کد خبر 1138478
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
واکنش‌های توام با نگرانی و وحشت مقامات اروپایی به حمله تروریستی در وین

بسیاری مقام‌های اروپایی به حمله تروریستی شب گذشته در وین واکنش نشان داده و آن را اقدامی تکان دهنده و وحشتناک دانسته و محکوم کردند.

به گزارش مشرق، شب گذشته وین پایتخت اتریش هدف حملات افراد مهاجم قرار گرفت بطوریکه علاوه بر حمله در نزدیکی کنیسه مرکزی شهر وین و هتل هیلتون، مهاجمان همزمان در ۶ نقطه دیگر این شهر نیز اقدام به تیراندازی کردند.

بیشتر بخوانید:

تیراندازی در شش محل متفاوت در پایتخت اتریش/ ۲ کشته و ۱۷ مجروح در حملات دوشنبه شب وین+فیلم

تا به حال رسانه های اتریشی از کشته شدن ۵ نفر در این اقدام تروریستی خبر داده و نوشته‌اند که حال برخی مجروحین هم وخیم است.

این اقدام تروریستی در وین واکنش های همراه با بهت و حیرت و نگرانی مقامات اروپایی را به همراه داشته است.

صدر اعظم اتریش

"سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش در پیامی توئیتری اعلام کرد که علیه عاملان این حمله تروریستی شنیع قاطعانه عمل خواهد کرد.

وی این طور نوشت: ما ساعت سختی را تجربه می کنیم. من از همه نیروهای امنیتی که بخصوص امروز برای امنیت ما زندگی خود را به خطر می اندازند تشکر می کنم. پلیس ما قاطعانه علیه عاملان این حمله تروریستی شنیع اقدام می کند.

وی از اوضاع امنیتی بسیار متشنج بخصوص در پایتخت اتریش خبر داده و گفت: عاملان این حمله تروریستی سلاح های کاملا خودکار در اختیار داشتند و بسیار حرفه‌ای آماده شده بودند. این قطعا یک حمله تروریستی است.

وزیر کشور اتریش

"کارل نهامر"، وزیر کشور اتریش هم اعلام کرد: ما همچون قبل در مبارزه با تروریسم افراطی هستیم. وی از شهروندان درخواست کرد که از رفتن به اماکن عمومی خودداری کنند و از کودکان هم خواست از خانه بیرون نیایند.

رئیس جمهور اتریش

"الکساندر فان در بلن"، رئیس جمهور اتریش هم حمله تروریستی در وین را محکوم کرده و به قربانیان این حادثه حمایت خود را اطمینان داد. وی تاکید کرد که ما از آزادی و دموکراسی خود به صورت مشترک و با همه ابراز موجود دفاع می کنیم.

رئیس جمهور فرانسه

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه هم در پیامی آلمانی خود را در غم و اندوه و شوکی که به اتریشی ها وارد شده سهیم دانست.

وی در این پیام توئیتری نوشت: این اروپای ما است. دشمنان ما باید بدانند با چه کسانی سرو کار دارند. ما تسلیم نخواهیم شد.

رئیس شورای اروپا

"چارلز میشل"، رئیس شورای اروپایی هم این حمله تروریستی را به عنوان اقدامی بزدلانه علیه زندگی و ارزش های انسانی محکوم کرده با بازماندگان و قربانیان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرد. وی اعلام کرد که اروپا در کنار اتریش قرار دارد.

رئیس پارلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

"دیوید ساسولی"، رئیس پارلمان اروپا و جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه هم پیام های مشابهی را در واکنش به حمله تروریستی اتریش منتشر کردند.

ساسولی تاکید کرد : ما اخبار حمله دیگری در اروپا را با غم و وحشت دنبال می کنیم. بورل هم از یک اقدام ناجوانمردانه همراه با خشونت و نفرت سخن گفت.

رئیس کمیسیون اروپایی

"اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی هم با اتریش ابراز همبستگی کرده و اعلام کرد: ما قویتر از نفرت و ترور هستیم.

وزیر دارایی و معاون صدر اعظم آلمان

"اولاف شولتز"، وزیر دارایی و معاون صدر اعظم آلمان هم از اخبار وحشتناک سخن گفته و پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم حمله تروریستی در وین را بسیار تکان دهنده دانست.

وزارت امور خارجه آلمان

وزارت امور خارجه آلمان هم در پیامی تویتری با بازماندگان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرده و بر لزوم مقابله با نفرت تاکید کرد.

نخست وزیر ایتالیا

"جوزپه کونته"، نخست وزیر ایتالیا هم این اقدام تروریستی را شدیدا محکوم کرده و اعلام کرد: در خانه اروپایی مشترک ما نباید هیچ جایی برای نفرت و خشونت باشد. وی با قربانیان و بازماندگان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرده و کشورش را در کنار اتریش دانست.

وزیر امور خارجه ایتالیا

وزیر امور خارجه ایتالیا هم اعلام کرد که اروپا باید به این اقدام ترریستی واکنش نشان دهد.

نخست وزیر انگلیس

"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس هم در پیامی توئیتری خطاب به اتریشی ها نوشت : با شما به صورت متحد در برابر ترور ایستاده ایم.

صدر اعظم آلمان

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در پیامی توئیتری از طریق استفان زایبرت سخنگوی دولت به این اقدام تروریستی واکنش نشان داده و با مردم اتریش، نیروهای امنیتی و بازماندگان این حادثه تروریستی ابراز همدردی و همبستگی کرده و اعلام کرد: ترور اسلامی افراطی دشمن مشترک ما است. مبارزه با این قاتلان و تحریک کنندگان آن ها جنگ مشترک ما است.

سران کشورهای اسپانیا و هلند هم همبستگی کامل خود را با اتریش نشان دادند.

وزیر دادگستری آلمان هم از خطری بسیار جدی در اروپا سخن گفته و حادثه تروریستی در وین اتریش را تکان دهنده خوانده و به اتریش هر گونه حمایت در زمینه تحقیقات در این حادثه تروریستی را وعده داد.

وی ترور افراطی را یک خطر حاد و بسیار جدی در اروپا دانسته و تاکید کرد که باید با همه نیرو با نفرت و خشونت مقابله کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 1
    اگر المان و اتریش و بقیه اروپا هم به فرانسه بپیوندند کلا اروپا ناامن ترین نقطه دنیا می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس