به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطره‌ای از دیدار ادواردو آنیلی با امام خمینی را منتشر کرد: روز ۱۵ نوامبر ۲۰۰۰ خبر شهادت ادواردو آنیلی فرزند یکی از سرمایه‌داران بزرگ ایتالیایی که طی تحولی معنوی نه تنها به یک مسلمان شیعه و معتقد، بلکه به هواخواه جدی انقلاب اسلامی تبدیل شده بود، خبرساز شد. ادواردو در سال ۱۳۶۰ یک‌بار با امام خمینی هم ملاقات کرده بود.

در کتاب «هدیه مسیح» درباره این دیدار آمده است: ادواردو آنیلی در خانه‌ کوچک رهبر انقلاب در جماران به دیدار حضرت امام(ره) رفته بود و امام در حضور آیت‌الله خامنه‌ای، حاج سیداحمد آقا، آقای ‌هاشمی رفسنجانی و فخرالدین حجازی بر پیشانی او بوسه زدند. خبر دیدار یک مسلمان ایتالیایی با امام خمینی در روزنامه‌های آن زمان به نقل از دفتر حضرت امام در کنار اخبار سایر دیدارهای معظم‌له منتشر شد.

ادواردو پس از این دیدار خاطره انگیز نوشت: «به نام خدای بخشنده‌ مهربان؛ یک شهروند از ایتالیا امروز به دیدار امام‌خمینی آمد. او برای ادای احترام به جمهوری اسلامی و شیعیان آمده است. او از بابت آنچه که انقلاب در پیشرفت هدف به نام خدا بر روی زمین در این عصر انجام داده از رهبر انقلاب تشکر کرد.» از آن پس ادواردو همیشه با شور و شعفی غیرقابل توصیف از آن دیدار یاد ‌می‌کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    16 1
    خدا لعنت کند صهاینه را که تاب شیعه شدن این مرد بزرگ را نیاوردند و او را مظلومانه به شهادت رساندند با این پندار که بتوانند جلوی پیشرفت اسلام در اروپا را بگیرند.زهی خیال باطل. بقول مولانا: شمع حق را پف کنی تو ای عجوز هم تو سوزی هم سرت ای گنده پوز کی شود دریا ز پوز سگ نجس کی شود خورشید از پف منطمس
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    13 1
    این یکی ازنشانه هاى قدیمى شروع افول غرب است.((ورایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس