراری را ساخته فوری مقاله بالا بلند علیهش زدین همین ضعف شما اشتباه راهبردیه متاسفم
  • GB ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 2
    اصلا وقتی این طرف زنده هست نشون میدین ترور شده نقل های دیگر در مورد همه چیز در این فیلم که از افراد و نهادها میشه زیر سوال میره که انگار حقیقت نداره
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 2
    هر کی رو میزنین بزنین غیر از معصی لجن نژاد. بگذارید بمونه تا هر چه بیشتر تعفن درونشو آشکار کنه.
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      2 5
      مسیح علی نژاد برتر از مریلین مونرو و سوفیا لورن است . محبوب دلهاست. از سر حسادت به او اینقدر بد میگویند. اگر در مسابقه میس ورلد شرکت کند نفر اول میشود. مقام ریاست جمهوری برایشان کم است. یک ویلای ناقابل چیزی نیست باید یک کاخ به ایشان هدیه داد.
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      0 0
      معصی غرامت چند میلیون دلاری به خاطر برادرش میخواهد ! قرار است از محل فروش بنزین کشتی های توقیف شده ایران به قربانیان یازده سپتامبر غرامت بدهند ! هیچکدام از هواپیما ربا ها ایرانی نبودند آنوقت ما را جریمه میکنند! حالا که اینقدر بلبشو است ما هم بابت آسیبی که این فسیل فتنه گر به اعصاب و روان مان وارد کرده خواهان غرامتیم. آمریکا حامی او به هر ایرانی ده میلیون دلار غرامت بدهد. هشتک فسیل غرامت.
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 4
    شاید این فیلم ها در اصل فیلم نامه هاشون خارجی هستند و مثل مهندس ناظران ساختمان که فقط امضا می زنند توی فیلم ها و سریال ها هم وضع ناظران به همین شکل هست. شاید به عمد این سکانس ها نادیده گرفته شدند.
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    3 1
    سلام. اتفاقا خیلی هوشمندانه بود. آمریکا مگر با بن لادن چه کرد؟ مگر رژیم غاصب با دانشمندان هسته ئی ما چه کرد؟
  • علی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    بنظر میرسد سازندگان این سریال مشاور امنیتی نداشته اند و فقط برای نشان دادن اقتدار دستگاههای امنیتی کشور به چیزی که این فیلم را مهیج نشان دهد استفاده میکنند بدون در نظر گرفتن تبعات آن در صورتی که سپاه ووزارت اطلاعات در خارج از کشور با استفاده از ظرفیتهای قانونی البته با چاشنی تدابیر امنیتی متهمین و مجرمین امنیتی و اقتصادی و فرهنگی را به کشور بر میگردانند در صورتی که ترور در خارج از مرزها از شیوه های کاری رایج دستگاههای امنیتی امریکا و اسرائیل و دولت های دست نشانده آنها مانند دولت عربستان هست مثل همان کاری که با خاشقچی کردند لذا دست اندرکاران تهیه و سازنده این فیلم میبایست دقت لازم را میکردندچون اساسا نوع کار دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی با کشورهای استکباری بخاطر ماهیت نظام بسیار متفاوت میباشد
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    خیلی ساده لوحانه هست که فکر کنیم هیچکدوم از عکامل سازنده و پخش این سریال نسبت به این موضوعات مطرح شده بی اطلاع باشن حتی ی بچه ام به راحتی میتونه تمام این موضوعات درک کنه پس حتما کاملا به صورت تعمدی داره پیامی میفرسته که همه بدون هیچگونه سوبرداشتی متوجه پیام بشن
  • رضا مرادی از روستای کلاته بلوریان قوچان خراسان رضو IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 1
    سلام اگه منظور همان خاوری متواری باشد الآن فیلم را در ویلای خود در کانادا می بینه به ریش همه می خنده میگه من در حال تفریح ام اونا منو ترور کردن
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 2
    شروع خوب بود اما در این دو قسمت بسیار کسالت بار و بی محتوا پیش رفته در مقایسه با سریال گاندو ، این سریال با آن همه تعریف و تمجید بسیار ضعیف ساخته شده واقعا گاندو یه سر و گردن بالاتر بود
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    11 1
    باید یک تقاضای عمومی برای ساخت گاندو ۲ ایجاد بشه. من شنیدم دولتی ها جلو ساخت گاندو را گرفتن از بس این سریال تاثیر گذار بود. اصلا بازی محمد ، وحید رهبانی در نقش اول کجا بازی اینا کجا
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    11 0
    گور بابای غرب و حقوق بشر. تا کی میخواین به خاطر جلب رضایت غربی ها کار کنین. همه شون برن به درک. کسی که اختلاس کرده جزاش همینه. به نظرم باید تو واقعیت هم این کار رو انجام بدن تا کسی جرات اختلاس کردن رو هم نداشته باشه
  • US ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    زود نباید قضاوت کنیم باید ببینیم چه میشود
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    به فرض اینکه ایران کاری هم انجام بده که اگرم بشه خیلی عالیه .چرابعضیا دوست دارن فقط توسری خورعالم وحقیرباشن؟؟؟ازاون سردنیامیان خبیث ترین جنایتهارامیکنن وچیه اگرمااین دستهارا قطع کنیم بده ؟کی گفته؟ این حرفا فقط بوی خیانت ومزدوری میده .بایدخیانتکاردرنطفه خفه ابدی بشه ودمش گرم ایران مقتدر که مردانه پاسخ میده
  • ریحانه IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    حالا شما ناراحت نشید ، میگیم از خاوری عذرخواهی کنن :)
  • ریحانه IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 0
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید ^_^ کشتن یک خیانتکار هم رده با کشتن سردار یک کشور نیست که بگید این کار نام اطلاعاتو لکه دار می کنه. اون سریال از خیلی فیلترها رد شده ، این شمایید که تابلو و خنده دار میخواین بگین مقابله ی جدی با فساد یعنی تروریست بودن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس